• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Разход на гориво

Започната от admin, Събота, 18 Декември, 2010, 11:50:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Boroman21

Цитат на: loshdancho - Понеделник, 24 Юни, 2013, 17:02:03

Та какво им казаха:
Баир се катери на 1100об/мин-1 точно там има най-голяма теглителна сила мотора - Да , байр с наклон 0,1 градуса.Пробвах преди час на Бренера и мога да кажа че диапазона е 1300-1500(при байр си трябват коне за да поддържат някаква скорост а не да ускоряваш тоест нм )
Баир се катери на мануал - и това са глупости , на автомат при еко режим актроса е най икономичен(31 на 100 био)
Не се държи на скорост и спрял камион(автоматик) - че аз не го държа а той сам се държи и си изключва след някакво време.
Има опция полусъединител.... но е нежелателно да се кара на нея повече от 10-15метра не я знам , обясни къде се намира
Когато се кара на автомат педала на газта ръководи скоростите и камиона гони максимална скорост и мощност, всичко е зададено на процентно натискане на педала и от там се ръководи момента на превключване... - е че друго ко да се гони
В баир техниката страда от липсата на информация и за това се обърква и не знае как да превключва.
За това на баир само на мануал - и да и не , много зависи (ако караш и изведнъж ти дойде 10 градуса наклон се обърква  но се оправя със със сваляне на предавки в автоматичен режим
Опцията power  качва разхода с 20% и държи 10 сек. - качва максималните обороти на превключване до 1800 и така се използва пълната мощност на ДВГто(е съответно и разхода с мааалко) , държи 10 минути(но това предполагам е според настройките
За да е икономичен се ползва опцията " екоролинг" (каране по инерция на скорост) има я само при по-новите модели- когато махнеш крака от газта камиона изключва от скорост. - става но по сравнително равен терен иначе е непрепоръчително  , може да доведе до неприятни моменти и износено/изпечено феродо.



Boroman21


LKW

Цитат на: Boroman21 - Вторник, 25 Юни, 2013, 20:53:02
Та какво им казаха:
Баир се катери на 1100об/мин-1 точно там има най-голяма теглителна сила мотора - Да , байр с наклон 0,1 градуса.Пробвах преди час на Бренера и мога да кажа че диапазона е 1300-1500(при байр си трябват коне за да поддържат някаква скорост а не да ускоряваш тоест нм )
Баир се катери на мануал - и това са глупости , на автомат при еко режим актроса е най икономичен(31 на 100 био)
Не се държи на скорост и спрял камион(автоматик) - че аз не го държа а той сам се държи и си изключва след някакво време.
Има опция полусъединител.... но е нежелателно да се кара на нея повече от 10-15метра не я знам , обясни къде се намира
Когато се кара на автомат педала на газта ръководи скоростите и камиона гони максимална скорост и мощност, всичко е зададено на процентно натискане на педала и от там се ръководи момента на превключване... - е че друго ко да се гони
В баир техниката страда от липсата на информация и за това се обърква и не знае как да превключва.
За това на баир само на мануал - и да и не , много зависи (ако караш и изведнъж ти дойде 10 градуса наклон се обърква  но се оправя със със сваляне на предавки в автоматичен режим
Опцията power  качва разхода с 20% и държи 10 сек. - качва максималните обороти на превключване до 1800 и така се използва пълната мощност на ДВГто(е съответно и разхода с мааалко) , държи 10 минути(но това предполагам е според настройките
За да е икономичен се ползва опцията " екоролинг" (каране по инерция на скорост) има я само при по-новите модели- когато махнеш крака от газта камиона изключва от скорост. - става но по сравнително равен терен иначе е непрепоръчително  , може да доведе до неприятни моменти и износено/изпечено феродо.






Опцията за полусъединител е копчето на което е нарисувано камионче със стрелки (от горе) и гума на двигателния мост със две стрелки(от долу).Използва се най често за паркиране на рампи или блиски маневри.Понеже камиона няма педал на съединителя , и с това копче се предотвратява опасноста при маневра камиона да "скочи".
Поне аз така си мисля ,че Данчо за това има предвит.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

LKW

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

loshdancho

Цитат на: Boroman21 - Вторник, 25 Юни, 2013, 20:53:02
Та какво им казаха:
Баир се катери на 1100об/мин-1 точно там има най-голяма теглителна сила мотора - Да , байр с наклон 0,1 градуса.Пробвах преди час на Бренера и мога да кажа че диапазона е 1300-1500(при байр си трябват коне за да поддържат някаква скорост а не да ускоряваш тоест нм )
Баир се катери на мануал - и това са глупости , на автомат при еко режим актроса е най икономичен(31 на 100 био)
Не се държи на скорост и спрял камион(автоматик) - че аз не го държа а той сам се държи и си изключва след някакво време.
Има опция полусъединител.... но е нежелателно да се кара на нея повече от 10-15метра не я знам , обясни къде се намира
Когато се кара на автомат педала на газта ръководи скоростите и камиона гони максимална скорост и мощност, всичко е зададено на процентно натискане на педала и от там се ръководи момента на превключване... - е че друго ко да се гони
В баир техниката страда от липсата на информация и за това се обърква и не знае как да превключва.
За това на баир само на мануал - и да и не , много зависи (ако караш и изведнъж ти дойде 10 градуса наклон се обърква  но се оправя със със сваляне на предавки в автоматичен режим
Опцията power  качва разхода с 20% и държи 10 сек. - качва максималните обороти на превключване до 1800 и така се използва пълната мощност на ДВГто(е съответно и разхода с мааалко) , държи 10 минути(но това предполагам е според настройките
За да е икономичен се ползва опцията " екоролинг" (каране по инерция на скорост) има я само при по-новите модели- когато махнеш крака от газта камиона изключва от скорост. - става но по сравнително равен терен иначе е непрепоръчително  , може да доведе до неприятни моменти и износено/изпечено феродо.



Карай го като искаш!
Нямам желание да обяснявам повече как функционират скоростите на спрял камион и оставен на скорост.
Нямам желание също да  обяснявам от какво зависи на коя ще потегли после ако междувременно си натоварил.
Нямам и желание да обяснявам разликата между Nm и HP. И дали е важно да изкачиш баира с 90км/ч. на 11-та или 80км/ч. на 12-та предавка.
Отегчих се яко от простотии.












ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

monterei

#198
Цитат на: LKW - Понеделник, 24 Юни, 2013, 03:41:01
Това на снимките е Актрос МП 4 , а тази петица показва ,че е евро5.Колегата пита за Актрос МП 3 евро 5.
С 24тона товар разход 24 ,25 ,26 на 100 ;D , икономисти.Функцията с копчето което вдига 200 оборота е точно обратна на това което си обяснил.
Когато катериш баир и караш на автоматичен режим най добре е ако се налага да свалиш една предавка надоло да го направиш с педала на газта.Катериш на 12 , но на камиона не му достигат обороти(12 му идва много) и сваляш една надолу 11.За да катери Актроса му трябват обороти ,около 1500- 1600 , зависи от наклона и товара.Докато катери оборотите на двигателя трябва да са около тези стойности , да но точно при авроматичен режим системата при тези обороти качва една нагоре(в повечето случай).Точно с това копче се вдигат оборотите при смяна на предавка , "издува се мотора".

Обяснението, което съм дал е за Актрос МП4, и няма нищо общо с Актрос МП3. Това, което съм написал за Актрос МП4 е абсолютно вярно - написах 200Нм, което е различно от 200оборота и не се включва с ниакакво копче. За МП3-та не мога да разбера защо трябва да изкачваш с 1500-1600оборота - това не е необходимо, а камиона просто харчи. Не знам какво имаш предвид под "икономисти", но разхода на МП3 при 24 тона е в порядъка на 27-30/100 в зависимост от маршрута.



Цитат на: loshdancho - Вторник, 25 Юни, 2013, 22:56:39
Карай го като искаш!
Нямам желание да обяснявам повече как функционират скоростите на спрял камион и оставен на скорост.
Нямам желание също да  обяснявам от какво зависи на коя ще потегли после ако междувременно си натоварил.
Нямам и желание да обяснявам разликата между Nm и HP. И дали е важно да изкачиш баира с 90км/ч. на 11-та или 80км/ч. на 12-та предавка.
Отегчих се яко от простотии.

Подкрепям твоя коментар. Това, което си описал за обучението в Хидробетон е абсолютно вярно. Колеги от други фирми минали през същото това обучение правят чудеса с разхода на гориво - стига, разбира се, да се замислят малко върху това, което им се показва. Аз ще ходя в най-скоро време на такова и ще споделя - пък каквото ще да става.

monterei

#199
      За допълване, един час имаш активен бутон "Редактирай"!!!

Roshko

Цитат на: loshdancho - Вторник, 25 Юни, 2013, 22:56:39Карай го като искаш! Отегчих се яко от простотии.

Е т'ва е най-умната приказка у темата! ;)
+1

LKW

Цитат на: monterei - Вторник, 25 Юни, 2013, 23:04:34
Обяснението, което съм дал е за Актрос МП4, и няма нищо общо с Актрос МП3. Това, което съм написал за Актрос МП4 е абсолютно вярно - написах 200Нм, което е различно от 200оборота и не се включва с ниакакво копче. За МП3-та не мога да разбера защо трябва да изкачваш с 1500-1600оборота - това не е необходимо, а камиона просто харчи. Не знам какво имаш предвид под "икономисти", но разхода на МП3 при 24 тона е в порядъка на 27-30/100 в зависимост от маршрута.


Подкрепям твоя коментар. Това, което си описал за обучението в Хидробетон е абсолютно вярно. Колеги от други фирми минали през същото това обучение правят чудеса с разхода на гориво - стига, разбира се, да се замислят малко върху това, което им се показва. Аз ще ходя в най-скоро време на такова и ще споделя - пък каквото ще да става.


Почвам наред.

Първо никой не пита за МП4.100 процента съм сигурен , че колегата пита за МЕРЦЕДЕС АКТРОС МП3 ЕВРО5.Актрос 5 няма ,има актрос мп2 евро5 има мп3 евро 5 има мп4 евро5.Незнам правиш ли разлика.При актрос мп3 евро5 Power режима се включва с копче (карам такъв камион).При мп4 системата Powertrain се влияе от терена чрез сателит.
Второ на Актрос мп 2 и мп3 работя при еднаква скорост на различни обороти (2 на по високи 3 на по ниски).За да катери трябва да се използва максималната енерция на камиона преди изкачването.Лично за мен обороти 1400-1500-1600 при изкачване са най добри.При 1100 оборота и автоматичен режим камиона ще сваля постояно скорости.
Трето с 40тона тотал 27 на 100 е нереално.За 30 на 100 може и да се съглася до някъде , стараната трябва да е като Унгария (равна като тепсия) , не по висока скорост от 80км. , перфекно време , едвам едвам да го набираш , максимално използване на енерцията на камиона.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

monterei

Цитат на: LKW - Сряда, 26 Юни, 2013, 00:10:34

Почвам наред.

Първо никой не пита за МП4.100 процента съм сигурен , че колегата пита за МЕРЦЕДЕС АКТРОС МП3 ЕВРО5.Актрос 5 няма ,има актрос мп2 евро5 има мп3 евро 5 има мп4 евро5.Незнам правиш ли разлика.При актрос мп3 евро5 Power режима се включва с копче (карам такъв камион).При мп4 системата Powertrain се влияе от терена чрез сателит.
Второ на Актрос мп 2 и мп3 работя при еднаква скорост на различни обороти (2 на по високи 3 на по ниски).За да катери трябва да се използва максималната енерция на камиона преди изкачването.Лично за мен обороти 1400-1500-1600 при изкачване са най добри.При 1100 оборота и автоматичен режим камиона ще сваля постояно скорости.
Трето с 40тона тотал 27 на 100 е нереално.За 30 на 100 може и да се съглася до някъде , стараната трябва да е като Унгария (равна като тепсия) , не по висока скорост от 80км. , перфекно време , едвам едвам да го набираш , максимално използване на енерцията на камиона.
1. снимката е на МП4. Правя разлика. При МП3 има бутон Power - чрез него караш на по-високи обороти (или до максималния въртящ момент при 1800об на МП3) и няма нищо общо с това, което съм обяснил по-горе. Карам МП4. Системата не се влияе от ниакакъв сателит - на моя няма сателит - има Флийтборд с навигация допълнително.
2. Актрос 3 се търкаля много повече от МП2 и, инерцията му, е по-голяма. За използването на инерцията си прав. Кои обороти лично на теб ти допадат е право на твоя избор.
3. С 40т тотал можеш да го направиш на равен терен (става и София - Бургас - София). Скоростта трябва да е 85км/ч, не по-висока. Няма никакво значение дали ще набереш бързо или бавно - разхода на гориво е един и същ.
4. Свържи с инструктора в Балкан Стар да те открехне на някои тарикатлъци и ще спестиш някой лев.

LKW

Това е система Powertrain на мерцедес актрос мп4 (гледай как действа)


Fleetboard няма нищо общо с това.Това е система с която те следът къде си , правилно и икономично ли караш.При всеки един режим на работа с камиона системата дава оценка на шофьора.Системата е платена (за новите мп4 мисля ,че беше 4 месеца гратис).Освен мп4 такава система има и мп3 (при него флетборда е с формата на дигитален тахограф с карта подобна на СИМ за ГСМ).
Подобна система е също DYNAFLEET от Волво тръкс  и FROTKOM.

А и аз не мисля ,че ако спреш и потеглиш 40пъти ,като при потеглянето набираш камиона равномерно(без издуване) , и ако спреш и потеглиш 40 пъти , като при потеглянето издуваш камиона разходът ще е един и същ.Нали точно това е целта на икономичното каране (особено с града) , колкото се може камиона да се движи (без да има спиране -тръгване) , колкото се може да се сведе до минимум използването на спирачки -ретардер-сменяне на предавки.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

Бриги Магнито

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Вторник, 25 Юни, 2013, 23:45:30
Е т'ва е най-умната приказка у темата! ;)
+1
Ако имаш впредвид за карането ме навиваш,но относно простотийте ше те замоля да не даваш оценка тъй като и ти едвам си запознат с Актрос.
Обърнете внимание,че има бая момци тук ,където търкалят тези железа .
Я ми кажи като селски и познаваш местността Студена-София с 44т(както е писал Лошио Тонажолюбителя) кой дарак ше ти даде 30/100.Ако ти е трудно направи си съпоставка с Бели извор -София там терена е същия як байр и равно само където е по-дълго разстоянието.


Лошио се пъне с пусти Актроси,ма не е роден за такъв камион и пише щуротии.Аз лично не вярвам които и да е от Балканстар да е казал ,че Актрос се кара с 1100об/мин с 1300об/мин мое ме навие,но нищо под тези обороти не е нито икономично нито здравословно за Тракторсите,но пак казвам много си прав ,че всеки може да си го търкаля както си пожелае


admin

Бриги, абе Лошия сигурно има предвид следната постановка. Значи пътуваш с недостатъчно мощен камион, но достатъчно добре натоварен и доближаващ тотала от 40 тона. Магистралата е Egnatia Odos в Гърция, а посоката донякъде е без значение. И тъй като на места камиона не може да се движи с по-голяма скорост например от 40 км/ч, има логика да се кара с 1100 об/мин. Друг е въпроса дали това е международен транспорт или селскостопанска дейност.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Roshko

Цитат на: Бриги Бичкията - Сряда, 26 Юни, 2013, 08:01:01
Ако имаш впредвид за карането ме навиваш,но относно простотийте ше те замоля да не даваш оценка тъй като и ти едвам си запознат с Актрос. [/b]

Аз в Актрош съм се качвал само веднъж и то от дясната врата. Но като гледам що глупост и безсмислица се коментира тук, освен цитатите от мрежата, даже ме е срам да чета.
Никой не чете, никой не мисли, само наливане, наливане на информация на килограм без никаква форма. Не съм правил анализ, но мисля, че в една друга тема участват същите хора, пък там къде, къде повече истина и смисъл имаше, онази с каква скорост е по-икономично...

ruskov

При изкачване 1100 оборота?!Нали ще ;падне; кардана.От къде ги измисляте тези глупости

Boroman21

Да актроса е мп3 е5 , не знам защо го объркахте с бъдещия мп5  ;D Но да речем че аз съм ви подвел айде.
Последното ми инфо за разхода е 30,6 литра на 100км /биогориво  при скорост 88км/ч на темпомат с 42,5 тона тотал по равно и 36,6 литра на 100/биогориво  по аутострадата при Фиренце със скорост 39-42км/ч.Всичкия този разход е постигнат при обороти в диапазон 1300-1500 , обороти под 1200 водят до едно константно намаляване на скоростта до такава на пешеходец.Иначе на кардана нищо му няма или на двигателя  от оборотите  , но единствено забелязах че загрява по-бързо а разхода е незначително по-нисък с около литър и половина.Това са наблюдения от преди няколко часа , желязото е актрос мп3 евро 5 еев на 200хиляди и 100% изряден и обслужен.

ПП.На тежки терени и при постоянно газене (1400-1800-2000оборота) и отново с около 40 и кусур тона ще пиша утре вечер ако имам нет.Ааа и ще пробвам и с 1100 ма да не псувате много ако сте зад мене ;D

monterei

Утре ще го намеря тоя инструктор от Балкан Стар, ще питам и ще споделя.

monterei