• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

В търсене на Камионджийството.. (С+Е)

Започната от SCHwabata, Събота, 27 Август, 2016, 17:50:01

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

SCHwabata

Здравейте колеги!  :)

Надявах се, да не ми се наложи да пиша в тази тема, но не винаги се получава така, както искаме.
Говорил съм с много шофьори от две фирми(без да цитирам..), които обслужваха бившата ми работа, какво е, защо е, как е и т.н. При което няколко от тях ми казваха, вземи си всички документи, обадими се, ще ударя по едно рамо и ще стане работата. Двама от тях даже ми предложиха, те да ме обучат на двойка. Е да, но когато дойде момента, някой напуснали, други все едно се изпариха... Поне разбрах буквално значението на ,,ЕШК", както и да е.
Познавам се с един известен форумен ,,мембър", който ме насочи към две фирми, но – ,,хора без опит вече не взимаме"- край на цитата. В неговата фирма за съжаление не става. До известните  пловдивска и софийска спедиции, които предлагат обучение на новоизлюпени, като мен, все още не съм стигнал, поради всичко, което съм прочел.
Опит имам на бус до 5т., но стаж, като шофьор на камион нямам, в това се изразява и затруднението в намирането..
Имам С+Е категория, валидна професионална компетентност / дигитална карта / психо / АДР-свидетелство / международен паспорт. Имам опит с документи – CMR-та / товарителници / packing list / ЕAD / АДД. С английския се оправям добре, немски шпрехам трудно, но що годе се оправям. Знам какво е и как се използва колан, групажна дъска, лафет, боге и т.н., но не знам какво е да спираш с 40т.

В другите теми са дадени някои предложения, но след това не се пише – станало ли е, не е ли, бива ли я фирмата и т.н. Щях да ходя при жълтите камиончета, но ме разколеба разказа на колегата с който дискутирахме в темата, както и факта, юлската заплата да я взимаш някъде през есента.
Нямам претенции дали ще се кара само в България, прави курсове или вътрешно в Европа. Просто се надявам да срещна човешко и отговорно отношение, макар че изглежда почти невъзможно.
Уговорката ми със сегашния ми работодател е до 21.09.2016, но нарочно пускам темата по-рано.

Някой ако може да удари едно рамо(ама не като горното) или да даде предложение/съвет/насока, ще съм много благодарен и задължен!

Поздрави,
Румен   :)
Винаги искаме, това което нямаме...

SCHwabata

Винаги искаме, това което нямаме...

Boroman21

Никой няма да си заложи дупето пред шефа заради чужд човек , то всъщност виждаш че и шефовете вече трудно се навиват на това. За това започваш  да чукаш от врата на врата и се надяваш да отворят някъде.
Почваш ги наред първо най-близките до вас фирми и след това скачаш по другите градове .
Като намериш някъде работа изтърпяваш поне 6 месеца  и след това скачаш у дълбокото.


Boroman21


SCHwabata

Цитат на: Boroman21 - Неделя, 28 Август, 2016, 15:33:34
Никой няма да си заложи дупето пред шефа заради чужд човек

Принципно е така. Но в повечето случай, като размениш 5 приказки с някой си личи, що за човек е. Е разбира се изключвам хората завършили Натфиз или горублянските локуморазтечаги..
Надявах се някой, който е минал скоро по този път да сподели с какво се е сблъскал и накрая все пак къде се е спрял.
Благодаря за мотивацията иначе, колега !!  :)


П.П. Не знам защо преместиха темата в този раздел, при положение, че търся работа  :o

Винаги искаме, това което нямаме...

Dojogan

Колега, аз съм на твоето положение, или в малко по-напреднало така да се каже. И аз чаках един пич да ми свърши работа, но още преди да ми излязът документите се сетих за вълка и вратът му и добре, че направих така. Щях да загубя много време. Не знам от кой регион си, но обяви има бол, звъниш и това е. Без опит е трудно и се мръщят, но няма начин, все от някъде трябва да се почне. Успех ти желая!

krasisof

Здравей, от това което си написал мога да кажа, че съм бил  в сходна позиция, но и ми се струва че леко се надценяваш. От бус на 40т  си е изхвърляне. За твоята безопасност преди всичко. Както и за другите. Опитай първо на 7.5т или 12т. Това ще ти помогне първо да привикнеш с камиона и второ с работата. Щото отстрани е едно ама като си сам за дълго и далеч е друго. И аз бях така, нъ се качих на 28г с ясната представа кво ме чака и пак имаше изненади. Малкото камионче ми помогна за опит по границите, паркингите, адресите и т.нат. Отделно има фирми където на 7.5т си всяка седмица вкъщи и можеш да вземеш до 1500лв. Език не ти трябва особенно ако работиш за бг фирма,, но внимавай да не попаднеш на чужда за лов на нови колеги че там е и по зле. Ако нямаш никакъв опит на камион колкото и мерак да имаш и аз не бих те взел щото всичко е пари и освен

gazibarev

Аз започнах с никакъв опит.  Направо от колата на влекача.  1 месец на двойка и така момчето с което бях буквално ме научи що е колан и тресчотка.  Но истински ще се научиш едва когато останеш сам.   Правил съм по 15 маневри докато вкарам ремаркето на рампата.   Потил съм се и съм се червил от срам но никой няма да те остави.   Излизат и помагат колегите.  И това дето ти го казват първо на бордови после на влекач не е вярно.   Качиш ли се на влекача все едно сефте караш камион.  Назад е пълна противоположност отколкото с бордовак и ти е нужна практика докато свикнеш.  За мен най големия зор беше да изтърпя "даскала" 1 месец.   Те и за това  я кой фирми не вземат хора без опит защото никой не се съгласява да става учител.
По фирмите...какво да ти кажа.   30 думи ти трябват горе долу да знаеш и няма проблем.   И най вече...да караш по знаци и табели.  Аз карам сега гадна спедиция.  Един белгийски шенкер.  Нон стоп АДР и разни малки селца там дето с кола не можеш да стигнеш но се свиква.   Само няма да  бързаш. Спазвай голяма дистанция.  Особено като си натоварен.  Използвай максимално моторна и ретардер но също така внимавай с тях че може да се сгънеш като ножка.  Ще внимаваш и с ремонтите особено ако те прехвърля от платно в платно.   Щом пише 40 минаваш с не повече от 40 че да не пръснеш товара на пътя като те лашне наклона.   В завоите ще влизаш бавно намалил преди това и ще излизаш от тях с газ. Ще правиш път ако имаш възможност на тия които се включват в магистралата за да може и на теб да ти правят като си на ускорителна лента. Всяка сутрин си проверявай лафета.  Събота едно фриго падна на паркинга.   Бръмчало му на някой чефач и му откопчали лафета.  Човека тръгва и ремаркето пада.   Тогава цирка става много голям.  И на заде.... усетиш ли че усукваш ремарке дърпаш пак напред.   Всичко се учи с опита...желание да имаш.

briko

Цитат на: gazibarev - Вторник, 30 Август, 2016, 08:31:32
Аз започнах с никакъв опит.  Направо от колата на влекача.  1 месец на двойка и така момчето с което бях буквално ме научи що е колан и тресчотка.  Но истински ще се научиш едва когато останеш сам.   Правил съм по 15 маневри докато вкарам ремаркето на рампата.   Потил съм се и съм се червил от срам но никой няма да те остави.   Излизат и помагат колегите.  И това дето ти го казват първо на бордови после на влекач не е вярно.   Качиш ли се на влекача все едно сефте караш камион.  Назад е пълна противоположност отколкото с бордовак и ти е нужна практика докато свикнеш.  За мен най големия зор беше да изтърпя "даскала" 1 месец.   Те и за това  я кой фирми не вземат хора без опит защото никой не се съгласява да става учител.
По фирмите...какво да ти кажа.   30 думи ти трябват горе долу да знаеш и няма проблем.   И най вече...да караш по знаци и табели.  Аз карам сега гадна спедиция.  Един белгийски шенкер.  Нон стоп АДР и разни малки селца там дето с кола не можеш да стигнеш но се свиква.   Само няма да  бързаш. Спазвай голяма дистанция.  Особено като си натоварен.  Използвай максимално моторна и ретардер но също така внимавай с тях че може да се сгънеш като ножка.  Ще внимаваш и с ремонтите особено ако те прехвърля от платно в платно.   Щом пише 40 минаваш с не повече от 40 че да не пръснеш товара на пътя като те лашне наклона.   В завоите ще влизаш бавно намалил преди това и ще излизаш от тях с газ. Ще правиш път ако имаш възможност на тия които се включват в магистралата за да може и на теб да ти правят като си на ускорителна лента. Всяка сутрин си проверявай лафета.  Събота едно фриго падна на паркинга.   Бръмчало му на някой чефач и му откопчали лафета.  Човека тръгва и ремаркето пада.   Тогава цирка става много голям.  И на заде.... усетиш ли че усукваш ремарке дърпаш пак напред.   Всичко се учи с опита...желание да имаш.
Обективно и коректно мнение, благодаря колега! Мога да добавя да търсиш работа в фирми, които влачат хладиници, там работата в повечето случай е на двойка и шанса да те качат при старши е по-голям, обаче стягай г..за, защото раб. време ще е 20-21часа на ден.

Hristo Lishev

Дааа, с едно малко уточнение. Пише ли ти на знака 50 и следва завой, за теб е 30. Особено ако си с 25-6-7 тона на гз. Винаги бъди поне 10 км/ч под ограничението, да ти е чиста работата.

juli76

Карай спокойно и уверено спазвай знаците, ограниченията и регламента.Почнат ли притесненията почват и грешките. Както казват някой "бързай бавно" и няма да имаш никакви проблеми. Казвам го от личен опит преди няколко месеца и аз бях като теб и от бус се качих директно на прицеп без нито един ден стаж на камион. И след 3 седмици обучение със старши шофьор ме пуснаха сам по пързалката из Европа. До сега да чукна на дърво не съм имал сериозни проблеми важното е и в каква фирма си. Но за шофирането се иска и малко усет не на всеки се отдава. ;)

SCHwabata

Благодаря на всички за мненията и най-вече съветите. Особено това за проверката на лафета всяка сутрин, ще е от полза!
Дърпането на ретардера при мокро/снежно време в завой, тогава става ножицата, нали ? Теорията е хубаво да се знае, въпроса е да успявам, максимално да я приложа и в практиката. Силно се надявам да попадна на отговорен колега, който да ми покаже повърхностните неща, а не да претупа работата. Усета и това да ти идва вътре също е важно, съгласен съм. Желанието е голямо при мен и то не от скоро, надявам се да не се дъня.
Ще пиша в темата, като има новости, относно развитието. А и да може и на някой друг да му е полезна.

Винаги искаме, това което нямаме...

djingov

Сутрин или когато започваш работния ден не само лафета,а правиш задължителен обход на цялата композиция(гуми,лафет,пломба,брезент,талибани и др.).Това го имах като част от практически изпит в Холандия.Когато те учат гледай,слушай и ако знаеш нещо,което ти обясняват не се прави на отворен,че го знаеш,казвай  да добре месец ще го изтраеш после сам ще научиш много.Успех и внимателно!

gazibarev

Мерак братле ама работата си е ташак.  Само заради парите стоя тук.   И аз бях мераклия.  Е чисто нов камион карам ама спедициите не стават. А относно цигани.... имах колега... качили се на игуменица и чак на Милано ги усетил. Отворил и ония веднага почнали да викат "полицие полицие"  и ако се обадиш за контрол циганите казват че ти били платили да ги закараш.  За това никаква полиция.  Пъдиш ги на момента.  Само ако си с пломба и се съмняваш че има хора вътре тогава ги викаш

krasisof

Добри препоръки от колеги с малък или никакъв стаж към колега, които тепърва би могло да стартира в бранша. С рискъ да бъда оплют на колегите с малък опит или с липсата на такъв на практика. Щото такъв с 6мес. или с две врътки за мен е новак. Моля намалете самочувствието си и увеличете изискванията си. Иначе след 5-6г. ще усетите последствията от погрешните си заключения.Има определена последователност в нашата професия и е добре да се спазва иначе просто ставаш поредният селяк каращ камион щото чул че се взимат пари. А парите са такива като последствие точно от работа на подобни индивиди. До тук в темата липсва пост от опитен професионалист. И така се завърта една повърхностна и обща информация с която не бихме могли да бъдем истински полезни на нашите бъдещи колеги.
Всеки има право на мнение. Моето в общи линии е това, моля четете между редовете. Здраве и късмет на всички.

Hristo Lishev

Ами хайде дай го това мнение де, не оставяй новия колега на нас, с малкия опит и ламтежа за пари. Чакаме и ние да научим нещо. Не се стискай, сподели.

niki2

Колега доскоро ЮРОСПИЙД в Петърч набираше шофьори без стаж!Не съм работил там,от един познат знам!

niki2