Ще си пусна тема за моя Ман, защото за 5 дни разбрах, че предния шофьор е бил гамен. Изпочупил е доста екстри, оборудване, прибори, удобства и др.
1. Парното работи постоянно, и копчето за пускане и спиране липсва. Има дупка на неговото място.
Как да го намаля за сега или да го спра поне до зимата?
2. Целия таван е омазан от нечистотии.
С какво да го почистя , поне малко да има вид?
3.Едната тонколона е издънена.
Как да я демонтирам и да поставя нови?
4.Моторната спирачка не се включва. Копчето хлопа свободно.
Ремонт ? Или да го забравя?
5.Уреда за температурата залепва на макс и като го почукам 5-10 пъти , се появява реалната стойност.
Да го отворя и ремонтирам или нов? А как се отваря ?
6.От около скоростният лост духа жега, а маншона не е скъсан.
Как да го уплътня?
7.В кабината мирише на мечки и лълове. Имаше обелки от краставици и банани на пода до шофьорстата седалка. Дунапрена на леглото ... там е лежал лъвът :(
Идеи за почистване без да го свалям от камиона?
За почистване, има едни обезмаслители, малко са скъпи, но вършат работа, премахват дори и петната от дима на цигарите( при мен подейства)
За жегата от скоростния лост, вече при няколко камиона (МАН, явно е срещан проблем) Точно под маншона или някъде под лоста съм виждал да се слага увито голямо парче дунапрен.
А за моторната спирачка, виж дали ръчката е откачена (от пода към самата спирачка).
Надявам се да съм помогнал :)
Цитат на: Rammbon - Събота, 11 Август, 2012, 00:10:05Ще си пусна тема за моя Ман, защото за 5 дни разбрах, че предния шофьор е бил гамен. Изпочупил е доста екстри, оборудване, прибори, удобства и др.
1. Парното работи постоянно, и копчето за пускане и спиране липсва. Има дупка на неговото място.
Как да го намаля за сега или да го спра поне до зимата?
2. Целия таван е омазан от нечистотии.
С какво да го почистя , поне малко да има вид?
3.Едната тонколона е издънена.
Как да я демонтирам и да поставя нови?
4.Моторната спирачка не се включва. Копчето хлопа свободно.
Ремонт ? Или да го забравя?
5.Уреда за температурата залепва на макс и като го почукам 5-10 пъти , се появява реалната стойност.
Да го отворя и ремонтирам или нов? А как се отваря ?
6.От около скоростният лост духа жега, а маншона не е скъсан.
Как да го уплътня?
7.В кабината мирише на мечки и лълове. Имаше обелки от краставици и банани на пода до шофьорстата седалка. Дунапрена на леглото ... там е лежал лъвът :(
Идеи за почистване без да го свалям от камиона?
1.Брей момче,като Ти гледам поставените въпроси,и се плашим!
2.То не беха СКАНИЯ разни модели,то не беха гондоли,че и под наем мислим,че сега в 04 сутринта ABS те притеснява?,сега пък крана на парното?Така няма да се научиш никога,по-простата причина,че тук няма кой да Ти помогне в ефир!, освен ако нямаш телефоните на най-много 4 души регнати, тук!!!.
1.Първо посети железарския за спирателен кран 1/2!.
2.Като, остарее Лъва в Прайда има винаги по-млади!
3.Кабел от електрожен вързан,шаси-кабина МОЖЕ,и да свърши работа за да е точен уреда нооооо все пак е МАН!,НЕ Е 100%!
4.Погледни електро-клапана на моторната,защо недейства навелите или шлаувка за вятър!.
5.Ако,Ти раждаше акъло досега за 5 дни да беше вдигнал кабината, и да си решил проблема с пропадане на скоростният лост.Очаквам поста,Ти примерно:защо пистата на самолетоносачо не е напреки,а успоредна?
Цитат1. Парното работи постоянно, и копчето за пускане и спиране липсва. Има дупка на неговото място.
Как да го намаля за сега или да го спра поне до зимата?
От "хубавият" антифриз им заминават оригиналните кранчета, Ако не е изхвърлено и вързан без него значи е блокирало, Дедати ти даде вариант- шибърен кран от железарски магазин , ако не нов от камионджииски магазин.
Цитат2. Целия таван е омазан от нечистотии.
С какво да го почистя , поне малко да има вид?
Четка и кърпа... и търкай с препарат, такива поне и много във всеки супермаркет.
Цитат3.Едната тонколона е издънена.
Как да я демонтирам и да поставя нови?
Сваляш и купуваш нов комплект, като им гледаш Ом (4 или 8)
Цитат4.Моторната спирачка не се включва. Копчето хлопа свободно.
Ремонт ? Или да го забравя?
Нов бутон, ако ти е скъп може да пробваш с шкодов(на ток) за моторна , но шкодовият е капризен и събира кал , след което блокира в натиснато положение.Освен това проблема може да не е от там... Може да е бушон, липса на въздух,скъсани кабели, магнитвентил и каквото се сетиш.
Цитат5.Уреда за температурата залепва на макс и като го почукам 5-10 пъти , се появява реалната стойност.
Да го отворя и ремонтирам или нов? А как се отваря ?
Нямаш маса на таблото....., кабелите за маса на Мана са върху скоростите, може да има скъсани,ако ти се рови , варианта с кабел от електрожен от кабината до шасито може да реши проблема, само че трябва да има дължина за да може да се вдига кабината.И все пак проблема може да е в самото табло
Цитат6.От около скоростният лост духа жега, а маншона не е скъсан.
Как да го уплътня?
Когато вдигнеш кабината, ще видиш скоростният лост с дунапреновият уплътнител..... там варианти много и все с още дунапрен подложен под другият.
Цитат7.В кабината мирише на мечки и лълове. Имаше обелки от краставици и банани на пода до шофьорстата седалка. Дунапрена на леглото ... там е лежал лъвът Тъжен
Идеи за почистване без да го свалям от камиона?
Сваляне и пране.
Много благодаря за помощта :) Събрах идеи и ще действам.
DeDo Vi, вярно че смених няколко машини, но фирмата с гондолите ... доста хора избягахме от там, после карах на приятел камиона, докато си правеше ремонта у дома, идеи имах и имам за свой камион вероятно някога в бъдещето. А за това че съм писал в 4 сутринта е, че в сегашната фирма така тръгваме, за да се завърнем преди забраната от 12-13 ч. Поне вечер си спа у дома и съм на 5 дни работна седмица. Заплатата ще си видя след 40 дни колко ще е, но колегите ми не са се оплакали до сега. И се кара по регламент, без магнити , без шашми.
За ремонта по камионите, не ни дават да пипаме, има си сервизна база и само там, дори и за смяна на стоп, но само там. А ако го закарам в сервиза, и там са на заплати и се мотаят много, а и като некарам аз губя . Докато оправят разни неща, може и 1-2 дни да отидат, а шофьорите само трябва да гледат и да не пипат. Това което ме вълнува в моята машина, че си го направя, когато съм далеч от базата, хванат от забрана и чакащ да разтовари и така.
Цитат на: Rammbon - Събота, 11 Август, 2012, 07:42:52
Много благодаря за помощта :) Събрах идеи и ще действам.
DeDo Vi, вярно че смених няколко машини, но фирмата с гондолите ... доста хора избягахме от там, после карах на приятел камиона, докато си правеше ремонта у дома, идеи имах и имам за свой камион вероятно някога в бъдещето. А за това че съм писал в 4 сутринта е, че в сегашната фирма така тръгваме, за да се завърнем преди забраната от 12-13 ч. Поне вечер си спа у дома и съм на 5 дни работна седмица. Заплатата ще си видя след 40 дни колко ще е, но колегите ми не са се оплакали до сега. И се кара по регламент, без магнити , без шашми.
За ремонта по камионите, не ни дават да пипаме, има си сервизна база и само там, дори и за смяна на стоп, но само там. А ако го закарам в сервиза, и там са на заплати и се мотаят много, а и като некарам аз губя . Докато оправят разни неща, може и 1-2 дни да отидат, а шофьорите само трябва да гледат и да не пипат. Това което ме вълнува в моята машина, че си го направя, когато съм далеч от базата, хванат от забрана и чакащ да разтовари и така.
:DВоди си записки,и по-тях стискайки листа лягай под дръгело ;D,защото някъде може да си в забрана,или в склад без нет ;) :D ;D.Как,че ровиш из хилядите теми,които си пуснал ??? ;D.Колкото до стопа влажна кърпичка,би Ти свършила работа след смяна на крушка ;D,ако можеш де :o ??? ;D-неоставя отпечатаци,и няма да се притесняваш за орязване от така чаканата заплата ;) ;D
Цитат на: Rammbon - Събота, 11 Август, 2012, 00:10:05
Ще си пусна тема за моя Ман, защото за 5 дни разбрах, че предния шофьор е бил гамен. Изпочупил е доста екстри, оборудване, прибори, удобства и др.
1. Парното работи постоянно, и копчето за пускане и спиране липсва. Има дупка на неговото място.
Как да го намаля за сега или да го спра поне до зимата?
2. Целия таван е омазан от нечистотии.
С какво да го почистя , поне малко да има вид?
3.Едната тонколона е издънена.
Как да я демонтирам и да поставя нови?
4.Моторната спирачка не се включва. Копчето хлопа свободно.
Ремонт ? Или да го забравя?
5.Уреда за температурата залепва на макс и като го почукам 5-10 пъти , се появява реалната стойност.
Да го отворя и ремонтирам или нов? А как се отваря ?
6.От около скоростният лост духа жега, а маншона не е скъсан.
Как да го уплътня?
7.В кабината мирише на мечки и лълове. Имаше обелки от краставици и банани на пода до шофьорстата седалка. Дунапрена на леглото ... там е лежал лъвът :(
Идеи за почистване без да го свалям от камиона?
Колега като гледам доста неща имаш за правене, та и имам доста опит с аМАН-те та ще се опитам да помогна.
1. По въпроса за парното пробвай с някоя от другите врътки да го спреш, ако пак не става може би проблема е в крана, все пак зависи дали твоя модел е с климкатик или без.
2. За почистване на тавана имаше един течен препарат SILAN, с който доста кабини сме почистили, които са били меко казано гнусни. Разтваряш малко в вода, разбъркваш хубаво да стане на пяна и с пяната нанасяш с четка и търкаш. След това обираш с сух парцал резултата е все едно някоя бабичка го е карала .......... ;D ;D ;D ;D ;D
3. При тези манове развиваш капачето за тонколоната и гледаш дали е повредена или не. ремонт няма как да направиш сменяш с нова, но все пак провери дали ти идва сигнал дотам да не е проблем с кабелите и връзките.
4. За моторната ти писах в една друга тема. Бутона е електрически така че можеш да си изведеш кабелите на таблото и да сложиш какъвто и да е незадържащ бутон или да използваш някой свободен.
5. За уреда за температурата това е често срещан проблем при тези МАН-ве. Често правят проблеми и показателите за въздуха. Сменя се целия блок. Но едва ли на шефа ти му се дават пари.
6. Вдигаш кабината и под скоростния лост има нещо като дунапрен който е доста скъсан. Подлагаш му още дунапрен или парцали. Ако и това не помогне провери дали кабината ти е правилно регулирана. След това ще усетиш че и шума спада доста.
7. Леглото почистваш с същия препарат както тавана и седалките, но пак напомням с пяната. Сега е лято и бързо ще изсъхне.
Лека и безаварийна.
Всичко е ремонтирано и е ОК.
Сега идва следващият проблем. Често ми изгарят крушките на мигачите само на ремаркето , макар че смених всичките 21W крушки на колата с нови, но тези на ремаркето горят всеки ден, че днес и 2 пъти на десния.
Какво ще е проблемчето?
Цитат на: Rammbon - Вторник, 14 Август, 2012, 19:34:08
Всичко е ремонтирано и е ОК.
Сега идва следващият проблем. Често ми изгарят крушките на мигачите само на ремаркето , макар че смених всичките 21W крушки на колата с нови, но тези на ремаркето горят всеки ден, че днес и 2 пъти на десния.
Какво ще е проблемчето?
Ако не е добре закрепен целия стоп от "хубавите" пътища от тръскането изгарят, а вариант е и лоша връзка затова по често да ти изгаря.
Цитат на: Rammbon - Вторник, 14 Август, 2012, 19:34:08
Всичко е ремонтирано и е ОК.
Сега идва следващият проблем. Често ми изгарят крушките на мигачите само на ремаркето , макар че смених всичките 21W крушки на колата с нови, но тези на ремаркето горят всеки ден, че днес и 2 пъти на десния.
Какво ще е проблемчето?
Да не би да си купуваш някакви ментета и просто да е съвпадение, че са изгорели точно на ремаркето?
Как се пуска печката? Като запаля показва точно време, вероятно ще мога да я нагласям за пускане по нагласено време , за в бъдеще. Но как да я пусна, че онази вечер на 10 градуса ... :( умрях от студ в Родопите ?
Има 5 бутона, всеки за какво е ?
Колега пуска се от третото по ред копченце с червеното пламъче ;D.А ако желаеш да ти се пусне примерно в 5 сутринта натискаш копче 2 с Р-символа ,появява се час с мигащо число 1,2 или 3 отпред пред чеса с двете стрелкички копчета 4 и 5 настройваш чеса чеса мига после мига за кой ден от седмицата автоматично си избира следващия и като е готова спира да мига чеса и на дисплея остава програма с число 1 примерно и пламъчето на копче 3 мига, и печката тръгва примерно в 5 сабален ;)
Благодаря колега :)
А въртящото копче е направено за градуси, примерно от 18 до 30 или не на друг принцип ?
Цитат на: Rammbon - Сряда, 29 Август, 2012, 21:35:24
Благодаря колега :)
А въртящото копче е направено за градуси, примерно от 18 до 30 или не на друг принцип ?
Нещо такова, при Скания са написани , а тука не ама колко повече въртиш толко по-топло. ;)
Много си го лъснал отватре,евала!Абе и тая бангия че я оставяш,ама ти правим евала-мераклия си ;)
Тези 4 копчета от долу нагоре немога да разбера за какво са, а и колеги , които карат такива машини и те не ги ползвали и незнаели. Едното е за пускане на машинките за падащият борд, но не се задейства. Някой знае ли?
Също , печката ми като се запали и много пуши и вкарва дим от някъде в кабината, а уж вратите,, люка и прозорците са затворени. Къде да търся проблема? Така пуши от дясно под кабината, все едно са се запалили гуменки :( , но топли доста :)
Най-долу вдясно би трябвало да е за блокажа на диференциала.
Правилно админа е казал за блокажа, над него изключва интардера /не виждам смисъл от такова копче/ , долу вляво е нещо за оборотите, може би ги увеличава малко , а това с нарисуваното камионче за първи път го виждам и си нямам и на идея.
Първо копче долу в ляво,това копче е да си ограничиш скоростта примерно на 80км,натискаш го и с темпомата настройваш километрите.Когато настроиш скоростта не работи темпомата ,работиш само с педала ;D.
От дясно копчето е за блокажа както писаха колегите,само не знам колега тея дет са ги гледали що за шофьори са че да не знаят за какво е.Над него коипчето в дясно е за интардера да се включва автоматично с педала на спирачката,и да се включва автоматично при определена нагласена скорост,а копчето с камиончето идея си нямам за какво е ;D
Цитат на: kron - Петък, 07 Септември, 2012, 08:04:26
От дясно копчето е за блокажа както писаха колегите,само не знам колега тея дет са ги гледали що за шофьори са че да не знаят за какво е.Над него коипчето в дясно е за интардера да се включва автоматично с педала на спирачката,и да се включва автоматично при определена нагласена скорост,а копчето с камиончето идея си нямам за какво е ;D
Е такива постове харесвам с въпрос и съответно с отговор.
Въпроса
Цитат на: kron - Петък, 07 Септември, 2012, 08:04:26
От дясно копчето е за блокажа както писаха колегите,само не знам колега тея дет са ги гледали що за шофьори са че да не знаят за какво е.
Отговора
Цитат на: kron - Петък, 07 Септември, 2012, 08:04:26Над него коипчето в дясно е за интардера да се включва автоматично с педала на спирачката,и да се включва автоматично при определена нагласена скорост,а копчето с камиончето идея си нямам за какво е ;D
А са де кой къв шофер е ? :D :D :D :D
А за печката някой ще даде ли мнение, защо така пуши и вкарва изгорели газове в кабината. Не са много , но се усещат и дразнят .
Цитат на: Rammbon - Петък, 07 Септември, 2012, 08:49:03
А за печката някой ще даде ли мнение, защо така пуши и вкарва изгорели газове в кабината. Не са много , но се усещат и дразнят .
Принципно съм чувал,че печка пуши докато запали,читавите палят за секунди,а пушещите може и да не запалят.
Но пробвай да и удължиш,, комина,, тва ако ти пуши от там де ако ти пуши от де требва да идва топлото,беги на чичо Дофтор или си турни кюмбе.
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 07 Септември, 2012, 08:53:52
Принципно съм чувал,че печка пуши докато запали,читавите палят за секунди,а пушещите може и да не запалят.
Но пробвай да и удължиш,, комина,, тва ако ти пуши от там де ако ти пуши от де требва да идва топлото,беги на чичо Дофтор или си турни кюмбе.
Бриги, непуши от там от където излиза/ духа топлото, а пуши под кабината и газовете влизат в кабината от някъде и е гадно :(
Цитат на: Rammbon - Петък, 07 Септември, 2012, 09:20:52
Бриги, непуши от там от където излиза/ духа топлото, а пуши под кабината и газовете влизат в кабината от някъде и е гадно :(
Ми ко ти ричам удължи му комина бре,тука из форума се разправяха,че през скоростният лост се получавали пробойни и за целта слага ли дунапрен ,ма аз не бих турил че лесно подгорва,по-арно дири някое кече,ма дали е оттам беш ли го,ако има много пробойни мое да вкарва огън и жупел от къде му е кеф,за туй турни му комина да духа към земята и го удължи да излезе извън кабината.
Просто идея,дали ще помогне беш ли я у идеята ми тъпа.
А дали нещо печката не е дефектна и да смесва въздуха от атмосферата с изгорелите газове от горивната камера?
На сканията която карах преди, печката въртеше само въздуха в кабината, не вкарваше от вън чист. При този Ман незнам как е, но под предните седалки има тръби и от там излиза добра топлина , но от там не мирише на изгорели газове. Вече си мисля, че някъде по кабината от долу има дупка и от там да вкарва .или през вентилацията или другаде. И като духа вятър, както и беше онази нощ, изгорелите газове да нахлуват в кабината.
За ремонт на печките, нашата фирма ги пращат в София за ремонт /800лв / , незнам какво им правят за тези пари, но изкарвали до другата зима без проблеми и толкова.
Колега печката ти е Ебершпрехер,щом пуши на свещта има една цедка струва към 20лв на по старите печки,на по новите печки с коксовите свещи е 10лв.Та вади се печката развива се свещта и вътре като погледнеш се вижда тя хваща нагар и трудно пали печката пуши и след време може да ти изгори свещта.А за сервиз бягай от тея разбойници на разклона за Лозен вземат една торба пари за нищо,за ремонт на печка ако минаваш през Русе има 3ма майстори,един на шопа,един на пътя за Добрич има една малка бензиностанция зад нея има някакъв паркинг,и другия е някъде в града.При който и да идеш правят ти печката направо без пари в сравнение с тея на Лозен ;D
Ето го лаченият МАН с ремаркенцето :)
Цитат на: Rammbon - Вторник, 30 Октомври, 2012, 19:21:13
Ето го лаченият МАН с ремаркенцето :)
Евала за Мана-изглежда свежарка ;)А и междуосието на камиона е късо-лесно се кара назад ;)
Търся лява врата за такъв MAN може и оборудвана .
Или някъде да има морги за МАН ?
При Тихомир в с.Лозен,
с. Еленино Ст. Загора Тубелес сервиз,
с. Войводиново Пловдив .
Цитат на: Rammbon - Сряда, 12 Декември, 2012, 19:00:01
Търся лява врата за такъв MAN може и оборудвана .
Или някъде да има морги за МАН ?
Ебаваш се нещо май. Най-заредената морга за Ман ти е под носа,в Долно Езарово.........
Тая морга в Долно Езерово не я знам,но имаше доста такива манове на моргата в Черноморец имат някъде магазин до Хемус.От тези манове има доста тъй че не би трябвало да ти е проблем да намериш и то на добра цена