Здравейте,не знаех къде да пусна тази тема затова реших да е тук.Напоследък доста ме влекат австралийските автовлакове.И в тази връзка се сещам че преди е имало автовлакове и тук в България.Но така и не разбирам защо са ги забранили.Поне така разбрах от баща ми.Та,много любопитно ми е някой дали може да сподели какво знае по въпроса,визирам по-старите опитни тираджии.Защо са забранили автовлаковете в България?Също ми е интересно какви са били най-големите ремаркета за нашите автовлакове,защото като малък съм виждал няколко и те са били с онези обикновени двуосни ремаркета,но със сигурност никога не е имало наш автовлак с ремаркета толкова големи колкото в Австралия(полуремаркета всъщност).
Баце мислим освен двуосни ремаркенца наредени едно след друго няма друг шанс из нащата планинска местност,но ти си прав нека старите вълци да мъцнат.
Аз предполагам че при нас автовлаковете са били от двуосни ремаркета. Така наречени "хенгер", понеже те купират треакторията на камиона, а вторито ремарке на първото. А при полуремаркето, задницата му при по-оструте завои навлиза в насрещтното, или в банкета. На Шипка в много завои два прицепа не могат да се разминат, ако някой от тях не спре. В САЩ съм виждал много автовлакове от два прицепа, даже и от три. Но там улиците са им по-широки. При нас има изискване за максимална дължина на състав от пътно транспортни средства (22м). Ако можеш да закачиш повече ремаркета и се вписваш в състава никой няма да те спре. Но не мисля че има такива. При тракторите има възможност да се закачат, понеже трактора е по-къс. Зад прицеп мисля че остава малко място. Прицепа е дълъг 13,60м. Влекача напред стърчи около 4м, което общо е около 18 метра.
Да,точно такива ремаркта имах предвид,двуосни като на тракторите,такива съм виждал през ранното си детство.Не съм се сещал да потърся из нета снимки,но смятам да го направя.Но все пак,няма ли кой да ни светне защо са били забранени тези автовлакове,промяната в ограничението за дължината ли е причината?
Цитат на: Volvo FH16 700 - Понеделник, 13 Февруари, 2012, 14:43:23
Да,точно такива ремаркта имах предвид,двуосни като на тракторите,такива съм виждал през ранното си детство.Не съм се сещал да потърся из нета снимки,но смятам да го направя.Но все пак,няма ли кой да ни светне защо са били забранени тези автовлакове,промяната в ограничението за дължината ли е причината?
Мисля че в темата за Шкода Мадара има снимки на автовлак.
Такова чудо съм виждал в САЩ също. http://en.wikipedia.org/wiki/File:25,25.jpg
Но това е с дължина 25,25м. Значи такъв камион може да закачи само 12м ремарке. Прицепа му идва дълъг. То ако е разрешен размера с прицепа, и две обикнобенни ремаркета ще могат да се карат.
Проблема при тях е маневрирането на заден ход.
Не знам тия наште ремаркенца как се карат по две назад,но да ти кажа тия австралиици са добре обучени,сигурно с едно не могат да се оправят но с две сигурно и със затворени очи ще се справят,гледай само
EDIT:ето снимка на камион и ремарке които са се използвали в българските автовлакове http://media.snimka.bg/4501/015257579-big.jpg
(http://media.snimka.bg/7999/022252798-big.jpg?r=0)
От тук (http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=406.15)
(http://www.picvalley.net/u/2070/206077303510538486311326567881UaiJ5ug99FlIRRaH3Mfj.JPG)
От тук (http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=1551.15)
Баце те ти и един австралиец де не се оправа лесно ;)
Е,винаги има някой който да оплеска работата ;D Не,майтап,както прочетох в коментарите този шофьор има стаж 40 години така че на всеки може да се случи,никой не е застрахован.Но аз съм сигурен че почти никой не би се справил на такава тясна уличка,с две дълги ремаркета,без да откачи едното.За тази цел британците са измислили това ;D
И понеже отидохме на тема Австралийски Автовлакове,ето интересно видео от мен :)
Цитат на: dimich87 - Понеделник, 13 Февруари, 2012, 14:09:30
При нас има изискване за максимална дължина на състав от пътно транспортни средства (22м). Ако можеш да закачиш повече ремаркета и се вписваш в състава никой няма да те спре. Но не мисля че има такива. При тракторите има възможност да се закачат, понеже трактора е по-къс. Зад прицеп мисля че остава малко място. Прицепа е дълъг 13,60м. Влекача напред стърчи около 4м, което общо е около 18 метра.
Грешите, максималната дължина на състав от пътни превозни средства на територията (републиканска пътна мрежа) на България е 18.75 метра, като към ремаркетата и полуремаркетата е забранено да се прекачват други ремаркета и полуремаркета.
Цитат на: ИванТ - Понеделник, 13 Февруари, 2012, 22:26:46като към ремаркетата и полуремаркетата е забранено да се прекачват други ремаркета и полуремаркета.
Демек както казах-автовлаковете са забранени.Но така и никой не изясни причината.
Междувременно ето и германците как са го измислили,доста добре замислено е това което ще видите да се случва с автовлаковото ремарке.Пича дори се осмели да закачи 4.
Цитат на: Volvo FH16 700 - Понеделник, 13 Февруари, 2012, 22:42:03
Демек както казах-автовлаковете са забранени.Но така и никой не изясни причината.
Междувременно ето и германците как са го измислили,доста добре замислено е това което ще видите да се случва с автовлаковото ремарке.Пича дори се осмели да закачи 4.
Баце само малко да те поправа тия жълтите номера са Холандски а не Немски.
Хехе,моля да ме извините,всъщност реших че са немски защото марката на камионите е немска.Дори не съм и погледнал че текста на видеото е на холандски или както там им се казва езика.Но все пак,доста хитро смея да твърдя.
На времето говоря за началото на осемдесетте години в нашия дап имаше четири или пет автовлака самосвали и мисля три или четири бордови.Бяха с осем тон ни ремаркета тия дето ги правеха в Елена.Сега се сещам че имаше един, срещал съм го по пътищата с влекач, полуремарке и отзад с едно осемтонно двуосно.Мисля че беше от Ловешкия дап ама вече ми се губи от паметта.Ако има някой от тия времена да помни нещо нека помогне.Жалко че тогава техниката за снимане беше само смяна8 по младите може и да не знаят за какво иде реч,та няма снимки от тия времена.Пък и кой се е сещал за това ;D
Цитат на: Стоян - Понеделник, 13 Февруари, 2012, 23:32:33
На времето говоря за началото на осемдесетте години в нашия дап имаше четири или пет автовлака самосвали и мисля три или четири бордови.Бяха с осем тон ни ремаркета тия дето ги правеха в Елена.Сега се сещам че имаше един, срещал съм го по пътищата с влекач, полуремарке и отзад с едно осемтонно двуосно.Мисля че беше от Ловешкия дап ама вече ми се губи от паметта.Ако има някой от тия времена да помни нещо нека помогне.Жалко че тогава техниката за снимане беше само смяна8 по младите може и да не знаят за какво иде реч,та няма снимки от тия времена.Пък и кой се е сещал за това ;D
Нали,кой да знае че ще дойдат времена когато камионите ще станат И хоби И професия :) за мен лично в момента са все още само хоби,надявам се да ми станат и професия,колкото се може по-скоро :P
Много е интересно да се видят различни видове и начини на транспорт. Представлява си тръпка да се качиш на подобна машина. Поне за мене е така и с интерес съм пробвал когато имам възможност нова техника. Но за ежедневна работа не мога да я върша. В един момент всичко което го правя всеки ден ми е отекчаващо. Работил съм в САЩ с бус за пътници. Маршрута ми беше около 10км в едната посока. Когато имаше пътник си не усещах кога съм го минал, но на празния курс съм заспивал на волана. Улиците прави, еднопосочни и имах чувството че се пътува с часове. Радиото въртеше 10 песни и доиде време че и то не ми помагаше. Усещал съм се на няколко пъти да заспивам на волана нощно време. Слава богу не съм имал инциденти.
Да си призная честно и аз бих се отегчил от еднообразната работа.Но искам да се кача и да видя и усетя какво е,не само като пътник да навра камерата в страничното огледало така че шофьора да не вижда нищо в него,за да снимам автовлака,но и като шофьор,да усетя как се движи цялата композиция,да се озоря на някой по,тесен завой,и малко да се пробвам на задна ;D
И отново интересни видеа,първото е от Канада :) камиона естествено Volvo :P не ме питайте за модела,не ги познавам американските им модели,по този въпрос мисля Инчето ще каже :D
Ето също и една Scania,хареса ми как маневрира само и само да се намести така че да го вкара отведнъж
И отново интересна гледна точка от автовлак :)
Само едно ще ви кажа,за мен истинските автовлакове са в Австралия.Композициите от този сорт (http://farm5.staticflickr.com/4102/4770538639_7ac8d1f65c_m.jpg) които се правят в Скандинавските страни не са никакви автовлакове въпреки че принципно се водят такива.Ако става въпрос в Австралия има същите композиции но с две полуремаркета а не с едно както на снимката.Така че ние в Европа нищо не знаем,това е моето мнение.
Баце пътищата са други брщ пак ти ричам тук теснотия,байри ,трафик и иляди неща ,там пустош ,широко ,път макадам или черен от де да минеш се си по пътя ;) за това при тях няма ограничения в дължината,рядко нейде из села и паланки да ти отеснее ,но ето има варианти-разкачаш и проблема ти никъв.
Относно пробването ,лошо няма ,но с акъл,че от некой проби боли глава. ;)
Аз па да ви кажа на мене си ми е доволно да карам обикновен влекач с обикновенно полуремърке 13.60м стига да се искарват добри пари изобщо неща да се права на голем шофьор с тия автовлакове дано никога ги не разрешат в България и Европа.
Цитат на: georgi87 - Вторник, 14 Февруари, 2012, 15:50:05
Аз па да ви кажа на мене си ми е доволно да карам обикновен влекач с обикновенно полуремърке 13.60м стига да се искарват добри пари изобщо неща да се права на голем шофьор с тия автовлакове дано никога ги не разрешат в България и Европа.
Ама те в Бг си бяха разрешени горките Мадарки как ги влачеха незнам.
Че какво и е на мадарката че да не ги влачи. То да се влачи е по-лесно от колкото да се носи.
Цитат на: dimich87 - Вторник, 14 Февруари, 2012, 16:42:16
Че какво и е на мадарката че да не ги влачи. То да се влачи е по-лесно от колкото да се носи.
Абе да те натоваря с 42 45 тона да те видя колко ще държи тази мадарка?
Сигурен съм че ще се справи. Не казвам че ще бяга, но за времето си е напълно прилична. Виздал съм газ 53 с булгаров двигател, как пълна дърпа и пълно ремарке. А на мадара сме правили надстройка за жито и събираше почети 15т жито. Направихме с такава 4 курса и на последния при изсипването счупи ресор. А с 15т си вървеше прилично с 60-70км/ч. А когато са се движили тези композиции не мисля че са били товарени малко.
Цитат на: dimich87 - Вторник, 14 Февруари, 2012, 21:49:01
Сигурен съм че ще се справи. Не казвам че ще бяга, но за времето си е напълно прилична. Виздал съм газ 53 с булгаров двигател, как пълна дърпа и пълно ремарке. А на мадара сме правили надстройка за жито и събираше почети 15т жито. Направихме с такава 4 курса и на последния при изсипването счупи ресор. А с 15т си вървеше прилично с 60-70км/ч. А когато са се движили тези композиции не мисля че са били товарени малко.
А аз не съм съгласен с теб,че са товарени малко първите мадарки закачили 2-ро ремарке знаешли от каде са от кои град.
Цитат на: bizzart - Сряда, 15 Февруари, 2012, 00:16:40
А аз не съм съгласен с теб,че са товарени малко първите мадарки закачили 2-ро ремарке знаешли от каде са от кои град.
Не знам от кой град са били, но не мисля че с второ ремарке са били натоварени с по-малко от 20т. Мадарата е 8т, първото ремарке също е 8т, а вторито е 4т. Допустимото е 20т. Но с земна маса и камъни си мисля че може и повече
Аз където писах за самосвалните автовлакове возеха кварцов пясък по 9+8+8 тона от Сеново до Попово и прицепите караха по 25т. с големите Толбухински полуремаркета.
Ами виждал съм кантара как показва товар (Пшеница) на мадарки и европеики 40 45 тона зърновози колите бяха на Милушев от Полски Тръмбеш.
Двуосен камион с двуосно ремарке made in Bulgaria с доработка и "тунинг инжинер бай Ганьо" демек моя милост.
Те Ви кантарна бележка те Ви камиона и не спорете:
Евалата dino412 ПРИЗНАЛ СЪМ ТЕ. Но не слагай снимки на които може да се види- кога и от къде за да не пострадаш...
Цитат на: dimich87 - Сряда, 15 Февруари, 2012, 12:28:53
Не знам от кой град са били, но не мисля че с второ ремарке са били натоварени с по-малко от 20т. Мадарата е 8т, първото ремарке също е 8т, а вторито е 4т. Допустимото е 20т. Но с земна маса и камъни си мисля че може и повече
Ето ти и доказателство горе сега да не кажеш,че е поправено а да не приказва ме простотии повече едно време се товареше яко сега пак се товари ама с страх.
Цитат на: loshdancho - Петък, 16 Март, 2012, 17:34:20
Евалата dino412 ПРИЗНАЛ СЪМ ТЕ. Но не слагай снимки на които може да се види- кога и от къде за да не пострадаш...
Че то на бележката не се виждат никакви данни от къде е.
Цитат на: bizzart - Петък, 16 Март, 2012, 19:20:22
Ето ти и доказателство горе сега да не кажеш,че е поправено а да не приказва ме простотии повече едно време се товареше яко сега пак се товари ама с страх.
В БГ винаги се е товарило яяяяккккооооо и ако мислите че Мойто е товарене жестоко се лъжете.Във Видинско товарих с едни колеги под 40 тона само товар не се слагаше единствено гондолите ги ограничаваше тотала от 60тона на кантара.Бях свидетел как Шкода Европа преправяна от бордова на самосвал с триосен шмиц също преправен на самосвал мерена отделно камион отделно ремарке излезна общо 64+ тона тотал.
А товарехме за "Софиямел".Редко има самосвал да е у нормите.Мен са ме мерили 13.5т на диферинциал.
Вижда се името,номера, печата,датата......
Цитат на: loshdancho - Петък, 16 Март, 2012, 20:37:32
Вижда се името,номера, печата,датата......
Не гепнат ли те бате на пътя майната им.
За русенски регион не ме е страх нито от АПИ нито от ДАЙ с шефа на Апи сме израснали заедно с ДАй си имаме позиции там още ама за нататак не смея.
Колега, автовлаковете над 18,750 м в България са забранени заради двупосочните ни пътища, а и това, че са тесни.
Габаритните размери от предната броня на автомобила до най-задната точка трябва да не надвишава 18,750 м. като най-добре е тази дължина да бъде по равно разпределена за автомобила и ремаркето. В БМД Добрич е възможно да бъде произведен автовлак съобразен с дължината на автомобила, т.е, ако той е по-къс примерно 6,600, ние правим по-дълго ремарке до 18 750.
(http://furgoni.files.wordpress.com/2012/03/avtovlajk-web.jpg)
За повече информация :
Тел: 058 605 567
MT: 0888 595062
Факс: 058 602 787
9300 Добрич ул.Калиакра №66
Е-mail: office_bmd@mail.bg
WEB: www.bmd-dobrich.com
BLOG: http://furgoni.wordpress.com/
http://remarketa.wordpress.com/
Колега разбирам че имаш интерес да пускаш тези реклами , но първо е забранено (освен ако нямаш изрично разрешение) и второ не ги пускай 2-3 пъти на страница.
Това е било автовлак до преди няколко години само че вече е без последното ремарке.Правилния състав беше този :
1-камйон 8-10т товар-16-18т тотал
2-12 тонно ремарке-16т. тотал
3- 8 тонно ремарке -12т. тотал
или общо 44-46 т. тотал.
;) Толко си мога , но така изглеждаше на времето.(би изглеждала)
Аиде сега връщаите Шкодето назаде :)
През 2003-2005 г работех за една фирма за изкупуване на зърно. Имаше период в който всичките ни налични камиони бяха заети и чакаха по 20 часа на разтоварището. Тогава наехме едни камиони от казанлъшко. Огромни гондоли. 4 м високи и дълги колкото нормално полуремарке. Товарехме ги само с елеватор, защото фадромите неможеха да ги стигнат. Ето тези гондоли , като ги закарахме на нашите кантари на разтоваричещо, 20м електронен кантар неможа да ги хване. Цифрите се завъртаха до 65000 и после само чертички. Теглихме като се откачи влекача, показаха 64300 кг тотал. И така до края на кампанията. По същото време имаше една Европа от Раднево с по 2 ремаркета. Двигателя на Европата бил от Ман и със скорости на Ман. Първото ремарке беше 3-осно със 6 гуми , а второто 2-осно българско с 8 гуми. Тотала не си го спомням колко беше , но товареше догоре винаги.
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 16 Април, 2012, 20:53:50
;) Толко си мога , но така изглеждаше на времето.(би изглеждала)
Е някой и толкова неможеме.+1
Цитат на: ivopifeca - Понеделник, 16 Април, 2012, 22:17:36
Аиде сега връщаите Шкодето назаде :)
Имах колега с такава Шкода връщаше назад с двете ремаркета и вкарваше по складове и разтоварища без проблем.Сега човека кара в САЩ автовлак 53.5м.
Цитат на: dino412 - Вторник, 17 Април, 2012, 13:02:04
Е някой и толкова неможеме.+1
Имах колега с такава Шкода връщаше назад с двете ремаркета и вкарваше по складове и разтоварища без проблем.Сега човека кара в САЩ автовлак 53.5м.
Евала на колегата,аз едното го връщам,ама с още едно ::),не че съм опитвал с две де,ама нема се оправим.
Цитат на: ivopifeca - Вторник, 17 Април, 2012, 14:35:50
Евала на колегата,аз едното го връщам,ама с още едно ::),не че съм опитвал с две де,ама нема се оправим.
Колега що мислиш че некой се раждат научени.Като потренираш фърлиш две-три-пет подгизнали от пот ризи ще се научиш и с четири ремаркета да караш назад не само с две.За това нетрябва диплома от Кембрич.Тоя мъж дето Ви казвам и мене Ме е учил.Не е толкова сложно трябва търпение малко акъл в главата изправен технически камион и здрави нерви.А и също е важно да знаеш хубави цветущи поздрави за женската рода на разни терикати невиждали отвътре кабина на камион а тръгнали да Те учат как да го караш.
Така си е :)
Ето един материал по темата, публикуван в сп. Камиони този месец.
За съжаление качеството на сканираните файлове не е идеално, но все пак може да се прочете.
Интересна статия. Накара ме да направя сравнение с българските работодатели, които щяха да искат разход от 89/100 (25/100 + 0.5 литра на тон).
Цитат на: abator - Четвъртък, 10 Май, 2012, 12:27:29
Интересна статия. Накара ме да направя сравнение с българските работодатели, които щяха да искат разход от 89/100 (25/100 + 0.5 литра на тон).
Баце водих дискусия на туй 0,5 и познай ,супер точно си било.
Бацко казва ,,да ама не,, минете утре с тез сметки.
Цитат на: Бриги Бичкията - Четвъртък, 10 Май, 2012, 20:40:36
Баце водих дискусия на туй 0,5 и познай ,супер точно си било.
Бацко казва ,,да ама не,, минете утре с тез сметки.
Тази система е горе-долу вярна. Само в разхода не включвате тарата на двете ремаркета зад първото. За влекача дават около 20л/100км и за масата на останалата композиция с товара по 0,5л/тон.
А ако приемем че развива 100км/час и е на максимална мощност машината, на всяка конска сила за дизела разхода е между 160-175милилитра/к.с.
dimich87, обърни внимание какво пише в таблицата:
ЦитатСобствена маса – 51680 кг.
Товар – 76310 кг.
Обща маса – 127990 кг.
Цитат на: abator - Четвъртък, 10 Май, 2012, 12:27:29
Интересна статия. Накара ме да направя сравнение с българските работодатели, които щяха да искат разход от 89/100 (25/100 + 0.5 литра на тон).
Даже доста надолу. Основната норма е за около 15 тона композиция, като нашите. Както и колегата dimich87, казва тарата и на другите ремаркета. При предишния ми шеф, празна 15 тона - 24 л/100. Следователно 128-15=113 тона. Товара е по малък, но все пак това е горницата над 15 тона, обичайната маса за европейските композиции. И 24+113*0,4=69,2 л/100км. При нормални условия, става тази формула. Но явно реалността е доста нагоре.
Маи забравяме и осите,колко са колетиите,та нали и те дават допълнително съпротивление ;)
Колеги не мога да ви разбера. От направената съпоставка смятам, че българските работодатели ни прекарват с нафтата. Ако правилно съм ви разбрал мненията, опитвате се от 99 кладенеца да ми донесете вода и да ми докажете, че греша. Е, добре! Така да е!
Баце не се здавай бре я воювах и воювам още ,ма туй 400-500 грама тон си е ветър и мъгла,ма те ората си ги кефи и после има ма шефо ме резна преразход. :D :D :D :D
Българскио транспортен бос мое да е лош ,ма че ви напраи най-икономичните шофери на дръгели у свето -туй е факт почти вече. ;)
А и се чудим тез с Джи пи есо на варело дали имат и те разходна норма . :D :D :D
И с GPS-а пак има норма. Когато дам икономии никой нищо не казва, но един път да дам преразход и почват да точат брадвата. А, колегите почнаха да ми обясняват колко коректен е този начин на изчисляване. Е, как да не им направя едно добро на всички? При разходна норма 36-37/100 свалих разхода на 30-31/100 и така си отидох. Сега има камион, но никой не иска да го кара и така си стои.
За мен в европейски вариант на този автовлак е тотално нерентабилен.
1. Маса 128тона!! Нето 76 тона
-Ако вземем една средно тежка композиция с 25 тона товар и тарата 12-15 тона... стават37-40 тона тотал Х 3бр. =104до 120тона...0т8 до 24тона са в повече на австралиеца.
2.Разход.
- нормалният разход (според мен)при маса 37-40 тона е 32-38/100 Х 3бр композиции е= 96л. до106л гориво.
Австралиеца се вписва горе долу с разход 105 литра/100км.
3. гуми, оси, амортизация.
6-осни ремаркета на двойни гуми... без коментар. амортизацията само от усукването и спирачките на квадрат.(според мен).
4 маневреност, също без коментар.
5.Заплащане на шофьора.
Тук австралиеца печели две заплати от въздуха, но в Европа би ги дал (че и повече ) за разрешителни.
6.Време за извършване на превоза..... каква е технологичната скорост, и сравнима ли е тя с скоростта на 37-40тона композиция.
Отговорите на въпросите(някои) са в статията.Задай си и още 1 въпрос-как минава 270000 км,за година.Според сегашните представи за "работа на екипажите"(австралиеца е сам),той трябва или да е в затвора,или да е умрял от претоварване.Той е на 48,а има 25 год стаж.Мисля,че няма сравнение между нашия шофЬорлък и австралииския.
(https://auto.mail.ru/image/273139-4fff6c41a0d0ed4841f09dc95e25fec9/)
https://auto.mail.ru/article/70301-kempery_pricep_i_vnedorozhnik_policiya_poimala_strannuyu_scepku/