• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Toll Collect

Започната от admin, Събота, 04 Декември, 2010, 00:13:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

admin

Интересува ме каква е глобата в Германия за влекач с ремарке, за който не е платена Toll Collect такса? И възможно ли е при преминаване през нощта да бъде заснет камиона и съответно да бъде направена справка дали е платено?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

raptor

#1
Как се работи с тол колект? Някои може ли да обясни как се определя маршрута? Задаваш само начална и крайна точка ли то дава ли ти някакъв определен маршрут  на какъв език пише как става плащането???


raptor

#1

admin

#2
Когато застанеш пред екрана, има избор на език. Можеш да избираш между английски, немски, френски и италиански. След това въвеждаш данните на превозното средство. Код на държава и регистрационен номер. След това въвеждаш крайната точка, до която ще ползваш аутобана. Нямам спомен, но мисля, че началната точка се задава автоматично от устройството. Ето тук има информация на български език.

А пък в тези файлове долу има подробни упътвания изцяло на български език и в един от тях пише, че глобите могат да достигнат до 20 000 евро.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

raptor

admin 100BG този код ли имаш предвид каква емисия отговаря Е2 Е3 Е4 Е5 трябва ли да се пише нали има разлика в таксите , на всяка бензиностанция ли го има другаде някъде , някой да знае машинките за германия откаде се купуват колко струват чух за някъв специален монтаж необходим ли е

admin

Именно този код BG се въвежда. Също така задължително евро-категорията и вида на превозното средство. Под вид имам предвид дали е само камион или с ремарке. Като цяло се отбелязват броя оси. Регистрационния номер също е задължителен. Менюто е направено доста интуитивно и няма как да се объркаш. Принципно машинките ги има на доста бензиностанции, но ми се е случвало и да попадна на неработещо устройство. Затова е най-добре още преди влизане в Германия да си извадиш Toll Collect в съседната държава. А машинките се монтират задължително в сервиз и с пълната документация на фирмата.  
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

raptor

tenks, съ упрайм бог напред и ний след него швабата можеше да разнообрази менюто с езиците ама нейсе,понеже ми е хабен бръснича предполагам пишеш номера на влекача и ремаркето щот съ различни ,ако някой колега знае все пак да каже цената на машинките ,живи и здрави весели празници

admin

Може и да си ги разнообразили езиците. Аз последно пътувах миналата година през август и си бяха 4 езика. Даже не си спомням дали се пишеше номера на ремаркето. За цената на машинките нямам идея колко струва.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

veso6711

#7
260 евро. Не се притеснявай от камерите, а от BAG. Шансовете през нощта са 80%, но ако стане инцидент, си вътре и по този параграф.

Редактирано поради нарушаване на правилата за писане на кирилица!

raptor

#8
Весо това 260 евро за какво имаш в предвид ?

Причина за редакция : Правопис

SOLAR

Колеги, НЕ си правете експерименти да се движите без TOLL COLLET в Германия. Снимки се правят по всяко време от камерите по магистралите. А който е пътувал там знае, че те са "на всеки километър". Миналата година работих в датска фирма. Автомобила ми нямаше вграден апарат и дежурния във фирмата ми плаща пътната такса по ИНТЕРНЕТ. Но ... веднъж ми я бе задействал с 30' по-късно, като ми изпрати номера на заплащането. Заснет бях в 23.30 h. на отсечка струваща 0.87 евро. Това видях по-късно с друг автомобил имащ апарат. Имаше 2 снимки, една фронтално и една странична, за да се виждат осите. Обжалвах го, но отговора на швабите бе, че съм водач и нося солидарна отговорност със фирмата. Глоба около 230 евро. От фирмата казаха, че нямам вина и ще платят глобата... но не я платиха и след месец получих писмо за 250 евро, която си платих.
Заплащането става на всички бензиностанции по А-баните и по граничните в другите страни. Има на почти всички гранични пунктове. Ако имате карта M&G, има опция на която излизат TOLL пунктове.
В момента работя в австрийска фирма и когато излезна на А-бан, заплащам на първата бензиностанция, но от точката на влизане. Въпреки това има две глоби, но шефа ми плати.

Освен горенаписаните езици има и полски.
Във файл: http://www.driver-bg.eu/index.php?action=post;topic=37.0;num_replies=8 има разлика в снимка 3. Като натиснеш B - излиза BELGIA, BULGARIA и т.н., съответно се избирa страната на регистрационния номер. Записва се номера на ВЛЕКАЧА, не на ремаркето. След това излиза картинка с буквите на страната и номера ви. Проверете го и тогава натиснете OK. В случай, че имате затруднение, винаги ще се намери колега да ви помогне. Може да потърсите помощ и от персонала, те също са отзивчиви.
ЛЕКИ ПЪТИЩА !!!

admin

Цитат на: solar - Понеделник, 27 Декември, 2010, 02:11:48
Обжалвах го, но отговора на швабите бе, че съм водач и нося солидарна отговорност със фирмата.

Благодаря ти за изчерпателната информация. Интересно ми е обаче как става това обжалване? Миналата година имах глоба във Франция, която ми се искаше да обжалвам, но не съм наясно как стават тези неща.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

SOLAR

Получих писмо с описание на нарушението. Имах право на 2-седмичен срок за отговор само на немски. Там имаше посочен адрес и лице за контакт. Може би неправилно съм формулирал "обжалване", вместо "отговор-обяснение". SORRY
От снимките се вижда, че е на А-1, някъде около Любек, идвах с ферибота от Дания. Камиона е датски, вижда се от номера, мисля, че бе фриго. Това е копие от първото писмо. След месец глобата се увеличи на 250 е. Във фирмата имаше изпратени и снимки.

Навярно и във Франция става по същия начин. Досега там съм минавал м/у капките  ;)
Опиши случая в раздела който трябва, добре е да си споделяме такива неща, защото когато се попадне в подобна ситуация, да се знае как да се реагира (обмяна на опит).

admin

Всъщност камиона в момента на спирането ни от полицията го караше брат ми, но като водачи бяхме и двамата с две шайби в тахографа. На излизане от тунела Фрежус посока Франция има едно спускане и долу в равното магистралата беше затворена с бетонни прегради. Движението беше отбито към едно кръгово движение и един от изходите съвпадаше с бензиностанция на Шел, където така или иначе трябваше да заредим. След като заредихме обаче се оказа, че единствената възможна посока на движение е обозначена със знак, забраняващ движение на МПС с тегло над 3.5 тона. Докато се въртяхме в кръговото и се чудехме какво да правим, минаха в нарушение на знака два камиона и ние решихме да ги последваме. След няколко километра обаче ни спряха полицаи и ни глобиха 90 евро. Утре ще снимам двата документа от глобата и ще ги сложа тук. То е минало и заминало, но в случая считам, че нямахме никаква вина.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

SOLAR

Да, мястото го зная, мисля, че е 30 изход. Наскоро минавах, но от Франция за Италия и имаше ремонт. Преди няколко години там един колега са го хванали с магнит. Имаше глоба 1800 е.

Във фирмата в която работя, избягват тунелите заради цената. Около Нова Година по касите им дават безплатно календари с целогодишни забрани за Франция и Италия. Ако някой има възможност да ми прати 1. Или да го публикува като снимка.
БЛАГОДАРЯ !

admin

Ето това е мястото.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!