• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Разход на гориво

Започната от admin, Събота, 18 Декември, 2010, 11:50:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Красимир Тодоров

пишете, пишете... аз на админа му бях казвал някой от темите да ги забрани за гугъл бота, ама дано ме е чул. а вие пишете, та като го прочете некое шефче, да му стане арно.

Красимир Тодоров


DeDo Vi

Цитат на: DIVAKKAT - Събота, 29 Юни, 2013, 18:30:03
някои може ли да ми каже колко е разликата при празен и пълен камион на равно при скорост от 80 до 90
Разликата е в номера на обувките на шоферо. Ако е с голем крак и носи калъфи за цигулки наместо обуша, жална му майка на шефо.
Това е майтап.
Бате така зададен въпроса, няма как да се даде точен оговор.
Виж ако зададеш параметри, например: марка камион, година на производство, разтояние, релеф на месноста, сила и посока на вятъра, влажност на въздуха, температура на въздуха, и тнт. То Данчо ше ти отговори с точност до милиграм, даже и схеми и диаграми ще приложи. Само време да имаш да четеш.

DeDo Vi


ivopifeca

Цитат на: DeDo Vi - Вторник, 02 Юли, 2013, 02:43:23
Разликата е в номера на обувките на шоферо. Ако е с голем крак и носи калъфи за цигулки наместо обуша, жална му майка на шефо.
Това е майтап.
Бате така зададен въпроса, няма как да се даде точен оговор.
Виж ако зададеш параметри, например: марка камион, година на производство, разтояние, релеф на месноста, сила и посока на вятъра, влажност на въздуха, температура на въздуха, и тнт. То Данчо ше ти отговори с точност до милиграм, даже и схеми и диаграми ще приложи. Само време да имаш да четеш.
Не само релефа и ветара,а и също в какво настроение е шофьора и в какъв моментен стрес е ;)

Boroman21

Ето ме отново  ;D
Няколко дни се опитвах да катеря наклони къде 2-3градуса къде почти 18 на и около 1100 оборота и смело мога да заявя че  трябва да си голям оптимист за да караш така.Смело мога да заявя че нормалните обороти спрямо вървеж и разход са около 1300-1600 , вече над 1800 са ненужни и неблагоприятни.При каране на малки и високи обороти забелязах и един друг ефект  , губи се масло малко по бързо от нормалното. Това не класифицира автомобила като лош , всички си имат особености и са уникални по почти всеки един параграф.

ПП.Колега сподели че новия Актрос Е6 му давал 28 с 24тона  , такава даже била нормата и по документи.

Бриги Магнито

Цитат на: Boroman21 - Събота, 06 Юли, 2013, 00:20:17
При каране на малки и високи обороти забелязах и един друг ефект  , губи се масло малко по бързо от нормалното.


Баце за тези думи,едно половината шофери требва ти цакат некой лев  ;)

Цитирам болшинството,,Актроса гори масло" да гори,но според зависи как го карате .


Относно оборотите знааш ,специалисти инструктори и конструктори са казали 1100  :D :D :D :D :D :D ,тъй че не се аби ,Лошио дорде не му го н.... нема да го удене.


Евала темичката сте я живнали-бравос


loshdancho

ЦитатПП.Колега сподели че новия Актрос Е6 му давал 28 с 24тона  , такава даже била нормата и по документи.

Ще ме гръмнеш от смях.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Boroman21

Цитат на: loshdancho - Неделя, 07 Юли, 2013, 04:19:14
Ще ме гръмнеш от смях.

Да бре , няма лъжа няма измама даже и някаква брошурка ми извади да чета ма с немския съм скаран. Мановете евро 6  нормата им е 29  , е че харчат 35+ вече е отделен въпрос ;D

loshdancho

Ман евро 3 идеално равно и  9 тона товар... како се вижда е на пилот в автоматичен режим а долу в ляво под оборотомера се вижда колко е натоврено турбото.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Roshko

Цитат на: Boroman21 - Събота, 06 Юли, 2013, 00:20:17
При каране на малки и високи обороти забелязах и един друг ефект  , губи се масло малко по бързо от нормалното.
Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 06 Юли, 2013, 20:34:16
Баце за тези думи,едно половината шофери требва ти цакат некой лев  ;)
Цитирам болшинството,,Актроса гори масло" да гори,но според зависи как го карате.

Само аз ли не разбрах при малки или при високи обороти харчи повече масло или кристалното ми кълбо лагва?

kron

Абе не знам от кой завод са ви дали норма на камион,за сега не съм видял с очите си от завода да дават норма на гориво за някой автомобил.Евентуално се дава информация за среден разход при тестване на даден автомобил.Чувам от доста колеги че от сервиза дали норма примерно 30на 100,но когато не е 30 а 32 се почва ама шофьора не е карал икономично а да си зададем въпроса какво значи да се кара икономично.

Boroman21

Цитат на: kron - Неделя, 07 Юли, 2013, 14:14:52
Абе не знам от кой завод са ви дали норма на камион,за сега не съм видял с очите си от завода да дават норма на гориво за някой автомобил.Евентуално се дава информация за среден разход при тестване на даден автомобил.Чувам от доста колеги че от сервиза дали норма примерно 30на 100,но когато не е 30 а 32 се почва ама шофьора не е карал икономично а да си зададем въпроса какво значи да се кара икономично.

Е точно това съм искал да кажа "информация за средния разход" при товар с 24 тона Моя грешка , от завода не дават норма . Норма ти дава само шефа и тя е според това колко харчи средно автомобила + там някакви милилитри на 100/км за 1 тон. Ся не се правете че не знаете за ко пиша ама айде да поясня.

ПП. Рошко харчи масло повече от нормалното когато се кара в ниски обороти (разбирай прословутите <1100  оборота) или много високи >1700 . Вече  колко е разликата в разхода при ниски и високи обороти(за диапазон виж по горе)  може да питаш  кристалните си кълбета(тва без да се косиш мноого) ;)


loshdancho

Цитат на: Boroman21 - Неделя, 07 Юли, 2013, 14:29:00
Е точно това съм искал да кажа "информация за средния разход" при товар с 24 тона Моя грешка , от завода не дават норма . Норма ти дава само шефа и тя е според това колко харчи средно автомобила + там някакви милилитри на 100/км за 1 тон. Ся не се правете че не знаете за ко пиша ама айде да поясня.

ПП. Рошко харчи масло повече от нормалното когато се кара в ниски обороти (разбирай прословутите <1100  оборота) или много високи >1700 . Вече  колко е разликата в разхода при ниски и високи обороти(за диапазон виж по горе)  може да питаш  кристалните си кълбета(тва без да се косиш мноого) ;)


Я коментирай снимките....че са много ниски оборотите, дали е голям разхода ? Щото според теб съм някъкъФ оптимист....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

emilpopoff

Цитат на: Boroman21 - Събота, 06 Юли, 2013, 00:20:17
Ето ме отново  ;D
Няколко дни се опитвах да катеря наклони къде 2-3градуса къде почти 18 на и около 1100 оборота и смело мога да заявя че  трябва да си голям оптимист за да караш така.Смело мога да заявя че нормалните обороти спрямо вървеж и разход са около 1300-1600 , вече над 1800 са ненужни и неблагоприятни.При каране на малки и високи обороти забелязах и един друг ефект  , губи се масло малко по бързо от нормалното. Това не класифицира автомобила като лош , всички си имат особености и са уникални по почти всеки един параграф.

ПП.Колега сподели че новия Актрос Е6 му давал 28 с 24тона  , такава даже била нормата и по документи.
Цитат на: kron - Неделя, 07 Юли, 2013, 14:14:52
Абе не знам от кой завод са ви дали норма на камион,за сега не съм видял с очите си от завода да дават норма на гориво за някой автомобил.Евентуално се дава информация за среден разход при тестване на даден автомобил.Чувам от доста колеги че от сервиза дали норма примерно 30на 100,но когато не е 30 а 32 се почва ама шофьора не е карал икономично а да си зададем въпроса какво значи да се кара икономично.
Така е колега, никой производител не дава официални разходни  норми на товарни автомобили (нормите по каталози не са официален документ) по принц официални разходни норми има само при леките автомобили(включа е и бусове 8+1 все пак по закон са леки автомобили) при получаването на новото возило всеки собственик получава документ с разходните норми от производителя(може и от официалния вносител за страната), а при товарните автомобили разходните норми се удостоверяват от специални лаборатории на (Техно Тест, TUV, DEKRA и т.н) за всяко превозно средство индивидуално и за сметка на клиента, разбира се ако желае такъв документ(за сметка на собственика, а не вносителя и или производителя).

kron

Моите впечатления са че колкото по ниски са оборотите толкова по нисък е разхода,аз карам Ман и поне при Ман е така както е показал Лошия на снимките.

Boroman21

Цитат на: loshdancho - Неделя, 07 Юли, 2013, 14:33:05
Я коментирай снимките....че са много ниски оборотите, дали е голям разхода ? Щото според теб съм някъкъФ оптимист....

Далаверата е да пробваш по-наклон и с 24 тона те тогава да пробваш при тия обороти и сравнявай вече. Може да сравниш разход при различни обороти с различни тегла на различен терен , така сам ще си намериш златната среда където да си караш мана.Аз на база наблюдения върху актрос (при различни условия и режими) заключих че ниските обороти не са приятни (за мен не за ДВГ или кардана :) ) Не мога да се съглася с никого че разликата в  разхода (1-2литра) оправдава лазенето в байра с 20км/ч , все пак тоя наклон не е 100 км нали. Вече ако на някого му се спори нека си направи труда дето аз си направих да наблюдавам  и записвам разходи/обороти и наклони и тогава можем да сравним данни.Така само сухи  приказки не възприемам като довод за сравнение , евала на тебе данчо че си започнал да правиш  нещо подобно. Сега ти остава само да си запишеш тея данни  и да ги сравняваш.

ПП.На пръв поглед мога да кажа че с по-малко тегло но не на много равен терен (демек има резки качвания и спускания) аз успях да постигна разход около 24,5 (биодизел ) с 4 тона и оборотен диапазон(1300-1500). При около твоите обороти нямам данни но ще пробвам тея дни като случа лек товар.

Boroman21