Колеги,тъй като в по долни постове ви споделих,че нямам кой знае какъв опит :),да ви попитам как или по точно кое се следи на ремъркето при маневриране назад или паркиране на рампа?Наложи ми се да карам такъв камион(хенгер) за няколко дни и да ви кажа честно,много голям зор видях :)и още по голям срам :).Ще ви бъда много благодарен за компетентни мнения.
Баце ,какво разбираш под хенгер,ремарке или ремарке тип люлка или там кво му викат друго ....
Не е тип люлка,а класическо двуосно ремарке ,марка Шмитц :) или както му казват с двойно чупещ теглич или нещо такова :).
Слушай са баце,аз съм тракторист,но ще ти кажа аз как ги праим нещата
1 искаш ремаркето да ходи на ляво -въртиш ляв
2 трябва да гледаш предния мост на ремаркето колко е завил и съответно дали те устройва,за да го управляваш трябва да си представиш спрямо гумите накъде е теглича те са в една линия и съответно като си го представиш,че се сетиш как и накъде да го буташ първо теглича и оттам гумите,но е пак ти казвам гледай гумите на ремаркето.
Много сложно ти го написах и мое да не ме разбереш но съвет ти давам застани на някои плац и се опитай да върнеш около 100-200 метра назад или пък с лек завой нанякъде .Пак ти казвам важно -предния или завиващ мост на ремаркето и мислино къде е теглича спрямо влекача от там се замисли накъде трябва да бутнеш теглича и съответно как ще стане това спрямо влекача.
малииии сложно ти го написах чак аз го невдевам.
ляв завой-навърти ляв и тръгни назад в момента в който гумите на ремаркето почнат да завиват трябва да си изправил волана ,ремаркето ще спре да завива ако почнеш да въртиш десен докато изправиш гумите
мммммммммммммм не ставам за инструктор
Благодаря за отзивчивостта и наистина ще се постарая още утре да ги направя тези неща и на практика.Но определено доста трудно се оказа и според мен няма нищо общо с прицепа и определено е нужен доста опит и практика.
бе има малко,в първия момент се едно връщаш солу после малко все едно е прицеп ма лошото е,че взависимост от разположението на влекача спрямо ремаркето ,може наляво да е или да караш прав или па да въртиш десен или пък лев :D номера е да си представиш теглича и накъде го бута влекача оттам пък гледаш предните гуми на ремаркето и същевременно си гониш теглича с влекача,пак не мога да ти го обесна,но ще ти кажа с кво да се съобразяваш за да правиш завой 90 градуса ти трябва место колкото ти е дълъг влекача минимум като му свикнеш няма да ти трябва толкова но в началото ти трябва,когато го вмъкваш между две коли да кажем на рампа ти трябва поне по около 1м от двете страни ,ако ти е спаднала гума или крив леко теглича не се заблуждавай,че можеш да го връщаш право назаде то се ще щукне на някъде.Едно ще ти кажа лесно е ,но трябва да се замислиш и ще видиш как ще го заобичаш ;) лошото е че тамън ще му свикнеш и баш тогава мое да откъртиш некой стоп ;) аз поне така направих
Още веднъж ти благодаря за съветите.Лошото е,че го карам от време на време,и тъкмо ще му свикна и ще се върне колегата на работа :)и после пак ще питам как беше :) и какво се гледаше :).
гледай теглич ,преден мост и съответно гъза на влекача
Това е много майсторско маневриране :).Истински професионалист.
:D неволята го е научила по горите е така ,ето ти и друг ,,горски,, той има друг метод ;)
:)Този метод е много сполучлив :).
ето ти още ено тук гледаи накъде върти за да контролира теглича ;)
Много нагледна демонстрация :),вече започнах да схващам :).
Колега всяко начало е трудно но като му свикнеш наистина е лесно ,аз от 15/16 години карам само хенгер класически както му казват,първият камион на които се качих беше ШКОДА МАДАРА -ХЕНГЕР ,теглех българско 8-тоно ремарке.Колегата ТРАКТОРИС дето се е кръстил ти го обясни много точно,аз мога да допълня освен гумите на предния мост на ремаркето гледаш предния борд на приколицата да не се разминава спрямо задния ръб на каросерията на влекача повече от 40-50см максимум поне докато му свикнеш после е вече друго.Повечето ремаркета имат на предния капак две вертикални греди по една от дясно и от ляво ,значи като връщаш назад видиш ли в огледалото една от тези вертикални греди трябва да спреш да въртиш или да започнеш да въртиш обратен .
Абе свиква се но си трябва практика и наи вече СПОКОИСТВИЕ ,аз хенгера по принцип го предпочитам пред прицепа ,зимата е много по проходим особено ако влекача е с боге.
УСПЕХ!
Баце и да не е с буге пак е по проходим ;)
Благодаря колега.
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Понеделник, 14 Февруари, 2011, 22:00:37
Баце и да не е с буге пак е по проходим ;)
Доказано е колега.Мноо се съмнявам дори съм убеден че не си точно ТРАКТОРИСТ и то НЕ и НЕКАДЪРЕН ;)
Колеги преди карах само гондоли.От четири години дърпам 8 тонно българско самосвално ремарке.В началото беше ужас,но с времето свикнах.Сам се научих да го карам назад.ТКЗСта,складове и други малки стари хамбарчета.Дане казвам голяма дума няма място кадето да него вкарам.Колега просто иска практика и упоритос.Но не мога да обясня как го правя.И аз не ставам за инструктор.УСПЕХ
Цитат на: Bulgarian truck driver - Събота, 26 Февруари, 2011, 16:42:11
Колеги преди карах само гондоли.От четири години дърпам 8 тонно българско самосвално ремарке.В началото беше ужас,но с времето свикнах.Сам се научих да го карам назад.ТКЗСта,складове и други малки стари хамбарчета.Дане казвам голяма дума няма място кадето да него вкарам.Колега просто иска практика и упоритос.Но не мога да обясня как го правя.И аз не ставам за инструктор.УСПЕХ
Отговора си е много прост на въпросните ремаркета няма строго определение на къде да въртиш и накъде ще завие,всеки път е взависимост от разположението влекач -ремарке.
При прицепа е по-лесно там си е ясно всичко ;)
А сега да ви питам,кое от ремаркетата тъй наречения хенгер или полуремарке е по-лесно за сецане :D :D :D :D ;) ;) ;) ;) :D :D :D :D
Колеги, като шофьор ще кажа, че никак не е трудно, само трябва да си запознат с тези работи и готово. :) :) ;)
4 - е цифра, ч - е буква
Установих,че е точно въпрос на опит и дадени ситуаций :),с всеки изминал път по-малко пот течеше от мен при паркиране ;D ;D ;D.За съжаление на колегата му свърши отпуската и не се знае кога пак ще карам такъв камион,още веднъж БЛАГОДАРЯ на всички за съветите ;).
Цитат на: pesho-volvo fh - Четвъртък, 03 Март, 2011, 20:43:55
колеги като шофьор ще кажа 4е никък не е трудно само трябва да си запознат с тези работи и готово :) :) ;)
:D :D :D :) Мислиш ли,че само знанието е тънкия момент
Аз по бих заложил на едно чувство нарича се ,,усет, ;) ;) ;) ;)
Здравейте,нов съм тук,на 23 съм почти,и все още нямам C категория,но съм много по камионите.видях тази тема и прочетох доста,и мен също винаги ме е затруднявало да карам назад такъв тип камион,макар че съм го практикувал само на симулатор на компютъра ;D иначе с прицепите по се справям и има едни хенгери дето осите на ремаркето са разположени по друг начин,те са ми най-лесни за управление назад.става дума за ето това
ще ми е приятно да черпя опит от дългогодишни шофьори каквито разбрах че има тук,за да мога когато изкарам категорията да знам че със сигурност мога да карам и няма да представлявам опасност за движението
Цитат на: Volvo FH16 700 - Петък, 18 Март, 2011, 15:59:24
Здравейте,нов съм тук,на 23 съм почти,и все още нямам C категория,но съм много по камионите.видях тази тема и прочетох доста,и мен също винаги ме е затруднявало да карам назад такъв тип камион,макар че съм го практикувал само на симулатор на компютъра ;D иначе с прицепите по се справям и има едни хенгери дето осите на ремаркето са разположени по друг начин,те са ми най-лесни за управление назад.става дума за ето това
ще ми е приятно да черпя опит от дългогодишни шофьори каквито разбрах че има тук,за да мога когато изкарам категорията да знам че със сигурност мога да карам и няма да представлявам опасност за движението
Колега не искам да те засегна но на симулатора ,не е като на волана. Като седеш ще видиш. особенно по терминалите като почнат да ти подвикват
Цитат на: bo4a - Петък, 18 Март, 2011, 18:18:22Колега не искам да те засегна но на симулатора ,не е като на волана. Като седеш ще видиш. особенно по терминалите като почнат да ти подвикват
Да се засягам ли,за какво,знам че го казваш за добро.и аз мисля че на симулатора е едно а на пътя или на терминала или на рампата,или на каквото и да е е друго.лично аз един единствен път съм се возил на голям камион,говоря за любимата си марка Volvo,моделът FH12 420,возил съм се около 200 метра,беше влекач с полуремарке.ама само като се качих и като видях колко е високо и изведнъж усетих разликата между малко камионче,и огромен тежкотоварен автомобил.тогава бях като пътник,и на шофьора му се наложи да даде малко назад и като тръгна бавничко и като погледнах аз в огледалото и си казах "мале,тоя как го кара това нещо,то огромно бе" :o а той го караше право назад без да кривне дори малко,и имах чувството че камиуона и полуремаркето са едно цяло а не две отделни неща.,иначе аз съм карал малки камиончета-Mercedes 809D и Mercedes 1114,знаете какво представляват,дори нямат тегличи.Но ги карах само колкото да ги наместя за товарене в цеха дето бачках.Но пък този 1114 имаше малко по-така дългичка задница,всмисъл растоянието от задната ос до края на фургона беше къъъм...2 и нещо метра,и знаете как стръчи и на завоите може да удариш нещо,и много внимавах и оттам се научих да гледам много в огледалата и дори вече колата карам назад на огледала вместо да гледам назад през задното стъкло.Та,общо взето това е опитът ми с камиони,почти никакъв но имам огромно желание да стана опитен шофьор,и се надявам от колегите тук да се науча,също така пожелавам и на колегата който стартира темата да стане майстор на хенгерите,както онзи горския от първото клипче което НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ даде,онзи дето сгъна Actros-а с ремаркето на две,бих искал и аз да съм толкова добър в това
Volvo FH16 700 ще бъдеш баце човек като има желание постига всичко ;)
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Събота, 19 Март, 2011, 21:54:30
Volvo FH16 700 ще бъдеш баце човек като има желание постига всичко ;)
Знам бате,и имам огромно желание и мерак,и се надявам час по-скоро да ми се отвори финансова възможност да изкарам поне C,пък E-то когато стане,ама трябва да побързам щото психото ми го издадоха и за C ама важи 3 години ама то вече половината време му мина ;D (изкарах психото щото исках да се пробвам като бакшиш,и карах малко с баща си фамилното такси :) ).а като става дума за баща ми,той наскоро седна да кара камион,в едно ТКЗС една Scania 113H 360,ама то старо бе,вече втора седмица се води като работник в тая фирма,но като цяло само първата седмица караше,а сега нямагориво за камионите и затова си кара само таксито.то няма ден откакто е седнал да кара в който да не му е свършило горивото по пътя :-\ а последния ден за капак и нещо по спирачната система се развалило,въздуха на спирачките падал бързо и на някъв баир едвам я удържал.от 7-8 години има C+E но като цяло практиката му започна едва сега в тази фирма,преди това не е карал камион.тая събота се надявам случайно да го извикат за да мога и аз да отида веднъж да видя какво е,а и кога беше то когато се качих на голям камион за първи и единствен досега път,беше преди 2 години.искам да си го припомня усещането.Тая Сканийка е прицеп,надявам се някой път да се повозя,а защо не и да покарам хенгер
P.S. извинявам се ако с този коментар съм направил спам в темата но не знаех къде да се похваля а исках да го направя)
:D Относно спама баце и аз трябва бая да се извинявам ;)
относно съботата а дано,а за хенгера не бой са няма да избега рано или късно ще го подкараш
Един съвет не бързай споки всеко нещо с времето си и ще видиш как ще се нареди работата ;) ;)
Цитат на: Volvo FH16 700 - Петък, 18 Март, 2011, 15:59:24
Здравейте,нов съм тук,на 23 съм почти,и все още нямам C категория,но съм много по камионите.видях тази тема и прочетох доста,и мен също винаги ме е затруднявало да карам назад такъв тип камион,макар че съм го практикувал само на симулатор на компютъра ;D иначе с прицепите по се справям и има едни хенгери дето осите на ремаркето са разположени по друг начин,те са ми най-лесни за управление назад.става дума за ето това
ще ми е приятно да черпя опит от дългогодишни шофьори каквито разбрах че има тук,за да мога когато изкарам категорията да знам че със сигурност мога да карам и няма да представлявам опасност за движението
Не се занимавай с глупости.Камиони за какво са ти?Иди да учиш,много по добре ще си.
Проблема е че ме мързи да уча,и другото е че камионите ме влекат и искам да карам ;D
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 28 Март, 2011, 19:43:25
65 КМ. на заден .....
Това се казва истински майстор и професионалист от всякъде :)
Наистина,като гледам колко точки на пречупване има,и щом успява да го вкара в пътя е истински майстор,на мен би ми било дори влекач да карам правилно назад
Наистина истински майстор и професионалист!
Още за горските неволи и въпреки това и по темата .
Значи,без да се правя на голям специалист, искам да кажа какво мисля че можеше да се направи на второто клипче- доколкото може да се види с какво пространство разполага, мисля че то бе достатъчно за обратен завой макар и с повече от една маневра, поне на мен така ми се вижда от тази гледна точка, и съдейки по това колко е гъвкава композията с тези няколко точки на пречупване. Чакам вашите мнения по този въпрос. Мисля че дискусията е интересна, не само за това клипче но и като цяло за маневрирането, чакам мненията на вас, професионалните шофьори, и особено на тези които често се сблъскват с такива обстоятелства. Трактористе,ти караш такъв тип ремарке,как се справяш Ти :)
Баце не знам откъде черпиш информация,но да те светна ,като начало не карам такова ремарке,то не че е важно де,второ не може да направи обратен завой ма никакъв шанс още повече ,че с този модел ремаркенце имаш право на не повече от 1-2 маневри по-така назад след тях си е жива мъка,по голям шанс да направи обратен завой има влекач с полуремарке на такова разстояние или тъй нареченото въртене на пета.Това е мойто мнение.Относно маневрите по принцип как викат ората ,,важим,, ;) не съм майсторче ма ,,важим,,
Не знам, това е моето мнение, мен ми се вижда достатъчно за да обърне. А можеш ли да ми намериш клипчета с това т.н. въртене на пета, щото не знам как да го търся в Youtube, на български не намирам нищо, а на английски въобще си нямам на идея как е. Но ще ми е интересно да видя за какво става на въпрос.
Eто ти клипчета.
а ето ти и същата маневра с хенгер
А ти сега кажи кое по-лесно прави обратен завой.?
Относно мястото ето ти жокер колко ленти са нужни за обратен завой.
П.П. Забравих,че съм в сайт на шофери та да уточна ,чистото въртене на пета е само когато камиона се движи напред без да връща назад,нещо подобно на последното клипче,но по остро завиване.Чисто въртене на пета не можах да открия ,сори.Всъщност открих,но още малко по остро завиване му трябва за да е баш. ;)
Те тия са баш мойстори.След 18г и над 900 000км с хенгер из всякакви дупки и сокаци смело може да кажа, че им свалям шапка на тия колеги.
Аз в Швеция и жени съм виждал как връщат 25 метровите им композиций и гледам като прецицало теле :D
Ще ги призная и аз ако направят същото на дясно огледало ! Когато виждаш ремаркето и колесара през левия прозорец и баба знае ;)
Баце на едното клипче пича е по-бос и от мене чак слиза да гледа да не омае нещо ,аз поне имам сърце и давам смело ако омаам омаам. :( :( :( :(
И аз така , но миналата седмица купувах огледало за Пежо Партнер :D Минах на 5 пръста от него с ремаркето , ама де да го знам че такова голямо огледало му сложили на тоя варел :(
А с тези как се маневрира назад ::) ;D
Ти австралийците, не ги мисли, знаят те, ама се правят. Тука на клипчетата, че не могат, не щат да кажат ква е тайната. Ние тука, на Стария континент, някой ден като се научим с две да караме назад. Те вече сигурно с по десет ремаркета, ще го правят отведнъж. Знаят си хората работата, само това ще кажа.
Ето ви и друг горски с неговия вариант на маневриране ;)
И едно нормално маневриране от нормален шофер.
Обратен завой от същия нормален шофер
Сигурно си забелязал с тоя MAN, колко клипчета има. Не казвам, че човека, не е опитен и не е добър, но може би, ако не е крана, не го виждам как ще го обърне този камион. Но може би роля играе и разположението на осите, на онзи другия от клипчето с Actros-а, по доста по-различен начин му се извърта ремаркето и сякаш е по-маневрено от този тип.
Цитат на: Volvo FH16 700 - Събота, 09 Юли, 2011, 20:30:38
Сигурно си забелязал с тоя MAN колко клипчета има.не казвам че човека не е опитен и не е добър,но може би ако не е крана,не го виждам как ше го обърне тоз камион.Но може би роля играе и разположението на осите,на онзи другия от клипчето с Actros-а по доста по-различен начин му се извърта ремаркето и сякаш е по-маневрено от този тип
Баце дай линк на Тракторса ,който имаш предвид и да зафатеме спамо.
Ето го,даже ти си го писал ако става дума :)
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Понеделник, 14 Февруари, 2011, 20:21:48
гледай теглич ,преден мост и съответно гъза на влекача
Баце чуй са и на двата вида им викат хенгер на този с Мана некой му викат тандем,люлка и сигур още нещо,на Тракторса си е ремарке,некои му викат чисто ремарке.Са те светнем там де вдига ремаркенцето пича от Мана мисията за обръщане и на двата вида поне за мен е мисия невъзможна.Разликата в двете ремаркета се състои в няколко неща ремаркето на Тракторса е вида ремарке с най-малко изнасяне на завой напреден ход на Мана е второ по този показател а на последно место е полуремаркето или некои му викат прицеп,това им е разликата напред като караш.Разликата назад е в следното най-лесно се връща полуремаркето след него е люлката или тандемното и най-кофти за връщане е ремаркето.
За обръщане на 180 градуса с една маневра най-добро е полуремаркето и след него са другите два модела.
Тва според мен сега чети и мъцай ти кво мислиш или имаш напредвид та да продължим спамо как си му е реда.
Имай напредвид,че шоферите ни четат в момента и се спукват от смех,но хич да не ти пука,на мен не ми пука тъй че мъцай.
абе аз хубаво мъцам ама за обръщане на 180° не е еднакво лесно с тандема и чистото ремарке,според мен с едното е по-лесно от с другото,но кое от 2-те е най-лесно след полуремаркето.
Цитат на: Volvo FH16 700 - Събота, 09 Юли, 2011, 21:05:20
абе аз хубаво мъцам ама за обръщане на 180° не е еднакво лесно с тандема и чистото ремарке,според мен с едното е по-лесно от с другото,но кое от 2-те е най-лесно след полуремаркето.
Според мен баце с една маневрица говорим и двете ще обърнат почти еднакво.Виж при 180 " градуса с маневри ремаркето има преднина само когато е наистина тясно иначе поне според мен тандема и полуремаркето ще са си фаворити.
Баце при една маневра на 180* от значение е дължината на влекача не вида на ремаркето.Това правило отпада когато е тясно и се налага допълнително маневриране.
Преимуществото на дългия теглич и липсата на задна броня
Е този ме утрепа направо,тъкмо се канех да питам дали е възможно да разтовари и камиона без да откача ремаркето :P
Значи, толкова точни ,маневри не съм виждал! Ами, той нито един път не се повтори, бааа си! Като си помисля кви пилци има,... по сума и време търкаля на тахото само до като паркира.
Ако и ти всеки ден разтоварваш поне по 5 курса на едно и също място си мисля ,че и ти ще го направиш без проблем.
Ремаркето си дава доста голяма свобода , но си трябват доста умения ;)
Шапки долу. Браво на тоя. Май не е само до годинки зад волана, има усет човека.
Явно не ще "фигаро тук, фигаро там" /от фирма на фирма и от камион на камион/. Значи требе и плащане, та да се срастне с камиона.
Ами вижте този и кажете , той какво заслужава!
http://www.vbox7.com/play:c8d7a3d2 (http://www.vbox7.com/play:c8d7a3d2)
Този сме го гледали, колега. И той е добър.
това беше най-първото показно пуснато в темата :)
Цитат на: Volvo FH16 700 - Петък, 02 Септември, 2011, 10:18:54
това беше най-първото показно пуснато в темата :)
Да , видях , само че от ютуб. Е всичко е до усета и най вече в последствие до практика. Аз за първи път с такава композиция тръгнах в чужбина - хенгер с двуосно ремарке с въртящ се преден мост. В интерес на истината много бързо му свикнах да го карам назад. Беше дрехарка и по какви тесни шивашки фирми съм влизал назад , не е истина. Даже ако има някой от Търговище и знае къде се намира фирма "Божур" , там всички колеги карахме около 500-600 метра назад.
Стражишката школа е добра. ;) :)
Цитат на: tirtonev - Петък, 02 Септември, 2011, 10:59:52
Стражишката школа е добра. ;) :)
Ха ха , да , точно казано!
А това как ли се кара назад? :o :o :o
Гледай борда на ремаркето да не ти бяга. Избяга ли повече от 2 пръста на огледалото, давай напред.
Причина за редакция: Правопис!!!
Цитат на: bad_kras - Петък, 02 Септември, 2011, 13:37:58
А това как ли се кара назад? :o :o :o
Това се кара като най-обикновенно да кажем 8 тонно ремаркенце малко по-дългичко е,но ако не въртим много волана може да ни се получи.
Не случайно има лаф двойно чупещ се теглич идва от точките на пречупване в този случай също са две тъй че невъзможни работи няма.
По ми е чудно как се кара напред при големите кръгови,който масово набъцкаха последният хит е кръговото на Симеоновско шосе и Околовръстен път там добре,,че не са високи бордюрите и може да си прегазите и през тревните площи тва май родните пътни инженери са много начетени момчета.
Апропо няма забрани по цялото околовръстно на София тъй че можете да си минавате откъде ви скимне,коварен ден се очертава 20.09 .11г. поради откриване на хипер магазин с не много голям паркинг и не много широко околовръстно тъй че е възможно лекинко затруднен трафик.
Интересна е темата за хенгерите. Аз не съм шофьор на камиони. Имам малък опит, имам и С категория. Имам даже книжка от САЩ за любител, но с нея работих с бус 16-местен към един хотел. Там всичките ми колеги едвам се справяха с движението назад.
Аз съм от Русе. На нашата улица има един жп мост висок 3,5м. И когато стане инцидент и отбият пътя Русе-Бяла през селата, много често не виждат знака за височината и се матират. Знака е сложен на около 1 км от моста. Там където имат алтернатива. Не го ли видят единствения начин е връщане назад.
Полуремаркета го правят това на един дъх за около 10-15 мин. Обаче така неречените хенгери се е случвало да го правят по няколко часа, при условие че и движението е доста интензивно и няма възможност от към разстояние в страни. Мостчето е доста коварно, защото някои влизат до средата и след това опират. Преди моста има леко спускане и после започва да се изкачва. Така един румънец се беше нахакал че ни напред, ни назад. Тъкмо минавах и на английски му викам спусни въздуха на гумите и давай. Той вика да викна някой да помогне, щял да плати. Викам давай да спуснем гумите. Спусна гумите на камиона и премина, дойде ред на ремаркето. Напомпи камиона и спусна на ремаркето. Мина от там на косъм. Даде 10 евро за помоща.
Ее,ти направо си открил нов печеливш бизнес ;D аз ако съм на тебе,ще скатая знака и ще го дам на вторични и само ще чакам наблизо някой да заседне под моста,десет камиона и ей ти на по стотина евро на ден ;D
Знак има, но е на километър от този мост. Там е и единствената алтернатива от където може да се мине. Не всеки може да мине по този начин. Късмета с този румънец беше че е много малка разликата.
Преди година един с прицеп се беше засилил и борда на ремаркето се удари в моста. Така се заклещи. Много трудно излезе назад. Не ми се мисли омбашията какво го е направил, като е видял състоянието на прицепа.
Здравейте колеги!
Нов съм и ще ме извините, ако задавам "глупави" въпроси, но предпочитам вас да питам понеже се прдполага, че в този форум има какво да научиш, та минавам направо на въпроса.Значи записах се на шофьорски курс C+E, ама или инструктура ми не е добър, или аз не възприемам толкова бързо, колкото той иска от мен.Камионът е Ман,а ремуркето е с две централни оси една до друга по средата разположени.Онзи ден бях на полигона и от мен се искаше да го дам назад отварям едни скоби (ако някой е ходил скоро на изпит C+E, там искат от теб да дадеш товарният автомобил назад има поставени желони, които очертават периметъра на 2 гаража и от теб се иска да дадеш назад по един коридор колкото камиона широк, да го счупиш по диагонал и да влезеш в друг коридор без да настъпваш линиите и да удряш желоните.Първият път тръгваш от "левия гараж", чупиш го надясно влизаш в другия коридор караш малко по диагонал и го изправяш и прибираш камиона в десния гараж после караш напред от началната точка и правиш същата маневра с ляв).Закъснявам с волана и не спазвам синхрона между ремаркето и камиона.Казаха ми, че този вид ремаркета се карат по-лесно т.к. при тях предния мост не завива, цялата работа е от теглича.Уж както инструктура ми каза като искаш да го дадеш наляво даваш ляв и обратното, е не мога до го карам като "струна" все обирам ту на ляво, ту на дясно, ако има някакъв чалъм помагайте.
Баце кат стара маневра ,че ти мъцнем .
-първо нещо не си разбрал или аз така писал си ,че кат искаш на ляво въртиш лев ,обаче тва ремарке както го описваш е тандем или ремарке с блокиран преден мост ,тоест при него е наобратно въртиш лев отива надясно
- второ ,между двата гаража разстоянието,трябва да е цяла дължина и още 1/3 от дължината,тоест по-дълго е разстоянието от композицията
- трето и най-важно
тръгваш назад към задният гараж още от самото начало с лек лев или десен(зависи са как са гаражите)лекия лев или десен ги задържаш за около метър -два и изправяш волана,малко преди да излезе влекача от гаража въртиш обратен на първият (ако е бил лев въртиш десен и ако е бил десен въртиш ляв) целиш се в конуса който е срещуположен в момента в който го видиш трябва пак да въртиш същият волан като предходната маневра и срещуположен ,когато ремаркето скрие срещуположния конус въртиш този волан с който си започнал в началото в момента в който изправиш композицията би трябвало да държиш само прав докато се намъкне цялото,но тва е на теория баце в реалният живот маневра на теория не се получава.
Според мен не закъсняваш с волана,а много въртиш ,пробвай с по-малко завиване да го счупиш(дори и с леко завиване композицията се ,,чупи,,и последвалото изправяне на волана не я изправя до момента в който не я изправиш ти,тоест тя завива дори когато държиш прав волан) ;)
П.П. Нищо не ми разбра надявам се,че е само щуротии.
Аз като се явявах за "Е" бяха 1 дължина на композицията за предния гараж, две дължини за маневра и още две за задния гараж. Иначе Бриги го е обяснил как става, с малко практика ще го научиш.
Мен ме късаха точно там, но това е друга тема ;D
И тук както при прицепите ако искаш да пречупиш камиона наляво трябва първо да тръгнеш назад с десен,и съответно ако искаш да пречупиш надясно първо въртиш ляв,както описаха колегите преди мен.
И инструктора ти нещо не е в час май.Караш ремарке тип люлка,а той ти обяснява за обикновеното ремарке със завиващ преден мост.Аз така разбрах.Бриги ти го е написал как става.
Цитат на: pumix - Петък, 18 Май, 2012, 10:45:36
И инструктора ти нещо не е в час май.Караш ремарке тип люлка,а той ти обяснява за обикновеното ремарке със завиващ преден мост.Аз така разбрах.Бриги ти го е написал как става.
И аз това щях да кажа-че инструктора ти май не е карал такова нещо щом ти обяснява по обратния начин,а тръгнал тебе да обучава
Благодаря на всички, които се опитаха да ми помогнат.При първа възможност прочетеното на теория трябва да го приложа на практика.Така като чета и черпя от вашият житейски опит, предполагам ще се съгласите с мен, че и състав от лек автомобил и едноосно ремарке се кормува по същият начин.Понеже мога да намеря такова ремарке и се питам дали не мога да потренирам с него, като за начало, то така или иначе не ми остават много часове, така че нямам кой знае какъв избор.
Може, кара се по същия начин. Само огледалата са по-малки ;)
Лела кола с ремарке се кара по същия начин, но според мене е доста по трудно от колкото камиона. Леката кола е доста по-чувствитена от колкото камиона и много повече трябва да се коригира с волана.
Ако се научиш с кола и ремарке назад, мисля че и с камиона няма да имаш проблем.
За мен истината за всяка една маневра е , че трябва да я видиш преди да я започнеш.
Ако се двоумиш, по-добре слез и огледай и реши- кое от къде ще мине кога колко трябва да скършиш и кога да изправиш.
Да си набележиш мислени ориентири и разстояния. После си геврекчия и нещата се получават.
Цитат на: loshdancho - Неделя, 20 Май, 2012, 19:47:13
Да си набележиш мислени ориентири и разстояния. После си геврекчия и нещата се получават.
Tова е истината за изпита - набележи си ориентири за конкретния камион на самия полигон и ги следвай
Малко назад и помощни средства :(
Ако е публикувано вече , го изтрийте!
Колега ако не ти е минал изпита внимателно чети какво ти дума бригадира и за ремаркето върти волана малко че бързо се чупи и става мазало.Също така предварително недей да въртиш тост преди да потеглиш .Запомни-ляв гараж десен волан и обратното..говорим за паркиране по диагонал на изпита нали..А и още нещо -видиш ли ремаркето в огледалото да се подава 1 педя въртиш обратно за да изправиш иначе става на буквата г.Значи да преговорим -требва да влезеш назад у лево- тръгваш полека на обороти въртиш десен и караш по диагонал...покаже ли се жалона или 1 педя от ремаркето от лево въртиш обратен докато го видиш тоз жалон и после лесно изправяш и само помниш правилото за едната педя--от която страна се покаже ремаркето въртиш натам за да върви направо.Караш без газ , на обороти.Ако оклепаш нещо или се счупи много изправяш композицията имаш право на това и пак назад..никой не те гони.Успех :)
Вардаааа, идаааааам !
От днес с нов камион с ремарке , хенгер. Голям мерак ми е да се науча и на хенгера.Само такова нещо не бях карал :)))) Тръпката ще е и с движението назад по складовете. Утре съм в района на Пазарджик, точно и да пробвам новата магистрала от Петолъчката към Стара Загора.
Гледай гумите на ремаркето,когато го караш назад,бордовете се гледат когато го караш само в права линия назад.Когато го връщаш и се налага да завие повече,гледаи само гумите на първата ос на ремаркето ;)И бързи корекции с волана,абе че го усетиш,успех :)Малко ти завиждам заради тази композиция,любима ми е за каране :)
Цитат на: dimitar83 - Четвъртък, 17 Май, 2012, 16:06:47
Здравейте колеги!
Нов съм и ще ме извините, ако задавам "глупави" въпроси, но предпочитам вас да питам понеже се прдполага, че в този форум има какво да научиш, та минавам направо на въпроса.Значи записах се на шофьорски курс C+E, ама или инструктура ми не е добър, или аз не възприемам толкова бързо, колкото той иска от мен.Камионът е Ман,а ремуркето е с две централни оси една до друга по средата разположени.Онзи ден бях на полигона и от мен се искаше да го дам назад отварям едни скоби (ако някой е ходил скоро на изпит C+E, там искат от теб да дадеш товарният автомобил назад има поставени желони, които очертават периметъра на 2 гаража и от теб се иска да дадеш назад по един коридор колкото камиона широк, да го счупиш по диагонал и да влезеш в друг коридор без да настъпваш линиите и да удряш желоните.Първият път тръгваш от "левия гараж", чупиш го надясно влизаш в другия коридор караш малко по диагонал и го изправяш и прибираш камиона в десния гараж после
караш напред от началната точка и правиш същата маневра с ляв).Закъснявам с волана и не спазвам синхрона между ремаркето и камиона.Казаха ми, че този вид ремаркета се карат по-лесно т.к. при тях предния мост не завива, цялата работа е от теглича.Уж както инструктура ми каза като искаш да го дадеш наляво даваш ляв и обратното, е не мога до го карам като "струна" все обирам ту на ляво, ту на дясно, ако има някакъв чалъм помагайте.
Няма чалъм колега това е начина, аз като се учих ремаркето беше с 2 оси първата от които въртяща. Тренировки и това е все пак е направено за хора. Пък и инструктора трябва да ти е казал колко да го чупиш кога да завиваш и т.н. , но принципно не трябва много да го въртиш и имай предвид че ремаркето реагира с известно закъснение.
Натягай с тренировките колега,тук каквото да ти напишем,"лозето иска мотика".
Цитат на: Tihomir78 - Сряда, 08 Август, 2012, 23:45:11
Пък и инструктора трябва да ти е казал колко да го чупиш кога да завиваш и т.н.
Абе бате къв инструктор, аз като карах Е-то, инструктора докарваше мадарката до полигона и си тръгваше с шефа на школата. А пък ние се обучавахме на принципа по-старото знае ще научи и младото. Така аз се учех от тези преди мен, а пък аз помагах на тези които започваха след мен.
За да ме разтоварят на тясно място, :)))) днес си видях стоповете на ремаркето в лявото огледало . Или камиона и ремаркето бяха успоредни, но така го искат .
Абе тия завиващите ремаркета последно време зачезнаха,преди се срещаха по често ???
Цитат на: ivopifeca - Неделя, 07 Октомври, 2012, 20:44:19
Абе тия завиващите ремаркета последно време зачезнаха,преди се срещаха по често ???
Липса на кадри де да ги сучат ;) е най-вероятно причината.
А реално погледнато товарят най-много ,но в Спедитора всички товари са 24т ,32 палета,13,60 горно товарене и прочее бе с други думи сами си го таковат некой хора и реват реват.
Никога не съм карал ремарке с завиваща предна ос, но съм гледал как колеги са ревали и псували по рампите с такива ремаркета,,,иначе съм гледал и колеги де си ги карат назад без никакви ядове ама явно е въпрос на свикване,,,,аз не искам и да опитвам,,иначе ремарке с централни оси си е по-гот от полуремаркето.
Така наречените тандем-ремаркета,се наложиха затова,че са по-лесни за производство и за управление.Но за мен са по-добри нормалните със завиваща ос.За мое съжаление,не се харесват от колегите,щото всеки иска по-лекото-нормално е.А и прицепите са наложени със своите предимства.Въпреки това каквато и -мега-прицеп да измислят хенгера е по-добър поне за мен.
Цитат на: rider777 - Вторник, 09 Октомври, 2012, 06:21:28
Никога не съм карал ремарке с завиваща предна ос, но съм гледал как колеги са ревали и псували по рампите с такива ремаркета,,,иначе съм гледал и колеги де си ги карат назад без никакви ядове ама явно е въпрос на свикване,,,,аз не искам и да опитвам,,иначе ремарке с централни оси си е по-гот от полуремаркето.
За каране зависи,ако последно доста време си карал прицеп,както при мене беше, като тръгнах за Испания с люлка в началото ми беше по кофти от прицепа за назад-малко ми беше по различно,тогава се качих за първи път на такова.А пък за товарене и разтоварване ми беше кошмар откачането и закачането-с тоя теглич долу,а и не беше наред...то едно коленичене,то едни щанги,мани.А тва с завиващия мост-теглича си горе удобно от секаде.
Е как няма да изчезват , то всяка една дейност при тях е х2 а заплатата ми е като на прицеп.Иначе по принцип много ги уважавам аз хенгерите , карат се лесно като им свикнеш.
Бацета арна дискусийка спретнахте секстра.
А да турнем и рампите,едно време нямаше рампи и беше арно с ремаркенце,ма са пусто рампи наръгаа навсекъде и с ремаркенце требе да откачаш,разкачаш пет пъти да се гъзиш ,а тва не е гот нито за шофера(мноо гърбене за нама никой) и за съответните складови бази оти си е загуба на време,друго си е да боднеш прицепо и шапка на тояга.
Но истината е,че няма прицеп де да сбира 38 евро палета,няма прицеп де да влезне ,където влиза камион с ремарке.
Вярно е,по-трудно е закачането и разкачането,но е въпрос на свикване и до човека колко го мързи.Не мисля,че слагането на вериги е по-лесно,който ме разбира.Но затова ги има има различните модели композиции.Някои искат 33 палета,някои 40.
От сега нататък само хенгер. От където мина с него , прицепа или ще заседне или ще се узори. А и как му свикнах да правя завой на 180 градуса на тесни местенца, колкото е дълъг камиона + още 5 -6 м и едната гума на ремаркето се завърта на място. Назад ми е кеф да го карам и на зиг заг, макар че от 5м съм с него.
Звезното мляко търкалям аз :)
Цитат на: Rammbon - Вторник, 30 Октомври, 2012, 20:04:50
От сега нататък само хенгер. От където мина с него , прицепа или ще заседне или ще се узори. А и как му свикнах да правя завой на 180 градуса на тесни местенца, колкото е дълъг камиона + още 5 -6 м и едната гума на ремаркето се завърта на място. Назад ми е кеф да го карам и на зиг заг, макар че от 5м съм с него.
Звезното мляко търкалям аз :)
че аз съм те зървал бре що не се обаждаш :)
Цитат на: ahil_73 - Вторник, 30 Октомври, 2012, 22:50:15
че аз съм те зървал бре що не се обаждаш :)
Много бързо минаваш :)
Цитат на: Rammbon - Вторник, 30 Октомври, 2012, 20:04:50
От сега нататък само хенгер. От където мина с него , прицепа или ще заседне или ще се узори. А и как му свикнах да правя завой на 180 градуса на тесни местенца, колкото е дълъг камиона + още 5 -6 м и едната гума на ремаркето се завърта на място. Назад ми е кеф да го карам и на зиг заг, макар че от 5м съм с него.
Звезното мляко търкалям аз :)
Същата композиция карам отново,само за завоя на 180 градуса не разбрах нещо :)
Цитат на: ivopifeca - Четвъртък, 01 Ноември, 2012, 19:41:02
Същата композиция карам отново,само за завоя на 180 градуса не разбрах нещо :)
Значи така. На място където има отстрани на камиона място широко колкото само дължината на камиона и още 5-6 м / едно такова място е примерно пътя между Дулово и Русе по новия асфалт / , завивам на 180 градуса с цялата композиция, но само на ляв завой . Пробвах и на десен , ама заседнах на едно място, че се налагаше да откачам ремаркето и на ръка да му местя теглича и после пак да го закача , че да мога да го изтегля наобратно. Става само с вдигнато буге :) Заставам в най-дясно на пътя, вдигам бугето и се завъртам. Много маневрена машинка е .
А знаете ли колко сгодно се кара Шкодово самосвално ремарке ама тунинговано с високи капаци та да може да товари повече закачено за 4 осен самосвал,то само за 4-оската ми трябваше един стадион за да направя обратен завой а с ремаркето е просто чудо,а пък за назад просто нямам думи-удобство и половина!!! ;D ;D
Цитат на: Люси - Понеделник, 26 Ноември, 2012, 21:24:25
А знаете ли колко сгодно се кара Шкодово самосвално ремарке ама тунинговано с високи капаци та да може да товари повече закачено за 4 осен самосвал,то само за 4-оската ми трябваше един стадион за да направя обратен завой а с ремаркето е просто чудо,а пък за назад просто нямам думи-удобство и половина!!! ;D ;D
Знаем колега.Аз карам три осно Ивеко с 4-тонно българско ремарке с високи капаци да събира повече слънчоглед.Може би е едно от най трудните ремаркета за заден ход.
Лелеее верно че се водеше 4 тона,а аз го товарех с по 16 тона пЕсок и в камиона още 26-27 тона за да седи по стабилно на пътя,добре че тогава джадаите нямаха такива модерни кантари иначе олеле майко!!!
Цитат на: Люси - Четвъртък, 29 Ноември, 2012, 19:40:05
Лелеее верно че се водеше 4 тона,а аз го товарех с по 16 тона пЕсок и в камиона още 26-27 тона за да седи по стабилно на пътя,добре че тогава джадаите нямаха такива модерни кантари иначе олеле майко!!!
Опа има 8т и 12 т,разликата им визуално с тези от 4 тона е ,че са с двойни гуми ;)
На 4т българско ремарке хакнеш ли му 16т ,мислим ше му е за последно.
4тонните български ремаркенца са смотани за връщане назад ,поради факта,че осите са им мноо близко една до друга и си малко тесничко и се не скива в огледалата.
Аз съм стигал до 15 тона . Всичко си е наред само дето му се късат тампоните .
Е моето беше на двойни гуми,даже го бяхме направили на безкамерни гуми значи е било 12 тонно
Цитат на: Люси - Петък, 30 Ноември, 2012, 09:42:56
Е моето беше на двойни гуми,даже го бяхме направили на безкамерни гуми значи е било 12 тонно
Може и 8т да е било
До преди няколко дена не бях карал ремарке със завиваща ос. Е и това стана. Преди коледа на село дядо ми от познат купил едно ремарке за трактор (на цената на скрап, но доста запазено и подържано), мисля че се води 4т. До сега имахме само едноосно ремарке. За двора ни се влиза през тесен път и в двора няма възможност за маневриране (напред влизаш назад излизаш) Като си отидох за коледа и дядо ми вика че го е купил се зарадвах много, понеже гледам пчели а търсих от доста време ремарке за кошери. Отивам да го взема с трактора и до нас добре, ама в този тесен път на зад трябва да се влезе, че на пролет като си натоваря кошерите и да ги извадя спокойно. Пътя е около 100м. Около 2 часа се мъчих да го вкарам с трактора, а на ръка не може да се бута, щото пътя е с лек байр към двора. В крайна смерка влезе но със много мъка. Чувал съм че се слагат клечки на тегличите да се не суче, гледах и не видях къде може да е. Ако някой може да каже, ще съм благодарен.
Желая на всички весело посрещане на новата година.
Трябва да си завариш една здрава планка и с един як болт да фиксираш теглича... но по добре си свикни, в началото ще ти е трудно, но с времето ще ти олекне, още повече с трактор е по-лесно, щото можеш да се обърнеш и да си гледаш ремаркето и предната му ос.
Ще му свикнеш,малко само ти трябва да го оттренираш,не се отказвай,като го даваш назад гледай си гумата на ремаркето-предната и си го насочвай,ще го схванеш ;)
И аз така го гледам теглича и остта, но 100 метра ги карах 2 часа. А пътя е широк около 3,5м. В двора има място по дължина за ремаркето, трактора и една кола по дължина да влязат. Отстрани има асмалък и няма на къде да се обърне евентоално ако се влезе напреде и напреде да се излезе. Едноосното ремарке е малко и се навира в една пролука под асмалъка, но с него назат влизам на един дъх беза да се налага да изпавям с дърпане напреде. Сега като се стопли ще му изхвърля капаците и ще го правя с гнезда за кошерите, че съм му мераклия.
Споко, ще му свикнеш.
Щом знаеш принципа на управление, всичко опира до малко тренировки.
Още повече с трактор е много по лесно, сравнено с камион.
Moже да му турнеш един болт ако виждаш зор, но по добре се научи.
Извън темата - най лесното за маневра ремарке е те това.
(http://interface.technikboerse.com/thumbnails/49023322/965699/49023322_15643_800x600.jpg)
С една ос, която е ЗАВИВАЩА.
Много пинизчийски се кара, и може да влезе и да завие на най невероятните места.
Ако пък ти дойде много зор да го вкарваш назад закачи ремаркето отпред за трактора да върви ремаркето пред теб и няма да имаш никакъв проблем,а номера с болта става ама не трябва да е натоварено ремаркето защото ако е натоварено и му се сложи болт на гумите им се разказва играта!!! :D :D :D
Аз няма да го товаря много, намислил съм кошери да карам с него. Предполагам че ще са около 20 кошера по 30-40кг което няма и един тон. Отделно ще му махна целия кош и ще направя рамка с гнезда за да влизат кошерите и да не мърдат. Като цяло ремаркето с кошерите няма да е повече от 1,5-2т. А къде точно се слага този болт? То за научаването ми се струва че горе-долу знам принципа, но като едноосното не ми се вярва че някога ще стане да вляза на един дъх без да давам напред за да изправям ремаркето в пътя. Миналата година мислех да карам "Е" категория, но моя познат инструктур има такова ремрке и ме притесняваха маневрите назад. Питах го за прицеп и той ми каза че ако се запиша ще ме научи на това пък на прицепа било лесно, но така и не се записах. Ако усвоя малко материала може да се хвана да изкарам категорията на хенгер.
Цитат на: dimich87 - Неделя, 30 Декември, 2012, 10:47:17
Чувал съм че се слагат клечки на тегличите да се не суче, гледах и не видях къде може да е. Ако някой може да каже, ще съм благодарен.
Желая на всички весело посрещане на новата година.
Никога не съм блокирал ремарке,но разгледай .........
Болта всъщност е чоп, който се вкарва в гнездо, с идеята да застопори завиващия мост в право положение.
Тогава маневрирането става по лесно, назад въръи като ремарке люлка. Естествено това е малко за сметка на натоварването на гумите и окачването, но не е голяма болка.
Ако нямаш такова гнездо за застопоряване, лесно можеш да си направиш с помоща на електрожен ъглослайф, дрелка и малко старание ...
Цитат на: dimich87 - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:28:53
Миналата година мислех да карам "Е" категория, но моя познат инструктур има такова ремарке и ме притесняваха маневрите назад. Питах го за прицеп и той ми каза че ако се запиша ще ме научи на това пък на прицепа било лесно, но така и не се записах. Ако усвоя малко материала може да се хвана да изкарам категорията на хенгер.
Аз също съм карал категория Е с такова ремарке и трябва да ти кажа че за полигона е по-добре от прицепа понеже е по-лесно направиш десния завой между конусите и като изправиш композицията ремаркето го "заклинват" и тогава се връщаш назад!!! ;)
Е, то принципа на блокиране на обръщача е да се имитира едноосно или двуосно ремарке тип "люлка", но понеже категорията се кара на старо ремарке с голямо междуосно разстояние, ефекта е яко жулене на гумите. С блокиран обръщач можеш леки завойчета да правиш, голям едва ли
При мене случая ще е да се кара назад направо около 100м. Няма никакви завои да се правят. Нямам подобен отвор за чоп. Като започна да правя ремаркето ще заваря и подобно приспособление. Не ми се иска всеки път да се мъча. като вкарам ремаркето към нас, ръгам си чопа и назад към двора.
Благодаря много за помоща, снимката най-добре ми изясни ситуацията.
Весело посрещане желая на всички.
Някой хенгерджия ще ми обясни ли, как се задържа само ремаркето в наклона, а после при завоя гумите не му влачеха. Въпреки,че е блокирало успя да го помести без да влачи и да се затормози.
Става дума за последните 2мин.
А иначе колегата е много светнат, направо ми хареса с колко рутина и без излишни маневри и чудене взе точното решение.
Не че съм големия експерт ... ;D
Според мен става дума за някакво механично средство под колелата - клин, камък или нещо от сорта.
На 4 мин след като е тръгнало ремаркето един апап с бяла фанела се измъква из зад ремаркето,а после същия след 4:30 минсе появява в кадър между камиона и хенгера заедно с още един. вероятно водача.
Това ме кара да мисля, че въпросния индивид играе някаква роля в запирането на ремаркето.
Иначе си личи че маневрата е добре отработена, и е явно че е необходимо се ползва от всички де товарят от тоя подвоз
На мен ми се струва че е направено при махане на лулите за въздуха да блокират само задните две оси а предната да е свободна,защото при такова теглене задните гуми се влачат независимо дали са блокирани или свободни!!! :)
Може да си прав, не съм заглеждал с какво цилиндри е хенгера на предна ос.
Но ремаркето е блокирало през цялото време, защото се вижда когато го закачи и пусне ръчната как кляка.
Лошио бегай бацин залегай под некое ремарке да му гледаш спирачните цилиндри и четни малко литературка да ни ограмотиш този вид ремаркета кога блокират и кога разблокират.
Блокирано е било ,ей сега забелязах че секунда преди да тръгне как бърка под него да му "врътне кранчето"!!! ;D
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 04 Януари, 2013, 18:21:12
Лошио бегай бацин залегай под некое ремарке да му гледаш спирачните цилиндри и четни малко литературка да ни ограмотиш този вид ремаркета кога блокират и кога разблокират.
Ти нещо смислено ли каза?
За разлика от теб, не се правя на грамотен за неща, които не знам!
На хенгер имам един курс до Италия и толкова, дори беше на двойка.
Също не ми е попадало за ремонт за да го ровя.
Цитат на: loshdancho - Петък, 04 Януари, 2013, 17:19:00
Може да си прав, не съм заглеждал с какво цилиндри е хенгера на предна ос.
Но ремаркето е блокирало през цялото време, защото се вижда когато го закачи и пусне ръчната как кляка.
Не съм сигурен,но логиката ми подсказва,че предната управляема ос на ремаркето не би трябвало да е с блокажни спирачни камери/два моста с блокаж са си достатъчни/.Най-малкото,защото при прикачване на ремаркето ако предната ос е блокирала поради падане на въздуха,това би създало допълнителни затруднения.Не винаги ремарке се прикачва на прав път.Показаното в клипа е добър пример.
И според мен бе трябвало да има ръчна спирачка и на предната ос. На нашите ремаркето нито едно няма ръчна на 1вата ос. :)
При блокирало ремарке от този тип,не е никакъв проблем да направиш така,че да му завие предната ос,след това си закача теглича,разблокира и си перка...
Я да ви видя, колко сте светилата на хенгерите?
Как ще се маневрира назад- камион с ремарке и теглич от няколко метра и два лафета, а и товара лежи подобно на автовоз на кабината....
Аз, се изморих докато го обиколя... а човека си работи с него и даже го връща на заден по черни пътища...
Като обикновено тандем ремарке със завиваща ос.Точно за това има лагер(лафет) на камиона и ремаркето , за да може металната конструкция да се върти с ремаркето и с камиона(като предната част дето е над кабината се движи наляво и на дясно над нея ,като борд на полуремарке) при завой.
Абсолютно съм съгласен с ЛКВ!Само едно допълнение-само с Ивеко е възможна маневрата ;DИ то какво-турбостарррр!
Най-маневрено е едноосно полуремарке с управляема задна ос. Карах такова в една мебелна фирма. Назад се кара малко терсене , ама като му свикнеш ...влиза на места дето друго не влиза. Напред е още по-гадно , изнася се цяла лента.
Колкото по-дълъг е влекача повече място ти трябва назад за маневра! Къде мине хенгер напред прицеп неможе! Къде мине прицеп назад хенгер неможе!
Цитат на: ra4pur - Събота, 09 Май, 2015, 15:45:23
Колкото по-дълъг е влекача повече място ти трябва назад за маневра! Къде мине хенгер напред прицеп неможе! Къде мине прицеп назад хенгер неможе!
Пълни глупости...къде мине хенгер напред-прицеп неможе,същото важи и за назад,бате!Единствено,къде мое завърти прицеп на пета,с хенгера мое и да не мое!Първо се научи да караш такава композиция,после казвай,кое мое и кое не ;)
Става дума за маневра назад научи се да четеш не въртене на пета ??? ??? ???
Що се джанкате? Аз се дзвера и до момента не мога да разбера тая композиция къде се кърши. А вие се изпокарахте как се кара назад. Само тоя дет я кара си знае :)
Абе само на мене ли ми направи впечатление, че тоя камион работи рядко (предполага се), а няма кой да го измие и попритегне - брони, калници.. една четка боя да му удари, единия халоген да се монтира...
Толко ли нема време за едно изчеткване собственика и/или шофьора?
Тия не работят толкова често и мисля че трябва просто да лъщи тоя камион, нищо че е дърт!
Цитат на: ra4pur - Събота, 09 Май, 2015, 16:26:55
Става дума за маневра назад научи се да четеш не въртене на пета ??? ??? ???
И за назад съм ти написал,чети ти!Хенгера пак е по маневрен...
Ти маи не четеш кво си писал :o
Само да попитам какво е Хенгер?
Ремарке на което, предната ос се управлява от теглича ли е? (На такова си взех категорията)
Чувал съм, че имало още ремаркета и с по две чупещи оси, които били доста трудно управляеми?
Все пак да кажа, че не си изкарвам парите с управление на автомобил... за сега. А книжка взех доста, досат отдавна.
Цитат на: ivopifeca - Събота, 09 Май, 2015, 16:20:02
Пълни глупости...къде мине хенгер напред-прицеп неможе,същото важи и за назад,бате!Единствено,къде мое завърти прицеп на пета,с хенгера мое и да не мое!Първо се научи да караш такава композиция,после казвай,кое мое и кое не ;)
Абсолютно си прав колега.Аз от 1995 г. карам само такива композиции и никой не може да ме убеди в противното.
Еи тоя е катил, а има и още един по-голям(не мога да го намеря в момента)
Намерих го. Ето го!