Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => Общ раздел => Темата е започната от: JoseCuervo - Сряда, 17 Април, 2013, 19:30:44

Заглавие: Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: JoseCuervo - Сряда, 17 Април, 2013, 19:30:44
Здравейте,
Имам следния въпрос към знаещите колеги тук; Защо едно време повечето влекачи бяха с по 3 оси, а сега с 2? Сега с по 3 оси са "малцинство". Единствено с по 3 сега се сещам имат тези с цистрените на ЛукОйл, като втория не е задвижващ.  Какво би обосновало покупката на такъв влекач с три оси?

Благодаря
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: Rammbon - Сряда, 17 Април, 2013, 19:39:43
3-осните са конструирани да носят по-голям тонаж, шаситата има по-устойчиви на усуквания и цепения.  2/4 гуми повече и 1 мост повече за подръжка.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: imter - Сряда, 17 Април, 2013, 19:40:43
Би обосновало,ако влекача тегли ремарке за тежки товари,обикновено извън габаритни или гондоли ;).
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: Тариката - Петък, 26 Април, 2013, 12:50:22
  Ивеко 350/400/420/430/450/460к.с.-10308cm³ и Рено 330/370/410/450-10837cm³ таркаляни от немци, австрийци и швейцарци здават вагажа на 500-600 хиляди и не могат да минат на ТЮФ заради димомер и шум на ДВГ-над 80 децибела и за това или продажба или ремонт! Исках да каза,че около 11000 кубика е слабичък.
  Най-добре да е 6 цилиндъра ДВГ или около 12000 кубика мотор да тегли композиция до 5 оси включително или до 44 тона.
  За всичко над 44 тона общо тегло ти трябва 8 цилиндъра камион-за да се износва по-малко, най-оптимално композицията да бъде над  6 оси-за да не те глоби джедая за претоварване на осите.
 
   Като на връщане/празен/ или с по лек товар поне 1 ос да е във въздуха/буге/, за да намалиш износването и разхода на Хенгера или каквто ти експлотираш!
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: ivopifeca - Петък, 26 Април, 2013, 13:05:57
Цитат на: JoseCuervo - Сряда, 17 Април, 2013, 19:30:44
Здравейте,
Имам следния въпрос към знаещите колеги тук; Защо едно време повечето влекачи бяха с по 3 оси, а сега с 2? Сега с по 3 оси са "малцинство". Единствено с по 3 сега се сещам имат тези с цистрените на ЛукОйл, като втория не е задвижващ.  Какво би обосновало покупката на такъв влекач с три оси?

Благодаря
Покупката би се обосновала,само ако допустимата обща маса е над 40 тона.Иначе при влекач с три оси разходите са повече,отколкото същия само с две.И разбира се има и плюсове,при снеговете,когато си празен... ;)
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: dimich87 - Петък, 26 Април, 2013, 13:23:25
 Влекач с три оси, едбата да е буге, скакво ще вдигне повече разхода? Няколко пъти съм карал един щаер с трета ос буге и при товар около 4-5т си го карахме с вдигнато буге и не сме имали проблеми с претоварване. А като е понатоварен с 10-12т се караше с пуснато буге. Разхода не мога да го коментирам заради малкото и то при необходимост съм го карал, но при малко товар разликата между 2 и 3 оси си беше около 1-2л. Нека някой с повече опит да сподели. Сега има и със завиваща трета ос, която намалява съпротивлението.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 26 Април, 2013, 13:42:29
     Ако ще се кара тежък товар. Единствено за контейнери 40' (фута около 12,20 метра) и повече е, допустимо 44 тона за 6 оси. Това е за България, предполагам че и много други държави е така. При брезент гондоли, не става, там е 40 тона.
     Влекача е по-дълъг, лафета е на по-високо, трудно влиза в дължина и височина. Разхода е поне 2 литра спрямо двуосен.
     Общо взето, предимно за контейнери е оправдан! Само заради осово натоварване, не е оправдано.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: ivopifeca - Петък, 26 Април, 2013, 19:53:28
Цитат на: dimich87 - Петък, 26 Април, 2013, 13:23:25
Влекач с три оси, едбата да е буге, скакво ще вдигне повече разхода? Няколко пъти съм карал един щаер с трета ос буге и при товар около 4-5т си го карахме с вдигнато буге и не сме имали проблеми с претоварване. А като е понатоварен с 10-12т се караше с пуснато буге. Разхода не мога да го коментирам заради малкото и то при необходимост съм го карал, но при малко товар разликата между 2 и 3 оси си беше около 1-2л. Нека някой с повече опит да сподели. Сега има и със завиваща трета ос, която намалява съпротивлението.
Като едната е с буге,няма да се вдигне разхода ли?И особено когато е долу?
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: dimich87 - Петък, 26 Април, 2013, 20:06:50
Цитат на: ivopifeca - Петък, 26 Април, 2013, 19:53:28
Като едната е с буге,няма да се вдигне разхода ли?И особено когато е долу?
Относително нещо е разхода. Той може да се вдигне, но за сметка на по-голям товар. При положение че бугето е горе, няма да се вдигне разхода. А когато е долу се вдига с малко разхода, но за сметка на по-голям товар отгоре. Примерно соло камион с 2 оси има товароносимост около 8т, а с буге са 12т. Като се кара малък товар с 2 оси, като е с голям се пуска бугето. Дори и да е с 2 оси оказва влияние товара върху разхода. Така че тези 4т в повече са за сметка на няколко литра повече, но като цяло разхода за тон става по-малък. Така като се купува камион е добре да се знае какви товари ще се кара. При положение че няма да има нужда от 3-та ос не е необходимо да се плащат пари за тази екстра.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: ivopifeca - Петък, 26 Април, 2013, 21:07:07
Цитат на: dimich87 - Петък, 26 Април, 2013, 20:06:50
Относително нещо е разхода. Той може да се вдигне, но за сметка на по-голям товар. При положение че бугето е горе, няма да се вдигне разхода. А когато е долу се вдига с малко разхода, но за сметка на по-голям товар отгоре. Примерно соло камион с 2 оси има товароносимост около 8т, а с буге са 12т. Като се кара малък товар с 2 оси, като е с голям се пуска бугето. Дори и да е с 2 оси оказва влияние товара върху разхода. Така че тези 4т в повече са за сметка на няколко литра повече, но като цяло разхода за тон става по-малък. Така като се купува камион е добре да се знае какви товари ще се кара. При положение че няма да има нужда от 3-та ос не е необходимо да се плащат пари за тази екстра.
И ако товара е до 25т бугето няма ли да падне долу?Като композицията е до 40т,какви бугета,какъв разход за тон,като се има в предвид,че до 40 тотал бугета не требват.Ми ако товара е 20т бугето горе ли че е?Май не,а като е долу разхода е къде?Ами ако са тези бугета с двоините гуми,ами тогава?
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: dimich87 - Петък, 26 Април, 2013, 21:28:07
Има камиони при които бугето не се пуска според товара, а се командва от шофьора. Така може да си го пуснеш когато сам прецениш. При положение че не е необходимо, не го пускаш. Ако няма възможност да се командва от шофьора, това е друга бира. Така че това са неща, които трябва да се преценят преди покупката. Както споменах в предния си пост, ако не се налага да се кара по-голям тонаж е неоправдано.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: LKW - Петък, 26 Април, 2013, 23:08:15
Композицията празна ли е , вдигнато ли е бугето разхода се намаля.Когато влекача или камиона(соло) няма буге теглото на товара натоварен около двигателния мост ляга на моста ,ако има буге натоварването се разпределя на двигателния мост и на бугето и натоварването ляга на двете оси(повече на двигателния , а по малко на бугето).Същото е и когато композицията е с ремарке с централна ос(хенгер).Част от теглото на ремаркето ляга на бугето.Всичко е заради натоварване на осите.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 27 Април, 2013, 00:24:20
Цитат на: dimich87 - Петък, 26 Април, 2013, 21:28:07
Има камиони при които бугето не се пуска според товара, а се командва от шофьора. Така може да си го пуснеш когато сам прецениш. При положение че не е необходимо, не го пускаш. Ако няма възможност да се командва от шофьора, това е друга бира. Така че това са неща, които трябва да се преценят преди покупката. Както споменах в предния си пост, ако не се налага да се кара по-голям тонаж е неоправдано.
И кои са тия камиони,където при товар примерно от 20-25т можеш да си командваш бугето-дали да е горе ,или доле?Говоря без допълнителни намеси от еди кой си майстор,да си го направи за да може да си го вдига кога си поиска,чрез намеса по токовете,бре? ;)
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: nasko84 - Събота, 27 Април, 2013, 12:36:20
Карам цистерна тотала ми е 24т над 17т бугето не се вдига въобще а дори и да може да се вдигне ,,пренодително,, съм чувал че има неравномерно износване на гумите на двигателния от клатенето
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 27 Април, 2013, 12:54:47
Цитат на: nasko84 - Събота, 27 Април, 2013, 12:36:20
Карам цистерна тотала ми е 24т над 17т бугето не се вдига въобще а дори и да може да се вдигне ,,пренодително,, съм чувал че има неравномерно износване на гумите на двигателния от клатенето
Точно това казвам и аз,че бугето при над определен товар не става да се вдигне...Леле а при тия влекачи,на които бугето е на последната ос и лафета е по средата между диференциала и бугето,там дори и да можеш да го вдигнеш познай-ти завиваш с волана а камиона ходи къде-направо ;)
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: dimich87 - Събота, 27 Април, 2013, 15:02:51
Преди години карах няколко пъти един мерцедес 1831 с буге, ако не се лъжа е 97г. Беше със скрападжииска гондола. Товареше 15-тина тона желязо и самата гондола тежеше към 5т. В кабината си имаше изведени бутони за вдигане и пускане на бугето. Не се влияеше изобщо от товара. При маневриране с бугето си беше много тегаво, понеже беше и със самоблокиращ диференциал и при голям завой и тои се зацепваше. Ако не се вдигне бугето просто не искаше да се свива. Гондолата беше правена. Намери чорбаджията един кош от ремарке гондола. Заварявах и кука и две ролки за да стане за камиона. Беше с около 1,5м по-дълга от стандартния контейнер. Един ден натоварили го яко, с над 20т и задницата беше увиснала. След това отдолу рязах оригиналните греди и правих от двойно Т нови греди. И до сега си карат с този контейнер. Миналата година строшиха диференциала. Тогава им сложих обикновен. Не съм я карал с новия диференциала, но от страни се вижда че доста по-лесно се маневрира.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 27 Април, 2013, 15:26:20
Аз съм карал Ивеко Турбостар с буге,полуремарке цистерна,когато беше натоварена и при маневри понадигнеш за момент бугето,този камион си вървеше само напред почти,поради разположението на лафета,и при старите мерцедеси е така.Единствено имаш шанс ,ако си с бордово ремърке и товара е разпределен така,че на лафета да тежи малко-тоест при вдигане на бугето да не ти се вдигне предницата на камиона-разположението на лафета!При по новите и масови влекачи,където бугето е пред диференциала,по върви с вдигането при натоварен камион,ако е дооправяно да може да се дига и при тежки товари ;)
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: American - Събота, 27 Април, 2013, 16:55:42
При нас е обратното, повечето са триосни, и много по-рядко са двуосни. Обикновенно двуосни използват само фабрики за чипс :)
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 27 Април, 2013, 19:53:59
Цитат на: American - Събота, 27 Април, 2013, 16:55:42
При нас е обратното, повечето са триосни, и много по-рядко са двуосни. Обикновенно двуосни използват само фабрики за чипс :)
Добре,винаги съм се чудел защо в Америка са толко дълги влекачите...защо са им толко мостове,и при това и двата двигателни,колко товарите,не са ли супер неманеврени,ако се докара там един европейски влекач с европейско полуремарке,няма ли да си върши пак работата ???
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: dimich87 - Събота, 27 Април, 2013, 20:16:03
В САЩ много често се кара с 2 полуремаркета или камион с две ремаркета. Трябва им по голяма движеща сила. А и при нас никаде не е записано колко броя ремаркета може да се влачат. Единствебото ограничени е дължината да не превишава 22м.
http://remarketa.bg/wp-content/uploads/2010/06/Long.pdf
Тука може да се види в различните държави какво е изискването. за дължина.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 27 Април, 2013, 21:22:46
Цитат на: dimich87 - Събота, 27 Април, 2013, 20:16:03
... А и при нас никъде не е записано колко броя ремаркета може да се влачат. Единствебото ограничени е дължината да не превишава 22м.
...

     От много отдавна е забранено повече от едно ремарке. И много държави в Европа е така. Изключения Норвегия, Финландия, Швеция и в Холандия има с по две ремаркета. Ограничението за дължина не е съвсем произволно 22 метра. За композиция с полуремарке е 16,50 метра, а с ремарке 18,75 метра.
     Пиша по спомени, ако има спор ще правим справки.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: American - Събота, 27 Април, 2013, 21:41:18
Да, ще върши работата, но незнам един европейски влекач колко му е дълго ремаркето.
Тук масовите товари са за 53 фита ремарке 16 метра. Тоест много често меже да се намират по-трудно товари за него.

Тука няма ограничение за дължината на влекача, и те ги правят дълги с големи слипери, даже някой са с кампер зад кабината.

Има ограничение обаче в някой щати за разтоянието от царския-болт до последната ос на ремаркето, и то за Калифорния е 40 фита, тук на видеото той показва как.


На видеото той показва как се слайдват осите на ремаркето за Калифорния, после слайдва лафета ако е необходимо.
Незнам при вас но тук е много строго да не се надвишава тежеста въху осите.
Ако ме хванат на weight-station-а че съм претоварен, там оставам. Или трябва да премествам на ръка неща, или трябва да се обадя да дойде празен камион и с палет-джак да се преместят няколко палета в празния камион. Иначе няма мърдане от там.

Как регулирате тежестите там, ако са ви натоварили кофти мотокаристите ?
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: dimich87 - Събота, 27 Април, 2013, 22:38:48
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 27 Април, 2013, 21:22:46
     От много отдавна е забранено повече от едно ремарке. И много държави в Европа е така. Изключения Норвегия, Финландия, Швеция и в Холандия има с по две ремаркета. Ограничението за дължина не е съвсем произволно 22 метра. За композиция с полуремарке е 16,50 метра, а с ремарке 18,75 метра.
     Пиша по спомени, ако има спор ще правим справки.
За България единственото изискване е композицията да не надвишава 22м. Може и 10 ремаркета да закачиш, стига да не минаваш дължината. Това е от около година въведено. Понеже сега се ослушвам за изкарване на "С+Е" и в листовките ми направи впечатление броя на ремаркетата че е повече от едно. Допитах се до Живко Гелков, един от 4-мата души в България които правят технически експертизи по катастрофите, познава доста добре закона и е преподавател по курса за даяджии. Така той ми каза че в закона е казано единствено изискването за дължина.
То в тази дължина трудно може да се впише камион с 2 ремаркета, закона е е бил изменен заради земеделската техника.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: American - Неделя, 28 Април, 2013, 04:09:56
Цитат на: dimich87 - Събота, 27 Април, 2013, 20:16:03
В САЩ много често се кара с 2 полуремаркета или камион с две ремаркета.

Те винаги са полуремаркета, под първото влиза влекача, а под второто или третото се слага "доли".

Долито прадставлява ос с двойни гуми лафет и теглич, има си бутилка с въздух и спирачки, светлини също. С негова помощ, полуремаркето се превръща в ремарке.

Тука има видео:


Коригиран Ютуб линк!
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: dimich87 - Неделя, 28 Април, 2013, 09:02:43
Цитат на: American - Неделя, 28 Април, 2013, 04:09:56
Те винаги са полуремаркета, под първото влиза влекача, а под второто или третото се слага "доли".

Долито прадставлява ос с двойни гуми лафет и теглич, има си бутилка с въздух и спирачки, светлини също. С негова помощ, полуремаркето се превръща в ремарке.

Тука има видео:


Коригиран Ютуб линк!
Аз докато бях в САЩ съм виждал камион със самосвален кош и зад камиона две ремаркета самосвални, видимо по-къси от полуремаркето и си бяха дву-три осни хенгери. Виждал съм и камион с фургон и зад нето закачено полуремарке върху колесар с лафет. Виждал съм и Камион фургон с закачени две ремаркета хенгер. Масово се кара с влекач и две полуремаркета. Тези примери които дадох бяха на камиони без спален отсег зад камиона.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: American - Неделя, 28 Април, 2013, 15:46:47
С две 28 фита ремаркета, десните завой на кръстовище се взимат много по-лесно отколкото с едно 53 фита. Те вървят след теб в почти същата траектория.
Когато обаче шофьор който е работил няколко години на 2 х 28 фита ремаркета, и после му дадеш 53 трябва много да внимава първите няколко дена, качват гумите на ремаркето по тротоарите, бутат светофари, стоп знаците, може да стане голема беля.

Мисълта ми е че с две 28 фита никога не се връща назад, неможе, стават поразий, пробвал съм. Тоест трябва да има инфраструктура където да може да се "върти" с тях.

С две ремаркета от по 28 фита, ни е позволено навсякъде, но с три не.

Има магистрали където е разрешено и там в началото и в края на магистралата има големи паркинги където се сглобяват тройките. До там пристигат двойки, откача ги, взима празни и се връща обратно, друг шофьор добавя още едно и продължава, или други комбинаций.

По същата логика в България може да се разреши само по магистралите да се дърпат по-дълги композиций.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: ivopifeca - Неделя, 28 Април, 2013, 20:48:07
Цитат на: American - Неделя, 28 Април, 2013, 15:46:47
С две 28 фита ремаркета, десните завой на кръстовище се взимат много по-лесно отколкото с едно 53 фита. Те вървят след теб в почти същата траектория.
Когато обаче шофьор който е работил няколко години на 2 х 28 фита ремаркета, и после му дадеш 53 трябва много да внимава първите няколко дена, качват гумите на ремаркето по тротоарите, бутат светофари, стоп знаците, може да стане голема беля.

Мисълта ми е че с две 28 фита никога не се връща назад, неможе, стават поразий, пробвал съм. Тоест трябва да има инфраструктура където да може да се "върти" с тях.

С две ремаркета от по 28 фита, ни е позволено навсякъде, но с три не.

Има магистрали където е разрешено и там в началото и в края на магистралата има големи паркинги където се сглобяват тройките. До там пристигат двойки, откача ги, взима празни и се връща обратно, друг шофьор добавя още едно и продължава, или други комбинаций.

По същата логика в България може да се разреши само по магистралите да се дърпат по-дълги композиций.
жалко че не сте камионджии в щатите,като скандинавците...много сте назад,като ви гледам.как си бутате сами нещата...нищо не става от Америка,незнам на чий гръб живеете....леле малеее ;D
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: Haydutyn - Сряда, 08 Май, 2013, 13:16:34
(http://imageshack.us/a/img850/5461/mle14422.jpg)Задвижване 6х2 c завиващо ,,буге" (http://imageshack.us/a/img443/5131/mle2028.jpg)
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: Haydutyn - Вторник, 21 Май, 2013, 20:09:51
Задвижване 6х2 c завиващо ,,буге"(http://imageshack.us/a/img706/5461/mle14422.jpg)(http://imageshack.us/a/img443/5131/mle2028.jpg)
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: dino412 - Сряда, 22 Май, 2013, 15:19:55
Цитат на: dimich87 - Събота, 27 Април, 2013, 22:38:48
За България единственото изискване е композицията да не надвишава 22м. Може и 10 ремаркета да закачиш, стига да не минаваш дължината. Това е от около година въведено. Понеже сега се ослушвам за изкарване на "С+Е" и в листовките ми направи впечатление броя на ремаркетата че е повече от едно. Допитах се до Живко Гелков, един от 4-мата души в България които правят технически експертизи по катастрофите, познава доста добре закона и е преподавател по курса за даяджии. Така той ми каза че в закона е казано единствено изискването за дължина.
То в тази дължина трудно може да се впише камион с 2 ремаркета, закона е е бил изменен заради земеделската техника.

От 2003г(ако не се лъжа за годината) насам има промяна в ЗДвП и на кампозиция с едно ремарке или  полуремарке не се разрешава теглене на друго ППС (в това влиза и второ ремарке) независимо от дължината.Това го казвам от личен опит.До тогава с Шкодите масово си теглехме по две ремаркета.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: pumix - Сряда, 22 Май, 2013, 15:51:13
Може повече от едно ремарке има го като въпрос в листовките за С+Е.Единствено не трябва да надвишава максимално допустимата дължина.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: dimich87 - Сряда, 22 Май, 2013, 20:59:22
Цитат на: dino412 - Сряда, 22 Май, 2013, 15:19:55
От 2003г(ако не се лъжа за годината) насам има промяна в ЗДвП и на кампозиция с едно ремарке или  полуремарке не се разрешава теглене на друго ППС (в това влиза и второ ремарке) независимо от дължината.Това го казвам от личен опит.До тогава с Шкодите масово си теглехме по две ремаркета.
Беше въведено преди време това ограничение за теглене на повече от едно ремарке преди време, вероятно както казваш 2003г. Но след последните промени в ЗДвП е отпаднал този текст и единственото ограничение е дължината. За България е 22м. Може и по-дълга композиция да се предвижва, но вече е извън габаритен превоз и се извършва със съответните му изисквания. Ако си заинтересован да теглиш две ремаркета, може да прочетеш по-обстойно закона и да се допиташ евентуално до контролните органи. Както спомена и колегата преди мене, има подобен въпрос в листовките и верния отговор е че може да се тегли повече от едно ремарке.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: dino412 - Събота, 25 Май, 2013, 00:48:44
Цитат на: dimich87 - Сряда, 22 Май, 2013, 20:59:22
Беше въведено преди време това ограничение за теглене на повече от едно ремарке преди време, вероятно както казваш 2003г. Но след последните промени в ЗДвП е отпаднал този текст и единственото ограничение е дължината. За България е 22м. Може и по-дълга композиция да се предвижва, но вече е извън габаритен превоз и се извършва със съответните му изисквания. Ако си заинтересован да теглиш две ремаркета, може да прочетеш по-обстойно закона и да се допиташ евентуално до контролните органи. Както спомена и колегата преди мене, има подобен въпрос в листовките и верния отговор е че може да се тегли повече от едно ремарке.

Момци ако е така да хода да си изравям табелата "Автовлак 22м".
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: radkoe1 - Вторник, 18 Юни, 2013, 10:46:48
Моето мнение е,влекачите с 3 оси са за товари над 18 до 25 тона,каквито са повечето,а тези с 2 оси за товари до 18 тона-стандарт.Ако сте пътували в Англия,предполагам сте видели,че 90% от влекачите са с 3 оси.Мощността измерена в конски сили на 2 или 3 оси е равна,но средната скорост от точка А до точка Б на този с 3 ще е най-малко 5км/ч по висока от този с 2.Разликата в Англия от останалия свят, е че там хората се грижат за трафика и търсят най-доброто, и най-бързото.Относно разхода мисля,че зависи само и изцяло от шофьора,а ако 1 шофер кара и от двата вида-2 или 3 оси мисля, че разхода на 3те оси ще е по-малък,а той зависи най-много от изкачването,колкото по бързо изкачиш баира толкова по-добре.Разликата е само в цената,по-евтино най-масово.Истината е в 3те оси.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 18 Юни, 2013, 22:08:34
Цитат на: radkoe1 - Вторник, 18 Юни, 2013, 10:46:48
Моето мнение е,влекачите с 3 оси са за товари над 18 до 25 тона,каквито са повечето,а тези с 2 оси за товари до 18 тона-стандарт.Ако сте пътували в Англия,предполагам сте видели,че 90% от влекачите са с 3 оси.Мощността измерена в конски сили на 2 или 3 оси е равна,но средната скорост от точка А до точка Б на този с 3 ще е най-малко 5км/ч по висока от този с 2.Разликата в Англия от останалия свят, е че там хората се грижат за трафика и търсят най-доброто, и най-бързото.Относно разхода мисля,че зависи само и изцяло от шофьора,а ако 1 шофер кара и от двата вида-2 или 3 оси мисля, че разхода на 3те оси ще е по-малък,а той зависи най-много от изкачването,колкото по бързо изкачиш баира толкова по-добре.Разликата е само в цената,по-евтино най-масово.Истината е в 3те оси.
Глупости на търкалета. :D
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: admin - Вторник, 18 Юни, 2013, 22:55:48
Цитат на: radkoe1 - Вторник, 18 Юни, 2013, 10:46:48Моето мнение е,влекачите с 3 оси са за товари над 18 до 25 тона,каквито са повечето,а тези с 2 оси за товари до 18 тона-стандарт.Ако сте пътували в Англия,предполагам сте видели,че 90% от влекачите са с 3 оси.Мощността измерена в конски сили на 2 или 3 оси е равна,но средната скорост от точка А до точка Б на този с 3 ще е най-малко 5км/ч по висока от този с 2.Разликата в Англия от останалия свят, е че там хората се грижат за трафика и търсят най-доброто, и най-бързото.Относно разхода мисля,че зависи само и изцяло от шофьора,а ако 1 шофер кара и от двата вида-2 или 3 оси мисля, че разхода на 3те оси ще е по-малък,а той зависи най-много от изкачването,колкото по бързо изкачиш баира толкова по-добре.Разликата е само в цената,по-евтино най-масово.Истината е в 3те оси.

Сериозно объркване има у теб по отношение на изложените предположения. Прочети отново какво точно си сътворил и опитай сам да си отговориш на някои въпроси. Не ми стана ясно например как точно се получават тези 5 км/ч разлика между 2 и 3 оси? Ще се радвам да обясниш.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 18 Юни, 2013, 23:50:13
Цитат на: loshdancho - Вторник, 18 Юни, 2013, 22:08:34
Глупости на търкалета. :D

     До скоро карах триосен, имаме във фирмата и двуосни със същата мощност. Но имат големи принципни разлика, щанги, разположение на лафета спрямо двигателната ос и височина на която е поставен, около 13 см е по-висок.

     Не виждам особена "далавера", ако можеш да се движиш с повдигната ос, да кажем пожелание да я пуснеш. В случая е не завиваща и при маневри е задължително да я повдигнеш. При хлъзгаво и не завиваща боге  ос, много лесно се хлъзга влекача.

     Скоростта, обикновено е по-малка спрямо двуосен и един и същ товар. За да може разхода да е по-близък до този с две оси.

     
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: radkoe1 - Сряда, 19 Юни, 2013, 08:15:38
Админ,ми мисля че 3та ос дава допълнително мощност,при изкачване,и ще поддържа по висока скорост,имам предвид средна скорост от точка А до точка Б.
Минко евала брат,за обяснението.Аз не съм карал 3 оси,но съм карал много в Англия,и каквото и да направя в баира не мога да задмина с моите 2 оси,камиона с 3.Аз само излагам мнение,и в който и раздел да пиша,само отворковци.Имам предвид радвам се,че ти сподели твоя опит,а не да ме съдиш кво съм писал.Аз мисля че много зависи разхода от скоростта в баира.
На новата Скания,идваха в Юроспийд да дават инструктаж,и момчето казваше,включвайте 5та скорост преди баира и изкачвайте на 1600 оборота,така и правя с който и да е камион и има ефект.
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: ivopifeca - Петък, 21 Юни, 2013, 18:58:15
Три оси-само едната е задвижваща,а и да са две -пак губи  двуосния влекач и нагоре и нанадоле,освен ако триосния не е с два мотора!
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: Monster - Понеделник, 01 Юли, 2013, 13:18:53
Цитат на: JoseCuervo - Сряда, 17 Април, 2013, 19:30:44
Защо едно време повечето влекачи бяха с по 3 оси, а сега с 2? Сега с по 3 оси са "малцинство". Единствено с по 3 сега се сещам имат тези с цистрените на ЛукОйл, като втория не е задвижващ.  Какво би обосновало покупката на такъв влекач с три оси?
В UK карат с 3 по оси да няма претоварване , a цистрените ca по стабилни с 3 оси!
Заглавие: Re:Влекач с 2 или 3 оси?
Публикувано от: loshdancho - Понеделник, 01 Юли, 2013, 19:56:08

http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/-549157888 (http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/-549157888)


НАРЕДБА № 11 ОТ 3 ЮЛИ 2001 Г. ЗА ДВИЖЕНИЕ НА ИЗВЪНГАБАРИТНИ И/ИЛИ ТЕЖКИ ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 67 ОТ 2007 Г.)
Издадена от Министерството на регионалното развитие и благоустройството

Обн. ДВ. бр.65 от 24 Юли 2001г., изм. ДВ. бр.67 от 17 Август 2007г., изм. ДВ. бр.19 от 9 Март 2010г., изм. ДВ. бр.7 от 21 Януари 2011г.

Раздел II.
Норми за размери, маса и натоварване на ос на ППС


Чл. 6. (1) Допустимата максимална маса на ППС за движение по пътищата, отворени за обществено ползване, е за:
в) моторно превозно средство с три оси с полуремарке с две или три оси, превозващо при комбиниран превоз 40-футов контейнер по БДС ISO 830 - 44 t;