• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Международен шофьор на товарен автомобил

Започната от mihailov, Неделя, 29 Юни, 2014, 13:24:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

drago_pavlov

Цитат на: Красимир Тодоров - Събота, 05 Юли, 2014, 20:44:28
Истината е, че шофьора трябва да взима пари, понеже от неговия труд се хранят всички по веригата нагоре, барабар с шефовете.
Всеки си гледа от неговата камбанария...
Някакъв, някога беше казал, че всичко е относително... Че даже и теория беше написал... Ама за*би го тоя, той нищо не разбира, по-цял ден е висял зад бюрото...

Аз пък си мисля, че от шефа се хранят всички по веригата надолу. Едва ли ще ме разбереш...

Шофьори/шефове - едните са мускулите, другите са мозъка; едните без другите не могат... Колкото и да не ви се вярва...

drago_pavlov


SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

bigdedi

В Америка работят, ако плащат добре. В България работят. Ако плащат - добре.

blajiv

Drago,  брат, шофьорите баламурници са вече на изчезване!!! Голем бизнесмен вече не се става толкова лесно, като теб! Купиш две котури на лизинг, пуснеш ги да въртят на SESE, Walter или която и да е друга спедиция и остава да намериш некой баламурници да бъхтат за по 1500€(само обещани, иначе ще взимат 1200€ макс.) и кеф а! Вече сме транспортни магнати ;) . Само стискаме палци да не се развали някой от котурниците и да не избяга някой от заблудените ти шофьори! И след годинка и половина две сме си изплатили лизинга, а, добър бизнес-план, нали. И защо говориш за терминал 2, та нали тук говорим за шофьори, които работят вътрешно в Европа, та дали за българска фирма или за D фирма, работата не е ли една, защо трябва български тарикати да мародерстват хората?

LightOff

.... е*баси и типично българския манталитет! Да пращат, свои сънародник към терминал 2!?

Ако някой ден, този човек падне на колене и изпадне в безизходица... с голям кеф ще му покажа какво е пазарна икономика, да ми работи за жълти стотинки, а ако не му е изгодно да емигрира!


Този начин на мислене , може да го има само в един алчен еврейн и българин!  Заради такива хора, вече 2 или повече милиона емигранити има извън страната, включително и мои роднини. На хората им омръзна от алчността и псевдопатриотизма на тези работодатели. Няма може би друга държава, която сама себе си така да изяжда, самоунищожава! 

.... сега се сещам за фирма Eurospeed. Тези същите преди няколко години, бяха сложили на камионите си покривала с лика на един български футболист, който играеше в чужбина и беше заболял от рак. Уж в негова подкрепа! А сега чета такива лоши неща за нея, и то не от днес и вчера.

В очите на обществото се показваме като едни, а всъщност работата е "развалена боза"!

... не знам, в България ли е измислен този лаф " Той се прави,че ми плаща, аз се правя, че работя"  - е*аси пазарната икономика!

... нашата държава е "най" в всичко, но в негативен план. Виновни за това не са съседите ни, както обичат да се защитават някой, а някой други хора в тази държава.... в този форум, знам поне за двама, от днес!

....

Красимир Тодоров

Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 14 Юли, 2014, 10:05:35
Всеки си гледа от неговата камбанария...
Някакъв, някога беше казал, че всичко е относително... Че даже и теория беше написал... Ама за*би го тоя, той нищо не разбира, по-цял ден е висял зад бюрото...

Аз пък си мисля, че от шефа се хранят всички по веригата надолу. Едва ли ще ме разбереш...

Шофьори/шефове - едните са мускулите, другите са мозъка; едните без другите не могат... Колкото и да не ви се вярва...
Ти май сложи Айнщайн на нивото на едно шефче на транспортна фирма?  Кажи речи до себе си?!
Е браво!
Впрочем, сигурен съм че и други ще потвърдят, много повече шофьори вървят нагоре по пирамидата и стават спедитори или диспоненти, че дори и шефове на транспортни фирми...
Обратното не се наблюдава толкова често.

Шофьора е винаги по-подготвен, много често дори от шефа си, да не кажа разни в офиса. Ето дори и тук дето работя са назначили една нова в офиса и един нервен англичанин (шофьор разбира се) я изкоментира, че не си върши работата. Мениджъра му вика "Не и се сърди, тя още свиква" На което той го изряза директно "Какво ме интересува, аз не се уча и правя всичко както трябва от първия път. Тук не е място да се учи" .
И оня, млъкна и си тръгна. Описвам ти ситуация в една сериозна фирма, където всичко е фрагментирано и никой не върши чуждата работа. А у нас нещата доказват нещата още повече. Понеже много често шофьора се обяснява с транспортния офис по адресите, понеже някой не си е свършил работата, или си ремонтира камиона на пътя или в гаража, понеже монтьорите поркат и не работят или дори съм влизал в спедитора, да си търся и уговарям товар, че шефа бил зает сега точно..
Та в една транспортна фирма шофьора или повечето от шофьорите, спокойно могат да вършат и задачите на другите в офиса. Но никой не може да свърши неговата работа. На мен и на други колеги се е случвало, предполагам има и такива дето не ги знам.

dimich87

Аз обаче не мога да се съглася че всички шофьори вършат друга работа. Даже ги мързи собствената да си вършат. Имаме една двойка международни, които като се върнат и търсят кой да им разтовари, че не им се карало 50-100км и да губят още ден-два. При товаренето за навънка спедиторите започнаха също да им нагласят товарите с други шофьори и само да се качат в камиона. В четвъртака един от шофьорите така ме ядоса. Печката му не работела и да му я смъкна. Смъкнах я и го пращам да си търси сервиз за да му я оправят. Той отказва, щото трябвало да ходи тахографа да му оправят. Е там където правят тахографите и печки правят, но той пак отказа. Накрая му казах че ако не си я занесе ще стои на студено. Върдтя сука нещата и накара един от шофьорите из града да му я занесе. В понеделник ще е готова. Обаче аз няма да ходя и да му я прибирам. Имам си достатъчно работа че не мога да смогна, а и съм леко болен.
Друг шофьор мрънка че меката връзка е скъсана и чак огън излиза от нея и ще запали кабината. Заварявах я и с паста запълних пролуките. Но той пак мрънка и накрая шефа поиска да му купим нова. Обаче новата е с около 3 см по-къса и в скобата се закача съвсем малко. Мислих да го прикапя, но колегата ми каза че няма нужда. В петък в австрия била изкочила. Почна да ми мрънка, чак до шефа мрънка. Обясних на шефа ситуацията и той му вика да я намести и да се прибира така.

loshdancho

Димич, ама абсолютно не си прав. На шофьора  работата не е да ремонтира, да стяга и прочее.
Работата ща шофьора се състои в превоза, поддръжката е на други вещи лица по веригата. Има едно нещо което се казва регламент 561 и там е казано, че всяка една дейност с участието на шофьора се счита за друга работа, следователно се заплаща.  Задълженията на шофьора  са да наблюдава и предупреждава, както и дребно обслужване(крушки, проверка на консумативи) не бъркайте  желанието за помощ със задълженията в работата. Ако иска да ремонтира това трябва да му се заплаща. Всички ангажименти като носене по сервизи, презакачане, регулиране на спирачки  и т.н. се заплащат.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Boroman21

Цитат на: dimich87 - Неделя, 16 Ноември, 2014, 13:07:29
Аз обаче не мога да се съглася че всички шофьори вършат друга работа. Даже ги мързи собствената да си вършат. Имаме една двойка международни, които като се върнат и търсят кой да им разтовари, че не им се карало 50-100км и да губят още ден-два. При товаренето за навънка спедиторите започнаха също да им нагласят товарите с други шофьори и само да се качат в камиона. В четвъртака един от шофьорите така ме ядоса. Печката му не работела и да му я смъкна. Смъкнах я и го пращам да си търси сервиз за да му я оправят. Той отказва, щото трябвало да ходи тахографа да му оправят. Е там където правят тахографите и печки правят, но той пак отказа. Накрая му казах че ако не си я занесе ще стои на студено. Върдтя сука нещата и накара един от шофьорите из града да му я занесе. В понеделник ще е готова. Обаче аз няма да ходя и да му я прибирам. Имам си достатъчно работа че не мога да смогна, а и съм леко болен.
Друг шофьор мрънка че меката връзка е скъсана и чак огън излиза от нея и ще запали кабината. Заварявах я и с паста запълних пролуките. Но той пак мрънка и накрая шефа поиска да му купим нова. Обаче новата е с около 3 см по-къса и в скобата се закача съвсем малко. Мислих да го прикапя, но колегата ми каза че няма нужда. В петък в австрия била изкочила. Почна да ми мрънка, чак до шефа мрънка. Обясних на шефа ситуацията и той му вика да я намести и да се прибира така.

Не че нещо ама  си мисля че ти не си си свършил работата а не шофьора , нито с печката нито с меката връзка . Заради това че по веригата има хора не вършещи  си работата обикновено го отнася водача и то без да е виновен в случая.

ivopifeca

Да си носи шофьора печката ли ???Сигурно с леката си кола трябва да я занесе.Това ли му е на него работа?Негово задължение е да каже какво има да се прави по камиона,и след като вече го е съобщил,чака да му кажат кога камиона е поправен и готов за път...Той трябвало да си носел печката,ми да хване да си купи нова и да си я монтира-би звучало супер,а?

dimich87

Цитат на: Boroman21 - Неделя, 16 Ноември, 2014, 15:26:02
Не че нещо ама  си мисля че ти не си си свършил работата а не шофьора , нито с печката нито с меката връзка . Заради това че по веригата има хора не вършещи  си работата обикновено го отнася водача и то без да е виновен в случая.
Точно за печката може да се занесе с камиона докато ходи да оправя тахографа, защото точно в този сервиз правят и печки. Така ще я видят как работи на самия камион. Може проблема да не е в печката, а в управлението.
За меката връзка мога да кажа че камиона спокойно можеше да си кара със старата. Същия този шофьор мрънка че капачките на резервоара не се заключват и можели да му откраднат нафтата. Купих му нови и мрънка че били с еднакви ключове. Ами не се предлагат други.
Шофьорите стоят по седмица до 10 дни преди да тръгнат и многат спокойно да си отремонтират леките повреди. Ама то и една крушка някой не се хващат да сменят. Относно носенето до сервиз, ами имаме 3 буса и 2 леки коли, които всеки ден се движат из града. Качва се и го оставят до сервиза, след това го прибират. Даже понякога стоят свободни и може сам да се качи да отиде. Иначе за да си купят цигари редовно вземат служебните коли, даже и не казват къде отиват.

naum4o

Приятелю, свиквай. Различни хора - различни характери. Шофьорът някъде не е прав,  ти някъде не си прав. Подминавай ги дребните неща, да се ядосваш и да ги мислиш не е в твоя полза. Но да се опиташ да намериш общ език с някои от тях ще ти е от голяма полза. Някой услуга ще ти свърши, на нещо ще те светне, часпромче някъде ще обади, лафче ще върви и т.н. А много често шоферите мрънкат за едно, а проблемите са други и са доста. Со кротце много по-лесно ще ти върви работата. И никога не гледай другите какво правят, ти отговаряш за себе си, а лоялността между колеги винаги се отплаща. Рано или късно.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

Красимир Тодоров

Цитат на: dimich87 - Неделя, 16 Ноември, 2014, 18:45:10
Точно за печката може да се занесе с камиона докато ходи да оправя тахографа, защото точно в този сервиз правят и печки. Така ще я видят как работи на самия камион. Може проблема да не е в печката, а в управлението.
За меката връзка мога да кажа че камиона спокойно можеше да си кара със старата. Същия този шофьор мрънка че капачките на резервоара не се заключват и можели да му откраднат нафтата. Купих му нови и мрънка че били с еднакви ключове. Ами не се предлагат други.
Шофьорите стоят по седмица до 10 дни преди да тръгнат и многат спокойно да си отремонтират леките повреди. Ама то и една крушка някой не се хващат да сменят. Относно носенето до сервиз, ами имаме 3 буса и 2 леки коли, които всеки ден се движат из града. Качва се и го оставят до сервиза, след това го прибират. Даже понякога стоят свободни и може сам да се качи да отиде. Иначе за да си купят цигари редовно вземат служебните коли, даже и не казват къде отиват.
Ето абсолютно доказателство, че шофьора ви върши работата на всички, накрая не искате да му платите.
После откъде на къде ще го пращаш да ти ремонтира печката. Може да ремонтира единствено печката на жена си, да му сготви за път. А печката на твоя камион си е лично твой проблем. Нема печка - нема курс! Това че го пращаш с камиона да му гледат печката в сервиза се нарича влошаване на работни условия, освен ако не му плащаш на час, в което силно се съмнявам. Ако му плащаш на процент или километър или на процент, ще бъдеш така добър да си ремонтираш печката и да си сменяваш крушките на фаровете и каквото още видиш по камиона. Това просто не е работа на шофьора.
И Драго ще ми претендира че той бил мозъка, а аз мускула, когато всичките тия неща не се случват. Спедитора като уреди товарите, монтьора като си оправи печката, шофьора ще си закара стоката.
И мен не ми е кеф много да мисля и да разсъждавам, ама с такива шефове се налага... (налагаше)


driver1

   Мисля, че нещата се преувеличават. Едва ли има шофьор, който ще се кюфне на плаца и ще чака сервиз да му смени крушката. Отделен въпрос е, че често пъти окомплектовката с инструменти е непълна и липсва нужния инструмент това да стане. Аз винаги си нося своя кутия с инструменти, което не би трябвало да е така.
  Истината е, че технически проблеми, които не водят пряко към обездвижването на машината и особено - свързани с комфорта на шофьора, често са неглижирани от шефовете. А те са важни и косвено имат отношение към ефективността на труда ни. Влекач без безупречни климатик, печка и хладилник е негоден за пътуване според мен.
  И не могат да ме задължават отстраняването на повреди да е моя грижа. При наличие на умения и добра воля, може да се случи, но това не бива да става норма. Намирам, че моята отговорност е навреме да установя проблема и да съобщя за него. Може да предложа и варианти за отстраняването му. Но шефа трябва да осигури време и организация да закарам камиона в сервиз (ако няма свой) и да се направи каквото трябва. Едва тогава може да изисква да се работи по графика.
  Нещо повече - смятам дори за нежелателно шофьорите да сменят спукани гуми по пътищата. Това, освен, че е трудоемко е и крайно опасно в условията на интензивен трафик. Представете си да спукате гума и да започнете да я сменяте на околовръстното на Виена, или Париж, примерно! А аз съм го правил... В Испания, в големите транспортни фирми, ремаркетата, които се дават под наем са без резервни гуми. Имат си абонамент и гръмне ли гума е достатъчно да отбиеш в аварийната лента и да спреш до S.O.S.- колонката и да се обадиш...

dimich87

Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 16 Ноември, 2014, 22:13:56
Ето абсолютно доказателство, че шофьора ви върши работата на всички, накрая не искате да му платите.
После откъде на къде ще го пращаш да ти ремонтира печката. Може да ремонтира единствено печката на жена си, да му сготви за път. А печката на твоя камион си е лично твой проблем. Нема печка - нема курс! Това че го пращаш с камиона да му гледат печката в сервиза се нарича влошаване на работни условия, освен ако не му плащаш на час, в което силно се съмнявам. Ако му плащаш на процент или километър или на процент, ще бъдеш така добър да си ремонтираш печката и да си сменяваш крушките на фаровете и каквото още видиш по камиона. Това просто не е работа на шофьора.
И Драго ще ми претендира че той бил мозъка, а аз мускула, когато всичките тия неща не се случват. Спедитора като уреди товарите, монтьора като си оправи печката, шофьора ще си закара стоката.
И мен не ми е кеф много да мисля и да разсъждавам, ама с такива шефове се налага... (налагаше)


Същия шофьор с печката в петък тръгна от Русе до Плевен да си товари ремаркето. На рампата е спуснал възглавниците и ги е оставил на режим стоп. След като са го натоварили си се е прибрал и половината щанги с дрехи са нападали. Въпросния шофьор не се появи, като разбра че камиона още не са го натоварили и има около 7 часа път до Русе. Идва в 16 часа и иска да тръгва. Мрънка че нямало го камиона, че го карат да претоварва, щото сутринта аз му разтоварвах ремаркето в друг камион временно. Аз закачих ремаркето на друг камион и го закарах в сервиза до нас да го погледнат. От лашкането се е скъсала кантарната остичка на възглавниците. Така към 16 часа аз прибрах камиона и дойде ред на претоварването. Колегата остана да чака камиона с товара и да сложи печката.
Преди около месец друг малоумник със заключен лафет се залил да закача ремарке и при удара в царския болт ключалката се счупва. После се оправдава че е бил отключен лафета.
Днеска не бях длъжен да върша на шофьора работата, даже нямам и необходимата категория за ремарке, ама понеже сервиза е на 200м и няма друг.
Понякога се на разкарват да им разкачаме ремаркетата че заяждали. При мене как един път не заяждат, а излизат съвсем леко?

dimich87