ИНФОРМАЦИЯ
относно прилагане на чл. 15, параграф 7 от Регламент (ЕИО) № 3821/85 относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт
Изпълнителна агенция ,,Автомобилна администрация" информира, че при извършване на международни автомобилни превози от, до и транзит през територията на Република Унгария, за доказване на периодите, които обхващат текущия ден и предходните 28 дни, водачите следва да попълнят полето ,,отпуск или почивка" в ,,Удостоверението за дейности", когато водачът не е управлявал, не е извършвал друга дейност, не е бил на разположение, не е бил в отпуск по болест или годишен отпуск, като се включват и случаите на частична безработица, стачка или локаут. Горепосоченото изискване е в съответствие с Тълкувателно разяснение 5 на Европейската комисия. При липса на удостоверение, водачите могат да предоставят и съответния документ, издаден от бюрата по труда към Агенция по заетостта, ако водачите са били регистрирани като безработни.
Унгарските контролни органи ще налагат глоби на водачите при непредоставяне на един от двата горепосочени документа.
За повече информация виж приложението:
http://ec.europa.eu/transport/modes/road/social_provisions/doc/guidance_5_bg.pdf
Унгарците са полудели,аз лично гръмнах 1500 евро вчера заради тази нова простотия измислена от тях на Надлак!
Стигна се до там,че имам всички необходими документи и,че не съм работил и съм в нова фирма и пак ме глобиха,дори им показах извадка от НАП кога съм назначен,и това не помогна!
Вече трябва да се ходи и при нотариус да се изважда документ че не си работил например,като в моя случай 4 мес. не съм работил,и няма как да събера 28 шайби макар и да имам всякакви бележки,договори и прочие .
Това ми каза преводача на границата за 2 часа се събрахме 10 човека Българи и глобите варираха от не по малко 750 евро до 1500евро!
С две думи бележките умряха в тяхната държава,просто не ги признават вече!
Е те все някога щяха да намерят цаката на бележките!
.........ще утепат пак некой маджар, и ще мирнат >:( >:( >:( >:( >:(
А стига бе пак нови глупости измислиха маджарите >:(
Брей кво ли не измислят тия гадове пък глобите доста солени >:(
Цитат на: VOLVO 480 - Сряда, 21 Ноември, 2012, 21:10:51
ИНФОРМАЦИЯ
относно прилагане на чл. 15, параграф 7 от Регламент (ЕИО) № 3821/85 относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт
Изпълнителна агенция ,,Автомобилна администрация" информира, че при извършване на международни автомобилни превози от, до и транзит през територията на Република Унгария, за доказване на периодите, които обхващат текущия ден и предходните 28 дни, водачите следва да попълнят полето ,,отпуск или почивка" в ,,Удостоверението за дейности", когато водачът не е управлявал, не е извършвал друга дейност, не е бил на разположение, не е бил в отпуск по болест или годишен отпуск, като се включват и случаите на частична безработица, стачка или локаут. Горепосоченото изискване е в съответствие с Тълкувателно разяснение 5 на Европейската комисия. При липса на удостоверение, водачите могат да предоставят и съответния документ, издаден от бюрата по труда към Агенция по заетостта, ако водачите са били регистрирани като безработни.
Унгарските контролни органи ще налагат глоби на водачите при непредоставяне на един от двата горепосочени документа.
За повече информация виж приложението:
http://ec.europa.eu/transport/modes/road/social_provisions/doc/guidance_5_bg.pdf
Унгарците са полудели,аз лично гръмнах 1500 евро вчера заради тази нова простотия измислена от тях на Надлак!
Стигна се до там,че имам всички необходими документи и,че не съм работил и съм в нова фирма и пак ме глобиха,дори им показах извадка от НАП кога съм назначен,и това не помогна!
Вече трябва да се ходи и при нотариус да се изважда документ че не си работил например,като в моя случай 4 мес. не съм работил,и няма как да събера 28 шайби макар и да имам всякакви бележки,договори и прочие .
Това ми каза преводача на границата за 2 часа се събрахме 10 човека Българи и глобите варираха от не по малко 750 евро до 1500евро!
С две думи бележките умряха в тяхната държава,просто не ги признават вече!
Така и не можах да разбера : Имал ли си бележка за почивка? Как е била попълнена?
И кое и защо не са признали?
Цитат на: loshdancho - Петък, 23 Ноември, 2012, 19:12:47
Така и не можах да разбера : Имал ли си бележка за почивка? Как е била попълнена?
И кое и защо не са признали?
Бате,ти пак не си разбрал,или се пишеш на голем пътешественик-не с тоя тон де,попитай,какво трябва да се представи,как,откъде,по какъв начин,ти се бараш на тия с оранжевите робашки-имал ли си тва,кво си попълнил.....чекай бе...похари,ако не си в час,кажи-какво трябва да направя...как да го направя и т.н.
Цитат на: ivopifeca - Петък, 23 Ноември, 2012, 22:22:46
Бате,ти пак не си разбрал,или се пишеш на голем пътешественик-не с тоя тон де,попитай,какво трябва да се представи,как,откъде,по какъв начин,ти се бараш на тия с оранжевите робашки-имал ли си тва,кво си попълнил.....чекай бе...похари,ако не си в час,кажи-какво трябва да направя...как да го направя и т.н.
За твое сведение, пътувам само там:
Унгария, всяка седмица, и бележките са ми ги гледа ли доста пъти.
От написаното ,не става ясно, дали са го глобили заради липса на бележка или поради скорошното му започване на работа времето в бележката е преди датата на трудовият договор.Човека изрично е показал какво трябва да е отметнато "водачите следва да попълнят полето ,,отпуск или почивка"
Второ въпроса не е отправен към теб,а към човека,който съм цитирал!
Трето в качеството си на какъв тогава взимаш отношение?
Проблема беше такъв колега,че имах всички документи от назначението ми до момента на контрола в Унгария,но липсват на 7 дни от работния цикъл,а именно започнал съм работа на 28.10.2012 и до момента на контролата нямам 28 шайби+1 за деня на управлението по регламент 561.Дефакто съм представил 21 шайби+тази за деня на управление и Маджарите се заядоха с проблема че липсват пълен комплект от 28 броя шайби,като няма как да ги имам след като съм започнал работа на 28.10.2012 в нова фирма!
Новото изискване за тяхната държава е,че трябвало да имам документ от бюрото по труда,че именно преди тази дата не съм управлявал или извършвал друга дейност за периода преди 28.10.2012 като този същия документ трябвало да бъде и НОТАРИАЛНО ЗАВЕРЕН!
Другия парадокс е,че сега например някой си извади картата от тахографа и почива пак трябва да пише саморъчно бележка и да ходи при нотариус да му бъде заверена бележката ,че аджиба не си карал или извършвал друга дейност!Демек с официалните бележки може само да си избършеш Г..А в Унгарската държава! >:(
Пак не разбрах:
-Имал ли си бележка издадена от фирмата, в която си работил за тези дни, в които не си бил назначен.
Ако си имал и тя е издадена от фирмата, в която работиш, то тази бележка се види фалшива и резонно ще те глобят.
Защото фирмата може да ти издаде бележка само за периода, в които си назначен (в същата). Та нали от горе си пише име на фирма . Как една фирма ще ти издаде документ, за време в което не си бил назначен?
Иначе си е голям проблем доказване на времето в което си бил безработен.
На времето това изискване за нотариус го имаше и явно още важи.... Ходил съм със шефа при нотариус да завери точно такъв документ, само че беше преди много години... когато швабите искаха само по седем шайби. И ставаше дума само за 48 часа в които съм бил почивка.
Цитат на: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 12:57:29
Пак не разбрах:
-Имал ли си бележка издадена от фирмата, в която си работил за тези дни, в които не си бил назначен.
Ако си имал и тя е издадена от фирмата, в която работиш, то тази бележка се види фалшива и резонно ще те глобят.
Защото фирмата може да ти издаде бележка само за периода, в които си назначен (в същата). Та нали от горе си пише име на фирма . Как една фирма ще ти издаде документ, за време в което не си бил назначен?
Абсолютно логично и напълно те подкрепям в случая.
На мен нещо не ми стана много ясно.
При мен случая е следния: Работя във фирма, налага се да карам камиончето /което е с тахограф с шайби/ веднъж на 3 месеца. Последно го карах в събота /16.03.2013г./. От понеделник /18.03./ до 30.03. съм в платен годишен отпуск. От 01.04. съм в неплатен отпуск за 1 календарен месец /април/. От 01.04. ще бъда назначен на трудов договор като "шофьор-международни превози" в друга фирма и примерно на 02.04. ще тръгнем на курс с друг водач от фирмата /понеже нямам опит/.
Имам пусната бележка за дните преди 16.03. - че съм изпълнявал друга работа - някъде от ноември. Имам шайба за 16.03. Сега разбирам, че ще трябва от старата фирма да ми се пусне документ /17.03-31.03/ - годишна отпуска. Както и, че тези 2 удостоверения + шайбата за 16.03. ще трябва да ги взема с мен - че ако ме проверят по пътя - да им ги покажа.
А това за нотариалната заверка въобще не ми стана ясно - да не би да трябва на 2-те удостоверения да им правя нотариална заверка на подписа на шефа??? Нали си има печат на фирмата и подпис.
Цитат на: human1970 - Вторник, 19 Март, 2013, 20:19:26
На мен нещо не ми стана много ясно.
При мен случая е следния: Работя във фирма, налага се да карам камиончето /което е с тахограф с шайби/ веднъж на 3 месеца. Последно го карах в събота /16.03.2013г./. От понеделник /18.03./ до 30.03. съм в платен годишен отпуск. От 01.04. съм в неплатен отпуск за 1 календарен месец /април/. От 01.04. ще бъда назначен на трудов договор като "шофьор-международни превози" в друга фирма и примерно на 02.04. ще тръгнем на курс с друг водач от фирмата /понеже нямам опит/.
Имам пусната бележка за дните преди 16.03. - че съм изпълнявал друга работа - някъде от ноември. Имам шайба за 16.03. Сега разбирам, че ще трябва от старата фирма да ми се пусне документ /17.03-31.03/ - годишна отпуска. Както и, че тези 2 удостоверения + шайбата за 16.03. ще трябва да ги взема с мен - че ако ме проверят по пътя - да им ги покажа.
А това за нотариалната заверка въобще не ми стана ясно - да не би да трябва на 2-те удостоверения да им правя нотариална заверка на подписа на шефа??? Нали си има печат на фирмата и подпис.
И аз имах всякакви печати,но увиснах с 1500 евро,целта на занятието е да докажеш какво си правил във времето когато не си управлявал от едната фирма в която си работил до другата когато си започнал!И куп други Маджарски измислици!
Хм. Добре, че предупреди. Въобще не се бях сетил за тия неща. Ще си взема шайбата, заповедта дето ми е пусната за 16.03., удостоверенията/бележките/, утвърдените молби за платен годишен отпуск и на неплатения - то стана цяла папка.
Братле, базикали са те. АЕБТРИ не споменават за изискване да вадиш бележка от бюро по труда. Това в определени случаи не можеш да направиш, примерно ако не си регистриран там. Напуснал си от една фирма и си си седял 1 месец у дома за кеф. Никой не може да ти издаде удостоверение за дейности за тоя месец. При започването в нова фирма караш 28 дни с копие на трудов договор и удостоверение. В някои фирми (като тази в която работя) се подписва декларация, че не си карал до датата на подписване на трудовия договор и 28 дни назад. А фирмата ни е много в час с тия неща. След 29 дни можеш да не им показваш трудов договор.
Аз бях с полски табели и румънеца и унгареца на Борш поискаха полския ми трудов договор, щото требвало да го нося. Аз им поисках техните договори да ги видя с идеята, че щом аз съм длъжен да си нося договора и те са длъжни и румънеца като нема кво да ми каже ме изпрати на ренген контрол... унгареца учудващо напоследък е кротък
Един въпрос ако може някой компетентен да ми отговори много ще съм му благодарен.От 03.10.2013г. съм без работа,не съм се регистрирал в бюрото по труда.Започвам работа,трудовият ми договор е от 22.10.2013г.,но ще управлявам от другата седмица.Някакъв документ трябва ли ми за времето от 03 до 22.10?И после за времето от 22.10 до момента в който ще карам?Благодаря много предварително.
Баце кат Дападжииче ти мъцам ,коги решиш да поидеш към Маджарско виж ква дата е,та от таз дата до датата на издаване на договора да ти пуснат писмо,бележка или истинското му име Удостоверение за дейност,за дните преди договора (ако не нямаш 28 дена)си направи декларация между теб и фирмата,че не си карал (чисто фиктивна,на нашенски език) и съскай смело.
Това всичкото само и единственно ако си с шайби
Ако си с дигитал ти трябва Удостоверение за дейности(писмо,бележка и бем ли го как му викат още) от датата на договора до деня на тръгване.
Трудов договор
и нищо друго
Успех на новата работа
Питай и тираджиите,но преди да им се вържеш,знай че дедо Райчо изгрява винаги от изток
Много благодаря за отговора,най-вероятно другата седмица ше одя,обаче сигурно само ще съм нещо като ученик и няма да карам.И още едно въпросче ако може,от момента в който извадя картата до момента в който я сложа също ще ми трябва бележка нали така?Защото ще съм сменник известно време. :)
Цитат на: gogo5656 - Четвъртък, 31 Октомври, 2013, 17:51:45
Много благодаря за отговора,най-вероятно другата седмица ше одя,обаче сигурно само ще съм нещо като ученик и няма да карам.И още едно въпросче ако може,от момента в който извадя картата до момента в който я сложа също ще ми трябва бележка нали така?Защото ще съм сменник известно време. :)
Да, трябва ти бележка, ако си вадил картата.
Цитат на: admin - Четвъртък, 31 Октомври, 2013, 18:07:24
Да, трябва ти бележка, ако си вадил картата.
:D :D :D :D Баце те за тва ти мъцам от де изгрява слънцето,бележка не ти трябва за целият период ,а за периода от договора до карането иначе си -1500 евра назад ако се вярва на колегите по-нагоре
Иначе да,бележка вадиш винаги ,когато картата не е в тахографа от до,но не и с дата по-ранна от договора(независимо,че картата ти е била на сухо докато си бил безработен)
С дигитал в Унгария нямаш никакъв проблем ;) от мен да знаеш,налитай смело.
Румъния е страната от ,която трябва да се притесняваш
Разбрах,начи докато се возим си траем,свиркам си,картата у жоба и като дойде момента примерно 10.11.2013,вадим бележка от 22.10 до 10.11 съм бил почивка или отпуск,и по-натам вече ми е ясно.А когато сменям камионите и като извадя картата трябва ли да си извадя разпечатка от тахографа и да я вардя? :-\
Разпечатка не ти трябва.
Разпечатка вадиш ако някой ти поиска или ако имаш непредвидено събитие(за да ти ударят печат или за напишеш член от 561(в момента не се сещам кой беше) или пък нещо друго от сорта на сервиз тахограф и прочее)
Баце като ученик до Унгария не ми се вярва да те дъндрусат,но ако верно те дъндрусат не слагай никаква карта и не вади никаква бележка.
Бележка вадиш чак ,когато ще мушкаш картата(от офиса да си правят сметка кога ще настъпи този момент)
за времето когато си бил безработен не вадиш нищо не се шашкай и без документ за периода ще минеш безпроблемно,но ако те е страх вземи си заповедта за освобождение от старата фирма или трудовата книжка(не че ще ти помогнат,но ще ти пазат страх)
Бележка за отпуск не вади никога гледай да е за почивка
Благодаря за съветите баце,пък дано не се стига да се разпрааме с контролните органи,а иначе да ше се возя дори ще са 2 курса. ;D
Цитат на: gogo5656 - Четвъртък, 31 Октомври, 2013, 18:54:14
Благодаря за съветите баце,пък дано не се стига да се разпрааме с контролните органи,а иначе да ше се возя дори ще са 2 курса. ;D
Тираджиите се разправят,стигнеш ли до разправия отекъл си.
Ако на влизане ти затърсат здравна карта,бъди нащрек това е сигнал,че работата загрубява ако случиш на учител ще видиш,че Егеш мегеш секелеш,не са страшни извъобще .
Всичко,което ти казвам съм го разбрал сам не от колеги и теми от форума,като Дападжииче не би трябвало да ти давам акъл,но не се стърпях поради факта,че въпроса ти вися цел ден и никой не ти отговори.
От мен да знаеш ,ти два курса до там няма как да се мъндръсаш няма такава фирма и от пичовете разбирачи на Унгария не прихващай оти боли.
Наблегни как се вади тикет(тол колекта в немско е още по-прост)това е важното за Унгария.Изпреварването там е забранено,не изпреварвай преди мост ,отбивка за паркинг или бензиностанция ,но ако все пак те хванат в крачка имай навпредвид сумата от 20евра(врати отваря)
Ако нещо си съгрешил и те хванат използвай словосъчетанието ,,шварц бизнес" като въпрос ,може да минеш по-тънко
Тикет до Нагилак като село или граничен пункт не е проблем ,но тикет до Хегейшалом (или там квото беше) като село а не като граница може и да е проблем,мисли логично кое как трябва да е,а не как ти е казал ЕШК.
Вариант 5 евра ,бележка и 1-2-3-5 шайби ги забрави,вече не играят
Домашна ракия е проблем,но има решение,бира и вино не са проблем,на границата нещата се изменят с камери,но тираджиите нашенци си мислят,че всичко им е ясно,не им се доверявай.
На всичко написано от мен можеш да не вярваш,но те моля не вервай на всеки от раз,мисли.
Много неща не са ми ясни ,но умея да давам акъл,тъй че... както казах успех.
Апропо учудвам се как никой не каза,че нещо не е така и май не мъцат оти са усетили,че вече нищо не е така и не знаят накъде духа вятъра(епитет)
Дападжия дава акъл за Унгария
бог да ни е на помощ,докъде я докарахме
Ако си с дигитал и не си работил5 месеца кво ще искат,нали там има информация,и тяхната държава е иб.........на като нашата и се чудят от де да пълнят хазната
Цитат на: крис - Неделя, 03 Ноември, 2013, 12:25:38
Ако си с дигитал и не си работил5 месеца кво ще искат,нали там има информация,и тяхната държава е иб.........на като нашата и се чудят от де да пълнят хазната
Това за държавата е факт, но те искат да знаят какво си правил през тези месеци и дали не си карал с шайби.
Админа е прав,унгарците искат да знаят какво си правил 28 дни назад-метач ли си бил,карач ли си бил и т.н.,като за всяка дейност която си извършвал искат документ.Ако си бил безработен-удостоверение от бюрото по труда,ако си бил почивка/отпуск-анекс и т.н.Относно дигиталите-да по леко се минава на границата,тъй като нямат техника да ги проверяват,шайбаджийте които вардят по националите обикновенно само искат разпечатка за деня.НО!Имайте едно на ум-в полицейските коли имат машинки да проверяват картите!В четвъртък след като ме спряха заради едно доста спорно изпреварване на румънски бус излизащ от бензиностанция,ми поискаха картата.Провериха си я съвсем както трябва,дори ми съставиха протокол за проверката.П.п-за изпреварването се спазарихме на 30Е ;D
Цитат на: exon - Неделя, 03 Ноември, 2013, 14:21:52
Админа е прав,унгарците искат да знаят какво си правил 28 дни назад-метач ли си бил,карач ли си бил и т.н.
Това мислим навсекде по света го искат или грешим?
Цитат на: exon - Неделя, 03 Ноември, 2013, 14:21:52
НО!Имайте едно на ум-в полицейските коли имат машинки да проверяват картите!
Това добре,а знаеш ли имат ли право да проверяват ;)
Цитат на: exon - Неделя, 03 Ноември, 2013, 14:21:52
Провериха си я съвсем както трябва,дори ми съставиха протокол за проверката.П.п-за изпреварването се спазарихме на 30Е ;D
Към въпросният протокол имаш ли разпечатка от дигитала в деня на проверката с печатец съответно на проверяващия ?
Цитат на: exon - Неделя, 03 Ноември, 2013, 14:21:52
П.п-за изпреварването се спазарихме на 30Е ;D
Или те няма в пазарлъците или парата те бие у джоба.
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 03 Ноември, 2013, 19:17:58
;)Към въпросният протокол имаш ли разпечатка от дигитала в деня на проверката с печатец съответно на проверяващия?
В Румъния, ако вкара картата на проверяващ, преди или след изваждането на твоята. Това е напълно достатъчно, на картата се записва това и не дават нищо. Казвам Румъния, защото само там ме проверяват, предполагам навсякъде е така!
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 03 Ноември, 2013, 19:17:58
Или те няма в пазарлъците или парата те бие у джоба.
Ако е спорно изпреварването, може и повече да е дал. Инак не е лоша цената. В Румъния, за забранено изпреварване обикновено са към 50 евро.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 03 Ноември, 2013, 19:47:13
В Румъния, ако вкара картата на проверяващ, преди или след изваждането на твоята. Това е напълно достатъчно, на картата се записва това и не дават нищо. Казвам Румъния, защото само там ме проверяват, предполагам навсякъде е така!
А в Унгария се чудим кво са ръгали,чудим си се и си се чудим,особенно как излиза,че са най-обикновени пътни полицаи.
Апропо у Полша и ръгат и подпечатват ;)
И ош едно апропо,май се ръгат две неща при контрол ;),ма кво ли знам аз
Цитат на: exon - Неделя, 03 Ноември, 2013, 14:21:52
НО!Имайте едно на ум-в полицейските коли имат машинки да проверяват картите!
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 03 Ноември, 2013, 19:17:58
Това добре,а знаеш ли имат ли право да проверяват ;)
Сигурно за украшение са им ги дали. Бриги, питай ги другия път, като минаваш.
Цитат на: admin - Неделя, 03 Ноември, 2013, 22:25:04
Сигурно за украшение са им ги дали. Бриги, питай ги другия път, като минаваш.
Тц нема такава опция,дорде не си фанем снаа на мама от Унгареще,даж сака да е Рендорсечка,та да и забодем въпроса,което прави вероятността да запитам Егеш мегеш се келеш около 0.001%
Ок,разбирам,че искат да знаят кво си правил във времето когато си бил без работа,но от къде да им вадя документ след като преди няколко месеца се прибрах от чужбина където бях доста време и работих с чужд договор,само картата може да каже,че не съм работил,мога да му извадя споразумението за освобождаване от работа но дали ще мине с това,и сега не съм записан в бюрото по труда в BG,да не би да трябва да ходя до там за документ,че не съм работил през това време,това ще бъде върхът на простащината,и не мога да разбера какво общо има нотариуса с трудовоправните отношения,та да се ходи на нотариус за заверка,ако може някой да го обясни
Цитат на: крис - Понеделник, 04 Ноември, 2013, 09:19:36
и не мога да разбера какво общо има нотариуса с трудовоправните отношения,та да се ходи на нотариус за заверка,ако може някой да го обясни
Баце ти сериозно ли мислиш,че Унгарец мое да различи печат на нотариус и печат от личният лекар(примерно)?
Лично за мен нема такъв Унгарец.
За дата да погледне и да си навърже нещо у акъло да,ма да чете на нашенски,айде молим вие тия Унгарци ги направихте най-изучените бре.
На границата има преводач и ако се затегне ситуацията го викат
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 04 Ноември, 2013, 09:59:39
На границата има преводач и ако се затегне ситуацията го викат
Аааааа скиваш ли де било .
Лошио ма мъцай ги тия работи се не излагам пред ората бре.
Мое ли ме светнеш как се затега ситуацията,да знам ,оти затегнато до са съм виждал само нощес и понеже преводача изглежда спи в къщи обикновенно я затегат до първия тупаник,после вече е мирна,полицаи,белезници,преводачи не трябват и те така.
Я ти като човек познаваш Унгария и все още ти ловим вера ми кай,местните шайбаджии правили ли са ти контрол(не визирам граничен)
Тва лето,като минах,митничара иска шаиби и зе да се лигави нещо,ма като отвори тефтера с документите ми и виде кво съм поставил вътре вика-сички пич..и убавички ;D
Като я знам си карам нощем .
Един път минах през деня и ме провериха.
Малко със забавяне,ама до отговоря на Бриги.Да имам протокол за проверката(разбирай подпис и печат на разпечатката).Мързи ме сега да ходя до камиона да ти сканирам и протокол от проверка на техните шайбаджии(не граничните,а точно трафик контрола им) съставен на 24.10 на пътния възел М3/21.Относно рушвета,при официална глоба 30000 форинта,което прави малко над 100Е,30Е ми се виждат приемлива оферта при положение че в момента в които ме спряха карах с 90 при разрешени 80км/ч.
Тия маджарски боклуци продължават да правят мизерии,снощи на Надлак изтрескаха племенника ми с 1500 евра а момчето има книжка от месец и половина и това му е втори курс едвам започнал да изучава професията,на карта и на договор има 15 дена работа обаче другите 13 дена се губят а момчето е работило последно в фирма за разносна търговия на договор като дистрибутор и дефакто няма нищо общо с шофьорската работа а в момента и аз на договор се водя така за да ме осигуряват на по-голяма заплата та мисълта ми беше някой от светнатите колеги да ми кажат каква бележка и от къде трябва да си извадя при положение че реша да се качвам пак на камион и да тръгна да карам(защото май натам отиват нещата),към настоящия работодател ли към Бюрото по труда или към Росен Плевнелиев заради тези мизерници нещастни унгарски? >:(
Цитат на: Люси - Събота, 23 Ноември, 2013, 15:02:25
Тия маджарски боклуци продължават да правят мизерии,снощи на Надлак изтрескаха племенника ми с 1500 евра а момчето има книжка от месец и половина и това му е втори курс едвам започнал да изучава професията,на карта и на договор има 15 дена работа обаче другите 13 дена се губят а момчето е работило последно в фирма за разносна търговия на договор като дистрибутор и дефакто няма нищо общо с шофьорската работа а в момента и аз на договор се водя така за да ме осигуряват на по-голяма заплата та мисълта ми беше някой от светнатите колеги да ми кажат каква бележка и от къде трябва да си извадя при положение че реша да се качвам пак на камион и да тръгна да карам(защото май натам отиват нещата),към настоящия работодател ли към Бюрото по труда или към Росен Плевнелиев заради тези мизерници нещастни унгарски? >:(
Съвсем правилно ги квалифицираш като маджарски боклуци поради простата причина, че глобяват за НЕИЗВЪРШЕНО нарушение. Би трябвало да докажат, че водачът е управлявал МПС, попадащо под разпоредбите на Регламент 561 и тогава да го глобят. Посочената сума е доста голяма и би било хубаво да се обжалва. Интересно ми е какво ще отсъди маджарския съд.
Цитат на: Люси - Събота, 23 Ноември, 2013, 15:02:25
Тия маджарски боклуци продължават да правят мизерии,снощи на Надлак изтрескаха племенника ми с 1500 евра а момчето има книжка от месец и половина и това му е втори курс едвам започнал да изучава професията,на карта и на договор има 15 дена работа обаче другите 13 дена се губят а момчето е работило последно в фирма за разносна търговия на договор като дистрибутор и дефакто няма нищо общо с шофьорската работа а в момента и аз на договор се водя така за да ме осигуряват на по-голяма заплата та мисълта ми беше някой от светнатите колеги да ми кажат каква бележка и от къде трябва да си извадя при положение че реша да се качвам пак на камион и да тръгна да карам(защото май натам отиват нещата),към настоящия работодател ли към Бюрото по труда или към Росен Плевнелиев заради тези мизерници нещастни унгарски? >:(
Колегиално ще те посъветвам да не се съобразяваш с коментара на админа, защото ще патиш.
Ще ти споделя собствения си опит: Във всички фирми в Испания в които съм работил до сега, при всяко изваждане на картата и отсъствие от работа, при новото започване ми издават удостоверение за причината - нов работник, отпуск, болест, друга дейност и т.н. То е по образец и има задължителни данни - име, ЕГН, (DNI), и др. Посочва се дори и периода за който се отнася с точност до дата, час и минута!
В този смисъл, човека за който разказваш е в нарушение и вероятно унгарците са се позовали именно на липсата на този документ удостоверяващ каква дейност е извършвал водача до 28 дни назад от проверката. Същото те очаква и теб, ако си прекъсвал по някаква причина работните си цикли и с картата не можеш да удостовериш какво си правил през това време.
Това е моят опит, никой не е длъжен да го ползва, може да го разбере и ако сам се опари.
Driver 1 го е обяснил абсолютно точно!Правете каквото искате,но за 28 дни назад имайте документ(анекс,шайби,запис върху дигитала).Добър вариант е,ако сте почнали във фирмата наскоро,просто си извадете един анекс на принтера със съответните дати и часове покриващи периода от 28дни и го подпечатайте.Никой няма да ви проверява кога сте започнали работа във фирмата.Като им представиш съответното количество шайби и анекси и се кротват.Не само унгарците,ами които и да са като им представиш документи само за 15дни назад и ще те нарисуват...
Цитат на: Люси - Събота, 23 Ноември, 2013, 15:02:25
Тия маджарски боклуци продължават да правят мизерии,снощи на Надлак изтрескаха племенника ми с 1500 евра а момчето има книжка от месец и половина и това му е втори курс едвам започнал да изучава професията,на карта и на договор има 15 дена работа обаче другите 13 дена се губят а момчето е работило последно в фирма за разносна търговия на договор като дистрибутор и дефакто няма нищо общо с шофьорската работа а в момента и аз на договор се водя така за да ме осигуряват на по-голяма заплата та мисълта ми беше някой от светнатите колеги да ми кажат каква бележка и от къде трябва да си извадя при положение че реша да се качвам пак на камион и да тръгна да карам(защото май натам отиват нещата),към настоящия работодател ли към Бюрото по труда или към Росен Плевнелиев заради тези мизерници нещастни унгарски? >:(
Ами чети в началото колега когато пуснах тази тема!Аз изгорях на същия огън,макар и с много стаж в професията!
Изглежда или не ме разбирате или аз съм много тъп и не мога да обясня!!! ;D
Давам някакъв пример,аз работя във Фантастико и продавам кремвирши и в един момент ми се приисква да стана шАфьор от къде аз аджеба да отида и да си взема бележка за 28 дена назад и какво трябва да пише в нея,че съм бил "малката кибрито продавачка" или че работим бензинЖия или във Волф мия улиците с маркуч? ???
Ами отваряш чичо Гугъл,пишеш в търсачката "удостоверение за дейности по регламент 561",след което сваляш файла.Попълваш документа,принтираш го и му удряш един кръгъл печат....Не виждам какво толкова сложно има,не е някакъв документ чиято бланка да се разпространява апокрифно само сред ръководителите на транспортната дейност.Кръгъл печат по принцип в някои фирми има по камионите,при други са по офисите.Ще се учудя ако някои откаже да ти сложи печат на такъв документ.Има и разни варианти да сканираш печата,фотошоп и т.н.По безболезнен вариант е отколкото да убеждаваш някого че си продавал кренвриши до вчера.
ЕХОН , май не разбираш изначално за какво става въпрос?
Всяка една фирма може да ти издаде бележка(анекс)- удостоверение за дейности- само за времето в което си работил в същата.
Тоест Аако имаш 15 дни стаж като шофьор а преди това си бил хлебар....
Шофьорската фирма може да ти издаде удостоверение за дейности само за 15-те дни другото време ти остава висящо....
Не ми се вярва да извадиш бележка от хлебарската фирма още повече , че си напуснал от там .... а и какво ще пише длъжност хлебар....
Цитат на: Люси - Събота, 23 Ноември, 2013, 19:17:06
Изглежда или не ме разбирате или аз съм много тъп и не мога да обясня!!! ;D
Давам някакъв пример,аз работя във Фантастико и продавам кремвирши и в един момент ми се приисква да стана шАфьор от къде аз аджеба да отида и да си взема бележка за 28 дена назад и какво трябва да пише в нея,че съм бил "малката кибрито продавачка" или че работим бензинЖия или във Волф мия улиците с маркуч? ???
Вземаш си бележка от Фантастико и я заверяваш при нотариус.
Данчо,май ти не четеш внимателно,мисля че по горе достатъчно ясно съм намекнал кой и как да издаде бележката.В общия случай фирмата я боли г...а за биологичната единица която е настанила на волана,така че по добре си нагласи САМ нещата.Пак уточнявам-смисъла на горния ми пост е да си издадете САМИ анекса(ако някои е решил да се прави на уставен-да това ще бъде документ с невярно съдържание).С този вариант ти гарантирам 99% вероятност да нямаш главоболия...
Цитат на: loshdancho - Събота, 23 Ноември, 2013, 20:16:43
ЕХОН , май не разбираш изначално за какво става въпрос?
Всяка една фирма може да ти издаде бележка(анекс)- удостоверение за дейности- само за времето в което си работил в същата.
Тоест Аако имаш 15 дни стаж като шофьор а преди това си бил хлебар....
Шофьорската фирма може да ти издаде удостоверение за дейности само за 15-те дни другото време ти остава висящо....
Не ми се вярва да извадиш бележка от хлебарската фирма още повече , че си напуснал от там .... а и какво ще пише длъжност хлебар....
Явно само ти ме разбра за какво иде реч ама пак остава отворен въпроса как трябва да е формулирана бележката и кой трябва да я разпише и подпечати!!!
Цитат на: exon - Събота, 23 Ноември, 2013, 20:24:52
Данчо,май ти не четеш внимателно,мисля че по горе достатъчно ясно съм намекнал кой и как да издаде бележката.В общия случай фирмата я боли г...а за биологичната единица която е настанила на волана,така че по добре си нагласи САМ нещата.Пак уточнявам-смисъла на горния ми пост е да си издадете САМИ анекса(ако някои е решил да се прави на уставен-да това ще бъде документ с невярно съдържание).С този вариант ти гарантирам 99% вероятност да нямаш главоболия...
Това също е някакъв вариант,обаче...... никой не знае какъв е секса в Унгария за предоставяне на документ с невярно съдържание и да не стане глобата от от 1.5 на 5 че имат и такива и по-големи глоби(за справка Ивекото на Надлак натоварено с хартиени отпадъци и глоба 27000 евро седи вече не знам колко време)!!!
А защо непременно печата на писмото (анекса) трябва да е кръгъл?
Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 24 Ноември, 2013, 14:33:06
А защо непременно печата на писмото (анекса) трябва да е кръгъл?
Не трябва да е кръгъл. Подпечатвал съм документа с печата с който подпечатвам ЧМР-тата. Проверявали са ме по Франция и Испания, няма проблем.
И аз така правя, и аз така знам... ама понеже колегата по нагоре 2 пъти е написал кръгъл печат. да не би да е чел нещо някъде..
Цитат на: driver1 - Неделя, 24 Ноември, 2013, 16:23:24
Не трябва да е кръгъл. Подпечатвал съм документа с печата с който подпечатвам ЧМР-тата. Проверявали са ме по Франция и Испания, няма проблем.
:D :D :D :D
Aбре Драйвер ,тоз филм с Чарли Шийн ли е бре ,че нешо не съм го гледал?
Аз топим палецо у горело масло и ударим един отпечатък в/у писмото и немам проблеми никъде ,ма само коги спим.
Драйвер,а молим те прочети заглавието на темата и ми кажи къде прочете Франция или па Еспанята.
П.П.Те за тва ме кефат спанските драйвери,не знаат на кой свет са,завалиите
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 24 Ноември, 2013, 18:33:06
:D :D :D :D
Aбре Драйвер ,тоз филм с Чарли Шийн ли е бре ,че нешо не съм го гледал?
Аз топим палецо у горело масло и ударим един отпечатък в/у писмото и немам проблеми никъде ,ма само коги спим.
Драйвер,а молим те прочети заглавието на темата и ми кажи къде прочете Франция или па Еспанята.
П.П.Те за тва ме кефат спанските драйвери,не знаат на кой свет са,завалиите
Оффф! По изключение ще наруша това, че те игнорирам напълно, единствено, защото може да е от полза за други колеги.
Регламента не е създаден за Унгария, България, Испания или Франция. Той е действащ във всички страни от ЕС. Ако някой ми посочи текст в него указващ изискване относно формата на печата, мигом ще се съглася. А дотогава ще приемам, че каквито са изискванията според този Регламент за Гуардиа сивил, такива ще са и за Рендьорсег.
Айде, отплувай и не ми досаждай.
Ама и Бригито е универсален дразнител. Аз вече не му се връзвам и не му се сърдя. Какъвто - такъв, кво да го правиш...
Значи ще си маам на квадратни печати. ;D
:D :D :D :D Ох ей така ли ,Ви учат в Биоми. ет мноо ги чувате нещата,но е тъпо да лъжеш хората с лафа в Испаня може у Франция важи.
Чуй ко ше ти кажа аз,дападжийчето па ако шеш ми вервай гусине,та:
Мое сичко да ЕС,но си има държавици като Унгария,Гърция къде баш не е баш като у ЕС (не визирам печата)
Относно печата ,той задължително трябва да е кръгъл и това не го пише в 561 гусин Драйвер,а си идва от подразбиране за нещото наречено-печат на фирма
КВАДРАТНИЯТ ПЕЧАТ не е,фирмен печат( ;) )
Па лично на мен ич не ми е ако шете и ги плюнчете тез бележки
"Основни изисквания, на които следва да отговаря фирменият печат:
• Печатът може да бъде с всякаква форма, но се препоръчва да е кръгъл или правоъгълен.
• Препоръчително е цветът на мастилото на печата да бъде синьо или лилаво. Не е добре да е черно, тъй като при копиране на документ може да не става ясно кой от документите е оригинал. Важно е също да не е зелено или червено по две причини: първо, такива цветове се използват от някои държавни институтиции и второ, такива мастила се намират трудно.
• На печата следва да е написано името на фирмата задължително на български език, както и населеното място, в което е регистрирана фирмата. Може да се напише и името на фирмата на английски."
http://computerworld.bg/bhow/113/article/398
:D :D :D :D Буквално ги взе формите ,а ?
Има и елипсовидни фирмени печати,те също важат за подпечатване на фирмени документи към които спада и Удостоверението за почивки,но горе ми говориш за квадратният печат за ЧМР-то,който не заради формата си,не се води фирмен,но както и да е,дерзайте с печато
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 24 Ноември, 2013, 21:25:13
:D :D :D :D Буквално ги взе формите ,а ?
Има и елипсовидни фирмени печати,те също важат за подпечатване на фирмени документи към които спада и Удостоверението за почивки,но горе ми говориш за квадратният печат за ЧМР-то,който не заради формата си,не се води фирмен,но както и да е,дерзайте с печато
Ако ми копираш мястото, където съм споменал и дума за КВАДРАТЕН печат, ще те призная. Изобщо - с по-голям успех бих спорил с радиото. Доказан спамер си, не се старай повече. Ама аз съм за трепанье, че ти обръщам внимание отвреме-навреме.
Цитат на: driver1 - Неделя, 24 Ноември, 2013, 22:43:01
Ако ми копираш мястото, където съм споменал и дума за КВАДРАТЕН печат, ще те призная.
Прав си аз го кръстих квадратен,а той е правоъгълен
:D :D :D :D :D
Цитат на: driver1 - Неделя, 24 Ноември, 2013, 16:23:24
Не трябва да е кръгъл. Подпечатвал съм документа с печата с който подпечатвам ЧМР-тата.
Обикновенно ЧМР-та се подпечатват с
правоъгълен печат,той обаче не става за подпечатване на Удостоверение ;)
Аз мога да си спамя колко си искам,но за разлика от теб не заблуждавам хората гусин Еспаньолски драйвер.
Аз не споря с теб,а направо си ти казвам в очите,че тц,тия лафове твойте за печати си важат само за твоя милост.
Апропо ти с кво си подпечатваш ЧМР-то ?
Цитат на: Бриги Бичкията - Понеделник, 25 Ноември, 2013, 16:07:58
Прав си аз го кръстих квадратен,а той е правоъгълен
:D :D :D :D :DОбикновенно ЧМР-та се подпечатват с правоъгълен печат,той обаче не става за подпечатване на Удостоверение ;)
Аз мога да си спамя колко си искам,но за разлика от теб не заблуждавам хората гусин Еспаньолски драйвер.
Аз не споря с теб,а направо си ти казвам в очите,че тц,тия лафове твойте за печати си важат само за твоя милост.
Апропо ти с кво си подпечатваш ЧМР-то ?
Сега разбра ли се кой не знае на кой свят се намира, какво чете и какво пише? :-) :-) :-)
И не е вярно, че не става. Става и още как.
А моите ЧМР-та си ги подпечатвам с автоматичен печат. Намазания с отработено моторно масло палец е необходимост за друго умствено ниво...
Цитат на: driver1 - Понеделник, 25 Ноември, 2013, 16:48:54
Сега разбра ли се кой не знае на кой свят се намира, какво чете и какво пише? :-) :-) :-)
И не е вярно, че не става. Става и още как.
А моите ЧМР-та си ги подпечатвам с автоматичен печат. Намазания с отработено моторно масло палец е необходимост за друго умствено ниво...
Да бе разбрах,каквото ми трябваше,не че не го знаех и преди.
А са ми се направи на сърдит :D :D :D :D :D
Верно не ходи по гората,а по хората,тц тц тц
П.П.Напраих си труда да ти пратим и лично съобщение,четни го не че ше нагрееш,ма е така за спорта,апропо за лични месиджи банан от Администрацията няма-тва за инфо
И какво стана сега,на момчето с кремвиршите...тоест мен не ми казахте при кой да отида и какво да напиша та да ми турне печата независимо с каква форма е за мога да карам камион в тази ш****а маджарска страна?
Цитат на: Люси - Понеделник, 25 Ноември, 2013, 17:44:12
И какво стана сега,на момчето с кремвиршите...тоест мен не ми казахте при кой да отида и какво да напиша та да ми турне печата независимо с каква форма е за мога да карам камион в тази ш****а маджарска страна?
Оууууууу баце не знам,питай международните Драйвери,глеам у час са,ша те упътат,нема се плашиш мое и доволен да останеш
П.П.И ако верно работиш у Фантастико другият вторник съм у гаража у Младост ,та мое и лично да ти го кажа написаното по-горе
То се е видяло че ще пиша някаква простотия на компютъра и ще ходя някой нотариус да ми удари печат и да видим въз основа на това мое писание в фирмата какъв анекс ще ми направят да за да нямам ядове,а пък и ще хвана и такива други 20-30 листа с всякакви писания да ги напечата с фирмен кръгъл печат да има да се забавляват маджарските пенюги!!! ;D
При мен ситуацията е простичка я някой да даде формат на анекса че си има фирма дето съм я спрял от дейност но си имам кръгъл печат че да си го издам въпреки че са ми казали че ще го имам след месец и нещо като се кача да карам
Ето!
Аз може и да се повторя, сигурно съм го казвал в тоя форум по някакъв повод. Преди 6 месеца като смених фирмата, имах ползвах 7 дни отпуска от старата фирма и започнах в новата. Дадоха ми анекс за дните от сключването на договора (примерно 3 дни) и за разликата до 28 дни подписах декларация пред фирмата, че не съм управлявал мпс попадащо в регламента. Бих могъл да взема анекс и от старата фирма, за времето през което съм бил отпуска, но става по-сложно. Знаете кога се сменява фирма винаги е по-обтегнато такова
Това, заедно с твоята част от трудовия договор си го носиш с теб известно време
Относно печата, на самата бланка пише подпис и печат, а не подпис и кръгъл печат.
Както и на чмр-то пише подпис и печат, а не правоъгълен.
ЦитатСОЦИАЛНО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО В ОБЛАСТТА НА АВТОМОБИЛНИЯ ТРАНСПОРТ
Регламент (ЕО) № 561/2006, Директива 2006/22/EC, Регламент (ЕИО) № 3821/85
ТЪЛКУВАТЕЛНО РАЗЯСНЕНИЕ 5
Предмет: Формуляр за удостоверение за дейности, установен от Решение на Комисията
(2009/959/ЕС) от 14 декември 2009 година за изменение на Решение 2007/230/ЕО относно
формуляр във връзка със социалното законодателство, свързано с дейностите по автомобилния
транспорт
Членове: член 11, параграф 3 и член 13 от Директива 2006/22/ЕО
Подход, който да бъде следван: Формулярът за удостоверение не се изисква за дейности,
които могат да бъдат записани с тахограф. При пътните проверки първоизточниците на
информация са тахографските записи, като липсата им може да бъде обоснована с
удостоверение единствено, ако поради обективни причини съставянето им, включително чрез
ръчно въвеждане на данните, не е било възможно. С изключение на случаите на основателно
съмнение, пълният набор от тахографски записи, допълнен при необходимост от формуляра, се
приема за достатъчно доказателство за съблюдаването на Регламент (ЕО) № 561/2006 или
Споразумението AETR.
Удостоверението обхваща някои дейности през периода, посочен в член 15, параграф 7, буква
а) от Регламент (ЕИО) № 3821/85, т.е. през текущия ден + предишните 28 дни.
Удостоверението може да бъде използвано, в случай че водачът е:
• бил отпуск по болест
• бил в отпуск, който е част от годишния отпуск съгласно законодателството на държавата-
членка, в която е установено предприятието
• бил в отпуск или почивка
• управлявал друго превозно средство, попадащо извън обхвата на Регламент (EО)
№ 561/2006 или Споразумението AETR
• извършвал друга работа, а не управление на превозно средство
• бил на разположение
и когато не е било възможно записването на тези дейности със записващото устрройство.
Полето ,,отпуск или почивка" може да се използва за случаите, когато водачът не е управлявал,
не е извършвал друга дейност, не е бил на разположение, не е бил в отпуск по болест или
годишен отпуск, като се включват и случаите на частична безработица, стачка или локаут.
Държавите-членки не за задължени да изискват използването на формуляра при липса на
записи, но ако такъв се изисква, за валиден се признава настоящият образец. От друга страна
не се изисква какъвто и да е формуляр за обичайните периоди на дневна или седмична почивка.
Електронният и пригоден за отпечатване вид на формуляра, както и информация за държавите-
членки, които признават само този формуляр, са достъпни на следния адрес:
http://ec.europa.eu/transport/road/policy/social_provision/social_form_en.htm.
Формулярът се приема на всички официални езици навсякъде в ЕС. Неговият стандартен
формат улеснява разбирането му, тъй като съдържа номерирани предварително определени
полета за попълване. В Споразумението AETR се препоръчва използването на формуляра,
изготвен от икономическата комисия за Европа на ООН
(http://www.unece.org/trans/main/sc1/sc1.html)
.
Всички полета във формуляра следва да бъдат попълнени с печатен шрифт. За да бъде валиден,
формулярът следва да бъде подписан от представителя на предприятието и от водача преди
пътуването. В случай на самонаети водачи, водачът се подписва два пъти - като представител
на предприятието и като водач.
Единствено подписаният оригинал е валиден. Текстът на формуляра не може да бъде променян.
Формулярът не може да бъде подписван предварително и не може да бъде променян
ръкописно. Формулярът може да бъде приет като факс или в електронен вид, ако в
националното законодателство се допуска такава възможност.
СОЦИАЛНО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО В ОБЛАСТТА НА АВТОМОБИЛНИЯ ТРАНСПОРТ
Регламент (ЕО) № 561/2006, Директива 2006/22/EC, Регламент (ЕИО) № 3821/85
Въпреки че формулярът може да бъде отпечатан на хартия с логото на предприятието и
информация за контакт, полетата, съдържащи информация за предприятието, следва също да
бъдат попълнени.
Въпреки, че и аз (както всички) слагам печат на анекса... Той не е задължителен... поне така излиза от Тълкувателното разяснение.
П.П. Прикрепям документа под линията за да можете да си го изтеглите и принтирате.
Цитат на: loshdancho - Сряда, 25 Декември, 2013, 19:02:49Въпреки, че и аз (както всички) слагам печат на анекса... Той не е задължителен... поне така излиза от Тълкувателното разяснение.
П.П. Прикрепям документа под линията за да можете да си го изтеглите и принтирате.
Разбира се, че никъде не става и дума за някакъв печат. Поставянето му у нас е от инерцията в мисленето, че няма ли печат документът е недостатъчно легитимен. А форумния бай Ганьо дори убедено твърди, че на всичкото отгоре печатът трябвало и да е кръгъл! Дори иронизира в тази посока. Иначе се смята за полезен тук с непрекъснатите глупости, които ръси.
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 25 Ноември, 2013, 20:09:09
Ето!
Според мене с този документ няма да минеш в Унгария,би трябвало текста да се дублира на още един език на общността,нищо че и ние вече сме там.Относно казуса,може също да накарате фирмата в която започвате работа да ви пусне един фалшив договор с месец назад,анекс,и готово.За дигитала като го вадиш,и след това му въведеш ръчно данни че си почивал също не би трябвало да е проблем,и тогава не ти трябват анекси,нотариуси и прочие.
Според теб..... не важи!
иМА РЕГЛАМЕНТ. И ако се позоваваш на него унгареца вика тропа скача ,ама не може да те глоби.
Аз чета регламента като дявола евангелието. И нарушавам там където мога.
Преди два месеца ги събрах петима проверяващи на Вършан да ми правят проверка на Две шайби, от които едната не бе влизала въобще в тахограф.
Бях извадил бележка за почивка от София, после карах до Видин, след това изхвърлих шайбата и си начертах друга(че съм се возил и са ме докарали в Видин) От там си сложих нова шайба и хоп на Вършан. Да ама там проверяващи....
Като пита:
- колко шайби?
Отговарям:
-Две.
Иска да види старите.... и Аз му подавам тази чертаната с бележката...
Остана като ударен от гръм.....
И се почна.... 1 час проверка, ама ще ми пръднат на оная работа.
Шайбите са префектни, бележката също, пътя до Видин деклариран на гърба на шайбата.
Камиона е товарен от друг и подписа на ЧМР е не е мой.
Не могат с пръст да ме пипнат на 14.40часа работен ден от София, спазвал почивки.
Знаят, че съм хвърлил шайбата но не могат да го докажат. Опитаха се да минат с номера за сниманите шайби на стария шофьор,
ама не им се получи.... Като поисках документ, който изисква да снимам шайбите на предишният шофьор мигаха и повтаряха пак, че ги искат...
Отговорих, че са си в старият шофьор защото може да му правят контрол в България.
Но пак държат за пусти снимани шайби...Отговарям , че не е имало и няма от къде да има, защото камиона е бил на паркинг и не съм видял нито шофьор, нито шайби! И няма от къде да им ги взема.
Като се почна едно смятане, на километри, броене на връхчета, засичане на километраж. Даже сверка с гугъл мапс за разстоянието от Видин до Вършан.
През цялото време искаха да преместя камиона на паркинга за да освободя границата...Което аз отказах, защото в тахото няма шайба и на актуалната шайба нямам печат.
Заплашваха ме, че ще ме вкарат в халето за контрол, при което казах ОК, сложи ми печат на шайбата за да я сложа в тахографа и влизам.....Ама неще да сложи пусти печат....А камиона стои след навеса и никой не може да мине.
Наслушах се на обиди от сорта на "булгаро идиот" на което отговарях с усмивка "булгаро перфект" "диаграма ОК".
Накрая ми върнаха Двете шайби, но без печат!
Отново отказах да освободя границата, и казах, "но щемпел-но старт"......Сложи накрая печат и си тръгнах.
Един час утрепах, но се насладих на удоволствието да се подиграя с унгарците.
Има регламент, но не е перфектен, и ако му използваш дупките- не могат да те пипнат....Но трябва четене и отстояване.
Ако се свиеш и притесниш свършен си!
Е записаха ме в всички черни тефтери, и компютри. ама какво от това.
Та по темата знаят всичко, но целта им е да те извозят.... за това четете драги колеги и си отстоявайте правата с усмивка.
Точно така,те затова и се е...ат с нас нещастниците,защото болшинството от колегите не си знаят правата.Преди години на Борш румънеца искаше да ме глоби защото на шайбата съм имал скорост над 90,да ама за момент,обясних му че е било за под 1 минута,гледа,мисли и ме пусна
Абсолютно съм съгласен, масово карат само на информация от вицовете.
Слушам по станцията как се учат един друг да спазват.
Единият учи другия, макар, че като го запитах дали е чел регламента и знае какво се прави когато ти свършат часовете и няма паркинг.
Отговора беше:
-Ми пишете си , чертайте си при мен не става, щото съм с дигитал и излиза грешка......
Останах, с впечатлението, че кара по дигитален регламент.... различен от Регламент ЕО №561.
Евала, Данчо, отдавна не бях чел нещо готино тука. Аз ги правя същите работи, само че за късмет отдавна не са ме спирали, излгежда имам арогантен вид, говоря им с най-дебелия глас и те губят интерес... губеха де, че сега не съм по тия линии.
Просто трябва да си нахакан и да показваш превъзходство и никой не те закача. Например искаха ми трудов договор, директно на български "не може!"
Минавал съм на двойка с колеги, като е моя ред да минавам с камиона на границата колегата ми се моли, да им дам 1-2 евро. Викам му, ако искаш,идвай да караш и им давай, аз не давам никакви пари. Кога съм в ред де. Като не съм, там е друг филма...
http://driver-bg.eu/new/index.php?topic=35.msg109#new
Вижте това, в новия форум.