Здравейте колеги.
Как трябва да постъпя тъй като от 2 дена не съм сменял шайбата на камиона пък не ми се иска да тръгвам пак със бележка.... заради 2 дена нито съм оплескал старите шайби просто нямах време да ходя до фирмата да си ги сменя на обет във 11:30 часа.
А също не съм сменявал шайба по 2-3 дни.Така като теб не съм ходил до камиона изобщо и не съм имал проблем.
Цитат на: georgi87 - Сряда, 15 Февруари, 2012, 13:35:35
А също не съм сменявал шайба по 2-3 дни.Така като теб не съм ходил до камиона изобщо и не съм имал проблем.
Значи да слагам преди да тръгна нова и да си карам.
Не знам да не да има проблем тъй като втория и третия курс все със бележка тръгвам пусната от дата 13.01.12год. до 10.02.12год. че не не съм излизал от гаража. на 10.02.12год. тръгнах от Троян и на 12.02.12 год. се върнах от Русе заради проблем по границата и само на 13.02.12год. я смених и от тогава не съм я сменял така си пише по нея до сега.
Не би требвало да има проблем аз поне не съм имал.Като затръгваш пишеш нова и газ,ако пък искаш може да кажеш на чорбаджийте ти да ти пуснат нова бележка от датата на която ще тръгнеш.
Ако наистина не си вадил диска няма по-голяма радост ;D за контрольора, или друг проверяващ-мислим! ???
Не се коси! Маджара ми я гледа, въртя и накрая –ОК!
Преди години едно Крюшо помисли, че е попаднал на балък, ма като чу по телефона думата адвокат и ме изгони като мръсно коте без дори да ми удари печат, че ме е проверявала гадта. Причината беше че съм сменил шайбата с около половин час по-късно демек застъпила почивката върху караното предния ден та даже ако не беше и върху пауза, ма тва нема никво значение. Спомена неква бесна сума вече съм забравил и ми я пише на кабината с пръст. Аз му казвам, че повечето са ми такива и му показвам няколко и той сложи бройката на шайбите пред сумата и знак за умножение... лелеееееее щех да паднем. Опитва се на какви ли не езици да ме пита дали кеш ше плащам или с карта хахахахаха само като се сетя. Викам ни кеш ни на ръка ни в брой ни как се сетиш - кръв повръщам пари не връщам... и те така... :D
или да най добре от утрешна дата и часа преди да тръгна и да си почна на ново :)
Благодаря за отговорите колеги!
Лека и Безаварийна.
За повече от 45 часа пауза задължително бележка . Който ги разправя , че няма проблеми , да има да взема.
Преди 2 години в фирмата в която работя баща и син ги спряха в Каталуня и познайте – 3600 Е глоба . Шефа
се разболя , сбира ни шайбите и праща копия да доказва , че никой не е карал камиона . Накрая дойде глобата и бяха я намалили на 600 Е .
Цитат на: Don Marino - Сряда, 15 Февруари, 2012, 16:44:38
За повече от 45 часа пауза задължително бележка . Който ги разправя , че няма проблеми , да има да взема.
Преди 2 години в фирмата в която работя баща и син ги спряха в Каталуня и познайте – 3600 Е глоба . Шефа
се разболя , сбира ни шайбите и праща копия да доказва , че никой не е карал камиона . Накрая дойде глобата и бяха я намалили на 600 Е .
Не питай старило нито пък патило , питай платило !!! ;D
Здравейте колеги. Имам един въпрос може да ви се стори смешно но ще питам.Понеже никога не ми се е налагало да чертая на шайбата а може да се наложи. Седя си тук пред компа и кериза една шайба но не вдявам как се чертае на нея.Почивки, раб.време и т.н. Та ако може някой да ме светне? Знам че ще има и такива които ще си помислят, гледай го тоя какъв шофьор е незнае да си начертае шайбата. Е какво да се прави човек се учи цял живот. Извинявам се за НЕКОМПЕТЕНТНОСТА предварително. :-[ :-[ :-[
Цитат на: grants - Сряда, 26 Декември, 2012, 18:16:40
Здравейте колеги. Имам един въпрос може да ви се стори смешно но ще питам.Понеже никога не ми се е налагало да чертая на шайбата а може да се наложи. Седя си тук пред компа и кериза една шайба но не вдявам как се чертае на нея.Почивки, раб.време и т.н. Та ако може някой да ме светне? Знам че ще има и такива които ще си помислят, гледай го тоя какъв шофьор е незнае да си начертае шайбата. Е какво да се прави човек се учи цял живот. Извинявам се за НЕКОМПЕТЕНТНОСТА предварително. :-[ :-[ :-[
На гърба на шайбата има нанесени символите управление, друга работа, заангажиран и почивка. Това е на редовете, по колони са нанесени часовете 0-24. Получава се мрежа от малки квадратчета. Там чертаеш на ръка, дейността и времето от началото до края. Чертал съм на ръка, но не са ме проверявали и не съм сигурен дали правилно съм го направил.
На дигиталните тахографи е подобно на гърба на хартията за принтера.
Ръчно се записва, когато нямаш достъп до тахограф или е повреден. Ако е повреден, не повече от 7 дни можеш да се движиш така. След това задължително сервиз.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 26 Декември, 2012, 18:32:38
На гърба на шайбата има нанесени символите управление, друга работа, заангажиран и почивка. Това е на редовете, по колони са нанесени часовете 0-24. Получава се мрежа от малки квадратчета. Там чертаеш на ръка, дейността и времето от началото до края. Чертал съм на ръка, но не са ме проверявали и не съм сигурен дали правилно съм го направил.
На дигиталните тахографи е подобно на гърба на хартията за принтера.
Ръчно се записва, когато нямаш достъп до тахограф или е повреден. Ако е повреден, не повече от 7 дни можеш да се движиш така. След това задължително сервиз.
Благодаря ще погледна и ще пробвам да начертая.Та макар и да сасипя шайбата. Ще черпя бира. ;) ;) ;)
И аз да попитам един глупав въпрос.
На аналоговите тахографи на какъв период се кара-На разположение (квадрат с една диагонална черта) или друга работа (чукчета)?
Цитат на: Drifter - Сряда, 26 Декември, 2012, 19:14:15
И аз да попитам един глупав въпрос.
На аналоговите тахографи на какъв период се кара-На разположение (квадрат с една диагонална черта) или друга работа (чукчета)?
На чукчета е "друга работа". Квадрат с диагонал, е на "разположение".
Лятото карах една стара Скания. На втория водач, ако не сложиш, превключвателя на "разположение", чертае тънка черта като почивка.
Чукчета.
Уаууу! Вече го бях постнал, когато съобразих, че всъщност съм в грешка! Извинявай колега! Все пак отдавна не превключвам ръчно тахографа.
Цитат на: grants - Сряда, 26 Декември, 2012, 18:16:40
Здравейте колеги. Имам един въпрос може да ви се стори смешно но ще питам.Понеже никога не ми се е налагало да чертая на шайбата а може да се наложи. Седя си тук пред компа и кериза една шайба но не вдявам как се чертае на нея.Почивки, раб.време и т.н. Та ако може някой да ме светне? Знам че ще има и такива които ще си помислят, гледай го тоя какъв шофьор е незнае да си начертае шайбата. Е какво да се прави човек се учи цял живот. Извинявам се за НЕКОМПЕТЕНТНОСТА предварително. :-[ :-[ :-[
Тука темата е много важна, защото има подробности.
Даже спирах при Дай да ги питам...
Като много важно е :
Шайба се чертае от - до 00.00(24.00) часа.
Какво означава това?
Като извадиш шайбата, започваш да чертаеш в часа в който е извадена. Може да напишеш над графата часа въпреки, че не се изисква.
Шайбата я чертаеш до 24.00 часа същият ден. Не повече. Дори да е сложена в 23.00 часа се допуска да се чертае до 24.00часа.
Тъй като това е шайбата за тази дата.
След това си взимаш друга шайба и чертаеш от 00.00 часа . Ако не я слагаш в тахографа си я чертаеш до 24.00 часа.
Ако се слага в тахографа се чертае от часа в който свършва предишната 24.00(00.00) часа до момента на слагане.
Не можеш да чертаеш на шайба от (примерно) 19.00 до 07.00 часа на другата дата.Тогава се мпускат две.
Едната от 19.00 до 24.00 като се пише датата в която е било 19.00. Втората е от 00,00часа до 07.00 часа следващата дата.
На нея се пише следващата дата.
Примерно:
Свършваш в петък в 17.00часа и започваш в понеделник 07.00часа.
В петък вадиш шайбата и я приключваш ако заедно с чертаното надвишаваш 24 часа общо време(примерни е сложена в четвъртък в 18.00часа).
Взимаш друга пишеш петъчна дата на лицето и съботна от долу под нея и чертаеш от 17.00 до 24.00 часа.
Взимаш следващата пишеш съботна дата и неделна и чертаеш от 00.00 часа до 24.00часа.
Взимаш следваща и пишеш дата неделя и понеделник, отново чертаеш от 00.00 до 24.00часа.
Взимаш следващата пишеш само понеделнишка дата и чертаеш от 00.00ччаса до момента на слагане в тахографа.
На лицето на шайбата си пишеш името и място, в което се намираш ти (това в което си оставил камиона)
Километража го преписваш един и същ, като от долу сумираш километрите да са Нула.
Ако по време на тези действия се наложи да смениш местоположението то това трябва да е отразено в чертаенето на шайбите.
Тоест, ако оставиш камиона в петък в София, а го вземеш в понеделник от Перник то на понеделнишката шайба(приема се че си тръгнал в понеделник за Перник) трябва да чертаеш като друга работа или разположение времето в което си пътувал до Перник.
Когато сменяваш превозни средства, на лицето си приключваш шайбата за първото ППС, а на гърба си пишеш Второто , километраж. За времето в което нямаш достъп до тахо(Между смените) си чертаеш на гърба .
Ето пример;
Снимка 1. е за петък.
Снимка 2 е за събота.
За неделя се пуска същата като съботната(но ме домързя да я чертая тъй като са еднакви).
Снимка 3. е за понеделник, като същата шайба трябва да влезе в 07.00. часа в тахото.
Точно така.Аз правя обаче нещо друго.Не твърдя че е правилно.Прибирам се в гаража вадя шайбата и я приключвам.Поставям нова която се върти колкото време ме няма1...2...3...4.....дни.Преди да тръгна предния ден отивам и сменям пак шайбата.А тази дет се е въртяла до сега се приключва с нула километри и крайна дата на изваждане от тахото.После върху нея пускам служебна бележка че съм бил я почивка а нещо друго и така пътувам.Когато някой ме проверява му давам и шайбата и бележката.Е тва е.
Цитат на: Mystang - Сряда, 26 Декември, 2012, 20:05:34
Точно така.Аз правя обаче нещо друго.Не твърдя че е правилно.Прибирам се в гаража вадя шайбата и я приключвам.Поставям нова която се върти колкото време ме няма1...2...3...4.....дни.Преди да тръгна предния ден отивам и сменям пак шайбата.А тази дет се е въртяла до сега се приключва с нула километри и крайна дата на изваждане от тахото.После върху нея пускам служебна бележка че съм бил я почивка а нещо друго и така пътувам.Когато някой ме проверява му давам и шайбата и бележката.Е тва е.
Трябва да почетеш малко регламента, за да си спестиш ходенето и страховете.
Като първо не се изисква да седи шайба в тахото във времето когато няма шофьор в него.
Като второ чертането по шайбите е само за случаите когато си извън базата на превозното средство и нямаш достъп до тахограф или друго записващо средство(бележка).
Когато си в базата ти дават бележка. Самият километраж на камиона е достатъчно доказателство за това, че си бил в почивка.
Като трето. Самото ходене и сменяване на шайбата се смята за работа и прекъсване на почивката.
Кат четвърто не се изисква да носиш тази шайба, която е стояла в тахото.Това ми беше изрично пояснено от ДАИ.
Цитат на: Drifter - Сряда, 26 Декември, 2012, 19:14:15
И аз да попитам един глупав въпрос.
На аналоговите тахографи на какъв период се кара-На разположение (квадрат с една диагонална черта) или друга работа (чукчета)?
Сори да двойният пост но са различни отговори.
На каквото и да оставиш тахографа в момента в който тръгнеш той сам преминава на волан(каране).
Когато спреш се връща на това на което е оставен.
Ако погледнеш на всеки по-стар тахограф има надпис - (символа на волан) и пише AUTOMATIC.
Останалите с ръчно превключване за волан вече не се срещат, не са по стандарт и не ги признават.
Но ако те гепнат унгарците да си така спрял в техен граничен терминал, яко ти дупе, ще те глобят за това, че работиш(оправяш документи) а тахото е на почивка.
Ееее благодаря Лошданчо.Унгарците не ги мисла засега.Ще бръмчиме първо БГ малко.
;)
Багодаря ти колега loshdancho за отговорите много са полезни. Ти ми помагаш много и предполагам не само на мен. Ако има анкета за съфорумец, на годината ще гласувам за теб с двете ръце. Благодаря ти още веднъж. Ааааааа и още нещо да кажа. Не се падмазвам или нещо от сорта както може да си помислят други.Просто съм доволен от помоща на колегата.
Колегата loshdancho е прав за тахото.Лично съм спирал до мобилните лаборатории на джадаите да питам.Един от тях се качи и погледна тахографа,завъртя врътките на легло,каза така ще караш и това е.До сега не съм имал проблеми със тях,а се случва честичко да ме спират.
Цитат на: kratun4o - Четвъртък, 27 Декември, 2012, 14:15:53Колегата loshdancho е прав за тахото.Лично съм спирал до мобилните лаборатории на джадаите да питам.Един от тях се качи и погледна тахографа,завъртя врътките на легло,каза така ще караш и това е.До сега не съм имал проблеми със тях,а се случва честичко да ме спират.
Да, на легло е най-лесно да се кара, щом спреш веднага почва да ти пише автоматично почивка.
Но в един момент нямаш време през което си товарил, за това е хубаво в деня на товарене да си го превключиш на друга работа поне 15-20мин до като товариш. Навънка, че и даже в България може да ти бъде зададен въпроса :
-Покажи ми времето, в което си натоварил?
И тогава какво правиш?....Освен да мигаш умно с очички, защото датата на товарителницата те издава....
Към колегата Grants:
За да си чертаеш шайбите, както казах трябва да не си във мястото на домуване на камиона.
А за почивката през това време обикновено се задават контролни въпроси от типа:
- Ти къде почива (спа) през това време.
За доказване на това се признават билети от влак, автобус и фактури или квитанции, касови бележки от хотел.
В регламента е описано, че може да прекараш дневната почивка на кораб, влак и т.н. но трябва да можеш да го докажеш.
Така, че писането на шайби е малко на кантар работата ако искаш да послъгваш. Може много лесно да те хванат.
Даже ако си спал у приятел или роднина... как ще докажеш, че през това време не си управлявал....
А те органите точно това търсят... да те хванат и да не можеш да докажеш. Пък ходи доказвай, че после нямаш сестра.
Ako,дръгела няма легло и се кара на двойка,тахото на втори шофьор не може да бъде на легло.В предишната фирма карах едно Атего без легла, на двойка,вътрешно в страната.От ДАЙ бяха любезни да кажат,че не трябва тахото на втори шофьор да е на легло,защото в кабината няма легло. ;)
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 27 Декември, 2012, 16:03:10
Да, на легло е най-лесно да се кара, щом спреш веднага почва да ти пише автоматично почивка.
Но в един момент нямаш време през което си товарил, за това е хубаво в деня на товарене да си го превключиш на друга работа поне 15-20мин до като товариш. Навънка, че и даже в България може да ти бъде зададен въпроса :
-Покажи ми времето, в което си натоварил?
И тогава какво правиш?....Освен да мигаш умно с очички, защото датата на товарителницата те издава....
Аз имам друго предложение:
Винаги да работим на "чукчета". Когато предприемем независимо каква пауза да преминаваме на "легло". След като приключим паузата тръгваш пак на чукчета. Тук искам да добавя, че по време на товарене също можем да имаме условия да правим пауза и това да го отбележим по надлежния ред, както съм споменал по горе.
Съгласни?
Както винаги си безкомпромисно прав.
Само заради това, че "Дойчо" може да ти направи проверка на всяко място и време и да те хване, че шмекеруваш.Но в България не съм виждал да правят проверки по фирмите и рампите.
А това с щракането постоянно на почивка и друга работа ... го забравям на моменти и се оказва, че си седя и почивам 15-20 минути, а тахото си чука на друга работа(чукчета) и аз си прахосвам времето безсмислено.
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 27 Декември, 2012, 20:19:02
Както винаги си безкомпромисно прав.
Само заради това, че "Дойчо" може да ти направи проверка на всяко място и време и да те хване, че шмекеруваш.Но в България не съм виждал да правят проверки по фирмите и рампите.
А това с щракането постоянно на почивка и друга работа ... го забравям на моменти и се оказва, че си седя и почивам 15-20 минути, а тахото си чука на друга работа(чукчета) и аз си прахосвам времето безсмислено.
Миналата година карах 3 месеца един DAF с дигитален тахограф и още преди да тръгна на път, помолих началника да ми направи тахографа автоматично да минава на "легло". Срещу 80 лева в сервиз му смениха софтуера и повече изобщо не съм го пипал. Нито пък съм се тревожил дали случайно тахографа не е останал на режим "шофиране" и на другия ден да се окаже, че изобщо нямам пауза. Малко ми бяха останалите главоболия, ами добре, че не мислех и за "чукчета" и "легла".
Да, можем да обобщим, че единия вариант е удобния, другия - законния. Няма тахограф, който автоматично да минава на легло когато спрем на световар, освен "удобно" настроения аналогов...
Всеки сам избира!
Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Четвъртък, 27 Декември, 2012, 21:43:49
Да, можем да обобщим, че единия вариант е удобния, другия - законния. Няма тахограф, който автоматично да минава на легло когато спрем на световар, освен "удобно" настроения аналогов...
Всеки сам избира!
Пропуснах да напиша, че този тахограф минаваше на легло след връщане на "контакта".
Добър ден,та и аз да питам че имам спор тук с един колега от блока.Той твърди че шайбата не трябва да се сменя преди да са изтекли 24 часа.Дори когато правиш 24 часа почивка минава на 2 шайби??Аз всеки нов работен ден слагам нова шайба независимо че не са изтекли часовете,вадил съм я и 7-8 часа преди краят й, а при почивка щом спра приключвам шайбата и слагам нова за 24 часова почивка за да ми е на една шайба почивката,та сега кажете кой е прав кой крив.
Здравейте! Прочетох коментарите в темата, но нищо не разбрах и ми се объркаха понятията.
Само да поясня, че досега работих във фирма, в която се налагаше 2-3 пъти в месеца да карам едно камионче Рено 140S -82год. с тахограф с шайба. От 01.04. съм в неплатен отпуск от тази фирма и чакам да ме назначат в транспортна фирма и да карам прави курсове, в началото с друг водач за около 1 месец.
Досега камиончето го карах по следния начин:
1. Пускам си заповед - подпис и печат.
2. Издавам си удостоверение, че от деня след предишното ми каране на камиончето до деня преди този, в който пак ще се наложи да го карам - съм извършвал друга /основната ми/ работа. Пак подпис и печат.
3. Отивам с тези 2 документа на следващия ден при камиончето и си ги слагам в една папка със съответните джоб-пликове - единия за заповедите, другия за удостоверенията.
4. Вадя и приключвам старата тахошайба от тахографа. Примерно последно съм карал от 10ч. до 14ч. на 15 януари. Шайбата си е седяла в тахографа. Като я извадя записвам крайните километри и общия пробег най-отдолу.
5. Попълвам нова тахошайба /часа примерно е 9,30ч./, но пък аз съм си направил сметката и заповедта и удостоверението предния ден съм ги пуснал до 9 или 9,30ч. Досега винаги си пишех имената така - Иван Иванов. Наскоро четох обаче една тема и там пишеше, че се пишели 3-те имена като по лична карта, че и даже в коя държава е започната шайбата. Та последните 2 шайби от 28 и 29.03.2013г. имената си ги записах така - Ivanov/ Ivan Angelov. Никъде не видях на самата шайба къде трябва да напиша, че съм я започнал в BG и не съм нанасял държава.
До седмица ще ми се обадят от новата фирма да тръгвам на курс. Пак от една тема във форума разбрах, че трябва да си нося в рамките на 28-дневния период всички шайби и удостоверения - за да ги представя при евентуална проверка /в Унгария глобявали/. Та мисълта ми е, че никога не съм чертал и приключвал шайба на 24часа и не ми е ясно как става това.
Малиии ,и сигурно никога не са те спирали ! :)
На 2-ра страница loshdancho е обяснил как се чертае шайба ! Какво не разбра ?
Колеги и аз имам един въпрос пък да не отварям нова тема.
Та въпроса ми е: Примерно съм карал 3 часа и на границата има опашка прехвърлям на "чукчета" и бутам в колоната още 2 часа това нарушение ли е ? Понеже от колеги чух че смешено "каране" и "на работа" до 6 часа можеш ???
Цитат на: Дамян Йончев - Вторник, 23 Април, 2013, 23:46:50
Колеги и аз имам един въпрос пък да не отварям нова тема.
Та въпроса ми е: Примерно съм карал 3 часа и на границата има опашка прехвърлям на "чукчета" и бутам в колоната още 2 часа това нарушение ли е ? Понеже от колеги чух че смешено "каране" и "на работа" до 6 часа можеш ???
"Управление" и "друга работа", до 6 часа. Ама и нещо имаше до 6 часа 30 минути, до 9 часа 45 минути почивка. Не съм съвсем сигурен и не ми се търси сега. Най-сигурно, преди общо 6 часа, да спреш за 45 минути.
На цифровите тахографи и автоматичните аналогови, при спиране са на "чукове". На практика, на граница и на ферибот като на река Дунав, може да бъде "заангажирано" или "готовност". Да не е спорен термина: Символа "квадрат с диагонал".
Някой казват, че се държало да бъде на чукове, по границата. Само че, в определението за "друга работа", не включва преминаване на граница! Както и на река Дунав, да се слагало на "ферибот/влак". Смисъла на това е, да ти се признае прекъсването на почивката на "големите" фериботи (както и билета)! Ама къде при шайбите е този бутон (ферибот)?
Струва ми се е важно, да не е на "легло". Няма условия да е почивка.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 24 Април, 2013, 01:07:36
"Управление" и "друга работа", до 6 часа. Ама и нещо имаше до 6 часа 30 минути, до 9 часа 45 минути почивка. Не съм съвсем сигурен и не ми се търси сега. Най-сигурно, преди общо 6 часа, да спреш за 45 минути.
На цифровите тахографи и автоматичните аналогови, при спиране са на "чукове". На практика, на граница и на ферибот като на река Дунав, може да бъде "заангажирано" или "готовност". Да не е спорен термина: Символа "квадрат с диагонал".
Някой казват, че се държало да бъде на чукове, по границата. Само че, в определението за "друга работа", не включва преминаване на граница! Както и на река Дунав, да се слагало на "ферибот/влак". Смисъла на това е, да ти се признае прекъсването на почивката на "големите" фериботи (както и билета)! Ама къде при шайбите е този бутон (ферибот)?
Струва ми се е важно, да не е на "легло". Няма условия да е почивка.
по правилник го дават така също че до 6 часа може да се смеши каране и друга работа. и ако минаваш граница може да се удължи работния ден до 15 часа.
Цитат на: Дамян Йончев - Сряда, 24 Април, 2013, 23:17:54
... И ако минаваш граница може да се удължи работния ден до 15 часа.
Този правилник, не съм го чел! Стига с ЕШК! В 21 век, да разчитаме, че някой бил казал?
Давай да го четем!!! И много се отклонихме от "шайбите".
Аз само да попитам, за да видя дали съм разбрал правилно, за последната седмица един ден почивам един карам (нещо няма какво да се вози :D) и шайбите ми са все с 24 часови почивки, но при две от тях малко закъснях със смяната може би не повече от 10мин, иначе са спазвани от всякаде и каране и паузи съм си правил. Да си ги пазя ли и да карам така или да търся патрона да пуска бележка :D
Цитат на: denyscho - Сряда, 24 Юли, 2013, 12:13:40
Аз само да попитам, за да видя дали съм разбрал правилно, за последната седмица един ден почивам един карам (нещо няма какво да се вози :D) и шайбите ми са все с 24 часови почивки, но при две от тях малко закъснях със смяната може би не повече от 10мин, иначе са спазвани от всякаде и каране и паузи съм си правил. Да си ги пазя ли и да карам така или да търся патрона да пуска бележка :D
Най-безобидно е почивка върху почивка. Не си споменал какво е застъпено. Имал съм застъпени шайби и нищо не са ми казвали. Но не е сигурно.
Цитат на: denyscho - Сряда, 24 Юли, 2013, 12:13:40
Аз само да попитам, за да видя дали съм разбрал правилно, за последната седмица един ден почивам един карам (нещо няма какво да се вози :D) и шайбите ми са все с 24 часови почивки, но при две от тях малко закъснях със смяната може би не повече от 10мин, иначе са спазвани от всякаде и каране и паузи съм си правил. Да си ги пазя ли и да карам така или да търся патрона да пуска бележка :D
Ако почивката е в гаража на фирмата по местодомуване на камиона:
Не се сменяват шайби, пуска се бележка- удостоверение за дейности(анекс) за времето прекарано в почивка.
Ако почивката е на място различно от местодомуването на камиона , но шофьора е в него:
се сменяват шайби за почивката.
Ако камиона е на място различно от местодомуването му, но шофьора не е в него за повече от 24 часа:
Се чертае на гърба на шайбата за времето, в което няма достъп до тахограф( пътя до и от камиона се описва като друга работа или на разположение в зависимост как и с какво се изминава пътя.
Ако камиона не е във фирмата , а шофьора е в мястото си на живеене (в къщи):
Се пуска бележка(удостоверение за дейности) анекс за времето на почивка, а пътя от и до камиона се описва на гърба на шайбата като друга работа или на разположение в зависимост от начина на придвижване.
Аз когато съм карал камион със шайби,винаги съм сменявал шайбата 10-15 минути преди да презастъпи и винаги като спирам си ми седи на почивка независимо дали товара или разтоварвам.А за седмичните паузи ако съм в камиона си сменявам шайбата на 24 часа,ако не съм преди да си тръгна слагам шайба и преди да тръгна да карам я приключвам слагам нова и тръгвам.Спиран съм за проверка и не съм имал проблем даже и сега като карам камион с карта като товар и разтоварвам пак си ми седи на почивка и на светофар да спра го натискам на почивка изобщо нямам никакви чуклета и проблеми не съм имал при проверка.
Цитат на: ziladjiata - Четвъртък, 25 Юли, 2013, 14:53:12
Аз когато съм карал камион със шайби,винаги съм сменявал шайбата 10-15 минути преди да презастъпи и винаги като спирам си ми седи на почивка независимо дали товара или разтоварвам.А за седмичните паузи ако съм в камиона си сменявам шайбата на 24 часа,ако не съм преди да си тръгна слагам шайба и преди да тръгна да карам я приключвам слагам нова и тръгвам.Спиран съм за проверка и не съм имал проблем даже и сега като карам камион с карта като товар и разтоварвам пак си ми седи на почивка и на светофар да спра го натискам на почивка изобщо нямам никакви чуклета и проблеми не съм имал при проверка.
И аз съм така :P
Имам един въпрос към който знае.
Вчера на мой колега са направили акт близо до София, за това , че единия писец е пишел по тънко от другия. Взели му талона и шайбата. Акта още не съм го видял, но след 3-4 като се върне, че пиша и членовете който писало. Интересува ме колко би могла да бъде е глобата?
Когато е със магнит така пише по тънко и си личи.
Цитат на: Rammbon - Събота, 27 Юли, 2013, 09:30:04Имам един въпрос към който знае.
Вчера на мой колега са направили акт близо до София, за това , че единия писец е пишел по тънко от другия. Взели му талона и шайбата. Акта още не съм го видял, но след 3-4 като се върне, че пиша и членовете който писало. Интересува ме колко би могла да бъде е глобата?
Много не го разбрах! Преди години в Италия, въобще за не пишещ писец за разстоянието и някакви документи, пълномощни около 650 евро.
Цитат на: sush1978 - Вторник, 15 Октомври, 2013, 22:53:48Когато е със магнит така пише по тънко и си личи.
При МАН ТГА, когато е запален двигателя, прави малко по-дебела черта и по-малко плътна. Евентуално, ако е така с часове, би могло да се предположи това (каране с магнит). Но само толкова, нищо не доказва. И не вярвам да има връзка с въпроса!
Очертава се едно пътуване до Швеция с автобус. 3-ма водачи сме, за да се движи автобуса 24ч в деноночието и почти да не спираме на отиване и връщане. Как трябва да се сменят шайбите, като в апарата има място само за 2 шайби?
Дори и собственика на автобуса незнае, защото до сега е пращал само на двойки до там и обратно.
Тази която е извън тахографа се чертае на ръка на гърба на шайбата.И 5 да сте пак на 24 час трябва да правите 9часа пауза.Освен ако не фашифицирате разни неща.
Цитат на: Rammbon - Понеделник, 26 Май, 2014, 11:50:44
Очертава се едно пътуване до Швеция с автобус. 3-ма водачи сме, за да се движи автобуса 24ч в деноночието и почти да не спираме на отиване и връщане. Как трябва да се сменят шайбите, като в апарата има място само за 2 шайби?
Дори и собственика на автобуса незнае, защото до сега е пращал само на двойки до там и обратно.
За екипно управление управление има два реда в Регламента. Периода е 30 часов или 21 работа най-много, дори и при трима водачи. Двадесет и четири няма как законно да се движи. Дневна почивка се прави в неподвижно МПС.
Тей де.......21 работни работни часа......
Здравейте колеги, имам един друг въпрос за шайбите, следнта ситуация:
Тръгвам в 8.00 и правя 4 почивки по 15 минути (така се налага просто, примерно може и повече да са, може и по - малко, не е това идеята, но да приемем, че са 4 по 15). За пауза трябва да направя почивка най - малко 30 минути, за да мога да карам още 4.30ч, но самата почивка в колко часа трябва да я направя, в 13.30 ли?
Цитат на: denyscho - Сряда, 04 Юни, 2014, 17:05:02
Здравейте колеги, имам един друг въпрос за шайбите, следнта ситуация:
Тръгвам в 8.00 и правя 4 почивки по 15 минути (така се налага просто, примерно може и повече да са, може и по - малко, не е това идеята, но да приемем, че са 4 по 15). За пауза трябва да направя почивка най - малко 30 минути, за да мога да карам още 4.30ч, но самата почивка в колко часа трябва да я направя, в 13.30 ли?
Казано е след 4,5 часа управление, не 4,5 часа след тръгване. С тези 15 минути, можеш да го докараш и до вечерта без другите 30 минути! Съвсем друг е въпроса под 15 минути признават ли се за почивка? Така съм чувал и аз за шайбите. Някой да каже, ако го е чел или е отпаднало! Много се радвам, че не съм с шайби, там още толкова тълкувания колкото с карта!
Ако почивките са разделени, те трябва да са минимум 15 минути за първата и 30 минути за втората. Инспекторите от ДАИ не признават почивка по-малка от 15 минути. Ако си почивал и 30 митути, първата ти се признава за 15 минути. За втората трябва да е минимум 30 минути, или ако си почивал 25 минути, въобще не се признава , че си почивал. Ако си почивал 50 минути, ти се смята за 30 минути. Имах хапане с един джадай за тези почивки и той така ми ги обясни, и вече няма грешки.
Примерно тръгваш в 8 ч. Караш 1 час и спираш за 15 минути. Тръгваш в 9:15 и караш още 3ч и 30 минути. Почиваш 30 минути и пак караш 4.5 ч. На второто каране пак можеш да си спираш още и 10 пъти, но първото спиране да е 15 минути минимум, последното 30 минути. После можеш да си докараш още 1 час , ако искаш.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 04 Юни, 2014, 17:42:46
Казано е след 4,5 часа управление, не 4,5 часа след тръгване. С тези 15 минути, можеш да го докараш и до вечерта без другите 30 минути! Съвсем друг е въпроса под 15 минути признават ли се за почивка? Така съм чувал и аз за шайбите. Някой да каже, ако го е чел или е отпаднало! Много се радвам, че не съм с шайби, там още толкова тълкувания колкото с карта!
Според изискванията на Регламент 561, когато ползваш почивката на части за да започнеш нов цикъл за каране от 4.5часа, трябва последната ти почивка да бъде не по кратка от 30мин. Така, че колкото и почивки по 15мин. да си правил, трябва да направиш и почивка не по-кратка от 30 за да почнеш отначало.
Цитат на: driver1 - Сряда, 04 Юни, 2014, 19:08:50
Според изискванията на Регламент 561, когато ползваш почивката на части за да започнеш нов цикъл за каране от 4.5часа, трябва последната ти почивка да бъде не по кратка от 30мин. Така, че колкото и почивки по 15мин. да си правил, трябва да направиш и почивка не по-кратка от 30 за да почнеш отначало.
Дочух че било пълно с екстрасенси. Как когато нищо не е ясно всички го разбират без мен? И когато е ясно, не го разбират!
Ще дам примери: В конкретният случай тръгва в 8.00 има 4 спирания по 15 минути няма да спре в 13.30, а може до 14,30 часа. Ако има 12 спирания по 15 минути или 9 по 20 минути, може да спре в 16.30 часа. И така до края на работното време, ако не надхвърли 4,5 часа и има само каране и почивка! Не виждам да твърдя, че втората част на почивката от поне 30 минути може да се замени с няколко по 15 минути!
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 04 Юни, 2014, 17:42:46
Казано е след 4,5 часа управление, не 4,5 часа след тръгване. С тези 15 минути, можеш да го докараш и до вечерта без другите 30 минути!
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 04 Юни, 2014, 17:42:46
Съвсем друг е въпроса под 15 минути признават ли се за почивка? Така съм чувал и аз за шайбите. Някой да каже, ако го е чел или е отпаднало!
Rammbon: Спиране за 2,3,... 14 минути, ако не е управление и друга работа и символът на легло, е почивка. Само че не ни върши работа за почивката по време на работа. Спиране за 1,2,3... до 29 минути след като има поне 15 и по-малко от 45 (до 44 минути), същата работа!
Някой ще ми отговори ли на този въпрос! Къде пише, че при шайба спиране под 15 минути се добавя към карането?
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 04 Юни, 2014, 22:02:24
Дочух че било пълно с екстрасенси. Как когато нищо не е ясно всички го разбират без мен? И когато е ясно, не го разбират!
Ще дам примери: В конкретният случай тръгва в 8.00 има 4 спирания по 15 минути няма да спре в 13.30, а може до 14,30 часа. Ако има 12 спирания по 15 минути или 9 по 20 минути, може да спре в 16.30 часа. И така до края на работното време, ако не надхвърли 4,5 часа и има само каране и почивка! Не виждам да твърдя, че втората част на почивката от поне 30 минути може да се замени с няколко по 15 минути!
Ако Ваша Тролейбусна Компетентност беше по-малко егоцентричен, щеше да забележи, че изобщо не се интересувам от умозренията Ви по темата.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 04 Юни, 2014, 22:02:24
Дочух че било пълно с екстрасенси. Как когато нищо не е ясно всички го разбират без мен? И когато е ясно, не го разбират!
Ще дам примери: В конкретният случай тръгва в 8.00 има 4 спирания по 15 минути няма да спре в 13.30, а може до 14,30 часа. Ако има 12 спирания по 15 минути или 9 по 20 минути, може да спре в 16.30 часа. И така до края на работното време, ако не надхвърли 4,5 часа и има само каране и почивка! Не виждам да твърдя, че втората част на почивката от поне 30 минути може да се замени с няколко по 15 минути!
Само колегата МИНКО ИЛЧЕВ ме разбра какво имам в предвид, имах предвид, че се правят спирания от 1 час, но това не е ПОЧИВКА, просто спирания (може да са 4 по 15минути, 5 по 12мин, 6 по 10 мин, 20 по 3 мин) знам че ДАИ не ги признават за почивка, защото и в регламента не се признават. Просто исках да знам, ако тръгна в 8ч и направя тези почивки от общо 1 час, в колко трябва да спра и колегата ми отговори, не в 12,30, което е 4.30ч от тръгването плюс 1 час от паузите, и става да спра в в 13,30 (т.е. 5,30ч).
p.s. МИНКО ИЛЧЕВ в цитата, без да искаш си добавил още един час от теб :D
Може ли някой , който е в час с рисуването на гърба по шайби, да снима една и да поясни, как се чертае когато водача няма да е в камиона примерно за 2 дни или 45 часовата седмична почивка. Водача е далеч от МПС-то и няма възможност да вземе бележка. Също така , ако при ремонт на камиона се наложи сваляне на акумулаторите за примерно 14 ч, как се чертае шайбата?
Цитат на: denyscho - Понеделник, 09 Юни, 2014, 21:51:53
Само колегата МИНКО ИЛЧЕВ ме разбра какво имам в предвид, имах предвид, че се правят спирания от 1 час, но това не е ПОЧИВКА, просто спирания (може да са 4 по 15минути, 5 по 12мин, 6 по 10 мин, 20 по 3 мин) знам че ДАИ не ги признават за почивка, защото и в регламента не се признават. Просто исках да знам, ако тръгна в 8ч и направя тези почивки от общо 1 час, в колко трябва да спра и колегата ми отговори, не в 12,30, което е 4.30ч от тръгването плюс 1 час от паузите, и става да спра в в 13,30 (т.е. 5,30ч).
p.s. МИНКО ИЛЧЕВ в цитата, без да искаш си добавил още един час от теб :D
Забравяте че тахографа освен каране има още два режима - "на разположение" и "друга работа" , след като не е " почивка " или "работа" трябва да е едно от другите 2 ! Ако искат да ти направят акт има за какво .Бил съм свидетел ,че съставят акт на полски колега който е минал ферибота на почивка ! Снимки на чертани шайби ще ви кача след понеделник ;)
Има една подробност в закона за която никой не споменал. Или не на последната страница. Не можеш да направиш повече от 6 часа работа ( каране,друга работа) без да си направил 1 почивка от 30 мин.
Извинявам се за неграмотно поставената снимка но пиша от тел.
Цитат на: driver1 - Сряда, 04 Юни, 2014, 22:26:16
Ако Ваша Тролейбусна Компетентност беше по-малко егоцентричен, щеше да забележи, че изобщо не се интересувам от умозренията Ви по темата.
Някои хора, ако не се "разкъсваха" от злоба. Вероятно щяха да бъдат и приятни!
Цитат на: godji - Петък, 25 Юли, 2014, 23:09:37
Забравяте че тахографа освен каране има още два режима - "на разположение" и "друга работа" , след като не е " почивка " или "работа" трябва да е едно от другите 2 ! Ако искат да ти направят акт има за какво .Бил съм свидетел ,че съставят акт на полски колега който е минал ферибота на почивка ! Снимки на чертани шайби ще ви кача след понеделник ;)
Ако не го казваш във връзка с последните обсъждания е така, инак не това питаше колегата.
Кой ферибот? Ако е с каюта и легло защо да не го мине на почивка? Ако няма каюта, той не е в "почивка", но не е и на "друга работа". Следователно е на "разположение" след 45 минути тахографа започва наново.
Цитат на: Yordan - Събота, 26 Юли, 2014, 10:10:19
Има една подробност в закона за която никой не споменал. Или не на последната страница. Не можеш да направиш повече от 6 часа работа ( каране,друга работа) без да си направил 1 почивка от 30 мин.
Така е. Има ли проблем натоварил си, няма да зареждаш и ремонти. Караш и спираш за 20-25 минути, после пак малко караш малко и почивка под 30 минути? Така за цял ден имаш 4 часа каране и много почивки под 30 минути. Какво ограничение имаш от тръгването? Можеш по този начин да продължиш 10, 12, 13 до 15 часа.
Ами Минко написали са го искат 30мин. почивка. То тези 15 мин. те всички знаем как се правят. Затова хората искат поне 1 почовка от 30 мин. Виждал съм колеги на светофар е и слага почивка. С този закон се съобразявах когато работех с бетоновоза и никога не съм имал проблеми.
Цитат на: Yordan - Събота, 26 Юли, 2014, 11:12:50
Ами Минко написали са го искат 30мин. почивка. То тези 15 мин. те всички знаем как се правят. Затова хората искат поне 1 почовка от 30 мин. Виждал съм колеги на светофар е и слага почивка. С този закон се съобразявах когато работех с бетоновоза и никога не съм имал проблеми.
Обикновено тахографите на шейна при спиране минават на "легло" и на светофар само при допълнително натискане може да е на "друга работа", например.
За другото, явно за различни неща "говорим". Няма "друга работа", няма 4,5 часа управление.Какви 30 минути като няма каране и кой пита за това? Задължително 45 минути или 15+30 се правят след 4,5 часа управление или "друга работа" и "управление" 6 часа поне 30 минути. Ама кой пита за това, да повторя?
30 мин. Каране+15мин.почивка+30мин. Каране+15мин.почивка+30мин.каране+15почивка+30мин.каране+15мин.почивка+30мин.каране+15почивка+30мин.каране+15мин.почивка+30мин.каране+15мин.почивка+30мин.каране+15мин почивка+30мин.каране= 6ч и 30 мин. Работа. А няма нито една почивка от 30 мин.
29 мин. Не са 30
В Плевен в автото имаше един учител който много добре обясняваше в безопаснос на движението. За съжаление не си спомям как се казваше. Не беше вчера. ;)
За максимум 4 часа и 30 мин. управление трябва да има 45 мин. пауза, може и 15+30.
Цитат на: BISER1975 - Събота, 26 Юли, 2014, 12:59:34
За максимум 4 часа и 30 мин. управление трябва да има 45 мин. пауза, може и 15+30.
Имено а не 15+15+15. 29мин.се брой за 15. Трябва да има почивка от 30мин.
Коригиран цитат!
Цитат на: Yordan - Събота, 26 Юли, 2014, 12:50:54
... В Плевен в автото имаше един учител който много добре обясняваше в безопаснос на движението. За съжаление не си спомям как се казваше. Не беше вчера. ;)
Не разбрах какъв извод да си направя? От Плевен си, учил си в Техникум по автотранспорт гр. Плевен или учителят много отдавна е обяснявал как ще се кара след 2006 година?
Цитат на: BISER1975 - Събота, 26 Юли, 2014, 12:59:34
За максимум 4 часа и 30 мин. управление трябва да има 45 мин. пауза, може и 15+30.
Цитат на: Yordan - Събота, 26 Юли, 2014, 13:16:50
Имено а не 15+15+15. 29мин.се брой за 15. Трябва да има почивка от 30мин.
Ако попитам още няколко пъти, дали ще ми е за първи път? Ще каже ли някой кой оспорва това? Някой написал ли е, че много почивки по 20 минути се равняват на една от 45 или 15+30? Къде точно? Тръгвам в 8.00, карам 10 минути почивам 20 и така продължавам 10 каране 20 почивка. На час 20 минути каране на 3 часа от тръгването 1 час каране на 12-тият (в 20.00 часа) 4 часа и решавам да "вляза" в 13 часа спирам в 21.00. Дотук или за целият ден, има 4 часа и 20 минути. Въпроса ми е: В колко часа съм направил 4,5 часа (4 ч. и 30 мин.) управление да спра за почивка?
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 26 Юли, 2014, 14:05:51
Не разбрах какъв извод да си направя? От Плевен си, учил си в Техникум по автотранспорт гр. Плевен или учителят много отдавна е обяснявал как ще се кара след 2006 година?
Ако попитам още няколко пъти, дали ще ми е за първи път? Ще каже ли някой кой оспорва това? Някой написал ли е, че много почивки по 20 минути се равняват на една от 45 или 15+30? Къде точно?
Тръгвам в 8.00, карам 10 минути почивам 20 и така продължавам 10 каране 20 почивка. На час 20 минути каране на 3 часа от тръгването 1 час каране на 12-тият (в 20.00 часа) 4 часа и решавам да "вляза" в 13 часа спирам в 21.00. Дотук или за целият ден, има 4 часа и 20 минути. Въпроса ми е: В колко часа съм направил 4,5 часа (4 ч. и 30 мин.) управление да спра за почивка?
Даскала на времето ни е учил как да разбираме законите. А не да ги зубрим. Затова този урок важи дори и след като излязат нови закони.
На снимката е написано точно това което питаш. После ти го обясних с почивки а не с друга работа защото явно това те объркваше.
сега ще го кажа с едно изречение.
Не можеш да разтегляш 4,5 те часа каране във време повече от 6 часа, без да направиш 30мин. почивка. При мен се получаваше така. Понеже във шесте часа работа, имах и почивки ( 15,20,22,30) както каране и друга работа (чукчетата). Към шестия час от както съм започнал деня, правя една пауза от 30 минути. И след това започвам да си броя нови 4,5 часа каране. Да поясня във първите 6 часа от началото на работния ден може да съм карал (1, 1,5 2, 2,5 и т.н.) няма значение че не са комплето 4,5 в закона не пише колко минум можеш да караш преди да спреш за пауза. Пише само, че не трябва да са повече от 4,5 часа.
Цитат на: Yordan - Събота, 26 Юли, 2014, 19:26:06
... На снимката е написано точно това което питаш. После ти го обясних с почивки а не с друга работа защото явно това те объркваше.
сега ще го кажа с едно изречение.
Не можеш да разтегляш 4,5 те часа каране във време повече от 6 часа, без да направиш 30мин. почивка. ...
Благодаря че последва отговор! Обичайно само задавам въпроси, без отговор.
Това наистина за първи път го чувам, че след 6 часа от тръгването се прави задължителна почивка и разбира се не съм го чел и не вярвам да можеш да го посочиш. Няма смисъл да давам примери, след като така смяташ, по този начин си работи. Чел съм: Управление и друга работа не повече от 6 часа. Това по никакъв начин не мога да го тълкувам така както предлагаш. Дадоха се мнения всеки да си избира или по негов вариант да работи!