• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Разход на гориво

Започната от admin, Събота, 18 Декември, 2010, 11:50:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Бриги Магнито

Hino чудесно баце,че лефнем и аз един плюс,но били ми помогнал да се светна фактора шофер до какви параметри може да дава разлики от друг шофер (без истории от типа един краднал,друг не)
питам ,защото ми е чудно как у едно ТКЗС с 50 -70 дръгела им лепат нещо от сорта на 25/100 +300-500 грама/тон и тамън сите шофери го тамънат ,у поечето случай него натъманяват и се стига до система клъц и най-важното е сите си траят.

Оше бих те помолил да ми разясниш има ли значение товар от 20т(примерно) как е разположен имам впредвид ако тежи на диференциала поечко или пък сме налегнали мостовете на ремаркето повечко.
Говорим за Алпи и Бенелюкси и прочее,но да питам един равен като тепсия път и един равен като тепсия път,но с множество завои еднакъв разход ли дават?

Искам да питам всички колеги,до кога шефа на фирмата ще ви казва колко му гори дръгело бре момци,да не му е спуснал заповед за норма ?


Тъй че и да си шумолим тука за разходи и щуротии е се тая,че си цакате и нема се плашите.

Иначе си прав с това за отчета,много си личи с къв ,,циганин,,си имаш работа.


Бриги Магнито



dino412

Цитат на: valzar - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 18:28:44
Така развита темата на Hino да се принтира и на невярващите шефове да им се даде да четат ,но пак има такива дето не им увират главите ;)
Колега ако щеш им я качи пред очите на някой хора пак няма да я разберат.Казвам го от позицията на човек каращ собствения си камион.Нямам норма не гоня икономий.И все пак понякога си правя сметка на горивото и съм стигнал до извода че освем камиона са важни останалите фактори:метеорологични условия терен товар трафик и най-вече настроението и уменията на задкормилното устройство.
Бриги друже кат ме фане лудио у баката става водовъртеж.Само че ти мъцнем че Монтана-Сеново Разградско разхода за два курса при еднакви метеорологични условия на един и същи дръгел с един и същи каруцар демек Мойто милост разликата е около 50%+ когато ме обзе манията на състезател от F1. 
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

dino412

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

valzar

Прав си,но ако караш чорбаджийски дъргел тези +50 са си голям проблем,нали ;D

Hino

Цитат на: Бриги Бичкията - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 18:42:32
Hino чудесно баце,че лефнем и аз един плюс,но били ми помогнал да се светна фактора шофер до какви параметри може да дава разлики от друг шофер (без истории от типа един краднал,друг не)
питам ,защото ми е чудно как у едно ТКЗС с 50 -70 дръгела им лепат нещо от сорта на 25/100 +300-500 грама/тон и тамън сите шофери го тамънат ,у поечето случай него натъманяват и се стига до система клъц и най-важното е сите си траят.

Оше бих те помолил да ми разясниш има ли значение товар от 20т(примерно) как е разположен имам впредвид ако тежи на диференциала поечко или пък сме налегнали мостовете на ремаркето повечко.
Говорим за Алпи и Бенелюкси и прочее,но да питам един равен като тепсия път и един равен като тепсия път,но с множество завои еднакъв разход ли дават?

Искам да питам всички колеги,до кога шефа на фирмата ще ви казва колко му гори дръгело бре момци,да не му е спуснал заповед за норма ?


Тъй че и да си шумолим тука за разходи и щуротии е се тая,че си цакате и нема се плашите.

Иначе си прав с това за отчета,много си личи с къв ,,циганин,,си имаш работа.

Ах, ах, ах.......дойде ми времето да отговоря на един от най-отявлените членове на този форум. Да знаеш, че се притеснявам лекинко да не ме "емнеш" за нещо  ;D. Споко, шегувам се ;).

Сега едно по едно:

- шофьорски фактор - Няма граница според мен. Проблема на "шефчетата" е, че си мислят, че шофьора е константна величина. Такова нещо няма. Както две еднакви жени няма, така и двама еднакви шофьори няма. Винаги ще има разлики. Сега, едно е разлика 5%, или литър-два примерно говоря, съвсем друго 5+ литра. При това при ИДЕНТИЧНИ условия. Отделно за такова сравнение трябва и машините да са еднакви ( при това почти нови). С други думи, шофьорският фактор е от ОГРОМНО ЗНАЧЕНИЕ.

- за ТКЗС-тата - много добре знаеш, че там има и едно друго понятие, а именно "обучение" от страна на старите към новите. Сещаш се нали :-). А ако не говорим за такива случай, то изцяло в юрисдикцията на шефа е да прецени ( ако може, и ако е човек) как да награди икономичният шофьор, но не за сметка на неикономичният. Разбира се, всичко си има разумни граници. А това за системата "клъц" и "траенето"........за съжаление българската деиствително явно е такава. Тогава говорим не за шеф, а за малоумник. И съвсем съм съгласен, че ако аз например карам и НЕ лъжа, и го докарвам на абсолютно реален разход, и после шефа ми, ми каже, че "еди кой си карал с 2,5 литра по-икономично" ( и най-често това си е чист блъф) и да ми реже от парите........ Еми каквото почукало..... нали се сещаш. Или чао или следващият курс, филма ще е друг. Неможе аз да съм коректен, а срещу мен не. НЕ съм съгласен да ми взимат от хляба, именно защото съм честен. Мерси просто.

- за товара - неправилното му разпределение влияе МНОГО. И на много неща, от стабилност до респективно разход на гориво.

- за пътя като тепсия - мисля, че много добре си ме разбрал какво имам предвид. Разбира се, че под "тепсия" имам предвид равен участък БЕЗ завой. Контекста ми е бил такъв. Иначе да, разбира се, че със завой "филма е друг".


Та така  ;)!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

dino412

Цитат на: valzar - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 19:33:25
Прав си,но ако караш чорбаджийски дъргел тези +50 са си голям проблем,нали ;D
;D ;D ;D Че то всеки кеф се плаща.Не мисли че тия 50%+ ги е платил некои друг.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

vents

Цитат на: dino412 - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 20:28:25
;D ;D ;D Че то всеки кеф се плаща.Не мисли че тия 50%+ ги е платил некои друг.

Кеф цена няма   ::) ;D
не се сдържах сори

valzar

Като ти дойде кефо се кефи,че с годините кеф намалява само мерак остава ;D ;D ;D ;D

dino412

Цитат на: valzar - Петък, 08 Февруари, 2013, 14:36:25
Като ти дойде кефо се кефи,че с годините кеф намалява само мерак остава ;D ;D ;D ;D
Приятелю незнам на колко години Си но Аз съм на 45 и колко по-остарявам толкова по щур стававам.Жената само се кара че наместо да остаревам и поумневам само детски щуротий правя.Наскоро дойде от КАТ снимка от една камера дето знам че е там и наместо да мина с 50км/ч нарочно минах с 65км/ч да докажа на жената че камерата работи щото само спори че е празна кутия.Е сега вече не спори.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

ivopifeca

Цитат на: dino412 - Събота, 09 Февруари, 2013, 17:46:32
Приятелю незнам на колко години Си но Аз съм на 45 и колко по-остарявам толкова по щур стававам.Жената само се кара че наместо да остаревам и поумневам само детски щуротий правя.Наскоро дойде от КАТ снимка от една камера дето знам че е там и наместо да мина с 50км/ч нарочно минах с 65км/ч да докажа на жената че камерата работи щото само спори че е празна кутия.Е сега вече не спори.
Типична работа от северозапада,се едно съм си дошел у Гушанци ;)

radkoe1

Не знам защо всички мислят,че разхода на гориво зависи от марката на влекача.Той зависи само и изцяло от шофьора,подчертавам само и изцяло.1во място е средната скорост на шофьора,а тя зависи от изкачване и спускането на баира,на 2ро място качеството на горивото в смисъл от държавите в които съм зареждал,значителна разлика в Англия и Германия,3то място честото използване на спирачка,а тя зависи от дистанцията,която пазите,честото намаляване на скоростта води до често набиране,а това до голям разхода,4то място е техническата поддръжка-смяна на филтри и масло,5то място са гумите,най-вече на диференциал(марката и модела).Новите камиони имат оценки на шофьора,компютъра определя колко си кадърен.Мисля че най-голямата грешка е да изграждаш мнение за това колко гориво изразходва камион по марката,това е не е правилно.

radkoe1

Има много голямо значение как е разпределен товара.Изпитал съм го 10ки пъти и винаги моля на товарния адрес,мотокариста да товари повече палета на диференциала отколкото товари стандарт всички други камиони.Много е важно,задвижващата диференциална ос да е стъпнала на асфалта с колкото може по тежък товар.Дори на Скания евро 5 има настройки на компютъра за тежина на оста,нагласявал съм до 14-15 тона.

driver1

Цитат на: radkoe1 - Вторник, 18 Юни, 2013, 16:24:13
....Дори на Скания евро 5 има настройки на компютъра за тежина на оста,нагласявал съм до 14-15 тона.

  14 - 15 тона на диференциала? Умен си...хахахаха

radkoe1

Ха ха кво не разбра.Общо.Общоооо,качвал съм 4 палета по 2 тона=8 тона товар + 6 тона диференциал=14 тона и настройваш компютъра да качи възглавниците хоп 15 тона.Да си карал,да си видял?Мисли с твоята глава не търси проблеми в моята.Пробвал съм го 10ки пъти и има ефект,разхода ми е слизал до 27/28 на 100 с 24 тона.Карах в България,товарех всеки ден за около 4 месеца по няколко пъти от завод за цимент Вулкан(Димитровград) до Пловдив и други градове.

djingov

Кое е общо?Слагаш всички камиони под един знаментел-голяма грешка.Има разлика в разхода на всеки камион,вярно е че всички се стремят да намалят разхода на гориво и вредните емисии,но всеки успява различно.

radkoe1

Ми мисля,че разхода изцяло зависи от шофьора,разликата в камионите при един и същи вид каране на един шофер в различни камиони ще е максимум литър в раличните марки.

radkoe1