• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Предложение за обсъждане относно граничните митнически власти

Започната от Ал.Стамболийски, Петък, 24 Юни, 2016, 13:29:57

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ал.Стамболийски

Публикувам го тук за да не е като новина, че видях реакцията. Целите на предложението са ясно описани по-надолу.

Уважаеми Дами и Господа,
Отправяме на вашето внимание следните предложения за улесняване преминаването на граничният митнически контрол и своевременно намаляване на корупционните практики.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ 1
Предлагаме да бъдат поставени светлинни табла свързани с кантарните устройства с цел видимост от водача на товарното превозно средство и останалите служители на граничните служби. Тези светлинни табла трябва да може да изобразяват стойностите на изведените от кантарните устройства показания и да бъдат добре видими от горепосочените участници в граничният контрол и водачите. Това е мярка която би довела до намаляване на корупционните практики, а също така би обуславяла и по-нормалният и спокоен начин на работа на митническите служители.
Също така мислим, че ще бъде ползотворна и полезна една актуализация на системата за контрол на теглото с автокантари, която е инсталирана на вход и изход на ГКПП на страната. Актуализацията трябва представлява ограничаване на достъпа на служителите да данните, с които работи системата. Нашето предложение е при преминаване на товарен автомобил през кантарното устройство, при спирането му служителя да трябва да използва само и единствено скенерите за документи предоставени му на работното място и всяка друга работа на системата да става автоматично. Това не е невъзможно предвид опита на страните членки на ЕС с подобни проблеми, които опит може да се взаимства. Така след обработка ще се сведе до минимум възможността от страна на служителите за въвеждане на неверни данни и облагодетелстване на определени кръгове, също така ще бъде избегната и възможността от манипулация на устройствата с цел корупционни схеми. Актуализацията за автоматизиране на системата трябва да може също и да издава веднага документ за извършено нарушение (претоварване), което да бъде платимо само по банка в едномесечен срок. При натрупване на три неплатени нарушения предлагаме да бъде въведено налагането на административно наказание с АКТ и недопускането на превозното средство да напусне пределите на страната до заплащането на всички издадени административни наказания.
Това е една от мерките, които според нас ще доведат до значително намаляване на корупцията и значително увеличаване на събираемостта на наложените наказания от страна на държавата. Също така това ще доведе до ръст в заетостта в сферата на транспорта, поради намаляването на възможните количества за износ и внос или прекратяване на досегашната практика ,,плащаш на един камион, а внасяш стока за два" използвана и към момента от страна търговците, което не обуславя нито външно-търговските ни отношения, нито води до ръст на печалбите на търговците.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ 2
В момента на определени ГКПП на страната може да се премине само със заплащане на такса. Тези такси на различни места са регламентирани по различен начин. Пример: Русе - моста се заплаща само с карта, а Видин – моста може да се заплати и в кеш. Наложеното плащане на определени услуги само на ПОС терминал довежда до налагането на допълнителни такси от страна на учрежденията предлагащи услугите за електронно разплащане и разплащане с карти. Също така довежда до невъзможността всеки водач на товарно МПС свободно да преминава през ГКПП на страната поради липсата на карта за разплащане. Това обуславя и образуването на колони от чакащи автомобили по границите на страната.
Нашето предложение е да се отмени задължителното плащане на ПОС терминал и да се въведе смесено плащане с цел улеснение на водачите придвижващи се през граничните пунктове. По този начин всеки, които не притежава карта за разплащане на терминал ще може безпроблемно да премине пункта за събиране на пътни такси като заплати в кеш и продължи по своето направление без да създава допълнително препятствие.

Ал.Стамболийски


American

Точно така трябва да се действа, дори по-упорито и настоятелно. С натиск ще се случат нещата. Ако мога с нещо да помогна ?
smoking gun

American

smoking gun

Ал.Стамболийски

Относно предложение 1 преди малко ми предадоха писмото с отговор и всичко е ОК за прословутите дисплей, които да показват на водача и на представителите на ГП какво е теглото. Да обаче Агенция Митници е бедна и иска ние да си заплатим оборудването. На всичко отгоре тези дисплей ще показват само тегло тотал без осовото натоварване, което е предпоставка пак да се търсят пари на общо основание.

American

Мисля че меренето на теглото не е въобще работа на Агенция Митници.
smoking gun

Ал.Стамболийски

Ами не е но те го правят защото пък ГКПП са собственост и юрисдикция на агенция митници. И все пак няма да се откажем.

цецодебел

Цитат на: American - Събота, 25 Юни, 2016, 16:45:51
Мисля че меренето на теглото не е въобще работа на Агенция Митници.
Не е ! На Пътни такси и разрешителни е ! А те са " бедни"  :o
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

Ал.Стамболийски

Цитат на: цецодебел - Събота, 25 Юни, 2016, 17:13:47
Не е ! На Пътни такси и разрешителни е ! А те са " бедни"  :o

Не е на Пътни такси и разрешителни. Тази служба важи само за издаване на разрешителни за страни извън ЕС. Кантарите по границата са на Агенция Митници - дирекция "Пътни такси и разрешителни режими" те са отговорни и за събираемоста на парите за винетките на излизане и влизане в страната.

hgv_driver

Агенция "Пътна инфраструктура" - АПИ
В правомощията и влиза да проучва интензивността на движението и да контролира теглото, осовото натоварване и габаритните размери на ППС като разполага на определени места устройства за отчитането им.
Имат право да проверяват и да глобяват.

Бриги Магнито

Бацета язека съм малко глъм и трудно вдевам,според мойто бръмбар главнийо проблем по границата излиза,че са кантарите,а некой мое ли ме светна оти на северната ни граница има ГКПП-та ?


SOLAR

Цитат на: Бриги Магнито - Сряда, 29 Юни, 2016, 09:47:08
Бацета язека съм малко глъм и трудно вдевам,според мойто бръмбар главнийо проблем по границата излиза,че са кантарите,а некой мое ли ме светна оти на северната ни граница има ГКПП-та ?

България е в ЕС, но още не сме приети в Шенгенското споразумение, Румъния също. Ама те може да влезат, ние...?...?...  ???

ЦитатШенгенско споразумение
от Уикипедия, свободната енциклопедия
  Пълноправни членове   Асоциирани членове   Държави, които не са изпълнили процедурите за пълно прилагане на Шенгенското споразумение   Държави, които частично прилагат Шенгенското споразумение

Шенгенското споразумение е договор между държави от Европа за премахване на граничния контрол на вътрешните граници и за единна визова система.

Подписано е на 14 юни 1985 г. на борда на кораба ,,Принцеса Мария-Астрид", в Шенген, Люксембург (град край границата с Франция и Германия) между 5 от тогавашните 10 страни-членки на Европейската общност: Белгия, Западна Германия, Люксембург, Нидерландия, Франция.

Пълното прилагане на шенгенското споразумение започва от юли 1995 г. с премахване на контрола по границите между 6 от подписалите споразумението страни. Целта на споразумението е да премахне граничните контролно-пропускателни пунктове в шенгенското пространство и да съгласува контрола по външните граници.



ЛЕКИ ПЪТИЩА !

k

E това се нарича арогантност , ние да плащаме за тези дисплеи . Защо? Да не би малко пари се събират под и над масата? На румънските и унгарските кантари кои е платил дисплеите? Сигурно са шофьорите ! Тиа са недосегаеми докато ББ е на власт. Цялата ни държава е сбъркана.

Zaron

Имах един такъв случай на Калотина преди няколко години:
-на влизане в БГ се качвам на кантара с цистерна и служителят на съоражението какво ли не направи,на зад ме връща,пак ме качва на кантара и накрая ме изкара претоварен на ос само и само да изкара някой лев симпатягата.
Та мойто мнение е да се борим да ги махнем а не да им копуваме ел. табла, че сигурно сме ги купили хиляди пъти,не ги ли е срам.

American

Колеги, в Америка също много строго се държи на теглото, но това не се прави на митниците.

Има изградени weight-station на възлови места, които немогат да бъдат заобиколени, като например в БГ подходящо е Витиня и Кресненско дефиле (няма начин да бъде заобиколено)

На магистралата има табела която задължава камионите да бъдат в дясната лента, съответно там е поставен вграден в настилката кантар за грубо мерене (weight in motion), преминава се без да се намалява скоростта.. След една миля има светофар и отбивка, така че по-тежките камиони им светва сигнал за ислизане на еккзита.
На екзита има кантар финно мерене и сграда както и паркинг за няколко композиций. На финното мерене се спира, и служителя отвътре подава сигнал на светофара, дали теглото е ОК и камиона да продължи или дава сигнал да паркира за проверка.

Ако камиона е претоварен, се налага фирмата да прати друг празен камион с палет-джак да се преместят палета от претоварения на празния, иначе мърдане няма.

smoking gun

Boroman21

Аз на тия отбивки им викам секс паркинги  ;)

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

Boroman21