Здравейте :)
На 23 години съм и смятам скоро да започна да карам ''Ц'' категория.
Вълнуват ме няколко въпроса и се надявам някой да даде съвет.
1.С очила съм.Диоптрите ми са:на дясното 4,на лявото 3.Имам ли шанс да мина комисията?Мога ли да се явя с лещи и има ли вероятност ако съм с тях да ме хванат,че лъжа?
2.От колко човека се състои медицинската комисия?
3.На всеки по отделно ли се плаща или на регистратурата се плаща целият преглед?
4.Горе-долу колко пари струва всичко?
5.Какви лекари трябва да мина (тоест аз знам за офталмолог;уши,нос,гърло;вътрешни болести;хирург-за последните 2 не съм сигурен)?
6.Къде мога да си направя тези изследвания (от ДАЙ-то ли ме пращат някъде или където аз реша)?
Много ще съм ви благодарен да помогнете :)
И се извинявам,ако повтарям темата :)
Иди си с очилата, и си извади книжка с очилата, ако ти разрешат да караш с тези диоптри. Шофирайки тежко товарен автомобил, си отговорен не само за твоя живот! Не се опитвай да е**ш дявола във въздуха!!!
Трябва да провериш понеже не във всяка поликлиника правят медицински за професионална книжка,а относно прегледа отиваш при личната ти лекарка и ако имаш късмет в поликлиниката в която е ако издава медицински за професионална книжка най-вероятно тя ще ти набие печатите за всички прегледи (което не е правилно според мен)за не повече от 20 лева!!!!
При нас в Русе е 25лв медицинското и около половин загубен ден. Баща ми преди 3-4 месеца си го вади за подмяна на книжката. Не съм сигурен обаче за такъв голям диоптър дали ще ти разрешат да имаш професионална книжка. Дядо ми лека му пръст имаше за период около година сериозен проблем с очите. С доста голям диоптър трябваше да ходи. Спряли го полицаи и му писали акт за това че е с очила, а на снимката е без. Тръгва да си вади медицинско и му казали че ще му дадат само за "Б". А той работеше като шофьор на самосвал. Смени си книжката и му дадоха да кара една уазка. След около година му се възстанови зрението, и аз не знам как, нямаше нужда от очилата. Мина комисия, обаче големи мъки бяха да си върне категориите. А на времето са му дали всички буквички. Замисли се дали е необходимо да тръгваш по мъките.
Първо се плаща медицинското после се ходи по кабинетите.Лекарите са:очен,УНГ,невролог,хирург и общопрактикуващ (вътрешен).Медицинското е 60 лв в София.Не мога да гарантирам че навсякъде е толкова днес вадих и толко ми взеха в МИ-МВР.Можеш където си искаш да си го извадиш.Личните могат да дават само за Б вече.
Аз пък да питам има ли проблем да се кара с лещи.
Заключителни разпоредби
§ 1. Указания по прилагането на наредбата в частта относно установяването на здравословното състояние на водачите или кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на МПС се дават от министъра на здравеопазването, а в останалата част - от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
§ 2. Наредбата се издава на основание чл. 152а, т. 1 от Закона за движението по пътищата и е съгласувана с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Приложение № 1 към чл. 4, ал. 2
Заболявания и състояния, при наличието на които се налагат ограничения за получаването на свидетелство за управление на МПС в зависимост от категорията на МПСНаименование на заболяванията и състоянията Група 1 Група 2
категории "АМ", "А","А1", "А2", "АМ", "B","B1", "BЕ", "Ткт" категории "С", "СЕ","С1", "С1Е", "D","DE", "D1", "D1Е","Ттм", "Ттб"
No 1 2 3
Очни заболявания:
1. Тежки конгенитални, възпалителни и дегенеративни заболявания на очната ябълка и придатъците й, довели до трайни и невъзвратими разстройства на очните функции - при изискванията на т. 6 разрешено забранено
2. Едноочие:
а) без рефракционна аномалия, функционално или анатомично, при нормални функции на окото, което се използва, и при условията най-малко 3 години след получаване на едноочието, установено със съответен медицински документ;
б) с рефракционна аномалия от +/-2 диоптъра на използваното око се насочва към ТОЛЕК
разрешено само за кат. "B1", "В" и "В+Е"
индивидуална
забранено
забранено
3. Глаукома - компенсирана - нормално зрително поле и при условията на т. 6 разрешено забранено
4. Вродени разстройства на цветоусещането:
а) аномална трихромазия (цветна аномалия);
б) аномална трихромазия и зрителна острота минимум 0,8 на по-силното око и минимум 0,5 на слабото око със съответната корекция от корекционни очила или контактни лещи;
в) дихромазия и монохромазия
разрешено
разрешено
забранено
разрешено само за кат. "С1", "С"
забранено
забранено
5. Придобити разстройства на цветоусещането в зависимост от степента:
а) зрителна острота минимум 0,8 на по-силното око и минимум 0,5 на слабото око със съответната корекция от корекционни очила или контактни лещи
б) прилагане на изследване за периферно зрение на двете очи (нормално зрително поле)
в) в останалите случаи
разрешено
разрешено
забранено
забранено
индивидуално
забранено
6. Зрителна острота 1 при нормални други очни функции 2:
а) сумата от зрителните остроти на двете очи да е равна на 2,0, като на по-слабото око е не по-малко от 1,0 с помощта на корекция до ± 2 диоптъра включително, като за всяко око, без корекция /= 0,05;
б) сумата от зрителните остроти на двете очи да е равна на 1,8, като на по-слабото око е не по-малко от 0,8 с помощта на корекция до ± 3 диоптъра включително и за всяко око, без корекция /= 0,05;
в) сумата от зрителните остроти на двете очи да е равна на 1,6, като на по-слабото око е равна на 0,6 с помощта на корекция ±8 диопъра включително
разрешено
разрешено
разрешено
разрешено
индивидуално
забранено
7. Диплопия
Ушни, носни и гърлени заболявания забранено забранено
Мерси за изчерпателните отговори приятели.
Утре от 14 часа съм на БЧК,защото забравих да поясня,че скоро си взех ''Б'' категория.Надявам се началото на декември да се явя на медицинска комисия.Ще споделя какво е положението в Бургас от това ''ходене по мъките''.Също така ще опитам да мина с лещи,пък каквото стане,стане.Знам,че тази работа е сериозна и отговорна.Искам я работя и се надявам като посъбера малко парички да си оперирам очите,защото тези диоптри са много за момче на 23 години.Та медицинското ще го мина най-вероятно декември месец,а психото надявам се януари (догодина),а курса евентуално пак януари.Притеснявам се също и за това психо най-вече заради теста за реакциите,но всичко по реда си.
Пак благодаря за изчерпателните коментари и се надявам дай Боже да успея да ви благодаря лично някой ден,засичайки се по пътищата.
Живи и здрави и кандидатите да следят темата за повече подробности около вземането на ''Ц'' категория за идната 2013 година :)
Пожелавам ти късмет и успех. ;)
Колега, желая ти успех. От последния ти пост ми става ясно че щом нямаш БЧК, нямаш и издадена шофьорска книжка. Ако искаш първо покарай кола, може да се качиш на бус с Б категория. Покарай и чак тогава се запиши за Ц.
Мерси loshdancho :)
Разбирам идеята ти dimich87,но книжката за ''Ц'' категория ми трябва спешно.
След малко тръгвам за БЧК-то и вечерта пак ще пиша :)
Лек и успешен ден и безаварийна!
Психото въобще не е трудно.Не се притеснявай.
Добре дошли, Sido89!
Главният алгоритъм за метологията при придобиване на свидетелство за управление от категория "C" е описан в тази тема (http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=1639.0).
Днес загубих 4 часа от живота си,за глупости.Говоря за БЧК-то.От целият ми живот,това беше най-безсмисленото нещо,за което на всичкото отгоре заплатих скромната сума от 44 лева.За пореден път се убедих,че цялата система е направена така,че да взема парите на хората.
И сега крайната цена на ''Б'' категория.
600 лева-курса
44 лева-БЧК
15 лева-медицинско (от личен лекар)
20 лева-за издаване на книжката от КАТ (които скоро ще дам)
За ''Ц'' категория,инфо ще пусна в най-скоро време :)
Благодаря за информацията ИванТ,обаче такава е методиката ако човек няма никакви съмнения относно здравословното си състояние.Аз не съм така.Мен ме съмняват очите и затова не виждам логика да изкарам психо,курс,да съм пръснал една маса пари и накрая да ми кажат ''ама очите ви са зле,не ставате''.Плюс това инструктора,който ми беше на ''Б''-то каза,че е първо психо и медицинско,пък после самият курс.Не претендирам,че знам много,но не виждам логика в тази методика,след като имам сериозен проблем с очите,който би ми бил пречка за вземането на професионална книжка :)
Благодаря за цялостната информация и за желанието за помощ :)
П.С.
Списъка с лицензираните лаборатории не отваря.
Цитат на: Sido89 - Четвъртък, 29 Ноември, 2012, 20:49:36
Днес загубих 4 часа от живота си,за глупости.Говоря за БЧК-то.От целият ми живот,това беше най-безсмисленото нещо,за което на всичкото отгоре заплатих скромната сума от 44 лева.За пореден път се убедих,че цялата система е направена така,че да взема парите на хората.
И сега крайната цена на ''Б'' категория.
600 лева-курса
44 лева-БЧК
15 лева-медицинско (от личен лекар)
20 лева-за издаване на книжката от КАТ (които скоро ще дам)
За ''Ц'' категория,инфо ще пусна в най-скоро време :)
Благодаря за информацията ИванТ,обаче такава е методиката ако човек няма никакви съмнения относно здравословното си състояние.Аз не съм така.Мен ме съмняват очите и затова не виждам логика да изкарам психо,курс,да съм пръснал една маса пари и накрая да ми кажат ''ама очите ви са зле,не ставате''.Плюс това инструктора,който ми беше на ''Б''-то каза,че е първо психо и медицинско,пък после самият курс.Не претендирам,че знам много,но не виждам логика в тази методика,след като имам сериозен проблем с очите,който би ми бил пречка за вземането на професионална книжка :)
Благодаря за цялостната информация и за желанието за помощ :)
П.С.
Списъка с лицензираните лаборатории не отваря.
Сега ще ти кажа, на мен колко ми стъпи.
Курс-550лв
психо-50лв
проф.компетентност някъде към-450лв
медицинско-20лв
карта за проф.компетентност от ДАИ-90лв
подмяна на книжка около 30-40лв
вътрешен изпит-35лв като за листовките не се плаща взимало се някакъв % от тези 35лв.
Успех колега. ;)
grants Мерси за изчерпателният отговор братле.Само ако можеш да ми кажеш,в кой град ги изкара,защото знам,че навсякъде различно вземат.
Весели Празници :)
Цитат на: Sido89 - Сряда, 26 Декември, 2012, 23:12:35
grants Мерси за изчерпателният отговор братле.Само ако можеш да ми кажеш,в кой град ги изкара,защото знам,че навсякъде различно вземат.
Весели Празници :)
Всичко в Плевен, а Професионалната компетентност Питай инструктора при който ще караш С-то. Той може по-добре да те светне каде да я караш,до колкото знам за нея има различни фирми които я издават. И зависи дали е съкратен курс. Но мисля че беше около20часа. Цялата работа са едни тестове като листовки.Не се притеснявай няма лищо сложно. ;) Успех дано съм помогнал. Ако има друго питай. ;)
grants Помогна ми много,за което ти благодаря много :)
Аз чакам сега книжката за ''Б'' Категория.В КАТ Бургас казаха,че 1 месец (предполагам 30 работи дни).Януари ще мина медицинско и психо.
До тогава ще видим :)
Весели празници :)
Здравейте приятели и за много години ( то вече февруари наближава,ама аз да кажа :D ).
Вчера най-накрая си взех книжката за "Б" категория.Пуснах я на 20 декември миналата година и заради празниците щяха да я забавят.Хубаво е човек да има познати.Както и да е...взех си книжката и Контролния Талон.На 20 като взема заплата,ще се записвам на психо.Очаквайте инфо :)
Поздрави от Бургас :)
Може да ти звучи банално ,но и аз мисля ,че е по-правилно малко да покараш първо леки автомобили и бусове ,а чак след това да се качиш на камион. Никой не се е родил научен ,но разликата е от земята до небето казвам ти го от опит. Аз карах 3г. с В категория около 40 000км/годишно ,навсякъде и всякъкви автомобили , после изкарах С категорията на едно Мерцедесче с обща маса 12 тона и си виках "еее то лесна работа" . НО трябва да знаеш ,че веднага след това се качих на 24 годишен камион с обща маса 40 тона , който се налагаше да го завирам по шубраците ,селцата ,нивите и горите и първия един месец се прибирах от работа и не знам къде се намирам от умора. Наистина приятелски те съветвам да караш едно по едно : Първо покарай коли , после бусчета (малки камиончета) след това някой средно тежък и тогава скачай по големите камиони ,нещата наистина са много различни и сериозни!!!
Знам,че е така,но при мен нещата стоят по друг начин.
Аз така или иначе няма как да се кача на ТИР поне година,след вземане на ''Ц'' категория.С ц-то смятам да карам малки камиони,примерно камиони на хранителни фирми.За да натрупам стажа,нужен ми за ''Е'' категория смятам да изкарам сега ''Ц'' и ако догодина усетя,че се справям с този занаят,да изкарам и ''Е'' категория.
Причина за редакция: Две поредни публикации!
Дори и да не работиш с С кат. стажа ти се трупа и след 1 година и навършени 21г можеш да изкараш Е.
Към колегата знамс-Да и аз исках така да стане от бус да се кача на камион,но работодателите като видат,че не си карал камион (прицеп) и дотам.Вече даже искат да си карал хенгер,или хладилник,или гондола.Абе изискванията се качват,а плащаемостта спада.Позната картинка.
Цитат на: Sido89 - Вторник, 15 Януари, 2013, 13:42:36
Знам,че е така,но при мен нещата стоят по друг начин.
Аз така или иначе няма как да се кача на ТИР поне година,след вземане на ''Ц'' категория.С ц-то смятам да карам малки камиони,примерно камиони на хранителни фирми.За да натрупам стажа,нужен ми за ''Е'' категория смятам да изкарам сега ''Ц'' и ако догодина усетя,че се справям с този занаят,да изкарам и ''Е'' категория.
Причина за редакция: Две поредни публикации!
Братле, Гледам искаш да караш ТИР. Ми то ТИР може и с В категория да се управлява. Вземи попрочети малко закони и ще разбереш какво значи. Ето малко по-подробна информация http://info.mitnica.com/index.php?p=tir
Като почнат всички да говорят за тирове само се излагат. В нашата мила родина през последните години от както сме в ЕС рядко може да се засече такъв камион. Ако искаш да се качиш на тир, имам един познат дето има едно бусче управлява се с В категория и притежава необходимия сертификат. Обадисе и ще ви свържа да се нарадваш.
dimich87 извинявам се,но явно съм те подвел с думата "ТИР".Аз искам да карам камион с полуремарке,а не ''ТИР".
Благодаря за отзивчивоста и компетентната информация относно "ТИР Карнет".
;D Не вземай мненията на всички разбирачи ! Направи това ,което си решил ,пък каквото стане! Дали си имал впредвид ТИР ,мисля че определено е ясно !!! Успех .
Мерси за подкрепата boby1105 :)
Здравейте приятели :)
Вчера успях да се запиша на психо.На 5-ти съм на психо,а цената му е 45 лева.Не помня името на фирмата,която извършва психо теста,но ако някой се интересува,мога да обясня :)
След 5-ти февруари,ще пиша как е минало.
До тогава лека и безаварийна :)
Браво Димич ;) ТИР Тираджия и шофьор на камион в нашата прекрасна държава се броят за едно и също нещо ;)
Успех колега и дано всичко да мине добре. Аз искам само да ти кажа че не само психо ще ти трябва, а и професионална компетентност която е не по-малко 500-600лв. Ако мислиш да се качваш направо на камион.Успех ;)
То сега псохо се е записал за придобиване на категорията. Ако покрива норматива за превоз на товари, ще дадат и него, но може и да не го дадат. Така с това психо се записва само за курса за категорията. Селед това са необходими професионалната компетентност и психо за превоз на товари.
Така е dimich87 е прав.Аз сега това психо ще го карам за категория.Не знаех,че още веднъж трябва да мина психо за превоз на товари.Смятам,живот и здраве като изкарам книжката да се кача на самосвал като за начало,към някоя строителна фирма.Това второто психо ще ми трябва ли dimich87 за самосвал?
Цитат на: Sido89 - Понеделник, 28 Януари, 2013, 21:21:28
Така е dimich87 е прав.Аз сега това психо ще го карам за категория.Не знаех,че още веднъж трябва да мина психо за превоз на товари.Смятам,живот и здраве като изкарам книжката да се кача на самосвал като за начало,към някоя строителна фирма.Това второто психо ще ми трябва ли dimich87 за самосвал?
Хмммммм нещо май не си разбрал какво ти е мъцнал dimich87,а то е,, Ако покрива норматива за превоз на товари, ще дадат и него" или с други думи може и с едно психо да се мине ,не е задължително да ходиш на психо веднъж за категория и веднъж за превоз на товари.
А относно самосвала определено ще изискват психо и взависимост от това дали ше караш камъни или хора в тоз самосвал съответно ще ти изискват или психо за превоз на товари или за превоз на пътници.
Пичове,че психясате с туй психо бре,дайте го по-кротко. ;)
Така е ,това "психо " не е нещо кой знае какво.Просто един от документите които трябва да имаш за професионален шофьор.Преди беше 30лв в тр. болница и ти дават дата след 2-3 месеца. Сега има частни лицензирани лаборатории и днеска се записваш утре минаваш ,което много улеснява колегите които се прибират за по няколко дена.
Отиваш и колкото по-добре се представиш на теста толкова повече отметки получаваш съответно за повече неща.Аз го карах в Пловдив. Имаше една готина кака много добре се отнасяше и те предразполагаше да не се спичаш за теста.За самия тест внимаваш малко повечко отговаряш това което искат да чуят на въпросите,за машинката може да идеш някъде предния ден да направиш 1-2ч. тренировки и си ток.
Успех и не си мисли че всичко е толкова сложно и трудно.Пък и щом си се хванал на хорото ще го играеш.
Аз като се записах на психо за да карам за "С", покрих всички нормативи за всички отметки. Обаче не ми дадоха за "Д". Причината беше че бях на 20 години, а тогава трябваше да имам 21 години за да карам Д. Ако ми бяха дали психото, щях да се запиша и Д да искарам, макар че не ми требва. Сега ме натискат да карам С+Е и да позвам работа в една фирма. Но пък парите са много, а за сега не искат да ми ги покрият. А и все още нямам диплома за висшето. Ако съм изкарал категорията от сега можели да ме вземат като стажант.
Е хора големият ден настъпи!
В момента е 0:10,в 9:00 започва теста.До колкото разбрах фирмата,която извършва психотеста се казва ''Техно Тест 2000" и се намира около зеленчуковата борса в Бургас.След като мине теста,задължително ще споделя всичко,с което съм се сблъскал.
Стискайте палци :)
Здравейте приятели! :)
Днес минах психото.Първо искам да се поправя.В предишният пост,бях казал,че името на фирмата е "Техно Тест 2000'',а то всъщност е "Автотест 2000''.Това,което ми каза психолога бе:"Според писменните тестове,вие сте спокоен и устоичив на ПТП водач.Не сте избухлив и агресивен.Изчакайте до 3 и нещо,за да си вземете талончето".Така най-накрая сложих край на мъката,наречена психотест.
Всичко започна в 9 часа.Влязох първо в една стая,платих 40 лева такса за изпита,после те ми ксерокопираха - книжката,личната карта и контролният талон.След това влязох в една зала с чинове и започнах психически да се подготвям.Бяхме около 15 човека,от които аз бях най-малък и съответно всички ме гледаха като изтребител :D
Теста започна с лист на който имаше квадрати.Тези квадрати се отличаваха един,от друг с това,че всеки имаше по 1 чертичка...единият в левият долен ъгъл,другият в горният ляв ъгъл,другият в десният долен,следващия десния горен...имаше и два с чертичка по средата (единият отгоре,другият отдолу).Според разположението на чертичката,в първата задача ни накараха да задраскваме с наклонена черта САМО квадратите,които имат чертичка в долният десен ъгъл.За задачата разполагахме с 1 минута.След като психолога спря хронометъра,ни накара да сложим наклонена черта на мястото,до където сме стигнали.Следващата задача,бе подобна,но този път не само трябваше да зачеркваме с наклонена черта квадратчетата с чертичка в долният десен ъгъл,но и да зачертваме чертичката на квадратите с чертичка по средата отдоло.Този път разполагахме с 2 минути.Като изтекоха двете минути,пак с наклонена до там,до където сме стигнали.Следващата задача беше с фигури.От едната страна на листа имаше 25 фигури.От другата страна на листа,имаше около 100 и няколко фигури.Всички фигури бяха различни една от друга.Целта бе,да намерим 25-те фигури от страница 1,от фигурите в страница 2.Не си спомням времето колко беше,но на мен лично ми стигна,за да намеря повече от половината фигури.След това ни дадоха по един дневник пълен с правоъгълници,в които имаше фигури.В долният десен ъгъл на правоъгълниците,имаше изрязъци.Под правоъгълниците,имаше модели на тези изрязки (пак с фигури).По пътя на логиката,трябваше да ги напаснем.След това бяха листовките.В тях имаше въпроси.Целта на въпросите,бе да се установи характера на този,който ги попълва.Много е важно да се отговаря искрено и да не се лъже...или ако се лъже,да се помни,защото има повтарящи се въпроси.Имахме почивка от 11:20 до 12:50.След това дойде ред на машинката.Тук нямаше ред.Всеки влизаше когато се почувства готов.Трябва да споделя,че на мен лично много ми стана лошо (прижълтяване,гадене,виене на свят и такива неща).Реших,че колкото отлагам,по-лошо става.След като влязох психолога ми даде един пробен опит.След него се започна изпита на прослувутата машинка за реакции.Аз имах проблем,главно с ниските и високите тонове.
В крайна сметка успях!
Накрая платих и 5 лева при получаването на талончето за психологическа годност.
В него имам отметки на следните категории:C1;C;D1;D;Ттб;Ттм;Превоз на Пътници и Товари;Таксиметров Превоз.
Съветвам всеки,който ще кара психотест за каквато и да е категория,да бъде спокоен и да не се колебае.Всичко,което ми помогна при този тест бе - добрият сън,съсредоточеността,спокойствието.Няма нищо страшно,а и не боли :D
Валидноста на талона за психологическа годност е 3 години,от датата на издаване.
Пожелавам успех на всички кандидат колеги и лека и безаварийна на всички,които са минале вече по този път :)
Е колега или бъдещ колега. Браво за всичко което си постигнал и дано имаш още УСПЕХИ. Но не мисли че ПСИХОТО или ПРОФЕСИОНАЛНАТА КОМПЕТЕНТНОСТ карат камиона не се заяждам просто е много важно ЗАД КОРМИЛНОТО УСТРОЙСТВО леки и безаварийни км. ;)
Разбирам те grants и подкрепям мнението ти!Това е просто бюрокрация.Това,че имаш книжка,не те прави добър шофьор!
Здравейте приятели!
Днес се записах на курс - категория ''Ц''.Минах медицинската комисия.Медицинското ми излезе 30 лв.
Курса ще ми излезе 700 лева.Днес оставих 200,а останалите се разбрахме на части.Инструктора ми препоръча да мина първо листовки и след това да си взема часовете наведнъж,докато всичко ми е прясно.Мисля,че е прав и ще е по-добре и за мен.Камиона е Щаер,но незнам кой модел.Като разбера с точност,ще пусна повече инфо.
Лека и безаварийна.
Цитат на: Sido89 - Петък, 08 Февруари, 2013, 21:48:09
Здравейте приятели!
Днес се записах на курс - категория ''Ц''.Минах медицинската комисия.Медицинското ми излезе 30 лв.
Курса ще ми излезе 700 лева.Днес оставих 200,а останалите се разбрахме на части.Инструктора ми препоръча да мина първо листовки и след това да си взема часовете наведнъж,докато всичко ми е прясно.Мисля,че е прав и ще е по-добре и за мен.Камиона е Щаер,но незнам кой модел.Като разбера с точност,ще пусна повече инфо.
Лека и безаварийна.
Това не е от значение камиона ако ще и Шкода Европа да е. Ти трябва да внимаваш че изпитващите са вече от ДАИ и на градския изпит ДЖАДАЯ лепи една камера на предното стъкло. Поне при мен така беше.Успех.
Колега така е по новите изисквания.За "Б" категория също е така.Важното е да не се панираш и да не мислиш за камерата,а да се съсредоточиш върху карането :)
Видеокамерата има по-скоро мотивиращ ефект. Най-големият плюс в новата система е проверката на теоретичния изпит, която е напълно компютъризирана и изключва човешкия фактор.
Мен честно казано тази камера ме стресира на изпита за ''Б'' категория.Запалих колата,сложих колана,цъкнах светлините,дадох газ (бръъъъъъъъъъм) и седим на едно място.Забравих ръчната вдигната.Още в началото се угелпих :-\ :D
Здравейте приятели и Честита Баба Марта!
Пожелавам ви много здраве,щастие,успехи,на вас и вашите семейства и.....много безаварийни километри! :)
Днес инструктора ми връчи учебника за категория "Ц".Запоичнах го с първа глава,а именно: " Правилата относно работното време на екипажите на превозните средства,извършващи превоз на товари и използването на тахографи ".Освен,че намерих няколко правописни и граматически грешки,но и много въпроси са зададени много по-сложно,отколкото трябва.Давам пример - 24 въпрос от първата глава:" Какъв е максималният брой 24-часови периоди,след края на последната седмична почивка,след които водачът е задължен да ползва нова седмична почивка? "
В превод на разбираем за бъдещите шофьори език това значи:" След максимум колко работни дена,от последната седмична почивка,водачът е длъжен да ползва нова седмична почивка? " (това е просто пример,който давам).Учебникът не е в голяма полза за кандидат шоферите - категория "Ц".Аз лично не мисля,че съм глупав или бавно загряващ,но ми беше доста трудно да вникна във въпроса от първото прочитане.В първите няколко страници на тази глава,с цел уж да се улесни обучаващият се дневните,седмичните и месечните почивки са направени като схеми,в който почивките,времето за каране и така наречената "друга работа",са обозначени с фигурките,които дигиталният тахограф показва.След около 2,3 страници тези фигурки са обяснени.С други думи ако човек (като мен),който не знае за какво иде реч седне и се чуди (пак като мен) какви по дяволите са тези фигурки,много трудно би разбрал така наречените примери.
Аз за около 2,3 часа научих цялата глава,касаеща почивки и тахографи,но учих по моя схема.Пиша си въпросите,които са в края на главата и верните отговори отдолу.Така не губя време в четене на по-маловажните неща.После някой ме изпитва устно.
Дано съм успял малко да помогна на кандидат колегите :)
Е хора денят за изпита пред ДАЙ наближава.Следващият вторник 9 април от 15:10 съм на листовки.Стискайте палци да не се изложа :)
Изтегли си листовките от Гугъл и решавай.Бързо и лесно.Успех!!!
Аз направо си ги решавам онлайн на листовките.бг
Мерси :)
Най-добрият сайт за листовки - https://avtoizpit.com/listovki
От тук също ще научиш много неща и не е сложно - http://www.rta.government.bg/testovevodachi.html
Цитат на: den4o7 - Четвъртък, 04 Април, 2013, 23:07:47
Най-добрият сайт за листовки - https://avtoizpit.com/listovki
От тук също ще научиш много неща и не е сложно - http://www.rta.government.bg/testovevodachi.html
Мерси за инфото den4o7 първият сайт инструктора ми го препоръча и ми каза само от там да уча.Не бях го отварял,ама ти ся като ми прати линка го отворих и ще порешавам малко и от там.А вторият линк ми е от голяма полза.Още веднъж мерси :)
Не съм сигурен, но има грешки в листовките. Преди няколко месеца решавах пробно и ми направи впечатление. Единият въпрос беше "могат ли да се прикачват 2 ремаркета към едно теглещо МПС" и верния отговор беше че може. А по спомен от години е забранено. Но може и да се лъжа и от скоро да са го разрешили отново.
dimich87 То да ти кажа решавал съм в много (да не кажа всички) сайтове за листовки и според мен всеки сайт има по някоя грешка...я правописна,я такава,която да си противоричи със закона или нормите определени от ЗДП.То дори в учебника за категория С има допуснати грешки,какво остава за сайтовете.Аз да се похваля с новата си придобивка :)
(http://prikachi.com/images/276/6091276S.jpg)
Начи видите ли някъде камион с тази табела,значи са ми дали книжка и да бегате по настрани! :D
Това в кръга на майтапа.Още книжката в ръце не съм взел,па камоли да карам камион,ама циганийките са на лице.Ама то с цел,че ако цапна някой да се знае кой го е цапнал :D
Във Вторник ще си проличи колко знам.До тогава ще си уча и това е :)
Заменен червен цвят! Забранено е използването в публикации!!!
Книжка може да няма още ама табелката е налице :D Готов си за път.
Хора взех си изпита! :)
66 от 66 точки - 0 грешки :)
Евала и успех!
ivopifeca Мерси много братле :)
Радвам се за теб. Успех.
Много благодаря den4o7 :)
Цитат на: Sido89 - Петък, 05 Април, 2013, 01:27:09
Мерси за инфото den4o7 първият сайт инструктора ми го препоръча и ми каза само от там да уча.Не бях го отварял,ама ти ся като ми прати линка го отворих и ще порешавам малко и от там.А вторият линк ми е от голяма полза.Още веднъж мерси :)
Първата страница съществува и като приложение за Android.
Поздрави на Sido89 за успешно положения изпит, който на таблет ли се проведе?
Честито! :)
Цитат на: ИванТ - Вторник, 09 Април, 2013, 21:04:59
Първата страница съществува и като приложение за Android.
Поздрави на Sido89 за успешно положения изпит, който на таблет ли се проведе?
Мерси за инфото,но в Гугъл Магазина намерих само 2 приложения за тела.Свалих си по-биващото...мисля,че беше на Шофьор.ком (или бг).В него не ти пише колко са верните отговори и без значение как си се справил с изпита,направо ти показва,че не си го взел (по памет:Не успяхте! 56 от 57 точки).Все едно и също показваше.Аз си решавах само от листовките.ком и чат-пат от автоизпита.
Към въпроса.Значи на изпита бяхме 3 човека за С,1 за С+Е,1 за D.Май никой от нас не беше на таблет и слава на Бога.Казвам това,защото тези,които бяха на таблети чакаха да заредят,пращаха някви снимки на изпитващия и така.Аз си вярвам на листа и химикала.Дано догодина като тръгна да вадя С+Е,да не съм на таблет,но уви......модернизация.
Цитат на: abator - Вторник, 09 Април, 2013, 21:30:34
Честито! :)
Мерси много abator :)
Поредни публикации!!!
Здравейте приятели :)
Онзи ден се метнах на Щаера и к'во да ви кажа?!Пъъъъъъълна скръб!Толкова зле се представих,че чак докато се прибирах си мислех да се отказвам,ама съм дал вече една маса пари,взел съм си листовките и ако сега се откажа това ще е голяма глупост.Та за кандидат шоферите - Не се мятайте да карате С,ако нямате поне година стаж на В.Казвам ви го от личен опит.Едно на ръка,че габаритите са други,предавките също,разположението на ППС-то на самото платно е различно.Освен обичайните знаци,трябва да се наблюдават и тези,които са указващите задължителна посока на движение на товарните ППС-та.Тези знаци са едни сравнително малки,правоъгълни знаци с нарисуван в тях камион със стрелка посочваща задължителната посока.Отделно трябва да се гледат постоянно огледалата и да се преценя внимателно къде върху платното е камиона.Да се гледа да не сурнем камиона в някой клон,защото ще се скъса брезента.Да се избягват дупките,че да не скъсаме някой ресор.И на всичкото отгоре предавките са много.На Щаера,дето аз го карам има бавни,които се се включват с чукване на лоста в ляво и бързи,които се включват пак с почукване,но в дясно.Не успях да разбра колко са общият брой на предавките.Карах по пътя за СОМАТ.После пътя за Созопол.Колегите дето са идвали към Бургас знаят прословутата улица Крайезерна (или пътя за СОМАТ).Дупка до дупка и всичките бяха мой ;D Карам си с 40 бавя останалите колеги дето бързат и така.В Неделя пак ще карам,дано нещата са по-добре.Единственото хубаво нещо е,че попаднах на готин инструктор,че той каза,че няма да ме остави докато не се науча да го карам тоя камион.Вторият час ще ме кара да сменям предавки и каза,че щял да ми даде по-лек курс.След като слязох от камиона,си дадох на сметка колко сладка работа работя в момента (макар и ниско платена да е тя).Та моето мнение е,че хора без никакъв стаж (като мен) не трябва да се качват на камион,най-малкото заради парите,които давате за курса С категория.Ами това е от мен.Очаквайте скоро още мнения.
Лека и безаварийна! :)
Приятел въобще не се притеснявай,занапред няма да е това,което е първия час.Следващия път ще е по-добре и по-добре.Единствено не си казвай ще се откажа,напротив надъхвай се и си казвай следващия път ще съм по-добре.Помни си грешките и се старай да ги изчистваш при всяко следващо каране.Това е от мен.Смело и успех.
Цитат на: Sido89 - Петък, 12 Април, 2013, 22:07:58
Здравейте приятели :)
Онзи ден се метнах на Щаера и к'во да ви кажа?!Пъъъъъъълна скръб!Толкова зле се представих,че чак .....След като слязох от камиона,си дадох на сметка колко сладка работа работя в момента (макар и ниско платена да е тя).Та моето мнение е,че хора без никакъв стаж (като мен) не трябва да се качват на камион,най-малкото заради парите,които давате за курса С категория.Ами това е от мен.Очаквайте скоро още мнения.
Лека и безаварийна! :)
...Предполагам кой Щаер си карал и ако инструктора ти се казва Детелин,гаранция ще се научиш така че споко.. ;)Аз карах при него и С и С+Е..никакви ядове няма да имаш,но основното трябва да дойде от теб..Никакво отказване,напред и нагоре..:)..И само да ти кажа:...Само във България са толкова глупави знаците за тежкотоварни..!успех
Цитат на: scaniavolvo - Събота, 13 Април, 2013, 11:47:13
Приятел въобще не се притеснявай,занапред няма да е това,което е първия час.Следващия път ще е по-добре и по-добре.Единствено не си казвай ще се откажа,напротив надъхвай се и си казвай следващия път ще съм по-добре.Помни си грешките и се старай да ги изчистваш при всяко следващо каране.Това е от мен.Смело и успех.
Мерси колега.Не съм се отказал,просто в началото се почувствах като последният идиот.Хубаво,че моите приятели ме укоражиха с думи от рода на "Човек ти на кола не си се качвал,а очакваш от първият ден да караш камион така,все едно си карал цял живот.Не се отказвай!"Утре към 9 сутринта пак ще карам,пък ще видим.Мерси за поущренията колега :)
Цитат на: chefolini - Събота, 13 Април, 2013, 12:23:37
...Предполагам кой Щаер си карал и ако инструктора ти се казва Детелин,гаранция ще се научиш така че споко.. ;)Аз карах при него и С и С+Е..никакви ядове няма да имаш,но основното трябва да дойде от теб..Никакво отказване,напред и нагоре..:)..И само да ти кажа:...Само във България са толкова глупави знаците за тежкотоварни..!успех
Колега начи инструктора ми се казва Димитър.Карам курса в Бургас.На Щаера не му знам модела,ама е бая големичък.
Ще се научиш само трябва да си упорит и да не се отказваш.От първия път не може всичко да е перфектно.Ще свикнеш и с габаритите на камиона и с предавките,само практика трябва.И аз като се качих за пръв път на камион все едно бях стъпил на Марс,но постепенно се научих и свикнах с нещата.Блъскай смело напред и това е.
Цитат на: pumix - Четвъртък, 18 Април, 2013, 15:56:30
Ще се научиш само трябва да си упорит и да не се отказваш.От първия път не може всичко да е перфектно.Ще свикнеш и с габаритите на камиона и с предавките,само практика трябва.И аз като се качих за пръв път на камион все едно бях стъпил на Марс,но постепенно се научих и свикнах с нещата.Блъскай смело напред и това е.
Тъй Вярно! :)
Най важното е да не се ПАНИРАШ. Другото си идва от самосебе си. Успех колега. ;)
Цитат на: grants - Петък, 19 Април, 2013, 07:27:27
Най важното е да не се ПАНИРАШ. Другото си идва от самосебе си. Успех колега. ;)
Благодаря grants :)
Ще послушам съвета ти :)
Хора днес ми беше изпита по кормуване пред ДАЙ-то и познайте.....Взех Го! :)
Направо откачам от кеф.Направо ми олекна :)
Вече мога да се нарека ваш колега :)
Цитат на: Sido89 - Петък, 31 Май, 2013, 16:20:48
Хора днес ми беше изпита по кормуване пред ДАЙ-то и познайте.....Взех Го! :)
Направо откачам от кеф.Направо ми олекна :)
Вече мога да се нарека ваш колега :)
Добре дошъл в ада! :)
Мерси driver1 :)
Баси с къв кеф бих си изхвърлил книжката в некой кенеф ,,,,,,,,,, ама ми е късно да уча за доктор,,,, тези, които днес се радват, че ще стават дривери само след няколко години ще си скубят косите и горко ще си блъскат главите в някоя стена ама дано не са изпуснали влака за Висшето, което гарантира един по-достоен Живот в бъдеще,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Цитат на: rider777 - Петък, 31 Май, 2013, 19:44:21
Баси с къв кеф бих си изхвърлил книжката в некой кенеф ,,,,,,,,,, ама ми е късно да уча за доктор,,,, тези, които днес се радват, че ще стават дривери само след няколко години ще си скубят косите и горко ще си блъскат главите в някоя стена ама дано не са изпуснали влака за Висшето, което гарантира един по-достоен Живот в бъдеще,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Не съм много с теб бате Иво,но не искам да влизам в спорове с теб.Гледам редовно клипчетата ти и съм видял и плюсовете и минусите в този занаят (примерно с оня миризлив италианец,дето искаше да вадиш камиона от оная теснотия).Да имаш висше в друга държава е едно,а висше в България е друго.Братовчедка ми има 3 висши и за какво и са,след като е безработна.Имам една друга приятелка с 2 висши,а е сервитьорка.Колкото до докторите...предполагам и ти би се съгласил с мен,че добри лекари няма или просто са на привършване.Този,който завърши медицина трябва да е готов за много нерви и малко пари.И в шофьорлъка е така.Мисълта ми бате Иво е,че в България висшето не ти го зачитат за нищо.Гладни вишисти колкото искаш.Всичко става с връзки и пари.И аз бях кандидатствал в Бургас и не ме взеха знаеш ли защо бате Иво?!Щото няк'ви недоносени селяндурчета,с по-нисък от моят бал влязоха вместо мен и колегато с,който бяхме кандидатствали.Не казвам,че шофьорлъка е лека и доходна работа,но не забравяй обръщението към твоят син,което беше направил преди време.Спомням си,че му каза да не се срамува от баща си,защото благодарение на твоята работа той е добре облечен и осигурен!Парите не миришат бате Иво и това го знам,но човек няма как да знае на къде ще го лашне живота!
Пожелавам ти лека и безаварийна и моля прави още клипчета! :)
Желая ти успех колега, макар че както казват колегите, не е цвете за мирисане този занаят. Сега не можеш да го оцениш, но като покараш малко ще разбереш. Дано не ти се налага да чакаш за товар със седмици, че да може да се прибереш, а винаги като разтовариш да има товар за обратно.
Относно висшето, всеки сега може да се запише и да учи. Не си имал желание и за това не са те приели.
Аз уча в Русенски университет. Вече съм 3-ти курс. Получавам стипендия 320лв/месец. Сега участвах в едно изследване и от септември ще ми дават допълнително още 200лв/месец.
Бачкам на свободна практика в нас и си докарвам нчкакви парички. До преди 3 години ходих да помагам на вуйчо ми като шофьор, но за тези пари не ми се спи вече по пътищата.
Все пак ти желая успех
Честито,успех ти желая.Отностно образованието добре е да учиш стига да имаш желание.
А наздраве,,,,,,,,,,,,,,,
Мерси на всички колеги за милите думи и насоките.Не е казано,че ще ставам шофер,но в БГ един мъж трябва да умее много неща (може би за това държавата ни е на този хал?!...щото всеки от всичко разбира).Както и да е.dimich87 до сега не съм учил не заради друго,а може би,защото супер много ме мързи.След вземането на листовките за В и С категория аз установих,че имам дар в кратуната си,а той е паметта.С изключително малко четене и учене,аз с лекота си взех листовките.Не,че са нещо сложно,но тези за С категория определено бяха доста по труднички от тези за В категория.В момента бачкам на 2 места,за да събера малко лев и по нататак смятам и аз да кандидатствам.Харесал съм фармацевтиката като специалност,но за жалост в Бургас има само за помощник фармацевти (3 години).
rider777 не,че се заяждам,но очаквах отговор на коментара,който ти написах.Колкото до това да учиш за доктор,дето писа в по-предния коментар.......никога не е късно да станеш това,което искаш!Дето имаше един лаф,за един негър,който казвал така:"Ако трябва 10 години ще бягам като негър,за да мога после цял живот да живея като бял!"Никога не е късно да поемеш правият път бате Иво.Щом желанието ти е да бъдеш лекар давай!Повярвай в себе си,помоли се на Бог и с главата напред!Щом не искаш вече да си на камиона,давай!Чрез твоите клипчета ти не само показваш места,които малцина от нас Българите ще посетят,но и се опитваш да влееш малко разум в кухите кратуни.Е при мен не се получиха нещата,докато не се метнах на камиона и не ми се разказа играта на бъбреците от многото дупки по пътя.Тогава се запитах "Това ли искам да бъда цял живот?!Без дом,без любимите ми хора,пропускайки редица мигове?!".Сега след като взех С-то,аз се почувствах по-уверен и по-надъхан за нещо по-добро!Вярвам,че и ти би успял стига да го искаш наистина с цялото си сърце.Дай пример на децата прави клипчета в някой университет.Виждаш хората те харесват,някои от тях дори ти подръжават.Аз се записах за С-то от части заради теб и не съжалявам,защото това беше един много важен урок за мен.Бате Иво разбери ме правилно...никой няма да послуша думите ти,докато сам не се убеди в тях.Това ти го казвам от личен опит.Щото и аз гледах клипове в,които постоянно казваш,че трябва да се учи,но човек докато сам не си начупи кратуната не проумява някои неща.И за финал ще ти кажа една моя много любима фраза бате Иво: "Човек когато иска,винаги намира начин,а когато не иска,само си намира оправдания"!
Сидо, не съм по писането хич ама това, което прочетох сега от теб ме кара да драсна повече от ред, както е обикновено при мен,,,, усещам, че си разбрал вече какво крие тази професия, не е само бъбреците и любимите ти хора,,, стой в кабината 26 години като мен и после само си смяташ на ум колко е 7х8,,, 9х5 ,,, 8х4 ,,, иначе усещаш как това нещо, което едно време е било мозък сега е една пасирана пихтия, която за нищо не става ,,,, скъсвам се от смях, когато шофер почне да ми се прави на професор, еле па ако е вкарал некое питие ,,,, радвам се, че си разбрал защо ги снимам тези малоумни клипчета ама пак не си ме послушал и си тръгнал по трънливия път,,,, а за мен е твърде късно да уча ,,, прекалено е пасирана пихтията в тиквата,,,,,,,,,,,,,,,,,
Цитат на: rider777 - Събота, 01 Юни, 2013, 06:51:59
Сидо, не съм по писането хич ама това, което прочетох сега от теб ме кара да драсна повече от ред, както е обикновено при мен,,,, усещам, че си разбрал вече какво крие тази професия, не е само бъбреците и любимите ти хора,,, стой в кабината 26 години като мен и после само си смяташ на ум колко е 7х8,,, 9х5 ,,, 8х4 ,,, иначе усещаш как това нещо, което едно време е било мозък сега е една пасирана пихтия, която за нищо не става ,,,, скъсвам се от смях, когато шофер почне да ми се прави на професор, еле па ако е вкарал некое питие ,,,, радвам се, че си разбрал защо ги снимам тези малоумни клипчета ама пак не си ме послушал и си тръгнал по трънливия път,,,, а за мен е твърде късно да уча ,,, прекалено е пасирана пихтията в тиквата,,,,,,,,,,,,,,,,,
Иво да снимаш някоя от старите АЛФА РОМЕО по Италия,или другаде,ако видиш и е удобно,тука има ревниви фенове на марката,а в Европа има доста нагласени екземпляри от култовата марка ;)
Цитат на: Sido89 - Събота, 01 Юни, 2013, 01:23:49
Мерси на всички колеги за милите думи и насоките.Не е казано,че ще ставам шофер,но в БГ един мъж трябва да умее много неща (може би за това държавата ни е на този хал?!...щото всеки от всичко разбира).Както и да е.dimich87 до сега не съм учил не заради друго,а може би,защото супер много ме мързи.След вземането на листовките за В и С категория аз установих,че имам дар в кратуната си,а той е паметта.С изключително малко четене и учене,аз с лекота си взех листовките.Не,че са нещо сложно,но тези за С категория определено бяха доста по труднички от тези за В категория.В момента бачкам на 2 места,за да събера малко лев и по нататак смятам и аз да кандидатствам.Харесал съм фармацевтиката като специалност,но за жалост в Бургас има само за помощник фармацевти (3 години).
rider777 не,че се заяждам,но очаквах отговор на коментара,който ти написах.Колкото до това да учиш за доктор,дето писа в по-предния коментар.......никога не е късно да станеш това,което искаш!Дето имаше един лаф,за един негър,който казвал така:"Ако трябва 10 години ще бягам като негър,за да мога после цял живот да живея като бял!"Никога не е късно да поемеш правият път бате Иво.Щом желанието ти е да бъдеш лекар давай!Повярвай в себе си,помоли се на Бог и с главата напред!Щом не искаш вече да си на камиона,давай!Чрез твоите клипчета ти не само показваш места,които малцина от нас Българите ще посетят,но и се опитваш да влееш малко разум в кухите кратуни.Е при мен не се получиха нещата,докато не се метнах на камиона и не ми се разказа играта на бъбреците от многото дупки по пътя.Тогава се запитах "Това ли искам да бъда цял живот?!Без дом,без любимите ми хора,пропускайки редица мигове?!".Сега след като взех С-то,аз се почувствах по-уверен и по-надъхан за нещо по-добро!Вярвам,че и ти би успял стига да го искаш наистина с цялото си сърце.Дай пример на децата прави клипчета в някой университет.Виждаш хората те харесват,някои от тях дори ти подръжават.Аз се записах за С-то от части заради теб и не съжалявам,защото това беше един много важен урок за мен.Бате Иво разбери ме правилно...никой няма да послуша думите ти,докато сам не се убеди в тях.Това ти го казвам от личен опит.Щото и аз гледах клипове в,които постоянно казваш,че трябва да се учи,но човек докато сам не си начупи кратуната не проумява някои неща.И за финал ще ти кажа една моя много любима фраза бате Иво: "Човек когато иска,винаги намира начин,а когато не иска,само си намира оправдания"!
Радвам се че си осмислил приоритетите си. Така че ти желая успех и дано да завършиш висше. И аз имам много добра визуална памет. До сега от както се помня не съм сядал да чета, но за сметка на това съм редовно в часовете и само докато слушам запомням. Голямо предимство при мене е че изпъквам на фона на колегите ми и постоянно ми предлагат да участвам в изследвания. Лабораториите са ни на сравнително добро ниво и когато се видят нещата и на практика се научават по-лесно.
Отделно че родителите ми се занимават със земеделие и ми се налага на мене да отремонтирвам техниката. Преди седмица на единия мотоблок спекъл лагера и задрал и попилял целия съединител. Нов съединител е 300лв, само че нашия не е с оригинален двигател и има една доработка, която на времето ми коства много време и пари. Сега имам струг и сам си оправих задирането, смених си лагера, и направих една подложна конусна шайба за да компенсира отнетото.
Както казваш "в БГ един мъж трябва да умее много неща" така и аз се опитвам да ги правя. Ако имам добре подплатена работа, няма да се занимавам с тези ремонти, ще отида и ще си купя ново или дам на майстор, но при това положение аз си спестявам едни големи суми.
Цитат на: dimich87 - Събота, 01 Юни, 2013, 21:46:11
Радвам се че си осмислил приоритетите си. Така че ти желая успех и дано да завършиш висше. И аз имам много добра визуална памет. До сега от както се помня не съм сядал да чета, но за сметка на това съм редовно в часовете и само докато слушам запомням. Голямо предимство при мене е че изпъквам на фона на колегите ми и постоянно ми предлагат да участвам в изследвания. Лабораториите са ни на сравнително добро ниво и когато се видят нещата и на практика се научават по-лесно.
Отделно че родителите ми се занимават със земеделие и ми се налага на мене да отремонтирвам техниката. Преди седмица на единия мотоблок спекъл лагера и задрал и попилял целия съединител. Нов съединител е 300лв, само че нашия не е с оригинален двигател и има една доработка, която на времето ми коства много време и пари. Сега имам струг и сам си оправих задирането, смених си лагера, и направих една подложна конусна шайба за да компенсира отнетото.
Както казваш "в БГ един мъж трябва да умее много неща" така и аз се опитвам да ги правя. Ако имам добре подплатена работа, няма да се занимавам с тези ремонти, ще отида и ще си купя ново или дам на майстор, но при това положение аз си спестявам едни големи суми.
Много си прав
dimich87!Положението на народа ни е такова,че броим стотинките си за елементарни неща.Виж на запад как е....хората теглят заеми за коли,апартаменти,вили,почивки,а ние тука к'во?!......за хладилник,за печка,за телевизор,все дреболии в очите на някой западняк.На бас се хващам,че почти никой от колегите преди да се качи да кара,не е видял друга страна (говоря за по-младите).Днеска една моя колежка на,която мъжа и също е шофер (от старата генерация) ми вика:'' За какво ти е да се качваш на камион?Нито си си в къщи,далече от приятели,роднини,само бачкане без забавления!"Аз и отговорих:"А сега какво като съм си в Бургас?При приятели и роднини съм си,ама като няма пари за кафе или някакво излизане (всички знаем,че всяко "излизане" е свързано с пари) за какво да си седя тук?"Незнам хора....това е моето мнение.Всички бяхте прави и за плюсовете и за минусите относно тази професия.Аз въпреки всичко се радвам,че постигнах това.Благодаря ви за подкрепата,която ми указахте!Да сте живи и здрави,да бачкате и да не съжалявате за нищо (говоря по-специално за
rider777!Това е една много достойна професия и никой не би разбрал това,докато не се качи да кара камион!Живейте,пейте,пийте,радвайте се,смейте се,плачете,тагувайте,молете се,вярвайте,мечтайте,споменавайте родината за да знаят всички по света,че
НАЙ-ДОБРИТЕ КАМИОНДЖИИ СА ТЕЗИ ОТ БЪЛГАРИЯ!
Бог да ви пази и закриля и леки и безаварийни да са курсовете ви!
Аз след като завърших средното се записах веднага да уча висше. Заминах на бригада в САЩ. Доста доволен останах от изкараните средства. Прибрах се и продължих следващ семестър. Заминах отново и понеже знаех кое как е и веднага си извадих книжка там. Станах шофьор в един хотел. Возих гости на хотела предимно до и от летището. Имал съм много хубави моменти с гостите, но съм имал и много лоши (когато са били недоволни от обстоятелствата примерно в бус за 16 човека съм ги натъпкал, но не зависеше от мене). Плащаха доста добри парички, но в някои моменти като не съм имал време за спане съм се плашил много. Случвало ми се е да не спя по 2-3 дена и само бачкане и зад волана. Замислял съм се че ако се случи нещо, може да лежа цял живот в затвора, понеже тал е много строго законодателството. Отделно че аз бях на 20 години тогава и бях непълнолетен за тях.
Сега имам добри възможности за работа, но ми искат тука да изкарам категории. Притежавам само В и С а искат да изкарам С+Е и Д. Заявих им че не искам да се качвам да карам, а да обслужвам техниката. За момента ходя на повикване в тази фирма, но опцията е да ме направят отговорник гараж след като завърша и придобия поне С+Е. Имам още една година да изкарам категорията, но ще пробвам да мина без нея, че да не ме карат един ден да им прибирам бараките. Ходил съм да прибирам една барака, но един чичка я кара (бай Нако от Атанас) ама той вече пенсионер и след някоя годинка ще спре да идва.
Че такава е действителноста при нас. За едно те вземат, а всичко трябва да правиш. Иначе паричките са им добри за да се води нормален живот.
Хора смятам да кандидатствам за работа като професионален войник в родната армия.Стискайте палци! :)
Цитат на: Sido89 - Събота, 08 Юни, 2013, 04:29:12
Хора смятам да кандидатствам за работа като професионален войник в родната армия.Стискайте палци! :)
Щом те влече...Едно време се чудехме как да се откопчим от това, а сега доброволно се набутват. До там я докарахме. Но има и положителни страни.
Цитат на: driver1 - Събота, 08 Юни, 2013, 13:52:33
Щом те влече...Едно време се чудехме как да се откопчим от това, а сега доброволно се набутват. До там я докарахме. Но има и положителни страни.
Повярвай ми driver1 вече не е както едно време.Вземат хубави заплати,пенсионират се рано на хубава пенсиа,държавна работа,а и престижна.
Цитат на: Sido89 - Неделя, 09 Юни, 2013, 14:24:42
Повярвай ми driver1 вече не е както едно време.Вземат хубави заплати,пенсионират се рано на хубава пенсиа,държавна работа,а и престижна.
Там имат и камиони ;)
Цитат на: ivopifeca - Неделя, 09 Юни, 2013, 16:51:48
Там имат и камиони ;)
Така е,ама не са първа младост :D
Кразове,Татри,Ифи.....все old school :D
Цитат на: Sido89 - Неделя, 09 Юни, 2013, 20:26:20
Така е,ама не са първа младост :D
Кразове,Татри,Ифи.....все old school :D
Нема да са се такива ;)
Армията не е цвете за мирисане. Доста хора бягат от там и не вземат добри пари. Познавам няколко военни в русенското поделение и всичките вземат около 400лв. Само един имам познат който е генерал и той взема повечко пари и пак казва че не му стигат. Ти си отървал казармата и сега като кандидатстваш ще си от най-ниската позиция, а не се знае дали ще можеш да се издигниш.
Пожелавам ти успех.
Цитат на: dimich87 - Събота, 15 Юни, 2013, 21:08:11
Армията не е цвете за мирисане. Доста хора бягат от там и не вземат добри пари. Познавам няколко военни в русенското поделение и всичките вземат около 400лв. Само един имам познат който е генерал и той взема повечко пари и пак казва че не му стигат. Ти си отървал казармата и сега като кандидатстваш ще си от най-ниската позиция, а не се знае дали ще можеш да се издигниш.
Пожелавам ти успех.
То и в армията стават промени...и то внезапни,аз бех граничар и изведнъж-гранични войски изчезнаха,стана полиция и т.н. ;)
Цитат на: ivopifeca - Събота, 15 Юни, 2013, 21:25:59
То и в армията стават промени...и то внезапни,аз бех граничар и изведнъж-гранични войски изчезнаха,стана полиция и т.н. ;)
Здрасти, колега! И аз бях граничар - една година в смолянския отряд и една - в петричкия. :)
Цитат на: driver1 - Събота, 15 Юни, 2013, 21:36:09
Здрасти, колега! И аз бях граничар - една година в смолянския отряд и една - в петричкия. :)
Знаеш ли кое е лошото driver1?!Вече граничните се водят към МВР,а там изискванията са жестоки.Имам два татоса под лакета и ми казаха,че това се водило обезобразяване.Щото на тях не им трябват млади,можещи момчета,физически подготвени,а мазни фатмаци-връзкари,които ако ги накараш да се наберат или няма да могат,или ще шчупят лоста.К'во да говорим?!Това е положението в нашата мила родина (за жалост).Няма значение кой си,какво можеш да дадеш,колко знаеш,ако нямаш връзки!Щото съм убеден,че едно 60-70% от полицаите и граничарите ще ги бия и на бягане,и на лицеви,и на набиране,и на кофи и въобще на всичко,което си изберат.Щото всичките са мазните тумбаци,дето не знаят какво правят в полицията.Военните в момента са същите!90% от тях пък са в Родната Армия заради парите,а не заради честа,че браниш Родината и интересите и.И за всичко това не са виновни нито полицаите,нито граничарите,нито пък военните....за всичко са виновни онези мазни чичковци и лелки,дето са на Позитано.Заради тях и Вие сте вън от родината,далеч от близки и познати,от семейството и роднините!Вместо да си бачкате в България,от нямане сте принудени да заминавате на ангария в държави,които дори не са чували за Родината!Да осигурите на децата си по-добър от вашият живот,за да могат да успеят (нещо,което в България е мит).Абе к'во да говорим само?!Оправия няма и за всичко сме си виновни само Ние!
Живи и здрави и леки и безаварийни километри!
Поздрави от Бургас :)
Цитат на: driver1 - Събота, 15 Юни, 2013, 21:36:09
Здрасти, колега! И аз бях граничар - една година в смолянския отряд и една - в петричкия. :)
Аз в Кюстендилския на 8-ма застава :)
Колега Sido89, едно уточнение само - Гранични войски винаги са били към МВР.
Цитат на: driver1 - Неделя, 16 Юни, 2013, 11:41:36
Колега Sido89, едно уточнение само - Гранични войски винаги са били към МВР.
Не съм много запознат колега.На мен един приятел бивш военен ми казал:"Ама те вече са към МВР-то".Не съм бил в системата и не съм наясно.Иначе мерси за уточнението :)
Цитат на: driver1 - Неделя, 16 Юни, 2013, 11:41:36
Колега Sido89, едно уточнение само - Гранични войски винаги са били към МВР.
Правилно! Още преди 1989-та година си бяха към МВР. Вуйчо ми тогава беше офицер в гранични войски и зная това.
Цитат на: admin - Неделя, 16 Юни, 2013, 11:59:58
Правилно! Още преди 1989-та година си бяха към МВР. Вуйчо ми тогава беше офицер в гранични войски и зная това.
Админе благодарско за услугата :)
Цитат на: Vojda - Неделя, 16 Юни, 2013, 11:47:17
Не съм много запознат колега.На мен един приятел бивш военен ми казал:"Ама те вече са към МВР-то".Не съм бил в системата и не съм наясно.Иначе мерси за уточнението :)
На този твой приятел, бивш военен, му кажи, че понятие си няма от истината. Две години от живота ми са минали в тези войски. Трябва да отбележа, че по мое време беше престижно да служиш в Гранични войски. Пък и самата служба доста се различаваше от общоизвестната представа за военна служба. Но и промиването на мозъци беше здраво там - внушаваха ни, че сме на браздата за да браним Родината от подривни елементи, пък се оказваше, че повечето нарушители бяха млади (почти деца) хора от ГДР. И те биваха пребивани под затворените очи на командирите ни в арестите на граничните отряди, а някои загубиха и живота си на полосата. Петнадесет дни дом. отпуск и фотоапарат "Смяна8", или часовник "Заря" - толкова струваше човешкия живот. Бил съм пряк свидетел на това и го знам със сигурност.
Още тогава започнах да си задавам въпроса: Защо след като браним Родината, наклона на козирката на теления кльон са наклонени на вътре? Защо наблюдението и инструкциите за него бяха насочени от граничната бразда към вътрешността, а не обратното...
Това обяснява бесът, който ме обзема, когато чуя някой да обяснява колко по-добре било по времето на Живков.
Аз пък след завършване на Вилхелм Пик, едно от най-елитните училища по времето на Тато за наказание ме пратиха в Строителни войски по препоръка на курсовият ми Другаря Велинов по Математика, та като неблагонадежден за Системата ме пратиха в СВ, но вместо да ми извадят очите ми изписаха веждите. Първата година в Ясен плевенско а втората година в Ловеч ,,,,,, баси кефа беше тая казарма,,,, тогава нормалните заплати бяха по 220 лева а аз там не падах под 1000 на месец,,,,, абе готино си беше при Дедо Тоше :-))))))))
"Там където той стои юначен....." ;)
Цитат на: driver1 - Неделя, 16 Юни, 2013, 12:23:36
На този твой приятел, бивш военен, му кажи, че понятие си няма от истината. Две години от живота ми са минали в тези войски. Трябва да отбележа, че по мое време беше престижно да служиш в Гранични войски. Пък и самата служба доста се различаваше от общоизвестната представа за военна служба. Но и промиването на мозъци беше здраво там - внушаваха ни, че сме на браздата за да браним Родината от подривни елементи, пък се оказваше, че повечето нарушители бяха млади (почти деца) хора от ГДР. И те биваха пребивани под затворените очи на командирите ни в арестите на граничните отряди, а някои загубиха и живота си на полосата. Петнадесет дни дом. отпуск и фотоапарат "Смяна8", или часовник "Заря" - толкова струваше човешкия живот. Бил съм пряк свидетел на това и го знам със сигурност.
Още тогава започнах да си задавам въпроса: Защо след като браним Родината, наклона на козирката на теления кльон са наклонени на вътре? Защо наблюдението и инструкциите за него бяха насочени от граничната бразда към вътрешността, а не обратното...
Това обяснява бесът, който ме обзема, когато чуя някой да обяснява колко по-добре било по времето на Живков.
Разбирам какво си видял и преживял driver1.Наистина живота понякога,да не кажа доста често е несправедлив!По принцип и аз не съм фен на комунизма и идеологията,но мисля,че и демокрацията не се различава доста от комунизма.Преди се е следяло и всеки е знаел това,знаело се е,че я да стъпиш на криво,я някой агент те е наклепал и в следващият момент си окован в пранги.Сега камери на всякъде,GPS-и също.Всичко пак се следи,с единствената разлика,че сега всичко е много скрито и потайно (не казвам,че по комунизма е нямало нищо скрито).Абе общо взето подкрепям думи на бате Иво от негови клипове,който казваше така: "За всичко са виновни евреите".Колкото до моя приятел...той е отива към 60-те години,ама има какво да си кажем,въпреки разликата.Бил е командир на самостоятелен батальон (нямам си идея къде).Пенсионер от армия и за годините си е голямо лице (както обичаме да казваме в Бургас).
Като казах Бургас....поздрави от ужасно горещ Бургас :)
driver1
На този твой приятел, бивш военен, му кажи, че понятие си няма от истината. Две години от живота ми са минали в тези войски.
______________________________________________________
Vojda
Не съм много запознат колега.На мен един приятел бивш военен ми казал:"Ама те вече са към МВР-то".Не съм бил в системата и не съм наясно.Иначе мерси за уточнението
________________________________
:)
И двамата сте прави, понеже граничарите са били и към МВР и към МНО, в различни периоди от историята ни. Зависи кой какво помни. ;)
---
Гранични войски, към Министерството на вътрешните работи, от 1946 г. до 1962 г., към Министерството на народната отбрана до 1972 г. и отново към Министерството на вътрешните работи след 1972 г. до преобразуването им във Войски на МВР 1989 г. и Гранична полиция 1997 г.
---
Я сега всички пийте от мен, по една умряла от студ бира, и да сте живи и здрави !!!!!!!!!!!!!!!!
:) :) :) :) :) :) :)...............
Цитат на: Максимус - Неделя, 16 Юни, 2013, 22:39:36
driver1
На този твой приятел, бивш военен, му кажи, че понятие си няма от истината. Две години от живота ми са минали в тези войски.
______________________________________________________
Vojda
Не съм много запознат колега.На мен един приятел бивш военен ми казал:"Ама те вече са към МВР-то".Не съм бил в системата и не съм наясно.Иначе мерси за уточнението
________________________________
:)
И двамата сте прави, понеже граничарите са били и към МВР и към МНО, в различни периоди от историята ни. Зависи кой какво помни. ;)
---
Гранични войски, към Министерството на вътрешните работи, от 1946 г. до 1962 г., към Министерството на народната отбрана до 1972 г. и отново към Министерството на вътрешните работи след 1972 г. до преобразуването им във Войски на МВР 1989 г. и Гранична полиция 1997 г.
---
Я сега всички пийте от мен, по една умряла от студ бира, и да сте живи и здрави !!!!!!!!!!!!!!!!
:) :) :) :) :) :) :)...............
И в крайна сметка се оказва,че и двамата с driver1 сме прави.Колкото до тебе Максимус 2 Бургаски бирички ще цапна (едната за твое здраве.....айде и за всички колеги във форума,че да не се сърдят) :)
Цитат на: Максимус - Неделя, 16 Юни, 2013, 22:39:36И двамата сте прави, понеже граничарите са били и към МВР и към МНО, в различни периоди от историята ни. Зависи кой какво помни. ;)
---
Гранични войски, към Министерството на вътрешните работи, от 1946 г. до 1962 г., към Министерството на народната отбрана до 1972 г. и отново към Министерството на вътрешните работи след 1972 г. до преобразуването им във Войски на МВР 1989 г. и Гранична полиция 1997 г.
---
Я сега всички пийте от мен, по една умряла от студ бира, и да сте живи и здрави !!!!!!!!!!!!!!!!
:) :) :) :) :) :) :)...............
Вуйчо ми е служил граничар от 80 до 82г в Момчилград и са били към министерството на отбраната. Да не би да бъркаш годината 72 с 82
Ето бре dimich87, черно на бяло са го написали хората, нищо не си измислям и фантазирам. :)
По-надолу в текста са го написали хората, чети! ;)
http://www.nsgp.mvr.bg/History/second_period.htm
8)
Здравейте приятели :)
Не знам дали тук е мястото и дали е много уместно,но искам да споделя фейсбук групата "Български Професионални Шофьори".
Всеки,който има желание и регистрация във фейсбук може да заповяда :)
Поздрави от индианското племе :)