• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Най-добрият камион

Започната от admin, Сряда, 24 Ноември, 2010, 01:03:00

« назад - напред »

0 Потребители и 4 гости преглеждат тази тема.

Кой произвежда най-добрите камиони според Вас?

Mercedes-Benz
56 (16.8%)
MAN
58 (17.4%)
DAF
19 (5.7%)
Iveco
8 (2.4%)
Volvo
89 (26.6%)
Scania
97 (29%)
Renault
6 (1.8%)
Друг производител
1 (0.3%)

Общ брой гласове: 328

крис

Искам и аз да се намеся по темата,не съм карал Скания но на времето служих ВВС поделение,тогава беше комунистическо и на самото  летище освен Миг които са руски изтребители,други нямаше,беше обаче ми попаднала литература за концерна Saab,
тогава разбрах,че освен камиони и леки а-ли в концерна се произвеждат и изтребителите Грипен,в последствие разбрах,че фактически шведите са най-голямата конкуренция на Американските F и руските Миг.Имаше една статия по този въпрос и ставаше въпрос за икономичност,до колкото си спомням един час във въздуха с F струва на американските ВВС 8000$ а с Грипен 4000$.И двата са 11-точкови сиреч носят 11 ракети въздух-въздух,единственото предимство на F-а което беше упоменато е,че на пълен форсаж развива малко по голяма скорост,сега вече не си спомням цифрата,забравих обаче сравнението с руските Миг но със сигурност и него го превъзхожда,от към страна на икономичност,та искам да кажа,,,,
чета по горе,че Скания била собственост на тоз или оня,според мен може да има акционери но не вярвам концерна Saab да е собственост на Vw или там на когото и да е друг.

крис


loshdancho

Цитат на: Chefo(SCANIA) - Сряда, 23 Април, 2014, 08:26:07
+ на Данчо всичко което каза е вярно но както казах един камион трябва и да е комфортен не само здрав  ;D
Пълно щастие няма, всичко е компромис.
Ако искаш здравина е за сметка на комфорта. Окачване , трансмисия.... Ако искаш удобства е за сметка на разхода.
Имаше едно мнение (много вярно), че Един килограм по трансмисията е равен на Шест килограма на купето(ставаше дума за спортните коли). Та от там на времето Скания беше призната за икономичен камион. Няма редуктор, кърдана е като солета, полуоските от захар..... Но ако я пазиш се отплаща с малък разход... но е капризна на здравина. Сега вече всички влекачи са на полуоски без редуктори, а Мерцедес е един от последните, който премахна редукторите от магистралните влекачи.
Според мен: "Най-добрият камион" трябва да се гледа от към изпълнението за  условията, в които е предвиден да работи.
Не да се качиш на "мега" и да я забиеш в кариерата... или да вземеш влекач за тежки условия и да тръгнеш да пътуваш с него по света. Щото и в такива случаи имам опит. Единият Актрос МП1 2003год. Беше с къс( бавен диференциал или скорости) и имаше ПТО за компресор плюс хидравлика. Та самият камион беше създаден да се кара по национал с 75км/ч, нищо че беше с мегаспейс кабина и ретардер, но шасито беше късо. Харчеше  като за световно ако го караш над 80км/ч но пък резервоара беше 350л.?!?! (после началника купи още един резервоар).
Другият пример е с Мерцедес "мега"  качен на гуми 315/80   по кариерата счупи диференциал.Е не беше веднага, но е факт.
Мана(дедо ламби) беше по същият начин преправян от ""мега на стандартен..... в Ако  не сложиш първа пълен-  може да не тръгне. Е разхода беше малък....но амбреажа  остана в Румъния.
Но в България, чорбаджиите разбират от камиони по-малко от шофьорите и не знаят какво купуват.За  това после се казва: от това нищо не става. Тръгнал с двуосен влекач да вози извънгабаритно....Като качих един багер 38тона от Русе на 25тонна двуосна лодка (мега на ресьор) скобите на ресорите опряха в шасито на ремаркето гумите ги помпах по 9,5бара за да не бомбандират. И после цяла нощ 330 км до София... да не ви казвам как съм пускал Бяла като почна да бие само предницата в земята и не спира. Тогава смърдеше не само на феродо, а и на гуми.
Важна е самата изработка според клиента... всяка една фирма го предлага при покупката на нов влекач.
Трансмисия, кабина. двигател, и т.н. да са според условията в които ще работи. Тогава камиона е добър.


ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

JoseCuervo

Цитат на: крис - Сряда, 23 Април, 2014, 09:37:16
...чета по горе,че Скания била собственост на тоз или оня,според мен може да има акционери но не вярвам концерна Saab да е собственост на Vw или там на когото и да е друг.
Малко сурова статистика относно собствеността на Scania AB:
45.66% от капитала са собственост на: Volkswagen Aktiengesellschaft
13.35% от капитала са собственост на: MAN SE
4.27% от капитапа са собственост на: Clearstream Banking
и така нататък ....

крис

Те и за Волво бяха казали още преди време,че китайците го купили ама се оказа,че имат някакъв дял при леките а-ли

IvanovIvan

Няма лошо марките на Ман и Скания да работят заедно , погледнете на пример Рено и Волво работят заедно и им се получава доста добре . А иначе загледайте стоповетв на ТГХ и по новите Р-ки еднакви са и няма лошо сега от Скания ще помогнат на Ман да внедрят системи за икономия на гориво като Eco-Roll Scania Active Prediction (за момента само Мерцедес,Скания и Волво ги имат). Така , че никои не си въобразява че двете марки ще станат голф или с еднакви мотори кабини и скорости всичко си е отделно само част от компонентите и консумативите ще бъдат еднакви което е голям + за големите автопаркове който ще предпочетат двете маеки .

loshdancho

Цитат на: JoseCuervo - Сряда, 23 Април, 2014, 11:03:31
Малко сурова статистика относно собствеността на Scania AB:
45.66% от капитала са собственост на: Volkswagen Aktiengesellschaft
13.35% от капитала са собственост на: MAN SE
4.27% от капитапа са собственост на: Clearstream Banking
и така нататък ....

Доста ти е назад информацията Фолксваген държи вече 90% от Скания.....Грешно съм те разбрал... Мажоритерен собственик и 90% от правата на глас в борда.

На който му е интересна историята- http://www.investor.bg/novini/444/a/ofertata-na-volkswagen-za-ostatychniia-dial-v-scania-be-othvyrlena-ot-amf,169660/
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

JoseCuervo

Цитат на: loshdancho - Сряда, 23 Април, 2014, 17:22:19
Доста ти е назад информацията Фолксваген държи вече 90% от Скания.....Грешно съм те разбрал... Мажоритерен собственик и 90% от правата на глас в борда.

На който му е интересна историята- http://www.investor.bg/novini/444/a/ofertata-na-volkswagen-za-ostatychniia-dial-v-scania-be-othvyrlena-ot-amf,169660/

Може би Volkswagen Aktiengesellschaft+MAN SE(които също са собственост на Volkswagen Aktiengesellschaft) дават общо 90% при гласовете в борда.
П.С Сори за спам-а
П.С2: Разпределение на гласовете при собствениците: Volkswagen Aktiengesellschaft- 70.94%, MAN SE- 17.37%
       

kivott77

Според мен най добрия камион е добре подържания.

monterei

Цитат на: loshdancho - Сряда, 23 Април, 2014, 10:03:33
Пълно щастие няма, всичко е компромис.
Ако искаш здравина е за сметка на комфорта. Окачване , трансмисия.... Ако искаш удобства е за сметка на разхода.
Имаше едно мнение (много вярно), че Един килограм по трансмисията е равен на Шест килограма на купето(ставаше дума за спортните коли). Та от там на времето Скания беше призната за икономичен камион. Няма редуктор, кърдана е като солета, полуоските от захар..... Но ако я пазиш се отплаща с малък разход... но е капризна на здравина. Сега вече всички влекачи са на полуоски без редуктори, а Мерцедес е един от последните, който премахна редукторите от магистралните влекачи.
Според мен: "Най-добрият камион" трябва да се гледа от към изпълнението за  условията, в които е предвиден да работи.
Не да се качиш на "мега" и да я забиеш в кариерата... или да вземеш влекач за тежки условия и да тръгнеш да пътуваш с него по света. Щото и в такива случаи имам опит. Единият Актрос МП1 2003год. Беше с къс( бавен диференциал или скорости) и имаше ПТО за компресор плюс хидравлика. Та самият камион беше създаден да се кара по национал с 75км/ч, нищо че беше с мегаспейс кабина и ретардер, но шасито беше късо. Харчеше  като за световно ако го караш над 80км/ч но пък резервоара беше 350л.?!?! (после началника купи още един резервоар).
Другият пример е с Мерцедес "мега"  качен на гуми 315/80   по кариерата счупи диференциал.Е не беше веднага, но е факт.
Мана(дедо ламби) беше по същият начин преправян от ""мега на стандартен..... в Ако  не сложиш първа пълен-  може да не тръгне. Е разхода беше малък....но амбреажа  остана в Румъния.
Но в България, чорбаджиите разбират от камиони по-малко от шофьорите и не знаят какво купуват.За  това после се казва: от това нищо не става. Тръгнал с двуосен влекач да вози извънгабаритно....Като качих един багер 38тона от Русе на 25тонна двуосна лодка (мега на ресьор) скобите на ресорите опряха в шасито на ремаркето гумите ги помпах по 9,5бара за да не бомбандират. И после цяла нощ 330 км до София... да не ви казвам как съм пускал Бяла като почна да бие само предницата в земята и не спира. Тогава смърдеше не само на феродо, а и на гуми.
Важна е самата изработка според клиента... всяка една фирма го предлага при покупката на нов влекач.
Трансмисия, кабина. двигател, и т.н. да са според условията в които ще работи. Тогава камиона е добър.




Подкрепям с две ръце.

Chefo(SCANIA)

Най-добрия камион който сте карали.....марка,модел,конски сили  ;D ;D

Boroman21


Красимир Тодоров

Добро е, върви, ама некакси немаш стойка в него, особено ми е
Най-добрия камион вече се убеждавам, че е тоя на календарите по офисите дето е сниман, да го гледам на снимчица, отдалечко..

djenzo

Ама само любители ще пишат и обсаждат тази тема,каде са шофьорите или им е скучно с олигофрени като вас.

admin

Цитат на: djenzo - Събота, 07 Февруари, 2015, 21:57:19
Ама само любители ще пишат и обсаждат тази тема,каде са шофьорите или им е скучно с олигофрени като вас.

Ти от професионалистите ли си? Умишлено не ти изтрих публикацията, за да видят и останалите по какъв начин нахълтваш във форума и още в първия ред изпростяваш.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

driver1

Цитат на: djenzo - Събота, 07 Февруари, 2015, 21:57:19
Ама само любители ще пишат и обсаждат тази тема,каде са шофьорите или им е скучно с олигофрени като вас.

    djenzo, кажи нещо професионално и да го обсъдим? Никога не е късно човек да научи нещо ново.

driver1