• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Гондола Шмитц

Започната от ahil_73, Сряда, 04 Юли, 2012, 20:01:22

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ahil_73

Колеги здравейте.Имам нужда от помощ.Влекач Скания 144  V8 530PS , гондолата е Шмитц.
Вчера забелязах изпускане на въздух от последния мост на гондалата лява възглавница.Установих че тавата е пробита -дали от ръжда или претоварване  не знам .Докато се разправяхме с монтьора да поръча нова от европарта се пукна и другата.Та питането ми е следното - някой знае ли какво трябва да е налягането във възглавниците , за да го измеря с манометър..мекички ми се струват  , пък и като гледам на колегите са по напомпени  , но никой не можа да ми каже точно колко. Благодаря предварително.. :)
А и още нещо , ама нека първо това да опапаме.. ;)

ahil_73


ahil_73

а помогнете де ..поне акъл дайте.. :)

ahil_73


Уди кълвача

Цитат на: ahil_73 - Сряда, 04 Юли, 2012, 22:13:55
а помогнете де ..поне акъл дайте.. :)

Ти па, питай нещо за политика, ко ми питаш такива тъпи въпроси :)

ahil_73

#3
И още нещо ..гондолата спира по бавно от влекача и след освобождаване на паркинга се получава едно задържане ..то не беше ходенне по сервизи то не  бяха чудеса ...отвий крана спирачния , завий крана и така некой да се сеща нещо?


Цитат на: Уди кълвача - Сряда, 04 Юли, 2012, 22:22:52
Ти па, питай нещо за политика, ко ми питаш такива тъпи въпроси :)

Питам щото днеска на Камено на Профикс сладовете аз се червих пред колегите ..загасих на пробите за зърното и после 10 минути не мога да вдигна вятър :(

ahil_73

#4
Поредни публикации!

Бриги Магнито

Баце виж си кантара на възглавниците по първото,а по задържането мъцни тоз Шмитц на диск ли е или е на барабан,не че ще промени нещо ,но е възможно ти измислим една официална версия.


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: ahil_73 - Сряда, 04 Юли, 2012, 20:01:22
...Та питането ми е следното - някой знае ли какво трябва да е налягането във възглавниците , за да го измеря с манометър..мекички ми се струват  , пък и като гледам на колегите са по напомпени  , но никой не можа да ми каже точно колко. Благодаря предварително.. :)
А и още нещо , ама нека първо това да опапаме.. ;)

     За брезентите, при около 20-22 тона, на трите моста. Мисля че, около 4 - 4,5 атмосфери. По-малко е от това на двигателния мост, там е да кажем 5,5 - 6 атмосфери, за 11 - 11,5 тона.
     Може и да са доста различни стойности, при теб.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

ahil_73

Цитат на: Бриги Бичкията - Сряда, 04 Юли, 2012, 22:59:05
Баце виж си кантара на възглавниците по първото,а по задържането мъцни тоз Шмитц на диск ли е или е на барабан,не че ще промени нещо ,но е възможно ти измислим една официална версия.

Кантарчето още днес ще го видя иначе спирачките са барабанни..

Бриги Магнито

Баце те ти една версия официална.
По принцип задържаето ми мязи на кран некой хванал минзухар,но щом сте ги развивали се сешам само за едно баце и то е някой или някои хебел/и да е по спекъл,тъй че виж сички тресчотки дали не са отворили много ,примерно при ръчна,после накарай някой да пусне ръчната и виж тресчотките със самото пускане дали се опитват да мръднат,мръднат ли,гресирай си хебелите не мръднат ли,зафатай крановете,това бих направил аз,тъй че изчакай някой по-мъдър ако има желание ти даде други насоки.

Апропо при кантара нейде около него или на него има и един пъшляк който е вързан с нещо към моста (обикновенно е стоманена тел) ако пъшляка е блокирал на издърпано положение,кантара на възглавниците дори и да е здрав няма да ти напълни възглавниците.
Сори но на пъшляка не му знам заглавието ,но е пак от кантара на възглавниците или друг кран който е много близо до него.


ahil_73

Мерси Бриги , утре сабален с колегата че се правим на майстори..смених ме левата възглавница днес , добре ,че беше хладничко..и видехме че и другата е дроб...та щем не щем утре пак на линия , ам шефа дава зор та ше ставаме у 5 часа да се цапаме май.Ще огледаме нещата и дано е нещо просто че с тия претоварвания ужас баце .. :)

Бриги Магнито

Баце възглавница от тонаж не жали,дянливки са  ;) стига да са новички(да не са нацепени и прогорели от старост)


ahil_73

#11
Утре ще споделя... Ама една темичка в Скания, може би ще вземеш отношение, че тези дето им разбират никакви ги няма. А аз, имам проблем с нея... Между другото шефа замина за Германия, да купува трактори и ми вика: "Да взема да ти купа един влекач ли?"... Пък аз му викам: "Да, ама Мерцедес" и той се подхилва, та така, а дано.  :)


    Нямаше нито една главна буква! Дано знаеш кога се пише главна буква. Не е чат, нали? Многоточието е от три точки "...".

loshdancho

Така.......
За  задържането Бригадира ти го е онагледил доста добре.. или е кран или блокирали хебели...
Трябва да се провери от двама...
За възглавниците си има начин:
На ремаркето имаш табелка колко налягане при колко тона трябва да има във възглавниците и спирачките.
Отделно от това всичко е в пряка зависимост от нивото на ремаркето.
ето ти пример
Но не те съветвам да пипаш по нивата и крановете, щом не знаеш за какво става дума...
Ще промениш времето за закъснение или предварение на спирачките.
Смени възглавниците и го закарай при въздухар , който да ти направи нивата на възглавниците и да ти регулира крана пълно/празно.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ahil_73

Това предполагам в сервиз на Скания нали...Шефа много ще се зарадва...Нали си има змии в джоба  ;) , а иначе мерси точно инфо  плюсове за теб и Бриги   :)

Tihomir78

Колега оправи ли възглавниците? Иначе Шмиц-а са супер гондоли, но от време на време си трябва майстор. Сравни това колко са ти надути спрямо на другите ти колеги, щото от това колко са ти надути ти влияе на кантарния кран. Например като разтовариш и нали са изпуснати възглавниците веднага коват спирачките, но предполагам монтьорите са ти решили проблема

Tihomir78