Гледам, че нема такава тема, та си рекох да туря една. ;D
Интересно ми е, има ли някой от тук пишещите, който да е карал нещо такова? Какво мислите, за тях? Според вас, имат ли някакви предимства пред европейските или "нашите" са си по- хубави?
Аз лично мисля, че са излишно грандомански и, като ги гледам се сещам за един лаф на Джеръми Кларксън: Покарах го и усетих какво е да паркираш Луната! :D
(http://valdonna.v.a.pic.centerblog.net/o/fffa6751.jpg)
(http://www.padborg-express.com/Lastbilshow%202007/Soren%20Galsgaard%20Kenworth%20T2000%20(22-06-2007).jpg)
(http://hq-wall.net/i/med_thumb/14/45/Western_Star_Dump_Truck_02.jpg)
Хубави каминчета но Европа им е тесна.За това си трябва Пътища.
Не ги намирам никак за грандомански. Даже се чудя кога великолепната европейска седморка ще започне да прави малко по-широки кабини? Теснотия си е и това е. А вижте ги тези какви гарсониери са направо.
Интересно ми е какъв разход дават спрямо европейските и на какви еко норми отговарят, също така скоростните им кутии, синхорнизирани ли са или не? :)
По отношение на аеродинамиката мисля че са една идея са по-добре от европейските но може и да греша, някой ако има данни да ги напише. ;)
Не е лошо европейските камиони, да се доближат до американските, по отношение на удобство. Работиш 9-10 часа, после живееш в останалото време в него.
Темата за американските камиони е голяма ,но дано се включат и колеги работещи с тези машини. Да не забравяме техните ремаркета- нямат ремаркета с бризент(чадъри)!
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 19 Март, 2012, 09:12:00
Не е лошо европейските камиони, да се доближат до американските, по отношение на удобство. Работиш 9-10 часа, после живееш в останалото време в него.
Не си го пожелавай че може и да съжаляваш.Веднъж преди време съм се качвал за малко в един на "Сиконко" и разликата между него и Краза е че Американеца беше по-лъскав и по-бърз.Колега и мой приятел имаше Кенворд от тия без муцуните вътре беше като малко по-луксозна Мадарка.Не са това което изглеждат на картинка.Не случайно Волво и Скания почват да завземат Американския пазар.
Ето един пич, който по принцип кара Волво, но в тези клипчета е с временен камион, докато волвото е в сервиза. :)
Най- много ми хареса комента в началото:
...поради много причини не ми харесва камиона. Първото, което не ми харесва е, че се кара, като камион.... сравнено с Волвото, което се кара, като кола. Това се усеща, като направено през 1975, такова чувство имам... ;D
Цитат на: dino412 - Понеделник, 19 Март, 2012, 12:32:05
Не си го пожелавай че може и да съжаляваш....Не са това което изглеждат на картинка.
Има истина в това.
Твърди се, че американците си ги харесват такива кабините - по-спартански условия, но пък с много хром-никел отвън ;)
Имаше въпрос за екостандартите - в САЩ и Япония все още са по-високи от тези в Европа.
Работи се за изравняване на стандартите в световен мащаб.
Цитат на: !na - Понеделник, 19 Март, 2012, 19:37:59
Има истина в това.
Твърди се, че американците си ги харесват такива кабините - по-спартански условия, но пък с много хром-никел отвън ;)
Е това е най-голямата истина.Всичко е заради хрома.
Преди няколко години четох в списание за камиони интервю с един Американски инжинер мисля от Кенворд.На въпроса защо скоростните кутий на техните камиони се предлагат със синхронизатори само като опция във време в което Европейските камиони са с електронни скоростни кутий. Той отговаря че синхронизаторите на кутията са в главити на техните шофьори за това няма нужда от тях в кутията.
Колега Минко Илчев е това е варианта единствено за Американския пазар на Волво пожелавам ти да се качиш на него и да не съжаляваш за другите Американски тръкове:
На това, мога да му оправдая размерите. Има си всичко необходимо, за да си живееш преспокойно. Останалите, продължавам да ги възприема по- трудно и си мисля, че европейските са по- удобни и красиви. :)
Малко да поразмърдаме темата, с поредното клипче, което показва, че Волво рулира, по хАмериканските пътища.
Представям си какво ще каже, ако седне в европейки камион, дето се върти, почти, на място? ;D
Така като се погледне волана на какво ви прилича?
(http://www.freightlinertrucks.com/Content/media/trucks/models/cascadia/style/cascadia-style-dashboard.jpg)l]
(http://www.freightlinertrucks.com/Content/media/trucks/models/cascadia/style/cascadia-style-sleeper-cab.jpg)
Какво мога да кажа за американските дръгели? В америка не съм бил, но в Русия има много от тях. И да, Американското Волво е 111111111 пъти по-добро от другите 'американци". А имам един познат който е в Щатите и има няколко камиона (Волво, разбира се) та той ми е казвал когато си лафим по Скайпа, че Европейските камоини са много по-добри за каране и подръжка. И вобще американските камиони са пълни биклуци, само изглеждат добре.
То цялото табло мяза на трАктрос. ;D
Малко, по малко, че почнат да се учат как се правят камиони. 8)
Цялата фирма Fredliner е собственост на Mercedes.
Но нямат моторите, по точно европейците нямат все още моторите.
Даже имаше идея новият Mercedes да е американски мотор Detroit diesel DD15. Ето 2007 год.
(http://www.driver-bg.eu/index.php?action=dlattach;topic=669.0;attach=1257;image)
Като гледам скорости POWERSHIFT няма на американчето.
http://www.freightlinertrucks.com/Trucks/Models/Cascadia/Specs (http://www.freightlinertrucks.com/Trucks/Models/Cascadia/Specs)
http://www.freightlinertrucks.com/Trucks/Models/Cascadia/Style-Comfort (http://www.freightlinertrucks.com/Trucks/Models/Cascadia/Style-Comfort)
Няма и да има ,защото хАмериканците са хора на класиката от време уно,ти кат имаш модерна скороста кутия та кво ,не е ли по гот да си цъкаш двойно амбриране и да стържат зъби .
Момци турнаа ви автоматици из дръгелите купихте си автоматици коли,че забравите кое да се ръчка ,а оно да не увляа. ;)
Не всичко измисленно некогиш е лошо.
Досега не съм се интересувал, но някой може ли да ми каже, защо скоростните кутии на американците са без синхронизатор ??? ???
Защото се превключват без съединител.
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 11 Май, 2012, 23:58:47
Няма и да има ,защото хАмериканците са хора на класиката от време уно,ти кат имаш модерна скороста кутия та кво ,не е ли по гот да си цъкаш двойно амбриране и да стържат зъби .
Момци турнаа ви автоматици из дръгелите купихте си автоматици коли,че забравите кое да се ръчка ,а оно да не увляа. ;)
Не всичко измисленно некогиш е лошо.
Transmissions Manual
Eaton Fuller® 8, 9, 10, 13, 15 and 18 speed
Automated Manual Eaton Autoshift® 10, 13, 18 speeds
Eaton Ultrashift® Plus 10 or 13 speeds
Eaton Ultrashift® Plus 18 speed
Automatic
Allison® 3000, 4000 and 4500 series
Не че има значение, но ми е интересно колко човека от тук го владеят двойното амбриране ;)
Цитат на: SEMPER - Събота, 12 Май, 2012, 00:36:23
Не че има значение, но ми е интересно колко човека от тук го владеят двойното амбриране ;)
Пиши ме в можещите. ;)
Фулер се кара без амбреаж ...Ако знаете за какви скорости въобще става дума.
Лошио не знам мануална скоростна кутия де да не мое да се кара без съединител,зора е да се пойде ,но и там мое без съединител .
Обороти му е майката ей ;) аз кат ви мъцам,че с тва тракане на 1100-1300 оборота нищо не праите нема кой ме слуша,но ,,мизерия ,,(/икономия) му е майката тракайте си.
Цитат на: SEMPER - Събота, 12 Май, 2012, 00:36:23
Не че има значение, но ми е интересно колко човека от тук го владеят двойното амбриране ;)
Пиши ме и мене.
Направата на кутия без синхронизатори,е за да се удължи живота и т.е.ако се кара правилно,няма какво да и се чупи.Като свикнеш с нея не искаш друга.Така е за мен.В европа вече не внасят такива кутии.
Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 12 Май, 2012, 07:56:28
Лошио не знам мануална скоростна кутия де да не мое да се кара без съединител,зора е да се пойде ,но и там мое без съединител .
Обороти му е майката ей ;) аз кат ви мъцам,че с тва тракане на 1100-1300 оборота нищо не праите нема кой ме слуша,но ,,мизерия ,,(/икономия) му е майката тракайте си.
Фулер няма нищо общо общо с другите скорости.
При старите модели се сменяваше половинка без амбреаж.Има 3 вала един централен и два паразитни, в задната част има 3 месингови конуса с по 3 щифта изпълнящи ролята на синхронизатори. При превключваме на половинка оборотите се изравняват само с газ. Има два модела американски и френски Фулер.
Американският няма половинки на бавните 1-4.
Френският е с 4 скорости с по 3 половинки на всяка скорост.
Монтираха се в IVECO, MAN, DAF.
Цитат на: SEMPER - Събота, 12 Май, 2012, 00:36:23
Не че има значение, но ми е интересно колко човека от тук го владеят двойното амбриране ;)
Може и мен да ме сложиш в бройката !
Хора, фулера се кара по един друг специален начин.
Той е създаден да се кара без амбреаж(според мен). Ако натиснеш съединител , централният вал спира да се въртии половинката не включва.
Ето такива скорости съм карал и за тях говоря.
Цитат на: godji - Неделя, 13 Май, 2012, 01:27:32
Може и мен да ме сложиш в бройката !
И мене ;D .
Нищо сложно няма в карането на камион с фулер кутия,защото като се качиш на машина която не си карал нормално е да превкл.със съед.Пак става,но когато го правиш на обороти,без съед.става по-бързо е ефективно.На модела 4 върху 4 половинката се вкл.като отнемеш газта за секунда(-200-300 об/мин.) и пак натягаш.Но отнемането на полов.не е желателно да е без съед.Посто не е сметнато,а и така мисля,че трябва да е се сваля цяла скорост,което пак става без съед.с повече обороти(газ) и т.н.всички знаем.Нищо не пречи да се кара със съед.докато се опознаете с машинката.
Да, но не включва половинката с натиснат амбреаж.
Когато се движиш по баир и сваляш половинка -оборотите на вала се увеличават и за да уеднаквят периферните скорости подаваш газ. Точно в този момент няма напрежение на муфата и няма удар.
Когато амбреажа е натиснат при преминаване през половинка на фулер това няма как да стане , и оставаш на свободна дори лоста да стой включен.
Е това се отнася за старият модел фулер (явно съм карал такъв). При по-новите не знам дали няма допълнително нещо което да синхронизира периферните скорости на зъбните колела.
Ако е компютър е даже първообраза на I-shift и Powershif......
За отнемането на половинката,с натиснат амбреаж(съед.)съм съгласен,не зацепва и затова не отнемам само половинка,а цяла надолу.Това е обикновено при спускане.Не съм запознат в подробности със самото устройство,но за мен е много здрава кутия,защото не съм правил ремонт на такава.А за новите компютъризирани,автоматизирани не знам но не съм и чул добри отзиви за тях.А и тенденцията при производителите е всичко да се сменя на пробег км.Лошото е че всеки по-нов модел е по-малко пробега,но измествам вече темата.
Цитат на: SEMPER - Събота, 12 Май, 2012, 00:36:23Не че има значение, но ми е интересно колко човека от тук го владеят двойното амбриране ;)
Аз също съм се научил да карам с двойно амбриране!
Човекът който ме учи (да почива в мир) ме научи на доста чалъми в карането. Същият човек казваше - "Шофьорлъкът е проста работа, но не е за прости хора!".
Прав е бил,човека,но сега с тази комерсиализация в производството на камиони няма нужда от професионализъм.Както е тръгнало ще махнат и педалите на гас и спирачката(то и без това всички карат на ретардери).Това се мъчат ла запазят американските дривери,ама и там сигурно,няма да се получи.Но техниката върви напред.Всеки има право на избор.Но господата производители,не оставят избор,а вървят "нагоре"Е6,Е7,-Е10 сигурно ще трябва да сменяме цялата горивна с-ма със смяната на маслото.
Цитат на: peev - Събота, 28 Юли, 2012, 16:57:58
Както е тръгнало ще махнат и педалите на гас и спирачката(то и без това всички карат на ретардери).
Хммм...... ??? Тия са от новата доставка,където карат на ретардери.От старата партида карат на темпомат.
Много са си добри новите камиони, а с автоматика как бързо се свиква, направо не истина.
Остава ти, толкова свободно врем докато шофираш, че на моменти се чудиш какво да го правиш.
Трудното ще дойде зимата, когато си окача веригите на....шията.
Цитат на: pumix - Събота, 28 Юли, 2012, 22:30:31
Хммм...... ??? Тия са от новата доставка,където карат на ретардери.От старата партида карат на темпомат.
Стана ясно,че правиш разлика между "ретардер" и "темпомат", но пък е и очевйдно, че колегата е имал предвид "спират", "забавят", а не - "карат".
Ко се дзверите на пичо бре,ей го на бацко си ги съска и на ретардер.
Апропо мислим тва темпомата мноо голяма глупост,напомня ми за ръчната газ на Мадарка ,дет въртиш и она си жужи,само,че не повим някой да ги ползваше по оуй време.
Е верно са темпомата е мноо наточен,ма си е все същата щуротия.
Некой,че ме светНе ли на темпомат ако бием едиН ретардер кое от двете се изключва ?
Баси никога не съм го пробвал тва,според как сочи Науката би трябвало темпомата да изключи ,ма знам ли .........
Темпомата си е благинка, но не е за нашите пътища. В САЩ като карах извънградско винаги си го ползвах. Причината е че пътищата им там са доста прави и се увличах в подаването на газ. За да не отнеса глоба за превишена скорост си го заковавах на 55 или 65 мили/ч, колкото е ограничението и компютъра сам си спира и ускорява според ситуацията. Тука съм пробвал да карам кола с темпомат, но самото движение не позволява и е безсмислено.
Темпомата за мене има смисъл на големи отсечки, където не е нужно да се намалява скоростта, но възможностите на автомобила са по-големи от ограничението.
Няма,пълно щастие.Така казват по умните хора.
Малко снимки
и още....
А и тези......
И ...
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 29 Юли, 2012, 15:24:01Некой,че ме светНе ли на темпомат ако бием едиН ретардер кое от двете се изключва ?
Нищо не се изключва докато не дойдеш до спускане, където ако започнe да се ускорява надолу, започва да спира първо на 1-ва степен полсе втора и трета. Говоря за Jake Brake
Синхронизаторите са слабо място във всяка една скоростна кутия, така че е напълно логично да са без-надежна и безпроблемна скоростна кутия. Друг е въпроса , че европейските водачи, трудно свикват , на такива ск. кутии.
Тук попаднах на много интересни снимки ;)http://hankstruckforum.com/htforum/index.php?topic=54810.0 (http://hankstruckforum.com/htforum/index.php?topic=54810.0)
(http://img197.imageshack.us/img197/5140/f127b44cabover.jpg) Freightliner 440 Kenwort 400(http://img706.imageshack.us/img706/3762/kw124t8.jpg)
Super Size:
https://www.youtube.com/watch?v=e-jWRUHZZto (https://www.youtube.com/watch?v=e-jWRUHZZto)
Колега, това е Австралия.
В Америка не ни дават толкова много.
Макс 3 ремаркета по 25 фита, две ремаркета по 53 фита или едно 53 фита и на "опашката" едно 25 фита. И то не на всички магистрали, само на определени.
Аз съм бил в Аляска и там можеше да се закачат до 3 ремаркета без значение от размера им. То повече и да се слагат според мене смисъл няма. И то ако се пътува на много големи разстояния. За наща география примерно да се закачат по 2 хенгера ще е допустимо. За прицеп вече става доста трудна композицията за маневриране поради факта прицепа не следва треакторията на влекача и в големите завои се изнася доста в страни.
Ти си бил в Аляска като сервитьор, не си бил шофьор. Затова недей така с рогата..
Цитат на: American - Неделя, 03 Март, 2013, 02:57:08
Колега, това е Австралия.
В Америка не ни дават толкова много.
Макс 3 ремаркета по 25 фита, две ремаркета по 53 фита или едно 53 фита и на "опашката" едно 25 фита. И то не на всички магистрали, само на определени.
Да действително е така.Това в началото на клипа е Австралииския рекорд за най-дълга композиция а другите са от старите рекорди.Но камиона си е Хамерикански.
Цитат на: American - Понеделник, 04 Март, 2013, 02:12:18
Ти си бил в Аляска като сервитьор, не си бил шофьор. Затова недей така с рогата..
Никога до сега не съм бачкал като сервитьор. Изкарах си книжка в САЩ и бях почнал да уча за CDL. Обаче се случиха семейни проблеми и бях принуден да се върна. Ако не се бях върнал, предполагам сега че щях да карам в Америка, но не съжалявам за нищо. Тока е трябвало да се случи. А вече ми е късно да ходя по гурбети. Развивам се в подръжката на транспортната техника, а и имам доста пчелни кошери с които се занимавам допънително през лятото и нямам начин да ме няма.
Луда работа три лоста за превключване на скоростите . :o
Да дойде на Троян-Кърнаре да пуска така волана.
Това се мъчат да го прокарат и в Европа.
(http://i.auto-bild.de/ir_img/3/1/2/3/1/Gigaliner-60-Tonner-fuer-deutsche-Strassen-729x486-24c7d936f51ab448.jpg)
(http://i.auto-bild.de/ir_img/1/0/0/9/5/4/5/Mehr-Strecken-fuer-Gigaliner-474x316-791985460f60655d.jpg)
(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTUsLq33CuZVM_Cce39HeEN189V98OLjuCiE13BxzVq7R0DvUGg)
(http://spdnet.sozi.info/bayern/amberg/amsulz/images/user_pages/gigaliner.jpg)
Цитат на: Mandor - Петък, 13 Декември, 2013, 12:59:00
Това се мъчат да го прокарат и в Европа.
(http://i.auto-bild.de/ir_img/3/1/2/3/1/Gigaliner-60-Tonner-fuer-deutsche-Strassen-729x486-24c7d936f51ab448.jpg)
(http://i.auto-bild.de/ir_img/1/0/0/9/5/4/5/Mehr-Strecken-fuer-Gigaliner-474x316-791985460f60655d.jpg)
(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTUsLq33CuZVM_Cce39HeEN189V98OLjuCiE13BxzVq7R0DvUGg)
(http://spdnet.sozi.info/bayern/amberg/amsulz/images/user_pages/gigaliner.jpg)
Може , НО за определени маршрути и товаро/разтоварни точки . Европа си е тясна , не е мислено за таквъзи дължини .
Нищо американско не виждам.
Цитат на: Васисуалий_Лоханкин - Вторник, 10 Декември, 2013, 19:53:31
Редактиран Ютуб връзка!
Лелеее аз направо съм в шах какви са тези 3 лоста и то на нивото на челото.....че те тия американски ютии били големи кютуци наистина. Това руски верижен трактор ли е или американски камион. ;D ;D ;D Предното стъкло им е по малко от на Жигула как ги карат тия кютуци без никаква видимост ??? Данчо е много прав да дойде да кара Троян-Кърнаре или Котел-Омуртаг с пуснат волан. Гледах го клипа уж внимателно и си мисля, че ляв лост е за половинки, средния за целите скорости, а десен за голям и малък блок, ама не знам дали е така просто предполагам. Нека някой колега дето му е ясно да обясни защо са 3 лоста.
Точно така, Вместо бутони има два лоста в повече. За да ги включва без съединител изключва слага половинка и пак включва.
Цитат на: loshdancho - Петък, 13 Декември, 2013, 15:00:50
Точно така, Вместо бутони има два лоста в повече. За да ги включва без съединител изключва слага половинка и пак включва.
То пича за тва и отпрал такива бицепси от цял ден превключване ;D Интерестно ми е колко ли превключвания прави за курс!?
Това са глупости, как ще пуснеш волана, за да превключваш с две ръце. Не че не може, но е против всички правилници и правила. Еееее големи глупости!
Цитат на: gadinka - Петък, 13 Декември, 2013, 18:40:06
но е против всички правилници и правила.
За твое съжаление в Америка няма такива.
Ако това не е умишлено търсена ексцентричност, изглежда доста малоумно.
Хората се забавляват, завиждаш ли ?
Да им имам забавлението ;D На времето в градския транспорт агнета и дамаджани се носеха да вземеш Икарус автоматик та да не премяташ тоя лост хиляди пъти на ден а тоя с три как се оправя не знам .
Freightliner FLD с 13 скорости
който го притежава, за нищо не го сменя.
На видеото виждате как изглежда вътре, на снимките отвън.
(http://www.selectyourtruckdeal.com/Freightliner%20Pics%20040.jpg)
(http://www.truckplace.com/gallery/gal/Freightliner/FLD%20120/1995%20FREIGHTLINER%20FLD120%2012.7L%20CONDO%201.jpg)
Freightliner Classic
Този камион има същия слипер, и същия интериор. Разликата е в предния капак и радиаторната решетка, Тежка никелирана броня, никелирани цилиндрични въздушни филтри, ауспусите точно зад вратата, и алуминиеви степенки и алуминиеви резервоари, които са открити и се виждат.
Доста по-уважаван модел.
Срещал съм произведени 2010-та, но незнам дали още ги правят.
(http://www.qualitytruck.com/00-classicxlb.jpg)
(http://www.google.com/imgres?client=firefox-a&hs=3BQ&sa=X&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbnid=JYQ5b48Tb6v9UM:&imgrefurl=http://www.qualitytruck.com/index_copy%28153%29.html&docid=Q1-9EB24_X4fiM&imgurl=http://www.qualitytruck.com/00-classicxlb.jpg&w=400&h=267&ei=RG-uUpieBuaayQHAiYD4BA&zoom=1&ved=1t:3588,r:46,s:0,i:249&iact=rc&page=3&tbnh=183&tbnw=275&start=30&ndsp=20&tx=114&ty=110)
(http://www.freightlinertrucks.com/Content/generated-media/trucks/models/legacy-models/classic/classic-gray_WxH_Normal.jpg)
Следват още два Freightliner братя които имат прилики и разлики.
Първия е Freightliner Century
(http://www.classytrucks.org/Freightliner/freightliner2002century02.jpg)
(http://www.hankstruckpictures.com/pix/trucks/misc_utah/exit346/avl_frtlnr.jpg)
Следван от по-младия и красив брат, Freightliner Coronado
(http://www.thetruckersreport.com/truckingindustryforum/attachments/freightliner-forum/56160d1381813305-coronado-help-freightliner-coronado.jpg.att)
(http://www.bigtruckdrivingjobs.com/trucking_pics/freightliner/freightliner_coronado.jpg)
На тези двата модела, слиперите също са еднакви, както и интериора.
Разликите са в предния капак, бронята, и ауспусите зад вратата, степенките, и лъскавите резервоари тук също гордо са на показ.
Единствено Волво изглежда като Камион в тази ретро стайлинг американска селяния.
Егати, тва европейски камион от 70-те,е като С -класа пред тия Кразове,то па бива грубост и бруталност,то бива ненужно голямо междуосие на влекача...абе браво че ги няма в Европа масово.Бате тва ако требва да работя с него,незнам за кви кинти че се прежалим...отврат,кич и мазохизъм.
Цитат на: ivopifeca - Четвъртък, 19 Декември, 2013, 20:19:17
Егати, тва европейски камион от 70-те,е като С -класа пред тия Кразове,то па бива грубост и бруталност,то бива ненужно голямо междуосие на влекача...абе браво че ги няма в Европа масово.Бате тва ако требва да работя с него,незнам за кви кинти че се прежалим...отврат,кич и мазохизъм.
... и тая евтина имитация на дърво, дето я слагат по таблото е ужасно грозна и кичозна, ама много си падат по нея.В леките си коли също много я слагат, явно разбиранията за естетика там са други.Виж, за спалните кабини обаче според мен можем да им завиждаме.Може да не стоят особено красиво, но пък си имаш цяла боксониера ;)
Цитат на: peev - Събота, 12 Май, 2012, 08:46:57
Като свикнеш с нея не искаш друга.Така е за мен.В европа вече не внасят такива кутии.
Айде нема нужда ;D
Freightliner Columbia следва поради приликата си с последните два, разликата е само в предния капак и фаровете, които са като взети на готово от джип-а на мерцедес :)
(http://worldcarslist.com/images/freightliner/freightliner-columbia-series-cl-120/freightliner-columbia-series-cl-120-11.jpg)
И накрая последния от марката Freightliner Cascadia
Изцяло е нов, незнам за никакви прилики със старите модели, в повечето случай е оборудван с двигател Detroit DD15
(http://www.autocomposites.org/images/cascadia.jpg)
Но Америка не е само Freightliner, по-късно ще ви запозня с най-големите по реитинг, престиж, търсене, и цена, кралете на вечния сблъсък, съперниците Kenworth и Peterbilt.
American, закъсвате ли с тия камиони в тая мразовита зима дето ви е налегнала напоследък ???
Цитат на: ceko1969 - Четвъртък, 09 Януари, 2014, 22:31:12
American, закъсвате ли с тия камиони в тая мразовита зима дето ви е налегнала напоследък ???
Закъсват, хлъзгат се. Виж филма!
Скоро лафих с едни братушки и те ми разправят защо има толкова много инциденти с американските камиони и какви са разликите с европейските.Американските камиони имат 2 предимства по-леки са/триосен влекач тежи 7,5тона/и са по издържливи/по-голям пробег от евроаналозите/.Всичко останало са само недостатъци/красотата е субективно мнение/:
-по-старите до 2002-2004година са най-здрави защото нямат почти нищо електронно, по-новите имат АддБлу и ЕГР, а най-новите половината модели са еднакви с европейските Евро4,5 и 6. Например Детроит Дизел фактически е МП4, Паккар си е Даф ,Мак и Волво вече е само волво с 6 или 8 цилиндъра.
Братушките много съжаляват,че вече не съществува Волво двигател за американския пазар,защото изкарвал по над 3 милиона километра, докато евроверсията с около 400000по-малко. Също вече не съществува Мерцедес двигател за американския пазар,заради еко изискванията. Той се слага на Фрайдлайнер познава се по фаровете от МЛ-клас и волан. Къминс-а е станал голям боклук и дава грешки в компа.
-Мерцедес двигател за американския пазар е рядко срещан и трудно се намират части. Той е най-безшумния от всички американски двигатели,но въпреки това,е по-шумен от който ида е еврокамион.Шумът идва от всякъде/двигател,скорости,свалени стъкла,ако дърпаш хладилно полуремарке и зад теб/Следва разглобяване на табло и тапицерия,после слагане на дунапрен и пяна за изолация.
-Кабината е алуминий и пластмаса, тоест живееш в панелка/лятато-горещо зимата студено/. Ако стъпиш на пода през лятато ще си изпържиш кожата. Но през зимата ще замръзнеш затова допълнително се поставя печка една по 3 или 4 киловата.
-Инсталацията е 12волта, а не 24 и се преправя за полуремаркето. Заради дапълнителните консуматори слагаш трети акумолатор,ако си по на север ще ти трябва четвърти такъв./Това съм го чувал много пъти и не е ЕШК/
-Спирачките нямат много общо с европейските,освен това налягането е различно и в резултат има много клипчета с катастрофи.
-Дългото междуосие влошава управляемостта-по-лесна отиваш в канафката или насрещното. Тук се реже и скъсява шасито за да не станеш извънгабаритен.
-Блокировките на диференцяла и полуоските трябва да се преправят, защото ако ги забравиш блокирани и бързо потеглиш се чупят.
-Оригиналните фарове са майка си и баща си, затова се слагат руски.
-Трябва да се провери предавателното отношение за да знаеш кога колко газ да дадеш и да не съкратиш живота на двигателя.
-Частите са най-евтини в регионите на Санкт Петербург и Владивосток, защото има редовни контейнерни линий. В приволжието е ной-изгодно да караш Камаз. Специализираните сервизи и най-вече майстори са ограничени.
Имаше и други проблеми, но не мога да се сетя какви са.
Километража е в мили,а резервоара в галони.
Цитат на: Monster - Понеделник, 26 Януари, 2015, 13:54:06Имаше и други проблеми, но не мога да се сетя какви са.
Аз като слушах мой познат мигрирал в Щатите малко съжаляваше ,че е отищъл! Проблеми вика колкото искаш:
-Тия американци не могат да карат камиони,вероятно заради автоматичните скорости. Неграта ще изпаднат от кабината, защото седалката е с ганкстерски наклон. Индийците ще запалят камйона с тоя тамян, а в кабината полувината семейство. Китайците както в Илиянци не умират смисъл един ако умре и веднага идва друг с неговите документи. Незнам кримират ли ги, как влизат нелегално ама не намаляват. Началника ги строи на паркинга и им се кара, после може малко физзарядка. Латиносите са с най-голямо самочуствие и са опасни за себе си и околните-не могат да преценят дължината на полуремаркето. Както в Европа мюсулманите са най-големите сомоубийци и най-много рискови маневри правят. Той се обажда да наклевети някой,вика тия тъпанари шерифите мене спират и проверяват.
-Славянския акцент като го чуят и никой не ще да ти дава изгодни товари-май си купил колегата фабрика на 9-ти септември.Тия па наште българи масово купуват камиони не виждат, че нещата вървят на зле със всяка изминала година. Латиносите и неграта са монополисти и навлата са под и около долар за миля. Товарите се пренасочиха към Мексико се трябва да уча испански, горе доло закърпил английския.
-Цените на навлото падат единственото, което ни спасява засега е ниската цена на нефта.
-Новите модели камиони много са паянтови-само по сервизи си губиме времето.
-Повечето шофьори имат най-простата тираджийска книшка до 2 оси полуремарке и се подбиват цените.
Гарсониери, едностайни, двустайни и мезонети.......поглед отвътре:
Като е станало на въпрос за гарсониери, мезонети... ;)
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.745471355540855.1073741828.127175184037145&type=3 (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.745471355540855.1073741828.127175184037145&type=3)
Тия карат двойка с жена си,основно военни товари,че ги удря дължината в някои щати с тоя кемпер къде го карат :) :) :)
Бая джиткат, 400 000 мили за 3 години и нещо гледам вече на тоя камион/кемпер... На предния 500 000 имаха. ;D
Цитат на: Monster - Понеделник, 26 Януари, 2015, 13:54:06
Скоро лафих с едни братушки и те ми разправят защо има толкова много инциденти с американските камиони и какви са разликите с европейските.Американските камиони имат 2 предимства по-леки са/триосен влекач тежи 7,5тона/и са по издържливи/по-голям пробег от евроаналозите/.Всичко останало са само недостатъци/красотата е субективно мнение/:
-по-старите до 2002-2004година са най-здрави защото нямат почти нищо електронно, по-новите имат АддБлу и ЕГР, а най-новите половината модели са еднакви с европейските Евро4,5 и 6. Например Детроит Дизел фактически е МП4, Паккар си е Даф ,Мак и Волво вече е само волво с 6 или 8 цилиндъра.
Братушките много съжаляват,че вече не съществува Волво двигател за американския пазар,защото изкарвал по над 3 милиона километра, докато евроверсията с около 400000по-малко. Също вече не съществува Мерцедес двигател за американския пазар,заради еко изискванията. Той се слага на Фрайдлайнер познава се по фаровете от МЛ-клас и волан. Къминс-а е станал голям боклук и дава грешки в компа.
-Мерцедес двигател за американския пазар е рядко срещан и трудно се намират части. Той е най-безшумния от всички американски двигатели,но въпреки това,е по-шумен от който ида е еврокамион.Шумът идва от всякъде/двигател,скорости,свалени стъкла,ако дърпаш хладилно полуремарке и зад теб/Следва разглобяване на табло и тапицерия,после слагане на дунапрен и пяна за изолация.
-Кабината е алуминий и пластмаса, тоест живееш в панелка/лятато-горещо зимата студено/. Ако стъпиш на пода през лятато ще си изпържиш кожата. Но през зимата ще замръзнеш затова допълнително се поставя печка една по 3 или 4 киловата.
-Инсталацията е 12волта, а не 24 и се преправя за полуремаркето. Заради дапълнителните консуматори слагаш трети акумолатор,ако си по на север ще ти трябва четвърти такъв./Това съм го чувал много пъти и не е ЕШК/
-Спирачките нямат много общо с европейските,освен това налягането е различно и в резултат има много клипчета с катастрофи.
-Дългото междуосие влошава управляемостта-по-лесна отиваш в канафката или насрещното. Тук се реже и скъсява шасито за да не станеш извънгабаритен.
-Блокировките на диференцяла и полуоските трябва да се преправят, защото ако ги забравиш блокирани и бързо потеглиш се чупят.
-Оригиналните фарове са майка си и баща си, затова се слагат руски.
-Трябва да се провери предавателното отношение за да знаеш кога колко газ да дадеш и да не съкратиш живота на двигателя.
-Частите са най-евтини в регионите на Санкт Петербург и Владивосток, защото има редовни контейнерни линий. В приволжието е ной-изгодно да караш Камаз. Специализираните сервизи и най-вече майстори са ограничени.
Имаше и други проблеми, но не мога да се сетя какви са.
Някой от изброените дефекти се избягват като си купиш "канадка". Тя има двойни стъкла, шумо и топло изолирана кабина, подгряване на двигателя, резервоарите и другото е по-поръчка.
Мани,мани,тва-тия Кразове да не ти се случват :)