Покупка на камион от ЕС
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 13 Юни, 2024, 19:31:22 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2 3 ... 5   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Покупка на камион от ЕС  (Прочетена 37173 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Hino
Старши потребител
****

Рейтинг: +190/-9
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 348
Теми: 6



Активност
0%

iYi


« -: Вторник, 14 Април, 2015, 11:30:44 »
ОтговорОтговор


 Такааа, от никак не малкият ми опит ТОЧНО с покупко-продажба на камиони ( и автомобили), да споделя мнението ми по случая.
 Ако камиона Ви е от Германия има два варианта за документално оформяне. И двата зависят от това дали има или няма TUV ( тоест технически преглед). Ако има, което силно препоръчвам, немците от автокъщата ще Ви направят всички нужни документи и дори ще Ви издадат временен немски талон на ваше име. Под ваше име визирам вашата фирма която купува по договор камиона. Ако купувате от частник ( едва ли) , процедурата е същата, само трябва да отидете с него в цуласунга и сами да си изкарате документите. Нищо сложно няма по принцип. След това слагате "червеният цол" ( важи минимум 14 дни, ако искате може и повече) към него си имате застраховка и газ към България. Откъде ще минавата си е ваша работа, с червен цолов номер и така подготвените документи проблеми НЕМОЖЕ да имате от документално естество НИКЪДЕ!!!
 
 Ако камиона обаче няма преглед ( TUV) , ЕДИНСТВЕНИЯТ вариант да се докара НА ХОД е с т.н. "жълт цол". Това са същите номера, но с жълта лента, а НЕ с червена. Валидността им, както и на застраховката към тях е , ВНИМАНИЕ - 5 ( словом - ПЕТ) дни!!! По принцип стигат за прибиране, въпреки, че преди време аз съм имал редица "филми" с докарване от Бенелюкс, и ми се е налагало да изкарвам втори жълт цол на Пасау например. Както и да е, това не ви вълнува.

 ВНИМАНИЕ - с жълт цол от поне ДВЕ ГОДИНИ Е ЗАБРАНЕНО, повтарям ОФИЦИАЛНО Е ЗАБРАНЕНО да се кара КАКВОТО И ДА Е МПС ИЗВЪН ТЕРИТОРИЯТА НА ГЕРМАНИЯ. Да повторя ли? ЗАБРАНЕНО Е!!! Сега, това, че все още се прави е друг въпрос. Да, практикува се, ОБАЧЕ...... ситуацията в този случай, поразително ми напомня за времето, когато вкарвахме коли от пазара в Счечин ( края на 90-те години), с абсолютно фалшиви номера и практически никакви застраховки, и когато ни видеше някой унгарец, камо ли пък ръмънещи :-) , да не споменавам какви филми бяха. Сякаш виждаха ...банкомат  Ухилен. Между другото не, че сме им спирали на румънците де, що гонитби имаше, особено в Карпатите  Ухилен, те с техните умрели Дачий нямаха никакъв шанс  Ухилен Смотан . Както и да е, това не е важно.

 Ако камиона Ви няма преглед и му изкарате жълт цол ( става без проблеми по принцип и не се ходи никъде, направо ви го носят най-често) , се пригответе за здраво плащане ( според зависи де) и дооооста нерви. Практически НАВСЯКЪДЕ извън Германия знаят, че вече тези номера НЕ важат за територията ИЗВЪН Германия ( по точно застраховката им НЯМА ПОКРИТИЕ, официално е това) и съвсем законно ще Ви спрат. Какви проблеми ще произтекат от това е друга тема. Може и да не Ви пуснат ( в правото си са), може и да Ви пуснат за 10Е, незнам, въпрос на късмет и .... ! Добре е обаче да ги знаете тези неща предварително!

 Вариант 3 - български транзитни номера. ВНИМАНИЕ - по принцип това НЕ го препоръчвам, защото и този вариант НЕ Е законен. Какво имам предвид? По принцип КАТ издава транзитни номера. Навремето и аз съм карал така. Идваш си в БГ с документите на МПС-то ( няма значение какво е то, но документите трябва да са в теб), отиваш в КАТ, искаш транзитни номера за да си го докараш и ти издават, правиш си застраховка и така. Карал съм така откъде ли не от Европа. Навсякъде са ме гледали като ..."музеен експонат"  Смотан . Що лъжи бях измислял.... от "дипломатически номера", до "държавен транспорт"  Ухилен , номера минаваше винаги.  ОБАЧЕ!!! Запомнете, официално български транзитен номер ( със застраховката към него, тя е отделна тема между другото) , се издава за превозване на МПС ---> САМО И ЕДИНСТВЕНО НА ТЕРИТОРИЯТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ!!! Това, че навремето ( пък може и сега де), МАСОВО навън не го знаят това нещо, си е техен проблем. Номера по принцип минава, обаче НЕ Е законно. Ако попаднете на някой които е наясно, става филм....
 
 Вариант 4 - пак български номера, обаче т.н. - "дилърски". Много хора незнаят за съществуването им дори. Те приличат досущ като обикновен български транзитен номер, но се издават САМО на регистрирани търговци на МПС. Имал съм такъв номер и съм го използвал, ОБАЧЕ. Тези номера се издават СЪЩО САМО за ползване на територията на България и НЕ за навън. Пак е "минавал номера", но НЕ Е законно. Трябва да се разчита на незнанието и некомпетентността на чуждите ченгета или митничари. Дори съм чувал за случай, при който бус се докарва с такива български дилърски номера от Италия, и в Гърция прави катастрофа ( пълен тотал) и след това застраховката му изплаща пълна щета  Завърти очи . Което е смешно, но.... Да не говорим че в този вариант, шофьора трябва да е служител на автокъщата, попълват се едни книжки-дневници и т.н. Тоест, не е за вас...
 
 Като цяло проблема с тези крайно непрепоръчителни варианти за които споменавам сега, НЕ Е дали ще си докарате камиона до БГ. Криво-ляво може и да го докарате ( за колко пари "рушвети" и нерви е друга тема). Проблема който може да настъпи е съвсем друг. Представете си, че стане "фал" някъде. Дори не и по ваша вина? Път е, всичко става. Тогава? Тогава ВИЕ сте виновни. Виновни за всичко и винаги. Особено в чужда държава. Само хора който са имали дори бегъл досег с такива ситуаций, могат да ме разберат за какво говоря. Не Ви го пожелавам просто....

 Относно шофьора. Кой Ви каза, че трябва да има договор към вас и/или да е от вашата фирма? Откъде накъде? Може да си наемете който си искате шофьор. Правите си договор ( ако сте супер прецизни) с предмет "услуга по докарването на въпросният камион" и това е. Няма НИКАКВО изискване той да е работник на вашата фирма. И никога не е имало. Да не говоря, че аз съм имал стотици случай при докарването и на коли и на камиони, при който договора е на мое име ( или лично или на фирмата ми), номерата са изкарани от друг, а застраховката е на трето лице. Проблем НЯМА и никой дори и не гледа това. Единственото ЗАДЪЛЖИТЕЛНО нещо е, застраховката към номерата да е на ШОФЬОРА КОЙТО КАРА МПС-то. Това е! Това го пиша в контекста на докарване на камиона, а НЕ на извършване на транспортна услуга към трето лице-фирма!
 
 Ако обаче искате да извършите транспорт от ЕС до България с въпросният камион ( явно закачайки му и ремърке), има два варианта. Без да е влязал в лиценз, НЕМОЖЕТЕ да извършвате търговска дейност с този камион. НЕМОЖЕ, поне по закон. Дали ще Ви направят проблем е друга тема. Аз говоря какво ще Ви кажат на границата или ченгетата по пътя. Да, може и никой никъде да не Ви спре.....може, ама.....  Ако искате да си докарате нещо, каквото и да е то с този камион, то този товар трябва да е с фактура към ВАШАТА ФИРМА, тоест превоз за собствена сметка. Пример - слагате 3 коли в ремъркето, кауфвертаците ( договорите) на тези 3 коли са на името на вашата фирма - проблеми няма. Возите си ги за вас и това е. Нямат право да Ви пипат и да ви искат лиценз. Ако обаче тези 3 коли са примерно на мое име ( или моята фирма), то тогава Вие извършвате транспортна услуга за мен, тоест Ви трябва лиценз, който към момента камиона НЯМА, тоест НЕЗАКОННО е!!! Примера с колите може да се отнася към какъвто и да е товар. Предполагам няма да превозвате..... дамски превръзки  Смотан, че тогава незнам как ще обясните количеството им и определението "лична/фирмена употреба"  Ухилен Намигване .

 Еми май е това, надявам се да съм бил поне малко полезен. Успех с прибирането Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)
Форум на българските шофьори
« -: Вторник, 14 Април, 2015, 11:30:44 »

 Активен
Етикети:
Страници: [1] 2 3 ... 5   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!