• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Разход на гориво

Започната от admin, Събота, 18 Декември, 2010, 11:50:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

driver1

Цитат на: radkoe1 - Вторник, 18 Юни, 2013, 19:14:53
...Да си карал,да си видял?Мисли с твоята глава не търси проблеми в моята..


   А бе, карал съм аз, па съм и видял...А и главата ми още ми служи, не ми бери грижа, ама не съм ти виновен, че не умееш да придадеш разбираем смисъл на умозренията си. Айде, със здраве! И по-кротко с оценките.

driver1


loshdancho

Цитат на: radkoe1 - Вторник, 18 Юни, 2013, 16:24:13
Има много голямо значение как е разпределен товара.Изпитал съм го 10ки пъти и винаги моля на товарния адрес,мотокариста да товари повече палета на диференциала отколкото товари стандарт всички други камиони.Много е важно,задвижващата диференциална ос да е стъпнала на асфалта с колкото може по тежък товар.Дори на Скания евро 5 има настройки на компютъра за тежина на оста,нагласявал съм до 14-15 тона.
Малии специалист, за теб претоварването на ос нищо не означава....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

admin

Цитат на: radkoe1 - Вторник, 18 Юни, 2013, 16:24:13
Има много голямо значение как е разпределен товара.Изпитал съм го 10ки пъти и винаги моля на товарния адрес,мотокариста да товари повече палета на диференциала отколкото товари стандарт всички други камиони.Много е важно,задвижващата диференциална ос да е стъпнала на асфалта с колкото може по тежък товар.Дори на Скания евро 5 има настройки на компютъра за тежина на оста,нагласявал съм до 14-15 тона.

Внимавай само чичо Ханс от BAG да не реши да те провери с кантарчето. За 14-15 тона на диференциала доста солена глоба ще отнесеш.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

DeDo Vi

Цитат на: radkoe1 - Вторник, 18 Юни, 2013, 12:03:56Не знам защо всички мислят,че разхода на гориво зависи от марката на влекача.Той зависи само и изцяло от шофьора,подчертавам само и изцяло.1во място е средната скорост на шофьора,а тя зависи от изкачване и спускането на баира,на 2ро място качеството на горивото в смисъл от държавите в които съм зареждал,значителна разлика в Англия и Германия,3то място честото използване на спирачка,а тя зависи от дистанцията,която пазите,честото намаляване на скоростта води до често набиране,а това до голям разхода,4то място е техническата поддръжка-смяна на филтри и масло,5то място са гумите,най-вече на диференциал(марката и модела).Новите камиони имат оценки на шофьора,компютъра определя колко си кадърен.Мисля че най-голямата грешка е да изграждаш мнение за това колко гориво изразходва камион по марката,това е не е правилно.
Леле, па умни хора имало, и добре че си дават труда да пишат тук. Иначе прости че си умреме, и нема да разберема от какво аджеба зависи разхода на горивото. Евала пич, ти си открил фундаметални факти.
И да те светнем за камионите които "поставят оценка" на шофьора. Нещо пак не си разбрал когато си слушал радио ЕШК. Не всички камиони са оборудвани с такова устройство. Това устройство се монтира по поръчка на клиента, и не само на нови камиони а и на по-старички става. Например за Мерцедес устройството се казава Флийтборд. Ето го: http://www.fleetboard.com/info/de/produkte.html
За натоварването на диферециала хич даже няма и да го коментирам, направо си смешен.
От това което си написал става ясно, че нямаш голям опит, и май само Скания си карал.
По-добре не пиши тук такива глупости че се излагаш. Чул си нещо на сандъка и сега се правиш на всезнайко. Аре бегай.

radkoe1

Абе, кой ти говори на тебе бе dеdo vi.Това е форум за споделяне на мнения. Ти прочете ли преди това какво съм писал, исках само да кажа, че разхода зависи само и изцяло от шофьора, а не да обяснявам кой камион какво има. Пиши кво знаеш, а не да гледаш кво друг е писал. И преди да ме определяш чети цялата дискусия. Аз мога да докажа мойта теза. Въобще не съм казвал, че оценката я имат само нови камиони, ама въобще не съм наблягал на това, имах предвид, че новите дават по обширна оценка. Карал съм и МАН 2006 с оценка на шофьора. За последните 4 години съм карал 8 камиона.

Админ това го правех само в България. Не се и замислям за Германия.  :)

DeDo Vi

Цитат на: radkoe1 - Сряда, 19 Юни, 2013, 08:12:59
Абе, кой ти говори на тебе бе dеdo vi.Това е форум за споделяне на мнения. Ти прочете ли преди това какво съм писал, исках само да кажа, че разхода зависи само и изцяло от шофьора, а не да обяснявам кой камион какво има. Пиши кво знаеш, а не да гледаш кво друг е писал. И преди да ме определяш чети цялата дискусия. Аз мога да докажа мойта теза. Въобще не съм казвал, че оценката я имат само нови камиони, ама въобще не съм наблягал на това, имах предвид, че новите дават по обширна оценка. Карал съм и МАН 2006 с оценка на шофьора. За последните 4 години съм карал 8 камиона.

Админ това го правех само в България. Не се и замислям за Германия.  :)
Точно на мен ми говориш, след като си постнал тук значи говориш на всички които четат тук, и така както си го написал не звучи като мнение а като лекция. И след като ти ни поучаваш (опс сори "изказваш мнение") така и ние имаме право да те поучаваме (даваме мнение). Не се връзвай чак толкова де. Имаш право на мнение па макар и грешно. Извинявай.

ivopifeca

Претовариш ли диференциала,особено в държави с готини пътища,като наща си лека нощ с разхода!А и също ако имаш голям товар зад осите на полуремаркето-на опашката,най добрия разход е,като е разпределен правилно товара.

dino412

Цитат на: radkoe1 - Вторник, 18 Юни, 2013, 19:30:55
Ми мисля,че разхода изцяло зависи от шофьора,разликата в камионите при един и същи вид каране на един шофер в различни камиони ще е максимум литър в раличните марки.
Абе я да те качим у един Камаз па  Ми докарай един литър разлика от Daf 105 или Scania R.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

monterei

Цитат на: dino412 - Петък, 21 Юни, 2013, 22:24:23
Абе я да те качим у един Камаз па  Ми докарай един литър разлика от Daf 105 или Scania R.

С този май ще стане: http://www.kamaz.net/photos/restyling/05490.pdf

Boroman21

Колеги какъв е средният разход на актрос 5 с 24тона  , че искам да направя сравнение с моя ;D . И кажете ръчка/автомат  ли го карате и в какви режими.

LKW

Зависи от много неща.Време ,терен.Само на автоматик , ръчно свалям скорости в баирите с педала на газта и при спускания с джоистика.Така и той си минава на икономи режим.На ръчен го карам само при изпреварвания по национали( за момент докато трае самото изпреварване) за да не ме прецака и точно в най неподходящия момент да си качи една сам и да ми убие скороста.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

monterei

Цитат на: Boroman21 - Петък, 21 Юни, 2013, 23:05:16
Колеги какъв е средният разход на актрос 5 с 24тона  , че искам да направя сравнение с моя ;D . И кажете ръчка/автомат  ли го карате и в какви режими.

какво е актрос 5?

SOLAR

Цитат на: monterei - Неделя, 23 Юни, 2013, 00:20:47
какво е актрос 5?

Казано/записано на жаргон. Отнася се за:





ЛЕКИ ПЪТИЩА !

monterei

С 24т масово е с 24-29/100л. При тежки маршрути до 31/100. Могат да ти "хванат" разхода отвсякъде - дори проверяват и тахографа. Всичките са с Флийтборд и, ако рекат, ставаш прозрачен. Евро 6 е по-икономичен от Евро 5. Автоматика има функция да ти "даде" допълнително 200Нм въртящ момент на баир, за да не минава на 11-та. Има екосъпорт функция, която ти казва дали караш добре или не (в новите скании има нещо подобно). А може да има и РРС, което следи топографията в реално време, което в комбинация с автопилота дава още по-нисък разход. За разлика от другите камиони (включително и старите Актроси), автопилота на новия не работи на принципа или 100% ускорение, или спиране, или нищо, а работи в зависимост от текущата нужда на камиона.

LKW

Това на снимките е Актрос МП 4 , а тази петица показва ,че е евро5.Колегата пита за Актрос МП 3 евро 5.
С 24тона товар разход 24 ,25 ,26 на 100 ;D , икономисти.Функцията с копчето което вдига 200 оборота е точно обратна на това което си обяснил.
Когато катериш баир и караш на автоматичен режим най добре е ако се налага да свалиш една предавка надоло да го направиш с педала на газта.Катериш на 12 , но на камиона не му достигат обороти(12 му идва много) и сваляш една надолу 11.За да катери Актроса му трябват обороти ,около 1500- 1600 , зависи от наклона и товара.Докато катери оборотите на двигателя трябва да са около тези стойности , да но точно при авроматичен режим системата при тези обороти качва една нагоре(в повечето случай).Точно с това копче се вдигат оборотите при смяна на предавка , "издува се мотора".
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

LKW

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com