• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Volvo the Best

Започната от FH16, Събота, 09 Юли, 2011, 21:40:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

!na

Демо на системата за аварийно спиране на Волво с предупреждение за сблъсък.

Работи при скорост до 70 км/ч.
Подобни системи ще бъдат задължителни в ЕС от ноември 2015 г.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

!na

My truck runs on diesel, I run on 100% passion

loshdancho

 Изпитвах я на собствен гръб тази система (на една друга марка)... за проба как работи.... страшно е, дори докато я тествах.
А ако си без колан- изпадаш през стъклото. Даже тука  на теста е на мокро! Браво!
Но имам един въпрос.....няколко:
Защо до 70км/ч. и над тази скорост ако вдигне камиона какво ще стане, ако системата е включена?
 Примерно си карам на пилот с 70км/ч. но идва спускане, камиона(VOLVO) изключва от сорост и се двожо с 90км/ч. и тогава се получава критична ситуация.... Какво ще е поведението на камиона от началото 70км/ч. до момента на критичната ситуация.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Петък, 18 Януари, 2013, 17:34:43

  Даже тука  на теста е на мокро! Браво!

Те туй цитатче от мен за новите сопки ,бравос,чини ми се некой ,че е много доволен ,че има такива системи.


loshdancho

Лично Аз познавам един.....Ако имах тази система тогава....щеше да е много доволен човека.....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Петък, 18 Януари, 2013, 17:46:37
Лично Аз познавам един.....Ако имах тази система тогава....щеше да е много доволен човека.....
Не се и съмнявам.

Едно мислене от моя страна ,чудя се при такъв спирачен ефект при скорост над 70км/ч да не е малко опасничко с неща от сорта на обесен на колана или пък 3-4 счупени ребра ,та затова да е направена за скорост до 70км/ч . -само мислене от моя страна естественно не претендирам да е добро,но си споделям мисълта.


!na

Нямам точен отговор на въпроса ти, Данчо.

Системата се задейства, когато няма реакция от водача след включване първо на светлинен и след това звуков сигнал. Дори и да е заспал, според мен шофьора ще реагира на второто.

http://www.volvotrucks.com/trucks/bulgaria-market/bg-bg/newsmedia/pressreleases/Pages/pressreleases.aspx?pubId=14219
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

loshdancho

Помислих малко и си спомних какво става при другата марка...
Предполагам При VOLVO  е почти същото.
При включена система не е възможно да се надвиши скороста.
Защото системата работи заедно с автопилота... а той няма да може да се настрой на повече от 70 при включена система за аварийно спиране.
При движение по наклон се включваше ретардера(на другата марка)  на задействана система, предполагам тука е същото...Няма да позволи да се превиши скоростта.
Системата е много хитра... Сигурно са такива изискванията от Еуропата..
Когато е включена и отчете опасност  в  опасната зона на спиране:
Първо се появява червена светлина на дисплея( тука е даже отражение на стъклото)
После има звуков сигнал.
Чак след това се задействат спирачките.
През времето в което е светлинният  и звуковият сигнал е оставено време да реагира водача.
Ако през това време, Той вземе някакво друго решение свързано с ситуацията системата веднага изключва.
Примерно светва червено, но аз си натискам спирачката и автопилота веднага изключва, а с него и системата за аварийно спиране и Аз вече управлявам и взимам решения.

Е разбира се това са предположения свързани от опита с друга марка...Но изискванията и стандартите са за всички.
 

П.С. Принципа е същият  сега прочетох в сайта на VOLVO. За камерата гора на стъклото е новост.
До сега се предлагаше само камера  за следене на ленатата, сега са две...Байбрадър

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Принципно не знам коя марка визираш,но от тия мойте любимите немските имат подобна система и са зяпам клипчета и на едната и на другата марка,но определено ме кефи не самата система,а спирачният ефект .
Бе и туй и туй спират ,ма едното кърти асфалта.


loshdancho

Е точно за това къртене на асфалта ти говорех...
След звуковият сигнал се задействат мигновено на 100% спирачки ретардер и моторна... Ефекта е като удар, а не като спиране, къде що и какво има по кабината всичко се удря в стъклото.
А ако не е колана и шофьора  е задремал.... се е  разпльокал  на стъклото.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

KrOcky

Само да не стане по некое време таз ситуацийка, че срам и джомбуш голем.  :D :D :D

https://www.youtube.com/watch?v=QJ6z3IArINI
КльоНбаджия

loshdancho

Ако се поинтересуваш малко, ще намериш информация, че системата е сложена  за да се избегне определена ситуация.
Тя не е за да се ползва като основна, а е само подсигуряваща.
Тоест на Първо място си остава  водача.
 Може би точно поради причината заради, която в клипа става катастрофата е добавена и камерата, за да може да се различи по-добре препятствието.
И след Още мислене по въпроса:
Защо 70км/ч.  мисля, че може би системата гарантира спиране, над тази скорост ако се задейства ще се получи много по-лек удар и не толкова опасен.
Остава да видим клипове как точно се работи със показаната система....как се включва, дистанция, време, метри...
въобще как се работи.
2015 идва и Скакйнет вече  се подготвя. :D

П.С. При другата марка забелязах два огромни недостатъка:
1. Невъзможност да работи в завой.
2. Невъзможност да работи при стръмни виражи.

На включена система си правих опити и чаках да ме извести със сигнал... ама не можа и бях принуден за спирам или заобикалям.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Люси

А представяте ли си как си караш на прекъсвач по някой аутобан и си пиеш кафенце и компютъра решава че има нещо пред теб и те законтря как ще се почустваш? ;D
Иначе като камион не го люба много,правил съм 2 курса от Гърция до Германия и обратно и не ми допадна в сравнение с германските возила нестабилен ми се виждаше и 12 скорости при положение че съм свикнал с 16 пък може би не можех да го карам ли не знам!!! ???

loshdancho

 Да точно за това ти казвам усещането е и психически стресиращо.
За проба съм пуснал системата на двулентов път с двупосочно движение.
Не хващаше колите от насрещното до момента на един десен завой....
Без да очаквам, както си карам с около 50-60км/ч.  на включена система и пилот, отпуснат без колан и не очакващ нищо да се случи.
В един момент се появява кола в насрещното и тъй като завоя в десен се оказва точно в зоната на действие на радара....
Озовах се върху волана  уплашен какво е станало та камиона да се забие в земята от веднъж.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

monterei

Чета и се чудя кой е този немски камион, който има подобна система. Аз поне се сещам само за една марка, която може да доставя такъв асистент от доста години и с всяка изминала година все нещо усъвършенстват. Системата, която се монтира в момента различава и спрели, и движещи се обекти (независимо накъде) и работи и при по-високи скорости. И не е никак лоша. Усещането при 70км/ч като набие спирачките не е най-неприятното, но ти защо караш без колан?:)

loshdancho

 Новите системи различават, имат даже система STOP and GO,  но старите на MP2 са доста допотопни.
И не само Мерцедес я предлага системата, просто рекламирането там е най-голямо.
Различават спрял но в завой  и на вираж се получава нещо като мъртъв ъгъл.
Системата е само за аутобан и то за място където не те сечът пред теб като изпреварват.
И там ми погоди номер, та пак ми изкара акъла, но тогава се уплаших да не се целне някой отзад.
За България с тази култура на шофиране е даже опасна тази система, още повече, че тука не се укрепват масово товарите и си представи какво става  с товара когато те набие в земята.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.