За какво МПС става на въпрос? А има ли значение или само дали е мое или на шефа?
На DAF XF 105, ако е на равно място, втора и четвърта с малките половинки на бавния блок и после пета с малка половинка на бързия блок.
Ако е на баир или кръстовище със завиване, задължително половинките и на малкия блок.
Рено Магнум, имаше някакъв проблем и ако не се редят една след друга, по някое време не иска да превключи от бавен на бърз блок.
1ва бърза или цяла както още я наричам аз .
Според мен зависи от предавателното число на дифа(дифовете) и предавателното число на скоростите и тонажа и терена(асфалт, кал, чакъл и т.н) мощността на двг-то е на последно място, пак казвам според мен.
Например с 49 тона тотал на триос или 4-ри ос си тръгвам на 3 та бавна(16 степенна кутия, 4 в/у 4) почти винаги и то на места където няма и грам асфалт, ако има наклон може и 2-ра, на 1-ва трябва да е някакъв баир поне 15 гр. и да съм на макс и да няма асфалт.
Втора задна,и газ! ;D
Цитат на: VOLVO 480 - Петък, 05 Юни, 2015, 08:46:04
Втора задна,и газ! ;D
На кола или камион. Само с кола съм те виждал на живо.
В книжката МАН пише (това съм дочул разбира се). При напъно натоварена композиция 40 тона. На равно се потегля на втора бавна с 600 - 800 мин.
-1, при изкачване първа бавна с 800 - 1 000 мин.
-1. За празен не се коментира.
Познавам хора които лека кола практически тръгват на втора. Първа леко се отпуска (не напълно) и втора на полусъединител. Дори имаше мнение, че първа е по-специална и само на място се включва. Принципно от Жигула и Москвич 412 всички предавки за движение напред са синхронизирани.
На D(Drive)
Интересна тема.
Моя милост потегля на която моем да потеглим у живота си 1-ва съм слагал тамън два-три пъти.
Иначе ако моем да потеглим на осма,сметайте че съм потеглил
Само за инфо да спомена,че тъй нареченото D при Краз е пета предавка,тва за незнаещите
Ще ли е възможно на автора да разясни,какво е имал впредвид с частта,,с лично или на шефа ППС'' оти го заподозряхюче нещо е сънувал,ма граха ми шепне,че е било кошмар
Когато работих в ПИМК-а чух че на един Актрос самосвал сменили съединител на 2000 км. Сигурно някой е потеглял на 5-та 6-та
Потеглям на тая,на която нема да изпадне моторо от тресене ;)
Цитат на: hgv_driver - Петък, 15 Януари, 2016, 20:40:38
Когато работих в ПИМК-а чух че на един Актрос самосвал сменили съединител на 2000 км. Сигурно някой е потеглял на 5-та 6-та
Баце арно си чул,ма ме съмнява дали си разбрал ;)
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 15 Януари, 2016, 21:49:28
Баце арно си чул,ма ме съмнява дали си разбрал ;)
Верно само ти ги разбираш работите, бях забравил. Ама като ти гледам рейтинга, и аз взех да се съмнявам.
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 15 Януари, 2016, 21:49:28
Баце арно си чул,ма ме съмнява дали си разбрал ;)
Баце Я не Съм чул, а лично видел, как на Кактус 4141 самосвал 2008 лето производство и 3000(трихиляди)и нещо километри, му пада карда у сред калта.На 6000+км фърля съединитела.Гаранциония сервиз се оправдаха че добичето не било поръчано с кардан и амбриаж за черен път а за магистрала.
На втора бавна :)
тежък на 1ва
с празен трейлър на 2ра
бабтейл на 5та
Аз пък с колосалния си стаж от 2 месеца и 1 седмица два пъти ми се наложи да потегля на първа. ;) Голямо нанагорнище, пълен до зуку, втория път във френско селце на кръстовище с последващ ляв завой. Инак на Манчето има лепенка на предното стъкло как се потегля. А празен с лееек наклон надолу - трета бавна с пражене - пета бавна (видях шефа, че го прави, било по-икономично) ;D. Американец, вашите добитъци май нямат половинки, доколкото съм гледал "Камиони по леда"?
На която каже автоматика на нея тръгвам.Н
Не споря с него.
Абе това са глупости! Какъв е камиона? Пълен,празен?На наклон ?
Аз по лафет мога да си тръгна и на 7ма... или сме с лека кола,микробус,,,,
Некоректно зададен въпрос.
Пълен - празен винаги на първа ако е твой камиона.
Цитат на: rider777 - Събота, 27 Февруари, 2016, 07:56:34
Пълен - празен винаги на първа ако е твой камиона.
Да, и като натиснеш съединителя да смениш спира на място ::) ::)
абе чат пат ръсиш глупости..
Със 46 тона камион , ремарке , контеѝнер и товар или със 26 тона пачки талашит с ремарке на 2 етжа височина 4.65м : 2ра low range low split,3тa low range high split ,4та low range high split , 5 high range low split , 5 high range high split , 6 high range low split , 6 high range high split ....... и така до 8ма high range high split
Празен тръгвам на 4та low range low split
Бат Цецо го каза най добре, стига камиона да е с повече магарета може да се тръгне на коят искаш, ама зависи после да не остане няква трушия по лафета. Бат Иво пък го кефи 1ва....друг може да реши и на задна да тръгне, ама тва наистина е много относително бе момци.
При голямо нанагорнище,на която потеглиш не е хубаво да превключваш...докато превключиш мое и назад да тръгне...хубаво е да издрапаш докато премине нанагорнището и тогава да превключваш,но на повечето от нас-камиона не е наш и бързаме,затва и товариме съединители,полуоски и кардани :)
Първа и половина втора или втора натоварен или втора и половина и трета празен при 3/3. При 4/4 втора и половина или трета натоварен и 3.5 празен. Не че няма и изключения но това е най често. Аз пък си го карам като мой че не обичам да вися по пътищата и в сервизите
Цитат на: цецодебел - Събота, 27 Февруари, 2016, 09:42:28
Да, и като натиснеш съединителя да смениш спира на място ::) ::)
абе чат пат ръсиш глупости..
Не ръси никакви глупости.То Рено-то няма шанс по друг начин да тръгне ще угасне. ;D
Цитат на: dino412 - Четвъртък, 07 Април, 2016, 20:57:15
Не ръси никакви глупости.То Рено-то няма шанс по друг начин да тръгне ще угасне. ;D
Абе може и да си прав ???Сега като се замисля ренде не съм карал ама никога..
Последната Скания,която карах до преди 5 дена,имаше опция в менюто да избира автоматично предавка при потегляне.Пълен празен сам си избира.Рядко се налагаха корекции на неговите решения
Цитат на: цецодебел - Четвъртък, 07 Април, 2016, 22:57:14
Абе може и да си прав ???Сега като се замисля ренде не съм карал ама никога..
Не си го и пожелавай даже.
И Аз не Съм карал но работихме с едни момчета с Рена.Мадара-та с 26-30т. на равно тръгва на втора от 600-700 об/мин. рендетата майор-ки 385 и 420 к.с. и празни подскачаха на втора от място и им трябваше "газ" и напън.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 31 Май, 2015, 18:47:40
За какво МПС става на въпрос? А има ли значение или само дали е мое или на шефа?
Цитат на: rider777 - Събота, 27 Февруари, 2016, 07:56:34
Пълен - празен винаги на първа ако е твой камиона.
Почти да напише три верни неща, след това че е - "голямо лайно" и "тъпо копеле". Само че да беше стигнал до запетая "ако е твой камиона."
Запетаята липсва, ама обикновено са в огромен брой и накуп. Ако не е негов камионът е страшно за силово предаване. Разбира се не е толкова странно, като работник и собственик държанието му е противоположно. Поне две и половина верни неща е писал.
За лек автомобил кой би помислил да тръгне на втора или дори трета, само при хлъзгаво нормален не би опитал това. По-горна публикация бях дал пример, обикновено онези старите шофьори, карали по 6 или поне 3 месеца за "В", почти тръгват на втора. Ако още не си отпуснал педалът на съединителя и дадеш поне втора и ползваш полусъединител (не напълно зацепен), направо си е тръгване на втора.
Сега като се извъртяха няколко поколения "велики" шофьори без възможност за механична смяна на предавките, да не им спадне малко самочувствието? Спрямо тези които са карали бакалавър 4 години за "С" и са учили устройство на ЗиЛ, ГАЗ, Москвич... Последните години са слушали регламенти за времето на управление и почивка, правилата за движение обикновено "не били така, онова време" и въобще повечето неща са слушали, защото четенето е вредно - предполагам?! Като казвам няколко поколения "велики" шофьори имам предвид, че обикновено до 2-3 години стаж (дори по документи) обикновено се достига върха на самочувствието и идва следващите новозапочващи. Ако продължи и след 10-та година това самочувствие, явно е само на приказки този стаж.
Да ви кажа как тръгвам, с колелото де. Първа, втора, трета... и така до седма. И после ми се завива свят от скоростта и то се клати наляво-надясно, ту на лявото помощно колело, ту на дясното. Когато започвам да спирам: оуммм седма-шеста, оуммм шеста-пета и така до първа. Не използвам намаляване на предавките за спиране (свободен венец), а да ми е удобно за тръгване.
Това е рядко, повече си пасем с патките, свирим си пеем си. Ето тук например, ама забравих да си сваля маската. А може и да се боцкам редовно?
https://fb.watch/hjiH3F_Gck/
Честита Коледа и Новата година на всички четящи и пишещи колеги!
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 29 Декември, 2022, 00:19:54
Това е рядко, повече си пасем с патките, свирим си пеем си. Ето тук например, ама забравих да си сваля маската. А може и да се боцкам редовно?
https://fb.watch/hjiH3F_Gck/
Минко, Минко.....Какъв си ми паткопастир, като си подкарал вместо патките, гъските. Такава некомпетентност от твоя страна е непростима ;D ;D ;D
Цитат на: цецодебел - Неделя, 01 Януари, 2023, 17:19:28
Честита Коледа и Новата година на всички четящи и пишещи колеги!
ЧНГ и за много години на всички, дори и на форумните мангали (добре е, че почти не останаха). В затвора не се казвало за много години, има не малко които не искат за много. Одеве в новините го разбрах. Странно, че не съм го знаел навремето?!
Цитат на: цецодебел - Неделя, 01 Януари, 2023, 17:19:28
Минко, Минко.....Какъв си ми паткопастир, като си подкарал вместо патките, гъските. Такава некомпетентност от твоя страна е непростима ;D ;D ;D
Вариантите са два за отговор и двата са в моя полза. Преди съм обяснявал, че за по-лесно и в никакъв случай грешно е: птица която плува и почти винаги лети е патка. Например - гъски, юрдечки, лебеди,... Птици които не плуват са пилета - кокошки (и петли), врабчета, гълъби, щрауси,...
Другият вариант с некомпетентност е пак добър, "великите шофьори" които ни правилата за движение (в България дори) не знаят, време управление и почивка, езици, вероятно и толкова карат. Но пък много често са карали бакалавър след средното 4 годишен (само за "С"). Така че алгоритъмът е прост: ЯКО, силна или нормална некомпетентност и шофьор, прави "ЯКО велик шофьор". Паткопастир и некомпетентност прави "велик паткопастир". Стажът ми пак по подобен алгоритъмът е започнал на 4-5 години (съзнателни спомени), когато много обичах да подкарвам патките в полет. Следователно стажът ми е над 45 години. Одеве открих старо видео където се боря с патки, значи стажът отива към 50 години. Малко приличам на маймунка, ама сега съм еволюирал и съм от дискриминирано малцинство - бял, мъж и харесвам жени.
https://www.facebook.com/reel/682696896678748?s=yWDuG2&fs=e
Чудя се онзи горе с две и половина верни неща,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,. Ако има собствен ЗиЛ, дали ще тръгва на първа? Дали знае колко е "надълбоко"? От днес съм се замислял, ако се тръгва на първа за да не се износват триещите се повърхности на съединителя, какво правим, ако се износи аксиалният лагер? Обикновено сменяме всичко.
от една година минах на 13 ка
отначало ми беше терсене, но после какво забелязвам:
ако е празено ремаркето "половинките" може да ги "прескачаш" или само 12та може да ползваш
колкото по тежко ремаркето стане, толкова по-надолу ти иска да слагаш "половинките"
много по-хубава е 13ката от 10, особенно за тежки товари
колкото повече свиквам с нея, по-голям кефа е
Eaton Fuller съединител се ползва само за потегляне, после просто се ръга, колкото повече свикваш толкова по мазно почват да влизат
(https://i.ebayimg.com/images/g/jFsAAOSwDFBaKed2/s-l400.jpg)
Цитат на: American - Четвъртък, 05 Януари, 2023, 01:17:07
от една година минах на 13 ка
отначало ми беше терсене, но после какво забелязвам:
ако е празено ремаркето "половинките" може да ги "прескачаш" или само 12та може да ползваш
колкото по тежко ремаркето стане, толкова по-надолу ти иска да слагаш "половинките"
много по-хубава е 13ката от 10, особенно за тежки товари
колкото повече свиквам с нея, по-голям кефа е
(https://i.ebayimg.com/images/g/jFsAAOSwDFBaKed2/s-l400.jpg)
Американец, казваш, че е 13-ка, пише нещо 13 на картинката, ама не ги виждам? Виждам 8 с половинки, една ниска и 2 назад, значи 19 общо. Ясно не изреждаш всички 17 предни предавки поред. Ще ти кажа как би могло да е в България, освен тези които тръгват на втора или трета. Първа (бавна или бърза), следваща трета, после другият блок и пета, после шеста, дотук без да се щракат половинките. Тази схема моода се ползва, при максимално натоварване и празен. Следващата е седма бавна, седма бърза и така останалите два варианта (8-ма бавна и 8-ма бърза). При теб неутралната е между 1/5-та и 2/6-та, за 3-та и 4-та, но най-вече между 7-ма и 8-ма се налага да се натиска надясно и движение напред и назад. Това го имаше при по-старите кутии които смяната на блокове не е от копче, а с удар (шамар) надясно за "големия" блок. При "големия" блок, неутралната е между пета и шеста. Ти на коя тръгваш, натоварен и празен наравно например?
Цитат на: American - Четвъртък, 05 Януари, 2023, 01:17:07
Eaton Fuller съединител се ползва само за потегляне, после просто се ръга, колкото повече свикваш толкова по мазно почват да влизат
Не разбрах, не натискаш педала на съединителя или има копче за комфортна смяна?
Ето това е начинът да се пази лагерът и триещите се повърхности.
И какво се получава, по двата американски континента ползват ръчни скорости?! Е, те по ли са шофьори от тези с автоматичната смяна на предавките? От поне 20 години има масово такива камиони и в българските фирми. А от преди десетина и да искаш, почти няма къде да намериш. А дали не върви идея, че за ръчни скорости се изисква по-голямо майсторство? Това ще е много депресиращо за "великите шофьори". Ще ви "светна", обявяваме, че тези които могат и/или карат с ръчни скорости за некадърници. Имате опит в такива извъртания, ще се справите.
Задните две не се броят
LO първа
1 втора
2 трета
3 четвърта
4 пета
(range selector от LO на HI)
5L шеста
(split selector от L на H)
5H седма
(split selector от H на L)
6L осма
(split selector от L на H)
6H девета
(split selector от H на L)
7L десета
(split selector от L на H)
7H единайста
(split selector от H на L)
8L дванайста
(split selector от L на H)
8H тринайста
Съединител само от спряло положение го натискаш за да вкараш лоста в някоя предавка, отпускаш го потегляш и повече не го натискаш. Отаначало ти хъркат но бързо се свиква.
камиона ми е Volvo 2016 с двигател Cummins 15 литра и въпросната ръчна скоростна
Цитат на: American - Петък, 13 Януари, 2023, 08:57:56
Задните две не се броят
LO първа
1 втора
2 трета
3 четвърта
4 пета
(range selector от LO на HI)
5L шеста
(split selector от L на H)
5H седма
(split selector от H на L)
6L осма
(split selector от L на H)
6H девета
(split selector от H на L)
7L десета
(split selector от L на H)
7H единайста
(split selector от H на L)
8L дванайста
(split selector от L на H)
8H тринайста
Съединител само от спряло положение го натискаш за да вкараш лоста в някоя предавка, отпускаш го потегляш и повече не го натискаш. Отаначало ти хъркат но бързо се свиква.
камиона ми е Volvo 2016 с двигател Cummins 15 литра и въпросната ръчна скоростна
Малййййй. Вие в кой век сте? В Европа трудно може да намериш вече камион с ръчка.
Цитат на: American - Петък, 13 Януари, 2023, 08:57:56
Задните две не се броят
Усетих се, че задните никога не се броят. Ама със и без не ми излизаше броят.
Цитат на: American - Петък, 13 Януари, 2023, 08:57:56
Задните две не се броят
LO първа
1 втора
2 трета
3 четвърта
4 пета
(range selector от LO на HI)
Не бях забелязал, че от 1-ва до 4-та, няма половинки. Наистина рядко може да има нужда от толкова и дори почти винаги целите се прескачат. Ниска, 4 на "бавен" и 8 на "бърз" блок.
Цитат на: American - Петък, 13 Януари, 2023, 08:57:56
Съединител само от спряло положение го натискаш за да вкараш лоста в някоя предавка, отпускаш го потегляш и повече не го натискаш. Отаначало ти хъркат но бързо се свиква.
Не разбрах, свикваш с "хъркането" или да ги синхронизираш? Чудя се още нещо, обикновено ръчните скорости са осигурени от самоизключване и съответно не може да се изключи без натиснат педал на съединител. Също се чудя как сменяш половинките без да ползваш съединител?
Много лесно се вади от скорост точно в момента когато двг нито бута нито спира, прилагаш усилие на лоста и олабваш газта и в момента когато двг не бута лоста се вади, после леко падат оборотите и влиза по-горна.
половинката от L на H само щрапаш ключето и отпускаш газта, оборотите падат и сами влизат в H след което пак стъпваш на газта
ще трябва да направя видео
относно в кой век живееме, отговора е следния. автоматиците се предпочитат от шофьорите които камиона не е техен
ръчната се предпочита от шофьорите които си купуват камионите за тях, защото няма електроника и съответните проблеми
Цитат на: American - Вторник, 17 Януари, 2023, 07:41:24
относно в кой век живееме, отговора е следния. автоматиците се предпочитат от шофьорите които камиона не е техен
ръчната се предпочита от шофьорите които си купуват камионите за тях,
И аз предпочитам ръчна, но само в
някои случаи, а Фулар съм карал на Ивеко още 2003-2004 и не съм очарован. Има ли колега, който да е имал проблеми с автоматиката на съвременните скорости?
Цитатзащото няма електроника и съответните проблеми
Айде сега! Те по тия жици, масло тече ;D
(https://www.eaton.com/content/dam/eaton/support/warranty-and-returns/eaton-commercial-vehicle-warranty/RWRG0076-component-identification-01.jpg.transform/default-desktop/image.jpg)
ЦитатThe Output Shaft Speed Sensor measures the rotational speed of the output shaft taken from the Output Shaft Tone Wheel. The Transmission Electronic Control Unit (TECU) compares these speeds to calculate the gear ratios of the main case, auxiliary case and overall transmission.
https://www.eaton.com/us/en-us/support/warranty-returns/eaton-commercial-vehicle-warranty/warranty-information/guidelines/rwrg0076.html
Имал съм следния случай, не беше проблем с трансмисията ами с двигателя
карам си през ноща и пред мен спрял трафика на магистралата и аз спирам също
минава време и както си работи на място двигателя гасне и неще да запали
трафика тръгна и аз останах сам на тъмната магистрала в дясната лента :o
вкарах 3та и с въртене на стартер се придвижих на аварайната лента
можеш ли това с автоматика да го направиш ?
Цитат на: American - Сряда, 08 Февруари, 2023, 03:07:45
вкарах 3та и с въртене на стартер се придвижих на аварайната лента
На европейските камиони само на първа може да завърти стартера и евентуално запали. Това е за такива аварийни ситуации.
Цитат на: American - Сряда, 08 Февруари, 2023, 03:07:45
можеш ли това с автоматика да го направиш ?
В този случай всички ще съжаляват, че са с такава трансмисия. Някои от старите кутии с хидротрансформатор можеха поне да палят на скорост. За лека кола Мерцедес дават при 30 км/ч се от N на D и завърта двигателя. Автобуси същата марка можеха да палят така. Явно помпата е вързана към изходящият вал.
Автоматикът при част от хората е едно голямо удобство, в случай че могат да работят с ръчна смяна на предавките. В останалите случаи, ако няма автоматик - няма сделка. Когато скоростните кутии бяха тежки с трудна смяна колко жени имаше на камиони? Въобще и от другите нямаше много желаещи. При автобусите беше подобно, да кажем един гараж с 200 шофьора евентуално една жена. Затова при тролеите нямаха такива спънки. Явно, при жените наличието или не, както и големината на скоростният лост има значение. В обратна зависимост - по-малък или въобще да няма - по-добре!
Примера който съм давал винаги е невъзможността да "залюлееш" камиона с автоматика. Например, когато спреш на заснежено и топлите гуми си направят "ванички". На сутринта с автоматика тръгване няма ;D
Цитат на: цецодебел - Неделя, 12 Февруари, 2023, 13:49:11
Примера който съм давал винаги е невъзможността да "залюлееш" камиона с автоматика. Например, когато спреш на заснежено и топлите гуми си направят "ванички". На сутринта с автоматика тръгване няма ;D
Има някои автоматици които имат бутон "свободно люлеене". Може би това помага. Каква част от шофьорите биха карали камион с ръчни скорости? Дори и да тръгват и на 5-та, не на първа.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 13 Февруари, 2023, 20:55:17
Има някои автоматици които имат бутон "свободно люлеене". Може би това помага.
Не знам. До сега поне аз не съм попадал на такова.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 13 Февруари, 2023, 20:55:17
Каква част от шофьорите биха карали камион с ръчни скорости? Дори и да тръгват и на 5-та, не на първа.
Еми няма такъв който да тръгва на първа, обикновено се тръгва на трета, а че автоматиката е удобство, спор няма. Аз за това и писах "някои случаи"
Фулер кутии имаше на Ивеко,и на ДАФ ,поне такива съм карал.